Turumurre.Kirjoittaja turumurre päivämäärä 26 Marras 2012, 18:18
ulkosuomalainen kirjoitti:Naapuripalstalla on tieto, etta Satakunnan KO on paattanyt salata tallenteen edelleen. Ihan vain tiedoksi, jotta sen kuullakseen saaneet osaavat olla sopivan varovaisia silla leikkiessaan.
Naita viimeaikaisia itseoppineiden aanitutkijoiden tulkintoja lukiessa on muutenkin tullut mieleen, ettei salaus ehka ollut sittenkaan ihan huono ajatus. Enka nyt todellakaan tarkoita alpoa ja paria muuta selvasti asiantuntevaa nikkia.
Nää on aina niin hauskoja nämä ulkosuomalaisen 'opetukset'. Välillä niin välillä näin...
Ennen kesää olit niin näreissäsi kun sisotalo julkaisi vapautettuja aineistoja blogissaan.
Sitten ykskaks heittäydyit täysin päinvastaiseksi ja jopa yllytit häntä ja muita jopa levittelemään hätäkeskustallennetta:
ulkosuomalainen kirjoitti:Marras 11, 2012,
Mun mielesta se nauha on sen verran tarkea todiste, etta yleison pitaisi kylla saada se kuulla. Lapsen osuus on ainoa mika mua arveluttaa, mutta ilman sita nauhasta jaa vaillinainen tai vaara kuva. Lapsen nimen poistaminen olisi kylla perin asiallista. Mutta muuten en ihan ymmarra miksi aanen kuuleminen olisi eettisesti arveluttavampaa kuin litteroinnin julkaiseminen? Ihmiset ei osaa lukea tai kuvitella?
Ehka ma en vain jotenkin hahmota tuota eettiista ongelmaa oikein kun tamantyyppiset puhelut tuppaavat olemaan taalla julkisia. Vastavaitteita? Kommentteja laillisuudesta?
Niita odotellessa ehdotuksia sisotalolle:
Ehka Anneliin myonteisesti suhtautuvat ynna molemmat bloginpitajat ja Susku voisivat yhdistaa voimansa ja tietamyksensa ja keksia tavan jaella nauhaa valitsemilleeen.
Tai miten olisi kaksi karpasta yhdella iskulla: nauhan kuunteluoikeuksia myymalla voisi hankkia varoja Annelin puolustusrahastoon. 15 eurolla saisi esim. sahkopostiin linkin, josta nauhan saa kuunnella, omalla riskilla. Sydanvaivaiset alkoot vaivautuko.
Jollei yhteistyohalukkuutta loydy muualta, sisotalo voisi ehka kysella jakeluvinkkeja nailta minfon tai naapuripalstan aanimiehilta ja naisilta (itse en kuulu joukkoon.)
Jakelun laillisuus kannattaa tietenkin varmistaa ja hakea kerayslupa, jos raha vaihtaa omistajaa.
Nyt sitten kehoitat kaikkia muita kuin katsomiasi asiantuntijoita olemaan kommentoimatta nauhaa.
Haista kuule kukkanen mielipiteinesi... katson ainakin omasta puolestani että olen riittävän pätevä arvioimaan mitä katson arvioimisen arvoiseksi.
Hätäkeskutallennetta ei ole kielletty arvioimasta, se kun on tietyllä tavalla myös julkinen koska sitä voi kuulla ketkä sitä haluavat kuulla. On aivan eri asia se, ettei sitä saa julkisesti tallenteena levitellä.
Kiitokset hyvistä nauruista. Varsinaisia aivopieruja tuottanut tuo nikki. Olet mielestäni asian ytimessä tuossa alleviivaamassani asiassa. Viestejänne Häke -ketjussa lukiessa on mieleeni tullut, että mikähän olisi se kehnouden raja, jonka jälkeen häkenauhoitusta ei enää todisteeksi katsottaisi. Tarkoitan siis taustalla tapahtuvan henkirikoksen puoleen tai toiseen osoittavana ja siitä todistavana. Puheen eli dialogin tulkintaan ja tutkintaan sopinee, mutta vähän tuntuu, ettei ole todisteeksi kelpaavaa se taustan äänimaailma. Kurantiksi ovat tuomarit katsoneet.