Ei kaikki sitä fb:tä välttämättä kovin aktiivisesti käytä. Ja profiilihan voi olla salainen. Itse olen kovasti sitä mieltä että pojalla on jotakin tekemistä tämän rikoksen kanssa. Mutta kuitenkin tuntuu todella pahalta ajatella, että ihmiset googlettaa näitä lapsia ja tutkii facebookit jne. Maailma on mennyt todella rumaksi sosiaalisen median myötä.Helinä79 kirjoitti:Ei olekkaan. Tyttären sivulla kuitenkin on henkilö, jonka kohdalla lukee veli. Tulee mieleen, että oisko veljen fb sivut jotenkin suljettu vai eikö ole koskaan sitä varsinaisesti käyttänyt. Jotkut vain kirjautuu fb:hen ja käyvät ehkä kerran kuukaudessa lukemassa kaverien päivitykset yms. Kun veljen nimeä googlettaa, löytyy osoite yms.
60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012
Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012
On totta että uhrien eliminoimis vaiheessa olis varmaan käytetty niitä mahdollisia ulkona odottavia apujoukkoja. Mutta silti jää vielä toi ns. "Vartiointi" ettei odottamattomia vieraita pääse tulemaan kesken kaiken varsinkin jos tappaminen on kestänyt pitkään. Toisaalta toi uutinen 19.11 on aika heti tuon tapon jälkeen, joten silloin ei vielä julkisesti tiedetty että poika oli myös talossa ja nämä asiat on voitu sotkea.Mat-Lock kirjoitti:Lienee totta että yhden henkilön voi olla helpompi päästä sisälle; jos sisälle pyrkijää päästään katsomaan ovensilmästä, niin kokonainen kööri miehiä lienee uhkaavampi kuin yksinäinen henkilö. Kuitenkin kahden ihmisen taltutus on selvästi helpompaa useamman henkilön voimin. Jos mukana olisi ollut useampia henkilöitä, niin ne muut olisi kutsuttu paikalle heti kun se yksi jannu on saanut oven auki, jolloin pojalla olisi havaintoja useammasta tunkeutujasta. Siksi teoria useammasta henkilöstä tuntuu epäuskottavalta.Wares kirjoitti:Tätäkin asiaa jo puitiin täällä, mutta tuo kommentti esim. Kymen sanomissa 19.11. "..poliisi pitää mahdollisena että surmatyöhön on ollut osallisena useampikin henkilö.." niin jostain poliisi on saanut tällaisen käsityksen.
Voisiko olla että poika on mahdollisesti kuullut sisälle tulleen muitakin kun on ollut teljettynä kylppäriin, mutta ei ole ollut aivan varma kuulemastaan. Tekijät on ehkä miettineet että yhden henkilön on helpompi päästä sisälle ja jollain uhkaamalla saada sidottua sisällä olijat.
Kyllä nyt kelpais joku uusi fakta asiasta, muuten ei ole enää spekuloitavaa. Vai otetaanko taas koira puheeksi?
-
Tiina
- Sherlock Holmes
Höpölöpö. Mielestäni on erittäin hyvä, että jotkut on niin hölmöjä, että pistävät koko elämänsä kaiken kansan pällisteltäväksi. Itsellekin on monessa jutussa ollut paljon apua tästä seikasta. Pari pikkurikostakin olisi jäänyt ilman ratkaisua, jos kriminaalit olisi olleet niin älykkäitä, että olisivat facebookista poissa pysyneet.elli72 kirjoitti: Mutta kuitenkin tuntuu todella pahalta ajatella, että ihmiset googlettaa näitä lapsia ja tutkii facebookit jne. Maailma on mennyt todella rumaksi sosiaalisen median myötä.
Mutta itse asiaan. Epäilen, että tämä taitaa jäädä pimeäksi. Jotenkin on sellainen tunne. Tekijä ei varmaan ole facebookissa....
Vaikka Kotkassa asunkin, niin mitään paikallisia huhuja tai spekulaatioita ei ole omiin korviin kantautunut.
Tuntemattomaksi jäävä huppumies vaiko sittenkin oman väen keskeinen kilahdus. Amerikkalaisessa trillerissä veikkaisin edellistä. Kotkalaisessa pussinperässä kaamosaikaan veikkaan jälkimmäistä.
Voi poikaparkaa, jos ei ketään saada tuomiolle ja on oikeasti syytön. (Minä olen sikäli huonosti sisäistänyt oikeusvaltion periaatteet, että jonkun niskaan tuppaan mielessäni kasaamaan avoimia keissejä.)
Tuntemattomaksi jäävä huppumies vaiko sittenkin oman väen keskeinen kilahdus. Amerikkalaisessa trillerissä veikkaisin edellistä. Kotkalaisessa pussinperässä kaamosaikaan veikkaan jälkimmäistä.
Voi poikaparkaa, jos ei ketään saada tuomiolle ja on oikeasti syytön. (Minä olen sikäli huonosti sisäistänyt oikeusvaltion periaatteet, että jonkun niskaan tuppaan mielessäni kasaamaan avoimia keissejä.)
Iltalehden verkkosivuilla 21.11 oli teksti että "surma oli poikkeuksellisen julma ja raaka", niin ei se oikein selity pelkästään verellä mässäilyllä. Mun mielestä heti alkuun on annettu ymmärtää että surmatapa tosiaan oli raaka. Voisko tuon raakuuden yhdistää tuohon mahdollisesti pitkään tekoaikaan, eli mahdollisesti kidutettu tai niinkuin joku täällä mainitsi että muovipussi päähän. Tosin tukehtuminen pussiin on kait aika kivuton tapa lähteä, eli pystyt hengittämään loppuun asti mutta kun ei ole happea enää pussissa vaan pelkkää hiilidioksidia.Madame*Fate kirjoitti:Hei sellainenkin tuli vielä yömyöhään mieleen, että entäs jos "elämälle vieraat piirteet" ei liity tekotapaan, vaan murhapaikalla on vaikkapa mässäilty verellä, kirjoteltu seinille tms.. Se olisi kai samalla "suomalaiseen mentaliteettiin sopimatonta"?
Joko Iltalehden tai Ilta Sanomien perjantain (30.11.) paperiversiossa kerrottiin, että aan vaimo muutti pois muutama vuosi sitten ja vie koiran mennessään. Itselle tuli heti alkuun pidätetyistä mieleen ne aan remonttimiehet.
Voi olla että on tällä palstalla käynyt selväksi, mutta oliko aa:lla remonttimiehiä vai tekikö itse tuota remonttia?Astrea kirjoitti:Joko Iltalehden tai Ilta Sanomien perjantain (30.11.) paperiversiossa kerrottiin, että aan vaimo muutti pois muutama vuosi sitten ja vie koiran mennessään. Itselle tuli heti alkuun pidätetyistä mieleen ne aan remonttimiehet.
Kumma ettei ole edes huhua täällä siitä millä perustein on pidätetty porukkaa?
Eikös se ollut osakkaana jossain remonttifirmassa? En jaksa etsiä sitä sivua missä siitä oli linkitetty tänne. Että kai sen kautta?
Eilisessä lehdessä poliisi lupaili, että tekotapa tullaan jossain vaiheessa paljastamaan. Sitä odotellessa... Todellakin kiinnostaa, sen verran huhuja täällä pyörii (siis palstalla). Puoliso käy Kotkassa töissä eikä sen korviin ole paikallisilta kuulunu mitään huhuja, kukaan ei oikein edes spekuloi siellä tätä tapausta. Ihmeen vähän tästä kyllä juttuja liikkuu
Eilisessä lehdessä poliisi lupaili, että tekotapa tullaan jossain vaiheessa paljastamaan. Sitä odotellessa... Todellakin kiinnostaa, sen verran huhuja täällä pyörii (siis palstalla). Puoliso käy Kotkassa töissä eikä sen korviin ole paikallisilta kuulunu mitään huhuja, kukaan ei oikein edes spekuloi siellä tätä tapausta. Ihmeen vähän tästä kyllä juttuja liikkuu
Sillä aa:n pojalla oli voimassa oleva facebook-profiili, mutta tapahtuneen ja uutisoinnin jälkeen ilmeisesti poistettu ainakin tilapäisesti käytöstä.
Eikö siellä vielä ollut jotain hautajaiskuvia, mistä lähti huhumylly ja spekulointi myös käyntiin pojan kostosta isälleen?
Eikö siellä vielä ollut jotain hautajaiskuvia, mistä lähti huhumylly ja spekulointi myös käyntiin pojan kostosta isälleen?
Aivan, niin taisi ollakin, että omisti jotain. Mutta jos sen omistaman firman miehet jotain remppaa sille on tehneet niin ei kai se niille esim maksamatta jättäis.Samuli kirjoitti:Eikös se ollut osakkaana jossain remonttifirmassa? En jaksa etsiä sitä sivua missä siitä oli linkitetty tänne. Että kai sen kautta?
Kyllä käy aiheet vähiin. Pitänee ottaa taas epätoivoinen puhelu kotkaan kaverille että josko jotain olis uutta.
Lisään vielä, että sinänsä muovipussiin tukehduttamisessa ei minusta ole mitään brutaalia tai "elämälle vierasta". Kuolemistyylinä toki varmasti inhottava, mutta löytyy niitä pahempiakin. Aikanaan tunsin erään, joka jopa teki itsemurhan vetämällä muovipussin päähänsä 
Heippa!
Uusi salapoliisi ilmottautuu! Epäsäännöllisenä vierailijana olen ollut minfossa useamman vuoden ajan. Tätä ketjua olen seurannut alusta saakka ja kaikki postaukset lukenut.
Pidemmän aikaa olin sitä mieltä, että aa.n murha olisi kosto pojalle jostakin. Poikahan tässä joutuu enemmän kärsimään, koska tämä tapahtuma tulee seuraamaan pojan elämää aina. Kostoa puoltaisi etenkin se JOS pojalta olisi leikattu kieli, niinkun joku hurja huhu tässä ketjussa aikaisemmin väitti. Tämä toivottavasti ei kuitenkaan ole totta.
Yksi asia on pyörinyt mielessä. 15.11, eli murhaa edeltävänä päivänä, klo 04-13 välisenä aikana varastettiin Kotkan Mussalosta tummansininen Volvo 940 henkilöauto. Olisikohan autoa voitu käyttää pakoautona?
Omassa päässä tapahtumat ovat edenneet näin : Huppumies menee bussilla paikalle. Mukana cm.n muovipussi jossa pakkausteipit, murhavälineet, hanskat, huivit ja vaihtovaatteet. Murhan jälkeen vaatteiden vaihto ja metsän kautta lähimaastoon piilotettuun pakoautoon.
Elämälle vieraat piirteet saattaisivat mielestäni olla jopa nekrofiliaa tai kannibalismia? Hieman vilkkaahko mielikuvitukseni on jopa vääntänyt asian niin, että poika olisi pakotettu noihin touhuihin.
Kaikenkaikkiaan tapahtuma on aivan järkyttävä. Tiedotuksen olemattomuus ja pitkittyvä hiljaisuus on pelottavaa. Aivan kuin uskoteltaisiin ettei mitään ole koskaan tapahtunutkaan.
Uusi salapoliisi ilmottautuu! Epäsäännöllisenä vierailijana olen ollut minfossa useamman vuoden ajan. Tätä ketjua olen seurannut alusta saakka ja kaikki postaukset lukenut.
Pidemmän aikaa olin sitä mieltä, että aa.n murha olisi kosto pojalle jostakin. Poikahan tässä joutuu enemmän kärsimään, koska tämä tapahtuma tulee seuraamaan pojan elämää aina. Kostoa puoltaisi etenkin se JOS pojalta olisi leikattu kieli, niinkun joku hurja huhu tässä ketjussa aikaisemmin väitti. Tämä toivottavasti ei kuitenkaan ole totta.
Yksi asia on pyörinyt mielessä. 15.11, eli murhaa edeltävänä päivänä, klo 04-13 välisenä aikana varastettiin Kotkan Mussalosta tummansininen Volvo 940 henkilöauto. Olisikohan autoa voitu käyttää pakoautona?
Omassa päässä tapahtumat ovat edenneet näin : Huppumies menee bussilla paikalle. Mukana cm.n muovipussi jossa pakkausteipit, murhavälineet, hanskat, huivit ja vaihtovaatteet. Murhan jälkeen vaatteiden vaihto ja metsän kautta lähimaastoon piilotettuun pakoautoon.
Elämälle vieraat piirteet saattaisivat mielestäni olla jopa nekrofiliaa tai kannibalismia? Hieman vilkkaahko mielikuvitukseni on jopa vääntänyt asian niin, että poika olisi pakotettu noihin touhuihin.
Kaikenkaikkiaan tapahtuma on aivan järkyttävä. Tiedotuksen olemattomuus ja pitkittyvä hiljaisuus on pelottavaa. Aivan kuin uskoteltaisiin ettei mitään ole koskaan tapahtunutkaan.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Heippa ja tervetuloa 
Tuo viimeinen lauseesi on niin totta; ihan kuin hiljaisuudella koko asia häviäisi.
Ja minusta on hieman väärin, ettei poliisi ''puhdista pojan mainetta'', jos poika on täysin osaton uhri.
On väärin antaa tällaisten kaikenmaailman nettidekkareiden kehitellä pieleen meneviä, ehkä ihmisiä loukkaavia, teorioita. ...paraskin tässä puhumaan... mutta tarkoitan tuota oikeasti.
Tuntuu kummalta, että mitään ei kerrota. Tai sitten krp:n tiedotuslinja on se, että kerrotaan vasta kun on valmista ja vältetään omatkin arvailut.
Kylmä tosiasia kuitenkin on, että kovin vähä on tuota raakaa surmaajaa etsitty.
Tuo viimeinen lauseesi on niin totta; ihan kuin hiljaisuudella koko asia häviäisi.
Ja minusta on hieman väärin, ettei poliisi ''puhdista pojan mainetta'', jos poika on täysin osaton uhri.
On väärin antaa tällaisten kaikenmaailman nettidekkareiden kehitellä pieleen meneviä, ehkä ihmisiä loukkaavia, teorioita. ...paraskin tässä puhumaan... mutta tarkoitan tuota oikeasti.
Tuntuu kummalta, että mitään ei kerrota. Tai sitten krp:n tiedotuslinja on se, että kerrotaan vasta kun on valmista ja vältetään omatkin arvailut.
Kylmä tosiasia kuitenkin on, että kovin vähä on tuota raakaa surmaajaa etsitty.
Nuotio & Äreät Tiput
Hyviä kommentteja, mutta luulisin tuon cm:n kassin lähteneen vasta tuolta aa:lta matkaan, eli sieltä on esim löytynyt röykkiö ruokaostoksia josta voi olettaa että surmaaja on tarvinnut kassia ja tyhjenänyt sisällön johonkin.Ilina kirjoitti:Heippa!
Toiseksi en itse ainakaan ottais riskiä että liikkuisin tuollaisen teon jälkeen varastetuksi ilmoitetulla autolla.
Tervetuloa joukkoon Ilina!
Hyviä ajatuksia olikin sulla, se on mukavaa kun saadaan "uutta verta" kehiin 
Itse en oikein (paitsi aina välillä satunnaisesti) ole uskonut pojan syyllisyyteen, vaikka eihän tässä kukaan tunnu tietävän mitä siellä on tapahtunut ja kenen toimesta.
Mihinkään insestihommaan en myöskään usko, enkä tyttären osallisuuteen. Täällähän joku pohti näitä. Että tytär olisi kostanut kokemansa insestin isälleen. Pahoittelen, en muista millä sivulla tämä oli enkä jaksa kelailla taaksepäin. No, pohdinta kuitenkin tyrehtyi siihen, miksi poikakin olisi vedetty mukaan "katsojan roolissa".
Mutta mitä jos myös veli on syyllistynyt samaan? On tosin nuorempi ja kuulema olemukseltaan vastaa 12-vuotiasta, joku oli senkin tietävinään. Tässähän olisi kaltoinkohdeltu tytär saanut kostonsa molemmille hyväksikäyttäjilleen.
Tähän teoriaan tai kummankaan lapsen osallisuuteen en itse tosin usko, kunhan vaan taas heittelin ajatuksia.
Itse en oikein (paitsi aina välillä satunnaisesti) ole uskonut pojan syyllisyyteen, vaikka eihän tässä kukaan tunnu tietävän mitä siellä on tapahtunut ja kenen toimesta.
Mihinkään insestihommaan en myöskään usko, enkä tyttären osallisuuteen. Täällähän joku pohti näitä. Että tytär olisi kostanut kokemansa insestin isälleen. Pahoittelen, en muista millä sivulla tämä oli enkä jaksa kelailla taaksepäin. No, pohdinta kuitenkin tyrehtyi siihen, miksi poikakin olisi vedetty mukaan "katsojan roolissa".
Mutta mitä jos myös veli on syyllistynyt samaan? On tosin nuorempi ja kuulema olemukseltaan vastaa 12-vuotiasta, joku oli senkin tietävinään. Tässähän olisi kaltoinkohdeltu tytär saanut kostonsa molemmille hyväksikäyttäjilleen.
Tähän teoriaan tai kummankaan lapsen osallisuuteen en itse tosin usko, kunhan vaan taas heittelin ajatuksia.