Kadonnut Mathias Palgi, 19v. -Espoo 26.11.2012
Re: Kadonnut Mathias Palgi, 19v. -Espoo 26.11.2012
Tuntuu kyllä oudolta, kun poliisit koirineen ei tänä päivänä löydä enää juuri mitään mistään. Miten toi yllä heitetty Savukoski on omin voimineen naarannut niin paljon ihmisiä järvistä ja vesistöistä, kun poliisit eivät tunnu saavan mitään aikaan. Miksi VAPEPA:a ei ole hälytetty tähän etsintään missään välissä mukaan? Eikö omaiset ole vaatineet/osanneet vaatia asiaa tarpeeksi? Jos epäillään edelleen Mathiaksen lähteneen Vuosaareen päin, miksi etsinnät ovat keskittyneet vain Otaniemeen? Tottakai Otaniemi on varmaan se oleellisin paikka, mutta jotenkin taas haiskahtaa tämä koko juttu niin kummalliselta, että ei voi kuin ihmetellä.
Poliiseilta kun riistetään resursseja koko ajan, kohta ei löydetä enää ketään mistään.
Poliiseilta kun riistetään resursseja koko ajan, kohta ei löydetä enää ketään mistään.
- Zultor_Horrens
- Susikoski
Zulthor on syytön! Zulthor on syytön! En ole kirveellä surmannut tätäkään tapausta! Uskokaa jo! Jeesuksen Christuksen nimessä olen syytön ja viaton, aamen!
kalan pää Pirun.. Pirun pää sinun.. laaman pää minun..
Koura tarraa kiinni kirveeseen, hymy vääntyy irveeseen!
kalan pää Pirun.. Pirun pää sinun.. laaman pää minun..
Koura tarraa kiinni kirveeseen, hymy vääntyy irveeseen!
Ja hän sanoi näin: "Kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun".
Ei ne poliisitkaan mitään ihmeiden tekijöitä ole. Eli en tässä tapauksessa alkaisi poliiseja syyttämään. Asiaa hankaloittaa se, että poliisithan eivät ole päässeet heti seuraavana aamuna tutkimaan paikkoja. Varmasti tuolla on ihmisiä kulkenut paljonkin ennen kuin etsinnät on aloitettu. Poliisit tekee varmasti kaikkensa mitä heillä on omien resurssiensa myötä tehdä. Ja nyt kun tuo lumikin tuli niin varmasti poliiseilla on muutakin tekemistä ja tietävät myös että etsinnät ovat aika turhia.
Iltalehdessä oli Vanessan haastattelu, jossa hän kertoi saattaneensa Mathiaksen ja jonkun toisen miehen talonsa rappuun ja antaneensa näille kahdelle kotinsa avaimet. Tämän jälkeen Vanessa lähti siivoamaan saunaa.
Vaikka en tätä tapausta ole kovinkaan paljoa seurannut, vain pääpiirteittäin, niin heti tuo avain lausunto jäi mieleen. Aika ristiriitaisia lausuntoja sama? henkilö on antanut illan tapahtumista.
Johtuuko ristiriitaisuus kielimuurista vai lasketellaanko yön tapahtumista luikuria?
Vaikka en tätä tapausta ole kovinkaan paljoa seurannut, vain pääpiirteittäin, niin heti tuo avain lausunto jäi mieleen. Aika ristiriitaisia lausuntoja sama? henkilö on antanut illan tapahtumista.
Johtuuko ristiriitaisuus kielimuurista vai lasketellaanko yön tapahtumista luikuria?
Vanessalla saattaa olla ihan inhimilliset syyt puhua tuolla tavalla. Hän pelkää oman nahkansa puolesta, vaikka varsinaisesti onkin syytön. Korkeintaan voisi ajatella että olisi syyllistynyt heittelejättöön. Jos Mathias on ollut ihan jumalattoman kamalassa humassa, niin Vanessan olisi pitänyt saattaa tuo mies kotiin asti ja pitää huolta että Mathias pääsee sänkyyn asti. Minkä ihmeen takia Vanessa ylipäätään saattoi sinne tokakerrokseen asti ja ei mennyt ylös asti. Olisi kiivennyt parit rappuset vielä ylös niin olisi voinut ottaa avaimet mukaan saunalle. Siltikään en usko että Vanessa tai muut mukana olleet olisivat tietentahtoen tehneet mitään mathiakselle.
-
Maura Isles
- Sofia Karppi
Samaa asiaa ihmetellään. Vaikka pyytävät että tietyt keskustelunaiheet pysyvät ylimpänä, on ihan ymmärrettävää joo. Mun mielestä siihen -onko se sitten "kuvaus" kohta, voisi koko ajan päivittää noita etsittyjä alueita ja muutenkin tilannetietoa. Nythän tuonne ei saa kukaan kirjoittaa melkeinpä yhtään mitään. Alussa tosiaan porukka ilmoitti minne on viety tuota Kadonnut -ilmoitusta ja missä on käyty tutkimassa alueita ja vinkkejä ja ohjeita sateli mielestäni ihan kiitettävästi.rulli12 kirjoitti:Olen lähes 100% varma, että ihmisten kiinnostus heräisi aivan helvetin paljon, jos tuolla tapahtumasivulla saisi edes jotain vihjeitä ja vinkkejä heitellä ilmaan, siitä voisi olla apua paljonkin etsinnöissä. Tuskin kaikilla kaikki samat asiat pyörii päässä. Sen ymmärrän, että tapahtumaan ei haluta "löytyy kuolleena jorpakosta"-viestejä, mutta hämmentävää, ettei mitään vinkkejä ja ehdotuksia saa heitellä ilmaan. Eikä edes esittää lisäkysymyksiä. Myös toi, että tapahtumasivulla ei kukaan ilmoita, että mitä paikkoja lauantain ja sunnuntain etsinnöissä on käyty läpi. Joku linkitteli sinne karttaa, mutta se poistettiin heti. Minkä helvetin takia?
Huomasin, että muutama ihminen oli lainaillut tekstejäni täältä tuonne FB-tapahtumaan, kiitokset siitä! Ehkä sillä oli joku vaikutus siihen, että Mathiaksen veli päätti avata erillisen vinkkikeskustelun aiheeseen liittyen, mikä varmasti tulikin tarpeeseen.
-
sivusta_seuraaja
- Jane Marple
Ehkä sillä on vaikutus, että keskustelu siirtyi tänne, kun olet toiminutrulli12 kirjoitti:Huomasin, että muutama ihminen oli lainaillut tekstejäni täältä tuonne FB-tapahtumaan, kiitokset siitä! Ehkä sillä oli joku vaikutus siihen, että Mathiaksen veli päätti avata erillisen vinkkikeskustelun aiheeseen liittyen, mikä varmasti tulikin tarpeeseen.
toisin kuin suku/veli tahtoo!
Ei he halua, että joku ulkopuolinen määräilee.
Eivät varmasti haluakaan. Tapahtumaan en ole itse kirjoittanut sanaakaan, mutta turha se on siinä vaiheessa edes pyytää apua ihmisiltä, jos kukaan ei saa mitään kirjoitellakaan, ilman että joku pistää yksityisviestiä perään, että "olisitko ystävällinen ja tukkisit suusi", niinkuin nyt monessa paikassa olen nähnyt lukevan.
Nyt Mathiaksen veli näyttää kirjoittaneen tuonne facebookiin näin:
Sinäänsä asunnossa olevien määrä on katoamisen kannalta epäolennainen, mutta ennen kolmikon saapumista asunnossa oli kämppäkaveri nukkumassa. Luultavammin Mathias halusi herätä omasta sängystä, jossa saa nukkua pitkään rauhassa (monihan sen takia lähtee mielummin kotiin kuin kaverille yöksi). Lisäksi naapureiden ovilla on käyty kyselemässä tuloksetta.
Tuo tieto kämppiksestä tosiaan tekee ymmärrettävämmäksi epäselvyydet ihmisten lukumäärästä.
Tuolla Facebook-ryhmässä joku kertoi jossain vaiheessa havainneensa (tai en muista, oliko havainnut itse vai oliko toisen käden tietoa) jonkun suurin piirtein kuvaukseen sopivan kävelemässä jossain pellolla. Se kommentti vain taidettiin poistaa aika nopeasti, niin en muista, mikä se sijainti tarkalleenottaen oli. Nyt siis mietin, että olisiko se voinut täsmätä mihinkään noista bussilinjoista, mitä tuonne ryhmään on ilmoitettu sellaisiksi, joiden kyytiin Mathias olisi saattanut hypätä.
Sinäänsä asunnossa olevien määrä on katoamisen kannalta epäolennainen, mutta ennen kolmikon saapumista asunnossa oli kämppäkaveri nukkumassa. Luultavammin Mathias halusi herätä omasta sängystä, jossa saa nukkua pitkään rauhassa (monihan sen takia lähtee mielummin kotiin kuin kaverille yöksi). Lisäksi naapureiden ovilla on käyty kyselemässä tuloksetta.
Tuo tieto kämppiksestä tosiaan tekee ymmärrettävämmäksi epäselvyydet ihmisten lukumäärästä.
Tuolla Facebook-ryhmässä joku kertoi jossain vaiheessa havainneensa (tai en muista, oliko havainnut itse vai oliko toisen käden tietoa) jonkun suurin piirtein kuvaukseen sopivan kävelemässä jossain pellolla. Se kommentti vain taidettiin poistaa aika nopeasti, niin en muista, mikä se sijainti tarkalleenottaen oli. Nyt siis mietin, että olisiko se voinut täsmätä mihinkään noista bussilinjoista, mitä tuonne ryhmään on ilmoitettu sellaisiksi, joiden kyytiin Mathias olisi saattanut hypätä.
Kyseessä oli Viikin pellot, missä joku nainen oli nähnyt kuvaukseen sopivan ihmisen hortoilemassa eksyneen näköisenä. Viikki on jokerilinjan varrella, joka kulkee Espoosta Itäkeskukseen siihen aikaan aamusta, kun Mathias on kadonnut. Mathias on myös itse asunut Viikissä aiemmin, ennen Vuosaareen muuttoa. Siksi en ymmärrä, miksi vinkkaus poistettiin, koska ei se nyt tuulesta temmattu vinkki välttämättä ollut.i_i kirjoitti:Nyt Mathiaksen veli näyttää kirjoittaneen tuonne facebookiin näin:
Ok, kiitos tiedosta. Toivottavasti havainnon tekijä on ilmoittanut havainnosta myös poliisille. Ei kai se tosiaan ihan tavallista ole, että joku harhailee nahkatakissa ja farkuissa pellolla aikaisin sateisena aamuna.rulli12 kirjoitti:Kyseessä oli Viikin pellot, missä joku nainen oli nähnyt kuvaukseen sopivan ihmisen hortoilemassa eksyneen näköisenä. Viikki on jokerilinjan varrella, joka kulkee Espoosta Itäkeskukseen siihen aikaan aamusta, kun Mathias on kadonnut. Mathias on myös itse asunut Viikissä aiemmin, ennen Vuosaareen muuttoa. Siksi en ymmärrä, miksi vinkkaus poistettiin, koska ei se nyt tuulesta temmattu vinkki välttämättä ollut.
-
sivusta_seuraaja
- Jane Marple
rulli12 kirjoitti: Kyseessä oli Viikin pellot, missä joku nainen oli nähnyt kuvaukseen sopivan ihmisen hortoilemassa eksyneen näköisenä. Viikki on jokerilinjan varrella, joka kulkee Espoosta Itäkeskukseen siihen aikaan aamusta, kun Mathias on kadonnut. Mathias on myös itse asunut Viikissä aiemmin, ennen Vuosaareen muuttoa. Siksi en ymmärrä, miksi vinkkaus poistettiin, koska ei se nyt tuulesta temmattu vinkki välttämättä ollut.
Ihmettelen linkin poistoa, mutta ihmettelen, miksei ko.nainen mennyt itse katsomaan, tulee ja kirjoittaan Facebookkiin ja sen jälkeen vielä
ilmoittaa, että tarkastakaa. Noinko ko.pellolla ko.ihminen hortoilee vielä?
aikaa kuluu ja aikaaa.....aika on rahaa tässäkin tapauksessa.
Onhan mahdollista, että nainen teki havainnon sellaisessa tilanteessa, että kynnys lähteä asiaa tarkemmin ihmettelemään oli korkea. Ajoi ehkä kiireisenä autolla ohi, näki bussin ikkunasta tai jotain. Ja asia palasi mieleen sitten vasta myöhemmin, kun kuuli kadonneesta pojasta. Olisihan tietysti aina hyvä pysähtyä tarkistamaan asia, jos yhtään epäilee, että kanssakulkijalla on jokin hätä, mutta tuskin tässäkään tapauksessa nainen on ajatellut, että harhailija voisi olla hengenvaarassa.sivusta_seuraaja kirjoitti:rulli12 kirjoitti: Kyseessä oli Viikin pellot, missä joku nainen oli nähnyt kuvaukseen sopivan ihmisen hortoilemassa eksyneen näköisenä. Viikki on jokerilinjan varrella, joka kulkee Espoosta Itäkeskukseen siihen aikaan aamusta, kun Mathias on kadonnut. Mathias on myös itse asunut Viikissä aiemmin, ennen Vuosaareen muuttoa. Siksi en ymmärrä, miksi vinkkaus poistettiin, koska ei se nyt tuulesta temmattu vinkki välttämättä ollut.
Ihmettelen linkin poistoa, mutta ihmettelen, miksei ko.nainen mennyt itse katsomaan, tulee ja kirjoittaan Facebookkiin ja sen jälkeen vielä
ilmoittaa, että tarkastakaa. Noinko ko.pellolla ko.ihminen hortoilee vielä?
aikaa kuluu ja aikaaa.....aika on rahaa tässäkin tapauksessa.
Lumi satoi kyllä pääkaupunkiseudulle todella huonoon saumaan etsintöjä ajatellen. Haistaako poliisikoirat, tai ylipäätänsäkään koirat helposti lumen alla olevan?