60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Samuli
Martin Riggs

Re: 60 v. mies surmattiin Kotkassa 15.11.2012

Viesti Kirjoittaja Samuli »

En saanut muokattua. Korjaus edelliseen: että saa kamansa myytyä, ne huonekalut ja semmoiset, siis.
The Ace
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja The Ace »

Sudenkorento kirjoitti:Itseasiassa huhu ( tai tämän version olen itse kuullut ) kulkee, että vehje olisi tungettu uhrin suuhun. Se irrotettu semmoinen.
Ai ai kun tohon mun kuviteltuun tarinaan lisätään neidon kertomana vaikkapa raiskaustarina, niin jo on mehukas kirja tulossa... Pitäsköhän sitä alkaa dekkarikirjailijaks vielä näin vanhoilla päivillä ;)
LeaSommer
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja LeaSommer »

Sudenkorento kirjoitti:Itseasiassa huhu ( tai tämän version olen itse kuullut ) kulkee, että vehje olisi tungettu uhrin suuhun. Se irrotettu semmoinen.
Niin ällöttävältä kuin ajatus tästä tuntuukin, niin silti en usko että tällainen kyseisen vehkeen irroitus murhan jälkeen saisi vielä poliisin kuvailemaan "raaka, julma, elämälle vieraita piirteitä". Sitten jos tuo oltaisiin tehty siten, että ainoastaan ko. vehje olisi irroitettu ja uhrin annettu kuolla sitä kautta verenhukkaan tai johonkin muuhun, niin noita termejä "raaka, julma, elämälle vieras" voitaisiin käyttää. Kunhan spekuloin... Mutta jos, siis jos, tuo vehkeen irroitus pitää paikkansa, niin jotain vääräähän sillä on surmaajan mielestä täytynyt tehdä.
Clarise
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Clarise »

Dr Bergmeister kirjoitti :
Pitäisköhän näitä Facebook- tutkimuksia vähän rauhoittaa, ja varottaisiin laittamasta noin vain kuvia tänne varsinkin kun ei olla edes varma siitä, että kuvassa on juuri tämä Jani S. Ei pitäisi sekoittaa mahdollisia viattomia ihmisiä murhajuttuihin, hyvässä lykyssä saatat saada kunnianloukkaussyytteen niskoillesi, mikäli osuit väärään arveluissasi. Muutenkin nämä Fb-arvaukset on turhia, sitten vain pohditaan eri henkilöllisyyksiä tyyliin "kuka on kukin". Poliisi julkaiseen aikanaan syytetyn kuvan, samoin mahdollisten muiden tapaukseen osallistuneiden.
Suorien linkkien, kuvien ja täydellisten nimien laittaminen näiden spekulaatioiden sekaan ei tosiaakaan ole viisasta, siinä yhdyn tohtoriin täysin. Muuten kyllä olen sitä mieltä jotta:

- sosiaalisen median riskit on meillä kaikilla tiedossa, public=public
- tämän casen ratkaisemisessa mm FB voi olla hyvinkin suuressa roolissa, ajoituksia etc tutkiessa
- me kansalaiset med borgare, saatamme törmätä netissä tietoihin, joista voi olla hyötyä jopa polliisille

Jotta kyllä minä kehoitan kaikkia sosiaalisen median äärelle.
Syöminen ja nukkuminen katsotaan ainoiksi syiksi poissaololle.

Järkeä ja jotakin hienotunteellisuutta tietty peliin.
Ala-arvoinen vittuilu mm vanhempien ja muiden mahdollisten osallisten tiimoilta vois olla tietty viksua lopettaa.

Br, CS

Edit. Ja poliisin julkaisuihin en tämän casen tiimoilta luota tippaakaan. En nyt enkä jatkossa. Suurin osa aineistoa salaiseksi seuraavaksi 60 vuotta?
Viimeksi muokannut Clarise, Ti Joulu 11, 2012 12:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Acta est fabula
suiza
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja suiza »

Morjens!
tämä keissi sai kirjautumaan, sen verran mystiseltä vaikuttaa. Itsellä ollut tässä pitkän aikaa tunne että nuorella kaverilla on mennyt p***u päähän ja se on saanut miehen sekaisin.

Tänään oli Iltasanomissa esimerkki siitä miten lukenutkin mies voi hairahtua naiskauneuden edessä http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... pos=ok-nln
Terra
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Terra »

Clarise kirjoitti: Suorien linkkien, kuvien ja täydellisten nimien laittaminen näiden spekulaatioiden sekaan ei tosiaakaan ole viisasta, siinä yhdyn tohtoriin täysin. Muuten kyllä olen sitä mieltä jotta:

- tämän casen ratkaisemisessa mm FB voi olla hyvinkin suuressa roolissa, ajoituksia etc tutkiessa
- me kansalaiset med borgare, saatamme törmätä netissä tietoihin, joista voi olla hyötyä jopa polliisille
Järkeä ja jotakin hienotunteellisuutta tietty peliin.
Ala-arvoinen vittuilu mm vanhempien ja muiden mahdollisten osallisten tiimoilta vois olla tietty viksua lopettaa.
Br, CS
Edit. Ja poliisin julkaisuihin en tämän casen tiimoilta luota tippaakaan. En nyt enkä jatkossa. Suurin osa aineistoa salaiseksi seuraavaksi 60 vuotta?
Linkin laittaminenhan ei vielä tuo tietoja tälle sivulle. On lukijan klikkauksen päässä. Linkkikin avattaessa on julkinen kuten Hesari tai Alibi. Linkin laittaminen vastaa samaa kuin kertoisi esim. siinä ja siinä paperijulkaisussa olevan sitä ja sitä tietoa. Sitten mennään jo pidemmälle, jos väittää kirjoitetusta artikkelista jotakin sellaista, mitä itse artikkelista ei paljastu.
Rosinante
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Rosinante »

Clarise kirjoitti:
Suorien linkkien, kuvien ja täydellisten nimien laittaminen näiden spekulaatioiden sekaan ei tosiaakaan ole viisasta, siinä yhdyn tohtoriin täysin. Muuten kyllä olen sitä mieltä jotta:

just joo, juttujen kalastelijat kisaa täällä keskenään
Kainonsorttinen
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

Aika lennokasta spekulointia taas. En ymmärrä, miksi tyttiksen meksikolaisuus tarkoittaa automaattisesti huumeita ja kartellimurhia ja vaikka mitä. Varmaan samalla tavalla kuin virolainen nainen on aina huora?

Oliko se varmistettu, että murhaaja kyttäsi uhriaan? Silloin tosiaan kyseessä ei kai tod.näk. olisi pelkkä ryöstö, vaan murhaaja on halunnut aa:n olevan kotona. Murhatakseen, peloitellakseen?

Valitettavasti maailmassa riittää esimerkiksi sellaisia sadistisia ihmisiä, jotka - huomattuaan tappaneensa ihmisen - alkavat leikellä tätä, silkasta uteliaisuudesta esimerkiksi. Voisin kuvitella murhaajan hullunkiilto silmissä leikkaamassa uhrinsa penistä ja tunkemassa sitä uhrin suuhun nauraen. Ehkä kyseessä on vaikka tyypillinen kissantappaja-psyko. Ei tarvitse olla esimerkiksi mitenkään aggressiivinen. Tosin tällainen tekijä tuomittaisiin kyllä ihan muualle kuin vankilaan.
Kainonsorttinen
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

Vaikka somen riskit ovatkin kaikkien tiedossa, niin en minä silti ainakaan haluaisi tulla yhdistetyksi (tai peräti linkatuksi) jonkun murhaan, jonka kanssa minulla ei olisi mitään tekemistä! Kuten täällä on ollut puhetta kaukaisista sukulaisista. Some ei sitä paitsi tarkoita, että jokaisella meillä on OIKEUS levitellä toisten henk.koht. asioita netissä. Sitä paitsi esim. Tekijänoikeusasioissa pelkän linkin jakaminen on laitonta, voisin olettaa sen toimivan myös kunnianloukkausasioissa, kun linkittämällä SAATTAA TOISTEN ULOTTUVILLE epäasiallista materiaalia.
Terra
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Terra »

Käsittääkseni linkin laittaminen siten, että se vaatii klikkaamisen avautuakseen, ei riko tekijänoikeuksia. Mutta linkin upottaminen jo rikkoisi eli linkki upotetaan niin, että linkin alla olevat tiedot tulevat samalla näkyviin eikä erillistä klikkausta tarvitse. Vielä suurempi synti on kuvakaappauksen julkaiseminen.

Toisen ulottuville saattamista ei ole vielä se, että kertoo jokaisen saatavilla olevien julkaisujen sisältävän sitä ja tätä juorua ja tai tietoa jne. Linkki ilman upottamista vastaa samaa tiedon saattamista/siirtämistä eteenpäin kuin kertoisi Alibin marraskuun nron olevan kauppojen lehtihyllyillä.
Lykopeeni
Alokas

Viesti Kirjoittaja Lykopeeni »

Olen uskotellut itselleni tekijän henkilöllisyyden olleen poliisin tiedossa melko pian teon jälkeen. KRP pyydettiin apuun niin saatiin resursseja epäillyn puhelimen kuunteluun jos epäilyksenä oli järjestäytyneen rikollisuuden mukanaolo tai rikoskumppaneiden olemassaolo. Jos kytköksiä Meksikoon oli tiedossa niin niidenkin selvittely varmaan sujuu kooärpeeltä kivammin. Teon ja todistajan perusteella voitiin ehkä kuvitella ettei murhamiestä tarvinnut pitää muille niin vaarallisena että olisi heti pitänyt laittaa koppiin. Julkisuuteen annettiin jonkunnäköiset tuntomerkit eli suomea puhuva mies kitumarketin kassi kädessä.
Kat_Revolver
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Kat_Revolver »

Rekkaamiseni hyväksynnässä meni niin tuhottoman kauan, että meni monet hyvät spekulaatiot hukkaan. Olen useamman vuoden seuraillut sivusta, nyt vasta tämän keissin myötä innostuin lopullisesti. Kirjoitusoikeuksia odotellessani olen muovaillut foliohattuani päähän sopivaksi ja jakanut teorioitani irl jokaiselle joka vähääkään suostui kuuntelemaan. Aika vähäistä on ollut kiinnostus.

Olin ihmeissäni, kun kolmiodraaman mahdollisuus tuli niin myöhään esiin (oli jo käyty kaiken maailman kummitusseksit ja zombieorgiat läpi ennenpää). Tutkinnan alkuvaiheessa olisin laittanut rahani sille. Nyt kuitenkin esille noussut Meksiko-teoria on saanut minut puolelleen, vaikka kovin hurjalta kuulostaakin. Siinä vaan nivoutuisi niin moni pieni tiedonmurunen kivasti yhteen.
Missään vaiheessa en ole uskonut, että kyseessä olisi pieleen mennyt ryöstö, sillä siinä tuskin olisi niitä "elämälle vieraita piirteitä".

Lisätietoja odotellessa..
Muovipussi päähän ja ruumis suohon.
Rosinante
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Rosinante »

Terra kirjoitti: Toisen ulottuville saattamista ei ole vielä se, että kertoo jokaisen saatavilla olevien julkaisujen sisältävän sitä ja tätä juorua ja tai tietoa jne. Linkki ilman upottamista vastaa samaa tiedon saattamista/siirtämistä eteenpäin kuin kertoisi Alibin marraskuun nron olevan kauppojen lehtihyllyillä.
Mitäs muuta se voisi olla kuin tiedon levittämistä. Ei voi verrata tekijänoikeussuojaan, koska se ulottuu pelkästään muotoon, kun taas yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen määräytyy sisällön mukaan.
Dr Bergmeister
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Kainonsorttinen kirjoitti:Vaikka somen riskit ovatkin kaikkien tiedossa, niin en minä silti ainakaan haluaisi tulla yhdistetyksi (tai peräti linkatuksi) jonkun murhaan, jonka kanssa minulla ei olisi mitään tekemistä! Kuten täällä on ollut puhetta kaukaisista sukulaisista. Some ei sitä paitsi tarkoita, että jokaisella meillä on OIKEUS levitellä toisten henk.koht. asioita netissä. Sitä paitsi esim. Tekijänoikeusasioissa pelkän linkin jakaminen on laitonta, voisin olettaa sen toimivan myös kunnianloukkausasioissa, kun linkittämällä SAATTAA TOISTEN ULOTTUVILLE epäasiallista materiaalia.
Juuri tätä tarkoitin. En halua minäkään esim. tulla yhdistetyksi jonkun murhaa, kun en ole asian kanssa tekemisissä. Tietysti netissä kaikesta huolimatta levitellään niitä toisten henk.kohta. asioita, mutta tällaisten tietojen ja joskus jopa perättömien tietojen levittelystä on moni joutunut käräjille vastaamaan kunnianloukkauksesta. Sitä paitsi netissä on paljon kuvia ja tekstiä, jotka on copyright-suojattuja.

Jos nyt ei laitettaisi kenenkään kuvia tai linkkejä niihin, kun ei voida olla varmoja onko kyseessä juuri oikea henkilö.
Gods made heavy metal.
The Stig
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja The Stig »

Olenko minä ainoa, joka on ihan pihalla näistä J.S, J.S, A.K, B.S, E.S, KRP ja VR -lyhenteistä? :roll: (liioittelin, tiedän!). Voisiko vaikka jatkossa käyttää esim. Jani-epäilty, Jari-uhri tms. lyhenteitä, helpottaisi kärryillä pysymistä.
Kuolema kiehtoo
Vastaa Viestiin