Tampereen Subutex-perhe - 70-vuotias äiti mukana salakuljetuksessa

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2915
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Tampereen Subutex-perhe - 70-vuotias äiti mukana salakuljetuksessa

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Heli Laijärvi kertoi juuri Poliisi-TV:n haastattelusta kokemuksistaan ADHD-kaksosten äitinä. Tätä varsinaista huumerikosta haastattelussa ei käsitelty. Laijärvi kertoi kuinka poikien päihteiden käyttö oli alkanut siinä 13-14v ja rötöksiä tehneet ties minkälaisia. n. 15-vuotiaana pojat nuorisokotiin ja rötökset jatkuivat ja sitten vankilassa olemista jne.

Jos ymmärsin oikein, kaksosista vain toinen oli saanut vuonna 2005 ADHD -diagnoosin, kun taas toisella sitä ei ollut mikä oli Laijärven mielestä ilmeisesti huono juttu. Laijärvi vaikutti haastattelussa ihan herttaiselta muorilta, tosin kovin jäi sellainen fiilis, että poikiaan puolusteli (vaikka itse olikin aikoinaan poikien ollessa nuoria ottanut sossuihin yhteyttä ja kertonut ettei heidän kanssaan pärjää). Melkoisen kovia on joutunut äitirukka kokemaan.

En tosin puolustele hänen omia tekojaan, mitäpäs on mennyt tyhmyyksissään noin toimimaan. Mielestäni 70-vuotiaalla pitäisi olla jo oikeus hyviin eläkepäiviin eikä jälkeläistensä ongelmien selvittelyyn ja rikoksiin.
JiiJoo
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Marras 11, 2011 6:48 pm

Re: Tampereen Subutex-perhe - 70-vuotias äiti mukana salakuljetuksessa

Viesti Kirjoittaja JiiJoo »

Vaikuttanee siltä, että äiti olisi ajautunut mukaan poikien huumekuvioihin tahtomattaan. Hänellähän oli syöpälääkitys, joka kertonee, että on todellakin voinut olla voimaton ja tehnyt poikiensa eteen mitä tuossa tilanteessa on voinut enää tehdä. Tuskin mikään taloudellinen hyöty on äidillä ollut tähtäimessä
kun kuitenkin aina on elämä laina
Toecutter
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Marras 28, 2008 2:22 pm

Re: Tampereen Subutex-perhe - 70-vuotias äiti mukana salakuljetuksessa

Viesti Kirjoittaja Toecutter »

ADD/ADHD diagnoosin aikuisiällä saaneena, en osta sitä, että se automatic johtaa päihderiippuvaisuuteen ja rikollisuuteen. itse elin sairauden kanssa pitkälle yli 30vuotiaaksi, vaikeuttaa elämää, opiskelua, työtä, ihmisuhteita. tietty ADD/ADHD on eri asteisia, vaikea voi aiheuttaa työkyvyttömyyden lääkityksenkin kanssa. On vaativaa kasvattaa lasta jolla on ADHD, mutta tuskin olisin itse tässä kirjoittamassa, jos en olisi saanut tukea vanhemmilta. Hyvin paljon kiinni omasta ajattelusta ja järkyvyydestä miten pärjää elämässä.

Ja kun päihteet on taustalla nuoresta, mistä otat selvää, mikä johtuu mistäkin, ei ne nyt todellakaan auta adhd add:ssa itselääkintä huumeilla.
jos sitä douppia ruvetaan vetämään teinistä asti. ja sitä en ymmärrä, että subutex ei ole mikään adhd lääke. Jos itse olisi alkanut douppaamaan, niin kai se joku a-vitamiini olisi ollut. eikä lamaava opiaatti.
Vastaa Viestiin