VoDKa kirjoitti:THG kirjoitti:Mutta uskon kuitenkin, että miesten ajatusmaailmaan väkivalta sopii ja sitä
ymmärretään/hyväksytään enemmän. Harvoin naispuoliset ystävät selvittävät välejään tappelemalla. Enkä nyt tarkoita, että miehet ovat sairaita tappajia. Olen itsekkin mies.

Hänen mukaansa itsensä ilmaisemisen kykenemättömyys voisi olla yksi ihan pätevä tekijä. Lapsi tai nuori ei saa ulos kaikkia niitä tunteita mitä päässä pyörii koska ei löydä niille sanoja, turhautuu ja se turhautuminen muuttuu taas patoutuneeksi vihaksi jota sitten puretaan väkivaltaisilla teoilla.
Tästä täysin samaa mieltä ja uskonkin, että juurikin puhuminen ja hyväksytyksi, kuunnelluksi, ymmäretyksi ja rakastetuksi tunteminen ja tuleminen voisi estää monia tapauksia. Kaikilla tulisi olla joku, jolle oikeasti voi kertoa (lähes) kaiken. Onhan niitäkin tapauksia, missä toveri ajattelee samalla tavalla ja tuho onkin äkkiä tuplattu neljällä käsiparilla.
VoDKa kirjoitti:Tavallaan voi siis olla, että jossain määrin miehet rakentavat itse itsestään valmiita tappajia, joiden on helppo siitä sitten oikeuttaa itselleen lupa ampua muut ennen itseään.
No tässä mielestäni pitää mennä satoja, tuhansia vuosia taakseppäin. Miehillä on ja tulee aina olemaan käsissä pieni väkivallan "taito". Enkä nyt tarkoita sitä, että minä tai kukaan muukaan tähän keskusteluun osallistuva ikinä tekisi mitään, mutta puolustautuminen, ravinnonhankinta yms. miesten juttuja, jo tuhat vuotta. Nykyajassa miesten ajatusmaailma ja geeniperimät ovat muotoutuneet uudestaan, mutta
minä itse uskon siihen, tietyt asiat eivät muutu vaikka on olemassa googlea ja facebookia aka media. Joista molemmista saa kyllä niin miehet kuin naisetkin lisähimoa tälläisiin juttuihin.
VoDKa kirjoitti: Lisäksi naisille synnynnäisesti korkeammat emotionaaliset kyvyt varmaan estävät lähtemästä suoraan väkivallan tielle
Tästäkin täysin samaa mieltä, että naiset yksinkertaisesti "aivorakenteidensa" tuotoksena hyväksy väkivaltaa, vaikka oma tilanne olisi kuinka epätoivoinen ja yleensä tässä varmasti päädytään "vain" itsemurhaan. Mitä mieltä sinä olet? Naisillahan on varmasti enemmän kärsimystä ja tuskaa maailmassa kuin miehillä, miten se mielestäsi purkautuu vai patoutuuko vaan? (World wide, Africa, Asia etc.)