Sirpa
Re: Sirpa
Ursa ei ole antanut julkisuuteen tietoa mistään salamyhkäisistä viesteistä, vaan tuo salamyhkäisyys on toimittajan valitsema sävy.
Oletettu maailmanlopun kellonlyömä on 11:11 AM UTC, joka on Suomessa 13:11. En tiedä, mistä tuo aika on alunperin peräisin, planeettojen asennosta ei nyt ainakaan, sillä planeettojen asennoissa ei ole tänään mitään sen ihmeellisempää kuin eilen tai huomennakaan, eivätkä ne vaikuta Maahan.
Oletettu maailmanlopun kellonlyömä on 11:11 AM UTC, joka on Suomessa 13:11. En tiedä, mistä tuo aika on alunperin peräisin, planeettojen asennosta ei nyt ainakaan, sillä planeettojen asennoissa ei ole tänään mitään sen ihmeellisempää kuin eilen tai huomennakaan, eivätkä ne vaikuta Maahan.
Jestas miten nerokasta. Salamyhkäisyys onkin toimittajan "kirjoitusvirhe" salamyhkäisyydestä, koska toimittaja ilmoittaa, että Ursa ei kerro viestien sisältöä, joka edellisessä viestissäsi oli nerokasta tilannetajua, mutta tiedät kellonlyömällä maailmanlopun ajan, mutta et tiedä, että mistä se on määritelty, mutta tiedät satavarmasti, ettei ainakaan planeettojen asennoista.
Selvää maailmanlopun meininkiä.
Jassoo, vai planeetat ei vaikuta maahan. Ootko muuten koskaan kuullut selaisesta asiasta kuin vuorovesivaihtelusta? Se on planeettojen vaikutuksesta tapahtuva fyysinen ilmiö maapallolla - samoin sellainen kuin magneettimyrsky - tai puhumattakaan Sagittarius A:n säteilyistä. Juu, ja tämä sitten ei ole mitään minun outoa luonnontieteiden tulkintaani!
Selvää maailmanlopun meininkiä.
Jassoo, vai planeetat ei vaikuta maahan. Ootko muuten koskaan kuullut selaisesta asiasta kuin vuorovesivaihtelusta? Se on planeettojen vaikutuksesta tapahtuva fyysinen ilmiö maapallolla - samoin sellainen kuin magneettimyrsky - tai puhumattakaan Sagittarius A:n säteilyistä. Juu, ja tämä sitten ei ole mitään minun outoa luonnontieteiden tulkintaani!
Viimeksi muokannut Sirpa, Pe Joulu 21, 2012 1:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Kyseessä on talvipäivänseisauksen tarkka hetki, joka lasketaan tietenkin Maan rataparametreistä.joey kirjoitti:Ursa ei ole antanut julkisuuteen tietoa mistään salamyhkäisistä viesteistä, vaan tuo salamyhkäisyys on toimittajan valitsema sävy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Winter_solstice
Every ship must sail a world.
Jassoo, ja sitten päädyit siihen, että tuo laskettu parametrihetki on tuo mayojen puhuma maailman lopun ajankohta, niinkö? Vai väitätkö mayojen laskeneen tuon rataparametrihetken jo tuhansia vuosia sitten?
Mutta tämä vielä:
Jassoo, vai planeetat ei vaikuta maahan. Ootko muuten koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin vuorovesivaihtelusta? Se on planeettojen vaikutuksesta tapahtuva fyysinen ilmiö maapallolla - samoin sellainen kuin magneettimyrsky - tai puhumattakaan Sagittarius A:n säteilyistä.
Juu, ja tämä sitten ei ole mitään minun outoa luonnontieteiden tulkintaani!
Vakuudeksi Wikistä:
Mutta tämä vielä:
Jassoo, vai planeetat ei vaikuta maahan. Ootko muuten koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin vuorovesivaihtelusta? Se on planeettojen vaikutuksesta tapahtuva fyysinen ilmiö maapallolla - samoin sellainen kuin magneettimyrsky - tai puhumattakaan Sagittarius A:n säteilyistä.
Juu, ja tämä sitten ei ole mitään minun outoa luonnontieteiden tulkintaani!
Vakuudeksi Wikistä:
Vuorovedeksi kutsutaan Kuun ja Auringon painovoiman aiheuttamaa merenpinnan laskua ja nousua. Auringon painovoiman vaikutus on noin puolet Kuun painovoiman vaikutuksesta [1][2]. Vedenpinnan korkeinta vaihetta kutsutaan vuokseksi ja matalinta vaihetta luoteeksi.
Vuorovesi-ilmiö esiintyy myös ilmakehässä ja Maan kiinteissä osissa. Merenpinnan korkeuden vaihteluita synnyttävät myös tuulet ja ilmanpaine-erot. Paikalliset maantieteelliset tekijät voivat johtaa jopa yli kymmenen metrin vuorovesivaihteluun.
Alethes doksa meta logu
Lisäys: Sirpalle tiedoksi, että Einsteinin yleisen suhteellisuusteoriaan mukaan valo kulkee neliulotteisessa avaruudessa lyhintä geodeesia pitkin. Ei janaa, eikä kaarta (oikeastaanhan "jana", on "kaaren" erikoistapaus). Vaan lyhintä geodeesia. 
Every ship must sail a world.
Täh?!
En minä tiedä mihin Einstein on lauseensa kaaresta ja janasta täsmännyt, ja miksi, mutta ne jotka edellä esitän ovat suoraan hänen omaa tekstiään kirjoittamastaan kirjasta - en minä tiedä onko niillä mitään tekemistä valon tai minkään muunkaan jutun - paitsi filosofian - kanssa.
Tuo sinun luulemisiesi ja kuvittelemisiesi määrä on kyllä rajaton. Ja nuo rajattomat kuvitelmasi sitten siirrät koko ajan minuun ja minun päähäni.

Jaa, että pararatametrit ja geodeesit ja mitä lie. Onko sinulla nyt jotenkin erityinen tarve esittää itseäsi tässä fiksuna, vai mitä?! Minä en ole tuollaisista sanoista edes ikinä kuullut, ja mitä tekemistä niillä nyt on tämän maailmanlopun asian kanssa?
Tarkennuksena vielä, nuo Einsteinin lauseet ovat siis hänen aforismejaan.
Wikistä.
En minä tiedä mihin Einstein on lauseensa kaaresta ja janasta täsmännyt, ja miksi, mutta ne jotka edellä esitän ovat suoraan hänen omaa tekstiään kirjoittamastaan kirjasta - en minä tiedä onko niillä mitään tekemistä valon tai minkään muunkaan jutun - paitsi filosofian - kanssa.
Tuo sinun luulemisiesi ja kuvittelemisiesi määrä on kyllä rajaton. Ja nuo rajattomat kuvitelmasi sitten siirrät koko ajan minuun ja minun päähäni.
Jaa, että pararatametrit ja geodeesit ja mitä lie. Onko sinulla nyt jotenkin erityinen tarve esittää itseäsi tässä fiksuna, vai mitä?! Minä en ole tuollaisista sanoista edes ikinä kuullut, ja mitä tekemistä niillä nyt on tämän maailmanlopun asian kanssa?
Tarkennuksena vielä, nuo Einsteinin lauseet ovat siis hänen aforismejaan.
Wikistä.
(Mua alkaa ahdistaa tää maailmanloppu.)Aforismi eli ajatelma, mietelmä tai mietelause on tiiviissä ja lyhyessä muodossa lausuttu ajatus. Täsmällisemmin määriteltynä aforismi on ajatuksellisesti painokas sekä tiiviisti ja tyylikkäästi muotoiltu virke tai niiden kokonaisuus. Määritelmällisesti aforismi on proosaa, eli aforismissa rivit kirjoitetaan loppuun ilman säejakoa.
Alethes doksa meta logu
No niin, ja nyt rauhotutaan, jees. Unohdin täysin, että löytyihän se rakkaudenfrekvenssi jo sieltä Ulvilan häkenauhaltakin, ja konsertit pidettiin ja kaikki muutkin maailmanlopun vastatoimet on jo hoidettu!

http://www.love528.com/LOVE528/Pi,_PHI_%26_528.html
No niin, ja siellä vilahtavat nyt ne 144.000 laulajaakin sieltä kristallisen veden (H2O) päältä.
TO LEARN MORE ABOUT 528HZ, AND HOW IT WILL BE USED DURING THE 11-11-11 EVENT INTERNATIONALLY, CLICK THE LOGO BELOW. . . .
http://www.love528.com/LOVE528/LIVE_H2O.html

http://www.love528.com/LOVE528/Pi,_PHI_%26_528.html
No niin, ja siellä vilahtavat nyt ne 144.000 laulajaakin sieltä kristallisen veden (H2O) päältä.
Alethes doksa meta logu
Huhujen mukaan jossakin päin on yritetty närästyttää toisen aikavyöhykkeen asukkaita hiljaisuudella ja netissä leviäisi kuvia tuhoutuneesta Sydneystä, mutta jäi epäselväksi, että kuka oli se hyväonninen pelastunut, joka sitten tuon kuvan olisi ottanut.
Tiet pelastuksen vuorelle on suljettu, ja lähtijät asettuneet mystisiä loitsuja lukien ja rumpuja pärisyttäen parijonoon lähtöä varten. Paikalla on kolmisen sataa toimittajaa eri puolilta maailmaa seuraamassa, kun mystinen avaruusalus tunkeutuu vanhan vuoren uumenista ihmisten ilmoille ottaen mukaansa nuo harvat ja valitut Ranskaan pakkautuneet odottajat.
Tiet pelastuksen vuorelle on suljettu, ja lähtijät asettuneet mystisiä loitsuja lukien ja rumpuja pärisyttäen parijonoon lähtöä varten. Paikalla on kolmisen sataa toimittajaa eri puolilta maailmaa seuraamassa, kun mystinen avaruusalus tunkeutuu vanhan vuoren uumenista ihmisten ilmoille ottaen mukaansa nuo harvat ja valitut Ranskaan pakkautuneet odottajat.
Lentokielto on aiheellinen, jos tuo jättimäinen ufo sitten putkahtaa tuolta vuorenuumenista. Pelastuksen vuori on kuvattuna tässä:Mistä on kyse?
Mayojen kalenterin uskotaan ennustavan maailmanloppua 21.12.2012. Eräiden uskomusten mukaan maailmanlopulta voi pelastua ranskalaisella Pech de Bugarach-vuorella.
Vuoren juurella sijaitsevassa kylässä maailmanlopputuristeja odotetaan kauhulla. Kylän tiet suljetaan ulkopuolisilta, ja alue on asetettu myös lentokieltoon. Vuorelle ei saa kiivetä oletetun maailmanlopun aikoihin.
Toimittajat ympäri maailmaa ovat parveilleet kylässä jo pitkään, ja paikalliset ovat lopen kyllästyneitä.
http://yle.fi/uutiset/pelastuksen_vuori ... si/6412444
Ja tämän päivän tiedotusta pelastuksen vuorelta:Kylän kirkko luo valoa Bugarachin iltaan. Taustalla näkyvän vuoren uumenissa lähtölaskentaa odottelee eräiden uskomusten mukaan tuhansia vuosia vanha avaruusalus. Kuva: Ismo Nykänen
Uutinen luettavissa kokonaisuudessaan linkistä.Ulkomaat 21.12.2012 klo 13:09 | päivitetty 21.12.2012 klo 13:09
Ylen toimittaja maailmanlopun kylässä: "Ihmiset kysyvät, miten pelastumaan pääsee"
Lounais-Ranskassa Pyreneillä sijaitsevan pikkukylän asukkaat ovat lopen kyllästyneitä maailmanlopun sirkukseen. Poliisi on sulkenut reitit pelastuksen vuorelle, mutta yrittäjiä riittää silti.
Joidenkin lähinnä netissä liikkuvien huhujen mukaan Bugarachin kylä Lounais-Ranskassa on ainoa paikka maailmassa, joka säilyy maailmanlopun melskeissä. Huhutaan myös, että Bugarachissa - vuoren uumenissa - on avaruusalus, joka lopun tullessa vie turvaan valitut.
Bugarachissa asuu Yle Uutisten toimittaja Ismo Nykänen. Nykänen on päässyt seuraamaan maailmanlopun menoa Pyreneiden juurella. Bugarachin kylä ja samanniminen huippu on Corbièrsin vuorijonon läntisin piste.
Nykänen kuvaa, että kylässä on perjantaina jo melkoinen mediasirkus, kun pikkukylässä on vajaat 300 toimittajaa yli 50 maasta.
- Kylää reunustavat niityt ovat täynnä televisioiden lähetysautoja satelliittilautasineen. Kylän kujilla kulkee koko ajan kuvausryhmiä odottamassa, että jotain tapahtuisi, Nykänen kuvailee.
http://yle.fi/uutiset/ylen_toimittaja_m ... ee/6426744
Alethes doksa meta logu
On toimittajan tulkintaa katsoa, että Ursan päätös jättää yksityishenkilöiden viestien sisältö käsittelemättä, on salamyhkäisyyttä, eikä tahdikkuutta.Sirpa kirjoitti:Jestas miten nerokasta. Salamyhkäisyys onkin toimittajan "kirjoitusvirhe" salamyhkäisyydestä, koska toimittaja ilmoittaa, että Ursa ei kerro viestien sisältöä, joka edellisessä viestissäsi oli nerokasta tilannetajua, mutta tiedät kellonlyömällä maailmanlopun ajan, mutta et tiedä, että mistä se on määritelty, mutta tiedät satavarmasti, ettei ainakaan planeettojen asennoista.
---
Kerropas nyt Sirpa meille kaikille, mitkä planeetat vaikuttavat Maan vuorovesivaihteluun tai magneettimyrskyihin. Yleisen tiedon mukaan näihin asioihin vaikuttavat muun muassa Kuu ja Aurinko, mutta sinulla on ilmeisesti vielä jotain muuta, nimenomaan planeettoihin liittyvää tietoa, joka osoittaa planeettojen riviin järjestyessään kykenevän suistamaan Maan radaltaan tms.Sirpa kirjoitti:Jassoo, vai planeetat ei vaikuta maahan. Ootko muuten koskaan kuullut selaisesta asiasta kuin vuorovesivaihtelusta? Se on planeettojen vaikutuksesta tapahtuva fyysinen ilmiö maapallolla - samoin sellainen kuin magneettimyrsky - tai puhumattakaan Sagittarius A:n säteilyistä. Juu, ja tämä sitten ei ole mitään minun outoa luonnontieteiden tulkintaani!
Kiitos, ABC, täsmennyksestä. Niinpä tietenkin...
Just joo, sitä kun hutkii tutkimatta käy just näin: luulin, että tuo valodesonanssigetarigonginenssi oli myös joeyn tuossa välissä, mutta - hyvänen aika - siellähän piipahti ABC:kin Sirpa-ketjussa, joten pahoitteluni tuo kärpäslätkällä lyöminen ja pätemisen tarpeeseen viittaaminen. Sen olin tarkoittanut joeylle, joka näsäviisaana humanistina hyppii koko ajan kimpussani - on hyppinyt jo monta vuotta. Ensimmäisen havainnoin tein uskontoa käsittelevässä ketjussa vuonna x kun toin ensimmäisen kerran esiin tämän atominytimen voiman ja hänellä meni piuhat sekaisin.
Juu, joey, en edelleenkään kinaa kanssasi näitä lapsellisia nokitteluleikkejä, mutta pahoittelut ABC:lle, että tulin häntäkin tässä ohimennen oman havaintokykyni heikkoudesta johtuen huitaisseeksi.
Einsteinin aforismeista vielä: en puhu fysiikasta, vaan fysiikan kautta filosofiasta ja itse kutsun tuota ed. mainittuihin aforismeihin liittyvää asiaa einsteinimaiseksi luonnonlaiksi, jonka ihan omavaltaisesti ja härskisti yhdistän Eisteinin etsimään kenttäteorioiden yhtenevyyteen ja tarvittaessa lyttään joukkoon vielä Platoninkin - ja jos saan sopimaan - myös Sokraten. Loppua keitosta sitten hämmennän niin Raamatulla kuin Jeesuksellakin, ja jos en yksin selviä, niin kutsun välillä Mariankin apuun.
Ja kenenkään pahnailkisen, mustasydämisen tai paksukalloisen näsäviisaan tai pätemistarpeisen ei nyt kannata tähän keitokseen puuttua tai vaadin valtuutuksen esittämistä Einsteinilta - aivan samalla tavalla, kun olen sitä penännyt Goldman Sanchs pankilta liittyen finanssikriisiimme.
Wikistä:
Perustietoa ajattelustani löytyy fyysikko Laurikaisen kirjasta: Filosofiaa fyysikon silmin.
Wikistä:
Myös Einstein oli Laurikaisen kanssa samaa mieltä: hänkään ei uskonut, että Jumala heittää noppaa.
http://fi.wikiquote.org/wiki/Albert_Einstein
Juu, joey, en edelleenkään kinaa kanssasi näitä lapsellisia nokitteluleikkejä, mutta pahoittelut ABC:lle, että tulin häntäkin tässä ohimennen oman havaintokykyni heikkoudesta johtuen huitaisseeksi.
Einsteinin aforismeista vielä: en puhu fysiikasta, vaan fysiikan kautta filosofiasta ja itse kutsun tuota ed. mainittuihin aforismeihin liittyvää asiaa einsteinimaiseksi luonnonlaiksi, jonka ihan omavaltaisesti ja härskisti yhdistän Eisteinin etsimään kenttäteorioiden yhtenevyyteen ja tarvittaessa lyttään joukkoon vielä Platoninkin - ja jos saan sopimaan - myös Sokraten. Loppua keitosta sitten hämmennän niin Raamatulla kuin Jeesuksellakin, ja jos en yksin selviä, niin kutsun välillä Mariankin apuun.
Ja kenenkään pahnailkisen, mustasydämisen tai paksukalloisen näsäviisaan tai pätemistarpeisen ei nyt kannata tähän keitokseen puuttua tai vaadin valtuutuksen esittämistä Einsteinilta - aivan samalla tavalla, kun olen sitä penännyt Goldman Sanchs pankilta liittyen finanssikriisiimme.
Wikistä:
Filosofia ja fysiikka kuuluvat vahvasti ja erottamattomasti yhteen, mutta humanistit, jotka harrastavat rodunjalostusta ja etsivät ihmisen ihanteita ties mistä milloinkin, niin haluavat sen unohtaa, koska fysiikan filosofiapuoli vaatisi heitä ottamaan tuon Jumalankin huomioon, joka ei oikein sovi heidän maailmanjohtamissuunnitelmaan, vaan edustaa eräällä tavalla kilpailevaa vastapuolta.Arkhimedes Syrakusalainen (muinaiskreikaksi Ἀρχιμήδης ὁ Συρακόσιος, noin 287 eaa.–212 eaa. tai 211 eaa.) oli kreikkalainen filosofi, fyysikko, tähtitieteilijä, matemaatikko ja insinööri. Hän oli yksi suurimmista antiikin Kreikan tieteilijöistä.
Perustietoa ajattelustani löytyy fyysikko Laurikaisen kirjasta: Filosofiaa fyysikon silmin.
Wikistä:
Minulla on Laurikaista paremmat mahdollisuudet maallikkona mennä nyt vieläkin pidemmälle, ja väittää, että edellä olevaan liittyen tiede jopa todistaa nyt Jumalan olemassaolon, mutta tämä edellyttää teorian, ja sitä tässä olen teille hahmottanut Eisteinin tekstien mukaan.K. V. Laurikainen
Kalervo Vihtori Laurikainen (1916–13. heinäkuuta 1997) oli suomalainen luonnontietelijä. Laurikainen syntyi Pielisjärvellä. Laurikainen toimi Suomen ensimmäisenä ydinfysiikan professorina Helsingin yliopistossa vuodesta 1960 vuoteen 1979 saakka, jolloin hän jäi eläkkeelle. Viimeisenä virkavuotena viran nimikkeenä oli alkeishiukkasfysiikka.
Laurikainen tuli tunnetuksi myös nykyisen luonnontieteen ja uskonnon välistä suhdetta koskevista, paljon kiistellyistä pohdiskeluistaan, joista hän julkaisi useita kirjoja. Hänen mukaansa käsitys, että tiede ja uskonto olisivat sovittamattomassa ristiriidassa keskenään, perustui ennen kaikkea klassisen mekaniikan mukaiseen maailmankuvaan, kun sen sijaan kvanttimekaniikka ja erityisesti siihen liittyvä determinististen lakien korvautuminen tilastollisilla laeilla oli hänen mukaansa pitkälti kumonnut vastaväitteet, joita uskontoa vastaan oli tieteen näkökulmasta esitetty.
http://fi.wikipedia.org/wiki/K._V._Laurikainen
Myös Einstein oli Laurikaisen kanssa samaa mieltä: hänkään ei uskonut, että Jumala heittää noppaa.
Ja tästä linkistä löytyy näitä Einsteinin aforismeja.Albert Einstein:
"Jumala ei heitä noppaa universumilla."
http://fi.wikiquote.org/wiki/Albert_Einstein
Alethes doksa meta logu
Ja nyt vielä selvennyksenä, että mistä tässä edellä on kyse:
Jo Einsteinin eläessä löydettiin atominytimestä voima, joka määrää koko reaktion lopputuloksen. 90-luvulle asti tämä oli vain tiedepiirien kinan kohteena, mutta jäi tietämättömäksi - kuten vieläkin - suurelta maallikkoyleisöltä, koska tiede ajatteli pystyvänsä ratkaisemaan tuon "valinnan" merkityksen, jota se ei ole pystynyt ratkaisemaan, mutta jatkaa tiedetyötään nyt Cernissä näiltä tiimoilta.
Mutta kun ajatellaan, että koko maailmamme koostuu atomeista, joiden ytimessä tapahtuu selittämätön valinta lopputuloksen suhteen, niin eikö siellä ole melkoinen potentiaali järjestellä kohtaloita aina ihmeitä myöten suuntaan jos toiseen?
Toiset siis ovat sitä mieltä, että tuo valinta tapahtuu vain sattumanvaraisesti, toiset ovat sitä mieltä, että tuolla voimalla ja valinnalla on merkitys; näihin jälkimmäisiin lukeutui sekä Einstein että Laurikainen.
Ja itse olen vain tällainen heidän viestikapulansa viejä.
Vielä tuohon nimimerkki joeyn kimpussani häärimiseen: pelottaakohan humanisti-ihmisiä sellainen mahdollisuus, että jos todella tuolla atominytimessä piileekin voima, jolla olisi merkitys koko meidän elämämme ja kohtalomme kanssa, ja se tuomitseva Jumala olisikin näin mukana meidän jokapäiväisissä valinnoissamme syy- ja seuraussuhteiden kautta?
Tarkoitan sitä, että tuleeko näille - tuon voiman merkityksen kieltäjille - sellainen tunne, että tämä ajattelu velvoittaisi heitä olemaan vähän parempia ihmisiä kuin tämä kirkon luoma Raamatun uskovaistulkinta kaikkien syntien anteeksi saamiseen vaikkapa aneita ostamalla?
Ja nyt sitten joeylla on mahdollisuus tähän laittaa seuraavaksi omia näkemyksiään tilanteesta pelkän minun nyppimisen ja arvostelun sijasta.
Ole hyvä joey!
Jo Einsteinin eläessä löydettiin atominytimestä voima, joka määrää koko reaktion lopputuloksen. 90-luvulle asti tämä oli vain tiedepiirien kinan kohteena, mutta jäi tietämättömäksi - kuten vieläkin - suurelta maallikkoyleisöltä, koska tiede ajatteli pystyvänsä ratkaisemaan tuon "valinnan" merkityksen, jota se ei ole pystynyt ratkaisemaan, mutta jatkaa tiedetyötään nyt Cernissä näiltä tiimoilta.
Mutta kun ajatellaan, että koko maailmamme koostuu atomeista, joiden ytimessä tapahtuu selittämätön valinta lopputuloksen suhteen, niin eikö siellä ole melkoinen potentiaali järjestellä kohtaloita aina ihmeitä myöten suuntaan jos toiseen?
Toiset siis ovat sitä mieltä, että tuo valinta tapahtuu vain sattumanvaraisesti, toiset ovat sitä mieltä, että tuolla voimalla ja valinnalla on merkitys; näihin jälkimmäisiin lukeutui sekä Einstein että Laurikainen.
Ja itse olen vain tällainen heidän viestikapulansa viejä.
Vielä tuohon nimimerkki joeyn kimpussani häärimiseen: pelottaakohan humanisti-ihmisiä sellainen mahdollisuus, että jos todella tuolla atominytimessä piileekin voima, jolla olisi merkitys koko meidän elämämme ja kohtalomme kanssa, ja se tuomitseva Jumala olisikin näin mukana meidän jokapäiväisissä valinnoissamme syy- ja seuraussuhteiden kautta?
Tarkoitan sitä, että tuleeko näille - tuon voiman merkityksen kieltäjille - sellainen tunne, että tämä ajattelu velvoittaisi heitä olemaan vähän parempia ihmisiä kuin tämä kirkon luoma Raamatun uskovaistulkinta kaikkien syntien anteeksi saamiseen vaikkapa aneita ostamalla?
Ja nyt sitten joeylla on mahdollisuus tähän laittaa seuraavaksi omia näkemyksiään tilanteesta pelkän minun nyppimisen ja arvostelun sijasta.
Ole hyvä joey!
Alethes doksa meta logu
Ajattelemisen arvoista Joulua Kaikille!Konservatiivit ylösnousemuksesta: Enkelit Raamatun historiallisuuden takuumiehinä
20.2.1995
Tyhjän haudan arvoitus on konservatiiveina tunnettujen teologien vastine Matti Myllykosken keväällä ilmestyneeseen, paljon keskustelua herättäneeseen kirjaan Jeesuksen viimeiset päivät.
Jos Myllykosken edustamaa tutkimusmenetelmää kutsutaan historialliskriittiseksi, Eskolan ja Junkkaalan menetelmää voisi kutsua historiallispositiiviseksi: historiasta kaivetaan esiin niitä seikkoja, jotka tukevat Raamatun kertomusten todenperäisyyttä. Koska esimerkiksi niinkin moni Raamatussa mainittu paikan ja henkilön nimi on historiallinen ja todellinen, kertomukset eivät voi olla sepitettyjä.
Myös hurskasta perimätietoa käytetään todistusaineistona.
Kolmas päättelytapa tässä menetelmässä on panna Raamattu itse todistamaan oman totuudellisuutensa puolesta. Esimerkiksi tästä käy pääsiäisaamun kertomus. Kun naiset tulivat tyhjälle haudalle, siellä olevat enkelit tiesivät heidän etsivän juuri Jeesusta ja vieläpä näyttivät paikan, missä tämä oli maannut. "Oltiin siis oikealla haudalla", kirjassa päätellään. Eli jos enkelit olisivat arvelleet naisten etsivän jotain muuta henkilöä, olisi ehkä perusteita olettaa, että naiset erehtyivät haudasta, mutta nyt ei.
Yleensäkin perustelut siihen suuntaan, että Jeesus olisi ehkä haudattu joukkohautaan, näyttäisivät hiertävän erityisesti. Tulee väistämättä mieleen, että kirjoittajien mielestä joukkohaudasta ylösnousemisen täytyy olla jotenkin hankalampaa kuin yksityishaudasta.
Useimpiin historialliskriittisen tutkimuksen esille nostamiin ongelmiin Tyhjän haudan arvoitus ei yritäkään vastata, vaan selittää ne joko merkityksettömiksi tai sivuuttaa kokonaan. Tai sitten kirja vastaa vääriin kysymyksiin: kaikille vähänkin vakavasti otettaville raamatuntutkijoille on esimerkiksi jo kauan ollut selvää Jeesuksen ja evankeliumien ytimen historiallisuus sekä ylösnousemuskokemusten merkittävyys. Noiden kokemusten laatu sen sijaan jäänee ainiaaksi tutkijoitten varmojen selvitysmahdollisuuksien ulkopuolelle - paitsi tietysti Eskolan ja Junkkaalan.
Joskus on epäilty, onko teologia tiedettä lainkaan. Tyhjän haudan arvoitus on omiaan vahvistamaan epäilyjä. Todellisuudessa kirjoittajat tuskin kuitenkaan ovat niin huolestuneita siitä, miten tutkijat Suomessa tutkivat, kuin siitä, mitä ihmiset täällä uskovat.
MARTTI MÄKISALO
http://www.hs.fi/arviot/Kirja/Konservat ... 3052022527
Vatikaanissa piilottelee vaiettu tavarataivas
23.12.2012
VINCENZO PINTO / AFP
Vatikaanin Pietarinkirkko jouluvalaistuksessa.
Kaipaako joku läheisesi jouluksi 65 tuuman litteää 3D-televisiota? Nyt kävi tuuri, sillä Vatikaanin verovapaasta tavaratalosta sellainen irtoaa näppärästi 2 899 eurolla, 900 euroa halvemmalla kuin Italian puolella maan suurimman elektroniikkaketjun myymälässä.
Vai kiinnostaisiko uudet matkalaukut joululomille? Jos rahatilanne sallii törsäilyn, Vatikaanilla on ratkaisu siihenkin. Firenzeläisen perinteikkään Bridge-laukkuvalmistajan nahkainen matka-arkku vetolaatikoineen, henkareineen ja kaupan päälle tulevine golfbageineen maksaa Vatikaanissa vaivaiset 5 900 euroa.
Harva tietää, että kaupunkivaltio Vatikaanissa, Pietarinkirkon takana Vatikaanin vanhalla juna-asemalla, on kolmeen kerrokseen levittäytyvä verovapaiden ostosten tavaratalo. Sieltä voi hankkia verovapaasti luksustuotteita aina mittatilauskengistä tuhansien eurojen rannekelloihin.
Tavararatalo ei kuitenkaan olekaan auki tavalliselle Italian-turistille. Vain Vatikaanin kansalaiset, työntekijät ja heidän perheensä sekä Paavinistuimessa lähettiläinä toimivat diplomaatit ja heidän onnekkaat ystävänsä voivat asioida edullisehkojen luksustuotteiden ostostaivaassa.
Paavinistuimella ja Vatikaanin valtiolla on työntekijöitä noin 4 700, ja diplomaattisuhteet Vatikaani on solminut 175 valtion kanssa, joista jokaisella on tavarataloon pääsevä lähettiläs.
Tavaratalosta ei ole mitään mainintaa Vatikaanin verkkosivuilla eikä ensimmäistäkään mainosta Vatikaanin muurien ulkopuolella.
Kaupasta tietävät eivät siitä juuri pidä meteliä, sillä myyntivalikoiman ylenpalttinen ylellisyys ja hintataso eivät välttämättä kulje rinta rinnan Vatikaanin rivityöntekijöiden palkkatason tai vaatimattoman elämäntavan kanssa.
Maailman pienimmän valtion suurin tulonlähde on Sikstiiniläiskappelin yhteydessä toimiva Vatikaanimuseo. Viime vuonna se tuotti 44 hehtaarin kokoiseen Katolisen kirkon keskukseen 91,3 miljoonan euron liikevaihdon. Museon lisäksi Vatikaanin kirstuun kilahtelee kolikoita tavaratalosta, kolmesta verovapaasta huoltoasemasta, kolikko- ja postimerkkikaupasta sekä Vatikaanin omasta apteekista ja ruokakaupasta.
Vatikaanin oikeus verovapaaseen kauppaan perustuu Italian silloisen kuningaskunnan ja paavin välillä solmittuihin Laternaalisopimuksiin vuonna 1929, joissa Vatikaanille taattiin valtion asema Italian sisällä.
Talouskriisin koetellessa koko maailmaa myös pyhä valtio etsii kuumeisesti keinoja kasvattaa kassavirtaansa. Vatikaanin valtionjohto, Governorato, pyysi taannoin tavaratalon johtajia säästämään kustannuksissa tai keksimään keinoja kasvattaa myyntiä auttaakseen Vatikaania selviytymään taloudellisesti hankalien aikojen yli.
Governoraton jäsen, monsignor Giuseppe Sciacca vakuuttaa, että tavarataloa ei rahan tarpeesta huolimatta tulla avaamaan Vatikaanin ulkopuolisille.
"Ei meidän tulisi tehdä niin, emme voi tehdä niin", hän sanoo. Italian ja Vatikaanin väliset sopimukset eivät salli sitä.
http://www.hs.fi/ulkomaat/Vatikaanissa+ ... 5630834339
Alethes doksa meta logu
Kilomies kirjoitti:
En ensin aikonut tästä avautua foorumilla, mutta tosiasia on että viime viikkojen kaatumiset johtuvat ns. palvelunestohyökkäyksistä minfoa vastaan.
Ilmeisesti joku ei pidä kirjoittelustanne....
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=12&t=14028
Tuntuu siltä, että laajemmin ajatellen joku ei pidä nyt mistään tiedottamisesta (?!), jos nyt ylipäätään nykyajan uutisointia voidaan edes kutsua tiedottamiseksi - tosin minfomaailman kaatuminen on jätetty uutisoimatta tässä yhteydessä. Tiedotusvälineet ovat täysin tänä päivänä politisoituneet edustamaan jotakin ryhmää, ja toimittajat tiukoissa talutusnuorissa. Tätä kehitystä kuvataan eräässä juuri lukemassani kirjassa vuodelta 1982 - ja jos ajatellaan, että mitä se on ollut silloin, ja miksi se on kehittynyt siitä ajasta, ei voi muuta kuin kauhistella "tiedotusta". Joka tapauksessa joku/jotkut haluavat nyt sanoa jotakin, koska kohteena on tuo Murdochiin liittyvä konserni. Pengotaanpa perustietoa:VERKKOHYÖKKÄYKSET
KSML: Verkkohyökkäykset jatkuvat Suomessa - tänään kaatui Iltalehti
Suomessa on taas uusi palvelunestohyökkäys. Tapaninpäivänä kaatui Iltalehti, kertoo Keskisuomalainen.
Joulupäivänä hyökkäysten kohteena olivat Sanoma-konsernin lehdet, muun muassa Helsingin Sanomat ja Ilta-Sanomat.
http://www.talouselama.fi/uutiset/ksml+ ... i/a2161560
Ja nämä Murdochin kytkennät tulevat sitten tuolta Madeleinen kautta, eli kyse oli "puhelinvastaajien urkinnasta" liittyen tyttöjen katoamisiin, tosin meni hetken aikaa löytää nämä kirjoitukset Madeleinesta, kun RoboCop oli siivonnut ne arkistoon. Ja jos mikä ketju on täällä politiikka täynnä, niin se on nimenomaan vanhat Madeleine-ketjut! Sitä silloin ihmettelin, kun mitään tietämättömänä ryhdyin perehtymään niin Euroopan kuin Suomen tilanteeseen.Sanoma
Sanoma Oyj
Yritysmuoto Julkinen osakeyhtiö
Osake OMXH: SAA1V
Markkina-arvo 1 443 milj. € (31.12.11)[1]
Perustettu 1999
Toimitusjohtaja Harri-Pekka Kaukonen [2]
Avainhenkilöt Jaakko Rauramo, hallituksen puheenjohtaja
Kotipaikka Helsinki, Suomi
Toimiala viestintä
Tuotteet lehdet, oppimateriaalit, viihdepalvelut
Liikevaihto 2378,1 milj. € (2011)[1]
Liikevoitto 224,1 milj. € (2011)[1]
Tilikauden tulos 86,0 milj. € (2011)
Henkilökuntaa 10 960 (31.12.2011 kokoaikaisiksi muutettuna)[1]
Tytäryhtiöt Sanoma Entertainment, Sanoma Learning & Literature, Sanoma Magazines ja Sanoma News
Omistaja Jane ja Aatos Erkon säätiö, suurin yksittäinen omistaja
Kotisivu http://www.sanoma.fi
Lähikuva Sanomatalon lasiseinästä.
Sanomala, lehtipaino Vantaan Martin-
laaksossa.
Sanoman vanha logo.
Sanoma Oyj (vuoteen 2008 SanomaWSOY) on Suomen suurin ja Pohjoismaiden toiseksi suurin viestintäyhtymä,[3] joka toimii yli 20:ssä Euroopan maassa.[4] Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Sanomalla on noin 19 500 työntekijää.[5]
Sanoman tunnetuin yksittäinen viestin on Pohjoismaiden suurin sanomalehti Helsingin Sanomat. Konserniin kuuluvalla Nelonen Medialla on kuusi televisiokanavaa, joista merkittävin on Nelonen.
Sisällysluettelo [piilota]
1 Konsernirakenne
2 Historia
2.1 Yrityskaupat
3 Omistus
4 Lähteet
5 Aiheesta muualla
[muokkaa]Konsernirakenne
Sanoma-yhtymä jakautuu neljään osa-alueeseen, joista jokainen vastaa omasta aihealueestaan.
Sanoma Media – Aikakauslehdet, verkkoliikennetoiminta, TV ja radio sekä pelit
Sanoma News – Sanomalehdet ja verkkoliikennetoiminta
Sanoma Learning & Literature – oppimateriaalit, ja kielipalvelut
[muokkaa]Historia
Helsingin Sanomien edeltäjä, Päivälehti, perustettiin jo vuonna 1889. Vuonna 1999 sanomalehtikustantaja Sanoma (nykyinen Sanoma News), kirjankustantaja WSOY, aikakauslehtikustantaja Helsinki Media (nykyisin osa Sanoma Magazinesia) ja sijoitusyhtiö Devarda yhdistyivät SanomaWSOY:ksi.[6] Yhtymä muutti nimensä Sanomaksi vuonna 2008.[4]
[muokkaa]Yrityskaupat
Sanoman uuden stategian mukaan yritys keskittyy jatkossa oppimisratkaisuihin sekä kuluttajille suunnattuihin mediapalveluihin. Sanomaa on aika ajoin kritisoitu laajasta markkina-alueesta, sillä se on omistanut paljon yrityksiä ydinalueensa ulkopuolelta. Uuden strategian toteuttamisen myötä Sanoma on jo myynyt useita yrityksiä. Toimittaja-kustantaja Niklas Herlin arveli, ettei kirjankustantamisen kaltainen pitkäjänteinen toiminta sovi pörssiyhtiön toimintatapoihin.[7]
Kesällä 2010 Sanoma myi Welho-kaapeliverkko-operaattorin DNA:lle,[8] joulukuussa 2010 viisi paikallislehteä Länsi-Savo -konsernille,[9] ja maaliskuussa 2011 Finnkinon ruotsalaiselle Ratos-pääomasijoitusyhtiölle.[10]
Helmikuun 2011 lopussa Sanoma ilmoitti myyvänsä yleistä kirjallisuutta kustantavan WSOY:n ruotsalaiselle mediayhtiölle, Bonnier-konsernille. Kaupan yhteydessä Sanoma puolestaan osti Bonnierin oppimisratkaisuja tuottavat yksiköt Suomesta ja Ruotsista.[11]. Kilpailuvirasto hyväksyi WSOY-kaupan 31.5.2011. [12] Oppimateriaalikustantaja WSOYpro (entinen WSOY Oppimateriaalit) jäi osaksi Sanomaa, ja sen nimi muuttui Sanoma Proksi 1.12.2011.
Sanoma myi Suomalaisen kirjakaupan Otavalle, ja kauppa saatetaan loppuun syyskuun loppuun 2011 mennessä.[13] Sen oletetaan luopuvan kokonaan Sanoma Trade -yksiköstään, joka omistaa muun muassa osan R-kioskeja, osa on luvakeperusteisia. Sanoma-konserni hankki omistukseensa yhteistyökumppaneidensa kanssa SBS Broadcastingin hollantilaiset ja belgialaiset kanavat ProSiebenSat.1 Medialta.[14] huhtikuussa 2011.[15]
Vuonna 2012 Sanoma myi osuutensa DNA:sta.[16]
Vuonna 2012 Sanoma Oy myi R-kioskien liiketoiminnan ja Rautakirja-nimen norjalaiselle Reitan Servicehandelille.[17]
[muokkaa]Omistus
Sanoman osakkeet on listattu Helsingin pörssiin. Yhtiön suurimmat omistajat ovat tähän päivään asti olleet Erkko-sukuun kuuluvia.
Toukokuussa 2012 kuollut Aatos Erkon testamenttasi koko osakevarallisuutensa Jane ja Aatos Erkon säätiölle.[18] Osakkeet siirtyivät säätiön omistukseen 3. lokakuuta 2012.[19] Osakkeenomistajat, joilla on yli kaksi prosenttia osakkeista, olivat lokakuun 2012 lopussa:[20]
Jane ja Aatos Erkon säätiö – 23,0 %
Robin Langenskiöld – 7,5 %
Rafaela Seppälä – 6,3 %
Antti Herlin – 4,6 %
Helsingin Sanomain Säätiö – 3,5 %
Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen – 3,4 %
Koko osakekannan markkina-arvo vuoden 2012 lopussa oli 1,44 mrd. € (2010 lopussa 2,63 mrd. €)[1].
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sanoma
Mitähän nämä hyökkääjät nyt sitten haluavat kertoa?!TAUSTA: Murdoch - kohusta kohuun pääministerien takana
julkaistu 19.7. klo 15:49, päivitetty 20.7. klo 17:11
Rupert Murdoch
Kuva: Shawn Thew / EPA
Salakuuntelujupakan ympärille keskittyvä skandaali ei suinkaan ole ensimmäinen Murdochin mediaimperiumin ympärillä pyörinyt kohu. Erityisesti Murdochin vaikutusta Irakin sodan alkuun on arvosteltu lehdistössä ympäri maailman. Sen sijaan varsinaista mediatutkimusta aiheesta on tehty yllättävän vähän, arvioi suomalaisprofessori.
Murdoch ja hänen mediansa ovat tukeneet useita Britannian pääministereitä virkoihinsa.
- Murdochilla on ollut läheinen valta Britannian pääministereihin, hän oli jo Margaret Thatcherin tukija ja konservatiivien kannattaja. John Majorin kauden loppuaikana hän kuitenkin kääntyi kannattamaan työväenpuoluetta ja Tony Blairia, arvioi viestinnän ja demokratian suhteisiin keskittynyt professori Hannu Nieminen Helsingin yliopistosta.
Niemisen mukaan Murdochin ja poliittisten johtajien suhteet näyttävät olleen molemminpuolisia.
Brittiläisen tytäryhtiön News Internationalin alaisuudessa toimiva tabloidi the Sun antoi suoria ohjeita, joiden mukaan lukijoiden oli äänestettävä Blairia 1997 vaaleissa.
Murdoch Blairin olalla
Blairin ja Murdochin välit pysyivät lämpiminä. Sanomalehti Guardianin mukaan Blair muun muassa edisti Murdochin asiaa Italiassa, jossa hän havitteli itselleen osaa Silvio Berlusconin osaomistamasta Mediaset-mediayhtiöstä. Blair mainitsi asiasta Italian ulkoministerille Romano Prodille puhelinkeskusteluissa.
Lisäksi brittilehdistö tietää kertoa, että Murdoch ja Blair keskustelivat kolme kertaa vain päiviä ennen Irakin sodan alkua, viimeisen kerran näistä sodan aattona. Keskustelujen sisällöstä ei ole julkista tietoa.
- Aina kun mitään todella isoja päätöksiä piti tehdä, minulle jäi vaikutelma, kuin Murdoch olisi katsonut Blairin olan takaa, Blairin entinen lehdistöavustaja Lance Price on sanonut.
Murdochin lehtien pääkirjoitukset sekä erityisesti amerikkalainen Fox News -televisiokanava kannattivat avoimesti sodan aloittamista. Ne myös paisuttelivat uutisia Saddam Husseinin hallinnon joukkotuhoaseista - virheellisesti, kuten myöhemmin on ilmennyt.
- Me yritimme. Periaatteessa tuimme, lehdistössä ja televisiossa, Bushin Lähi-idän-politiikkaa, Murdoch sanoi 2007 Davosin talousseminaarin yhteydessä järjestetyssä keskustelutilaisuudessa, kun häneltä kysyttiin, pyrkikö hän vaikuttamaan sodan alkuun.
Yleisradioyhtiö BBC kertoi paljastusuutisessaan 2003, että myös Britannian hallitus pääministeri Blairin johdolla liiotteli tahallaan tietoja Irakin joukkotuhoaseista.
Oliko julkinen salaisuus?
- Murdochin median toiminnasta ei juuri ole tehty journalistista tutkimusta. Myös englantilaiset mediatutkijat ovat nyt ilmaisseet hämmästyksensä tästä, kertoo professori Hannu Nieminen.
- Lähinnä tutkiva journalismi on tuonut esille tietoja. Muun muassa Guardian on kirjoitellut asiasta jo vuosien ajan, Nieminen sanoo.
Niemisen mukaan kysymys kuuluukin nyt, ovatko tiedot olleet niin sanottuja julkisia salaisuuksia toimittajapiireissä. Niemisen arvion mukaan esimerkiksi Britannian lehdistön itsesäätelyelimen hampaattomuus joutunee nyt tiukan tarkastelun kohteeksi.
Niemisen mukaan skandaali saattaa vielä paisua suuremmaksi, kun selvitykset Murdochin imperiumin toimista alkavat kunnolla Yhdysvalloissa ja hänen syntymämaassaan Australiassa.
- Australiassa Murdochin yhtiöt omistavat 70 prosenttia maan sanomalehdistä.
Suhteita myös Suomeen
Rupert Murdochilla on yhteytensä myös Suomeen. SanomaWSOY:n pääomistaja Aatos Erkko on ollut Murdochin News Corpin hallituksen jäsen 1992 - 2003. News Corpin lokakuussa 2003 julkistaman tiedotteen mukaan Erkko olisi eronnut hallituksesta terveydellisistä syistä.
Voima-lehti kirjoitti jo vuonna 2003, että Erkko olisi eronnut News Corpin hallituksesta sen vuoksi, että hän olisi ollut eri mieltä Irakin sotaa tukevasta uutisoinnista. Voiman mukaan Erkko ei suvainnut Murdochin tapaa lietsoa sotaa mediassaan. Voima-lehti kirjoitti lisäksi, ettei Erkko olisi suostunut enää siihen, että News Corp ei maksa verojaan, vaan pitää omaisuuttaan veroparatiiseissa.
YLE Uutiset ei tavoittanut Aatos Erkkoa kommentoimaan asiaa.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/07/m ... 33583.html
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... start=4560
Ja Italia tietysti kuvioissa mukana.
(Tässä kohdin voi sitten taas muistella tuota Suomen ja Lipposen osuutta Yhdysvaltojen ohella Irakin sodan aloittamiseen - kun siitä on tässä edellä maininta liittyen Murdochin toimintaan.)
Alethes doksa meta logu
Otin tuosta Sanomasta vielä yhden pikkuisen osan tarkasteltavaksi; tällainen kuin Sanoma Magazines, ja vastauksena tuli:
http://en.wikipedia.org/wiki/News_Corporation
Ja tästä listasta voi sitten hahmotella tuota yhtynyttä vaikutusvaltaa:
Tämä nyt jälleen tiedoksi henkilölle, joka luuli, kun puhuin ja ihmettelin sitä, ettei maailmassa tapahdu mitään, ettei siellä olisi napapaikalla vähintäin yksi suomalainen nokiltaan, että en todellakaan tarkoittanut rahanturvaajia, mutta suomalaiset - muutkin kuin "usanhallituksensalaisettiedostothallussaan" Dotcom - tuntuu sotkeutuneen mitä merkillisimpiin ja laajoihin kuvioihin linnojen kanssa tai ilman.
Ja Erkon ja Murdochin ystävyydestä:Sanoma Magazines
Sanoma Magazines B.V.
Perustettu 2001
Toimitusjohtaja Eija Ailasmaa
Kotipaikka Amsterdam, Alankomaat
Liikevaihto 1 246,8 milj. € (2008)[1]
Liikevoitto 85,7 milj. € (2008)[1]
Henkilökuntaa 6 280 (2008)[1]
Emoyhtiö Sanoma Oyj
Tytäryhtiöt Sanoma Uitgevers, Sanoma Magazines Finland, Sanoma Magazines Belgium, Sanoma Magazines International
Kotisivu sanomamagazines.com
Sanoma Magazinesin Suomen pääkonttori Helsingissä
Sanoma Magazines on suomalaisen Sanoma-yhtymän suurin liiketoimintaryhmä ja yksi Euroopan suurimmista kuluttaja-aikakauslehtikustantajista. Se julkaisee yli 300 lehteä 13 maassa (Belgia, Bulgaria, Hollanti, Kroatia, Serbia, Romania, Slovakia, Slovenia, Suomi, Tšekki, Ukraina, Unkari ja Venäjä). Liiketoimintaryhmän toimitusjohtaja on Eija Ailasmaa.[2][3]
Sanoma Magazines muodostui lokakuussa 2001, kun Sanoma-konserni (tuolloin SanomaWSOY) yhdisti yhdeksi liiketoimintaryhmäksi hollantilaiselta VNU Groupilta (nyk. The Nielsen Company) ostamansa aikakauslehtiliiketoiminnot sekä ennestään omistamansa, Suomen suurimman aikakauslehtikustantaja Helsinki Median.[4]
Sanoma Magazinesin liikevaihto vuonna 2008 oli 1 246,8 miljoonaa euroa ja liikevoitto 85,7 miljoonaa euroa. Kertaeristä puhdistettu tulos oli 138,9 miljoonaa euroa. Työntekijöitä sillä oli keskimäärin 6 280.[1]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sanoma_Magazines
Ja sitten tämä kokonaiskonserni:Murdoch kiittää Erkkoa näkemyksistä ja ystävyydestä
8.5.2012
"Aatos Erkko palveli News Corporationin hallituksessa vuosikausia ja auttoi muovaamaan meistä sen monitahoisen, globaalin mediayrityksen, joka nykyään olemme. Olen ikuisesti kiitollinen Aatokselle paitsi hänen tarkasta media-alan sisäpiirin näkemyksestään, myös hänen vilpittömästä ystävyydestään."
Näin totesi mediayhtiö News Corpin hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Rupert Murdoch, kun HS pyysi häntä muistelemaan lauantaina kuollutta Aatos Erkkoa.
Erkko toimi mediayhtiö News Corpin hallituksessa vuosina 1992–2003.
http://www.hs.fi/kotimaa/Murdoch+kiitt% ... 5561549031
Ja tältä sama kuulostaa englanniksi:News Corporation on markkina-arvolla mitattuna maailman toiseksi suurin media-alan yritys. Yritys omistaa muun muassa Fox Broadcasting Company -televisioyhtiön, 20th Century Fox -elokuvastudion, Myspace-internetyhteisösivuston, Dow Jones & Company -kustannusyhtiön, joka tunnetaan muun muassa Wall Street Journal -sanomalehdestä, sekä lukuisia muita sanoma- ja aikakauslehtiä.
News Corporation omisti muun muassa News of the World -lehden, jonka viimeinen numero ilmestyi 10. heinäkuuta 2011. Lehti ryvettyi salakuunteskandaalin vuoksi ja tahrasi myös emoyhtiön, joka joutui perumaan ostotarjouksena BSkyB-satelliittikanavasta. Kauppa oli jo muutenkin herättänyt vastustusta.[3][4]
Konserniin kuuluvien yritysten johtajistosta ovat skandaalin vuoksi eronneet News Internationalin toimitusjohtaja Rebekah Brooks, joka oli tapahtumien aikaan News of the Worldin päätoimittaja, sekä Dow Jones -yhtymän toimitusjohtaja Les Hinton,[5][6] joka oli vuosina 1995–2007 News Internationalin hallituksen puheenjohtaja. Hinton on myöntänyt olleensa vastuussa yrityksestä, vaikka oli tietämätön tapahtumista. Hän työskenteli Murdochin konsernissa yli viisikymmentä vuotta [7]
http://fi.wikipedia.org/wiki/News_Corporation
http://en.wikipedia.org/wiki/News_Corporation
Ja tästä listasta voi sitten hahmotella tuota yhtynyttä vaikutusvaltaa:
Ja sitten narahtavat puhelinvastaajien urkinnasta?!List of assets owned by News Corporation
From Wikipedia, the free encyclopedia
This article may require cleanup to meet Wikipedia's quality standards. No cleanup reason has been specified. Please help improve this article if you can. (February 2008)
This article relies on references to primary sources or sources affiliated with the subject. Please add citations from reliable and independent sources. (July 2011)
This is a list of assets owned by Rupert Murdoch's News Corporation:
Contents [hide]
1 Filmed entertainment
2 Television
2.1 Broadcast/production assets
2.2 Cable assets
2.3 Television assets
3 Internet
4 Magazines and inserts
5 Newspapers and information services
5.1 United Kingdom
5.2 Australia
5.2.1 Metropolitan newspapers, magazines and news distribution channels
5.2.1.1 National
5.2.1.2 New South Wales
5.2.1.3 Victoria
5.2.1.4 Queensland
5.2.1.5 South Australia
5.2.1.6 Western Australia
5.2.1.7 Tasmania
5.2.1.8 Northern Territory
5.2.2 Community suburban newspapers
5.2.2.1 Sydney
5.2.2.2 Melbourne
5.2.2.3 Brisbane
5.2.2.4 Adelaide
5.2.2.5 Perth
5.2.2.6 Darwin
5.2.3 Regional and rural newspapers
5.2.3.1 New South Wales
5.2.3.2 Victoria
5.2.3.3 Queensland
5.2.3.4 Tasmania
5.2.3.5 Northern Territory
5.3 Papua New Guinea
5.4 United States
5.5 International
6 Books
7 Miscellaneous
8 Dormant or shuttered News Corporation businesses
9 See also
10 References
11 External links
[edit]Filmed entertainment
20th Century Fox
Fox Searchlight Pictures
20th Century Fox Home Entertainment
Blue Sky Studios
20th Century Fox Español
20th Century Fox International
20th Century Fox Television
Fox Studios Australia
Fox Studios LA
Fox Television Studios
Shine Group
[edit]Television
[edit]Broadcast/production assets
20th Century Fox Television
20th Television
Foxtel
Fox Broadcasting Company
Fox International Channels
Fox International Channels Italy
Fox International Channels Portugal
Fox International Channels Philippines
Fox Channels Benelux
Fox Sports Australia
Fox Telecolombia
Fox Television Stations
Fox Television Studios
Imedi Media Holding
Latvijas Neatkarīgā Televīzija
MyNetworkTV
STAR TV
TV5 Rīga
[edit]Cable assets
Big Ten Network (100%)
Fox Business Network
Fox College Sports
Fox Movie Channel
Fox News Channel
Fox Soccer Channel
Fox Sports Enterprises
Fox Sports en Español
Foxtel (50%)
Fox Sports Net
FUEL TV
FX Networks
Fox Reality Channel
National Geographic Channel (US) (67%)
National Geographic Channel (International) (50%)
Speed Channel
SportSouth
LAPTV (Latin America — co-owned with Paramount Pictures/Viacom, Metro-Goldwyn-Mayer/MGM Holdings and Universal Studios/NBC Universal)
Telecine (Brazil — co-owned with Globosat Canais, Paramount Pictures, MGM, Universal Studios and DreamWorks);
[edit]Television assets
BSkyB [United Kingdom] (39.1%)
Sky Deutschland [Germany] (49.90%)
SKY Italia [Italy] (100%)
SKY Network Television [New york] (43.65%)
Foxtel [Australia] (25%)
Star TV [India & Greater China] (100%)
Tata Sky [India] (20%)
[edit]Internet
Fox Interactive Media
AmericanIdol.com
AskMen.com
Fox.com
Foxsports.com
GameSpy
Hulu.com(31% Ownership)
IGN
MyNetworktv.com
Scout.com
TheSimpsons.com
TheXFactorUSA.com
WhatIfSports
News Digital Media
Authonomy via HarperCollins
MySpace (5%)
Photobucket[1]
[edit]Magazines and inserts
All titles sourced from News Limited - NewsSource: Magazines on 15 October 2010.
Alpha
Australian Football Weekly
Australian Golf Digest
Australian Good Taste (with Woolworths)
Australian Parents (with Woolworths)
Best of the Gold Coast Magazine
Big League
Chopper
Country Style
delicious. (with the ABC)
donna hay
Gardening Australia (with the ABC)
GQ Australia
Inside Out
Lifestyle Pools + outdoor design
Live to Ride
MasterChef Magazine
Modern Boating
Modern Fishing
Overlander 4WD
SmartSource Magazine
Super Food Ideas
Tattoo
Truck & Trailer Australia
Truckin' Life
Two Wheels
Two Wheels Scooter
Vogue Australia
Vogue Entertaining + Travel
[edit]Newspapers and information services
[edit]United Kingdom
News International
The Sun
The Times
Sunday Times
[edit]Australia
News Limited
[edit]Metropolitan newspapers, magazines and news distribution channels
[edit]National
The Australian including weekly insert magazine The Deal and monthly insert magazine (wish)[2]
The Weekend Australian including insert magazine The Weekend Australian Magazine[3]
Australian Associated Press (45%)
http://www.news.com.au National online news website
[edit]New South Wales
The Daily Telegraph[4]
The Sunday Telegraph including insert magazine sundaymagazine[5]
mX (Sydney)[6]
[edit]Victoria
Herald Sun[7]
Sunday Herald Sun including insert magazine sundaymagazine[8]
mX (Melbourne)[9]
[edit]Queensland
The Courier-Mail including weekly insert magazine QWeekend[10]
The Sunday Mail[11]
Brisbane News[12]
[edit]South Australia
The Advertiser including the monthly insert the Adelaide* magazine[13]
Sunday Mail[14]
[edit]Western Australia
The Sunday Times[15]
[edit]Tasmania
The Mercury[16]
The Sunday Tasmanian[17]
[edit]Northern Territory
Northern Territory News[18]
Sunday Territorian[19]
[edit]Community suburban newspapers
[edit]Sydney
Cumberland/Courier (NSW) newspapers[20]
Blacktown Advocate
Canterbury-Bankstown Express
Central
Central Coast Express Advocate
Fairfield Advance
Hills Shire Times
Hornsby and Upper North Shore Advocate
Inner West Courier
Liverpool Leader
Macarthur Chronicle
Mt Druitt-St Marys Standard
NINETOFIVE
North Shore Times
Northern District Times
NORTHSIDE
Parramatta Advertiser
Penrith Press
Rouse Hill Times
Southern Courier
The Manly Daily
The Mosman Daily
Village Voice Balmain
Wentworth Courier
[edit]Melbourne
Leader (Vic) newspapers[21]
Bayside Leader
Berwick/Pakenham Cardinia Leader
Brimbank Leader
Caulfield Glen Eira/Port Philip Leader
Cranbourne Leader
Dandenong/Springvale Dandenong Leader
Diamond Valley Leader
Frankston Standard/Hastings Leader
Free Press Leader
Heidelberg Leader
Hobsons Bay Leader
Hume Leader
Knox Leader
Lilydale & Yarra Valley Leader
Manningham Leader
Maribyrnong Leader http://www.maribyrnongleader.com.au
Maroondah Leader
Melbourne Leader
Melton/Moorabool Leader
Moonee Valley Leader
Moorabbin Kingston/Moorabbin Glen Eira Leader
Mordialloc Chelsea Leader
Moreland Leader
Mornington Peninsula Leader
Northcote Leader
Preston Leader
Progress Leader
Stonnington Leader
Sunbury/Macedon Ranges Leader
Waverley/Oakleigh Monash Leader
Whitehorse Leader
Whittlesea Leader
Wyndham Leader
[edit]Brisbane
Quest (QLD) newspapers[22]
Albert & Logan News (Fri)
Albert & Logan News (Wed)
Caboolture Shire Herald
Caloundra Journal
City News
City North News
City South News
Ipswich News
Logan West Leader
Maroochy Journal
North-West News
Northern Times
Northside Chronicle
Pine Rivers Press/North Lakes Times
Redcliffe and Bayside Herald
South-East Advertiser
South-West News/Springfield News
Southern Star
The Noosa Journal
weekender
Westside News
Wynnum Herald
Weekender Essential Sunshine Coast
[edit]Adelaide
Messenger (SA) newspapers[23]
Adelaide Matters
City Messenger
City North Messenger
East Torrens Messenger
Eastern Courier Messenger
Guardian Messenger
Hills & Valley Messenger
Leader Messenger
News Review Messenger
Portside Messenger
Southern Times Messenger
Weekly Times Messenger
[edit]Perth
Community (WA) newspapers[24] (50.1%)
Advocate
Canning Times
Comment News
Eastern Reporter
Fremantle-Cockburn Gazette
Guardian Express
Hills-Avon Valley Gazette
Joondalup-Wanneroo Times
Mandurah Coastal / Pinjarra Murray Times
Melville Times
Midland-Kalamunda Reporter
North Coast Times
Southern Gazette
Stirling Times
Weekend-Kwinana Courier
Weekender
Western Suburbs Weekly
[edit]Darwin
Sun (NT) newspapers[25]
Darwin Sun
Litchfield Sun
Palmerston Sun
[edit]Regional and rural newspapers
[edit]New South Wales
Tweed Sun'
Inverell Times
[edit]Victoria
Echo
Geelong Advertiser
GeelongNEWS
The Weekly Times
[edit]Queensland
Ayr Advocate
Bowen Independent
Cairns Sun
Gold Coast Bulletin
Gold Coast Sun
Herbert River Express
Home Hill Observer
Innisfail Advocate
Northern Miner
Port Douglas & Mossman Gazette
Tablelander - Atherton
Tablelands Advertiser
The Cairns Post
The Noosa Journal
Townsville Bulletin
Townsville Sun
weekender
[edit]Tasmania
Derwent Valley Gazette
Tasmanian Country
[edit]Northern Territory
Centralian Advocate
[edit]Papua New Guinea
Papua New Guinea Post-Courier
[edit]United States
New York Post
Wall Street Journal
Community Newspaper Group
The Brooklyn Paper
Courier-Life Publications
TimesLedger Newspapers
Bronx Times Reporter Inc.
The Corning Leader
[edit]International
Dow Jones & Company
Consumer Media Group
The Wall Street Journal - the leading US financial newspaper.
Wall Street Journal Europe
Wall Street Journal Asia
Barron's - weekly financial markets magazine.
Marketwatch - Financial news and information website.
Far Eastern Economic Review
Financial News
Enterprise Media Group
Dow Jones Newswires - global, real-time news and information provider.
Factiva - provides business news and information together with content delivery tools and services.
Dow Jones Indexes - stock market indexes and indicators, including the Dow Jones Industrial Average.
Dow Jones Financial Information Services — produces databases, electronic media, newsletters, conferences, directories, and other information services on specialised markets and industry sectors.
Betten Financial News — leading Dutch language financial and economic news service.
Local Media Group'
Dow Jones Local Media Group (formerly Ottaway Community Newspapers) - 8 daily and 15 weekly regional newspapers.
Strategic Alliances
STOXX (33%) - joint venture with Deutsche Boerse and SWG Group for the development and distribution of Dow Jones STOXX indices.
Vedomosti (33%) - Russia's leading financial newspaper (joint venture with Financial Times and Independent Media).
SmartMoney (50%)
FiLife.com (50%)
[edit]Books
HarperCollins
Zondervan Publishing
Christian publishing company taken over by HarperCollins in 1988
Inspirio — religious gift production.
[edit]Miscellaneous
National Rugby League
Fox Music
Jamba! - Mobile Entertainment/Mobile Handsets Personalisation/Games.
Maximedia Israel (67%)
Mosgorreklama (50%) - Russia sign and marketing material manufacturer
NDS Group (49%) - DRM and conditional access company.
Wireless Generation - Software for Education
[edit]Dormant or shuttered News Corporation businesses
The following companies are subsidiaries of News Corporation that either are no longer active or have been absorbed into another part of the company.
Four Star Entertainment (1952–1989)
Fox Kids (1990–2002)
Gillett Communications (1979–1991)
Gold Key Entertainment (1969–1984)
New World Entertainment (1970–1997)
News of the World (1843–2011)
SCI Television (1991–1993)
Storer Communications (1927–1983)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_as ... orporation
Tämä nyt jälleen tiedoksi henkilölle, joka luuli, kun puhuin ja ihmettelin sitä, ettei maailmassa tapahdu mitään, ettei siellä olisi napapaikalla vähintäin yksi suomalainen nokiltaan, että en todellakaan tarkoittanut rahanturvaajia, mutta suomalaiset - muutkin kuin "usanhallituksensalaisettiedostothallussaan" Dotcom - tuntuu sotkeutuneen mitä merkillisimpiin ja laajoihin kuvioihin linnojen kanssa tai ilman.
Alethes doksa meta logu
Ja sitten taas Sirpa-infoa: meidät on todettu vaarallisiksi.
Meille ei voi kertoa mitään, koska se vaarantaa meidän turvallisuutemme. Tämä on nyt faktana infottu Turun Sanomissa. Ajatelkaa, jos Matti ja Ossi siepattaisiin Osterlotsepaisenissa, niin heidän turvallisuutensa vaarantuisi juuri suomenkielellä, jos sinä tai minä tietäisimme sen.
Kukaan ei kuitenkaan vielä kerro, että miten vaarallista se vasta olisi jos meille kerrottaisiin totuus esimerkiksi finanssikriisistä - se saattaisi vaarantaa jopa koko propagandan köyhyydestä ja kaikkien leikkausten tarpeellisuudesta, ja vaarantaisi näin yksityisen, Luxemburgin rahaston pääomittamisen miljardeilla! Miten sitten kävisi Afrikan lainoittamisen ja niiden valtavien markkinakasvupotentiaalien, jos ei jokaiseen bambumajaan saataisikaan omaa nettipiuhaa. Miten sitten kävisi mm. Suvi Lindenin?!
Toinen vaihtoehto on tietysti myös se, että jos me tietäisimme suomalaisten sieppauksista, ryhtyisimme ehkä ihmettelemään, että mitä ihmettä Suomi tai suomalaiset touhuavat, että heitä näin sieppaillaan maailmalla.
Meille ei voi kertoa mitään, koska se vaarantaa meidän turvallisuutemme. Tämä on nyt faktana infottu Turun Sanomissa. Ajatelkaa, jos Matti ja Ossi siepattaisiin Osterlotsepaisenissa, niin heidän turvallisuutensa vaarantuisi juuri suomenkielellä, jos sinä tai minä tietäisimme sen.
Kukaan ei kuitenkaan vielä kerro, että miten vaarallista se vasta olisi jos meille kerrottaisiin totuus esimerkiksi finanssikriisistä - se saattaisi vaarantaa jopa koko propagandan köyhyydestä ja kaikkien leikkausten tarpeellisuudesta, ja vaarantaisi näin yksityisen, Luxemburgin rahaston pääomittamisen miljardeilla! Miten sitten kävisi Afrikan lainoittamisen ja niiden valtavien markkinakasvupotentiaalien, jos ei jokaiseen bambumajaan saataisikaan omaa nettipiuhaa. Miten sitten kävisi mm. Suvi Lindenin?!
Toinen vaihtoehto on tietysti myös se, että jos me tietäisimme suomalaisten sieppauksista, ryhtyisimme ehkä ihmettelemään, että mitä ihmettä Suomi tai suomalaiset touhuavat, että heitä näin sieppaillaan maailmalla.
Paljonko on monta? Mihin monta suhteutetaan?Kotimaa 27.12.2012 klo 4:56 | päivitetty 27.12.2012 klo 4:56
Turun Sanomat: Ministeriö salannut suomalaisten sieppauksia
Ulkoministeriö perustelee vähäistä tiedottamistaan uhrien suojelulla.
Ulkoministeriö on salannut julkisuudelta tapauksia, joissa Suomen kansalainen on joutunut siepatuksi ulkomailla. Asiasta kertoo Turun Sanomat.
Ministeriö ei kommentoi tapausten määrää tai muita niihin liittyviä tietoja. Tiukkaa tiedotuslinjaa perustellaan sieppausten uhrien turvallisuudella.
Ministeriön mukaan salassa pidettyjä sieppauksia ei ole kuitenkaan monta. Suomalaistenkin sieppaukset ovat kuitenkin vaikuttaneet riskimaista laadittuihin matkustustiedotteisiin, joissa varoitetaan sieppausvaarasta.
Ulkoministeriö selvittää parhaillaan tapausta, jossa suomalainen pariskunta siepattiin Jemenissä.
http://yle.fi/uutiset/turun_sanomat_min ... ia/6429268
Alethes doksa meta logu