samoin, vuodesta 1985 lähtien, olen kirjoittanut aiheesta myös v-kirjan...Doctor Lecter kirjoitti:[
OT: skoone ei tietenkään voinut tietää, että olen hyvinkin perehtynyt tuohon inkeriläisyyteen monestakin eri syystä.
Pori 2007: Kaksi naista murhattiin jalkajousella
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
I agree!Aizerbaidzan kirjoitti:Et olisi osuvammin voinut sanoa.Primavera kirjoitti:Voisikohan syynä nuoren pahaan oloon olla osaksi ennakkoluuloisten suomalaisten aikaansaannosta. Ei löydy kavereita. Vanhemmat oudoksuvat inkeriläisiä ja tartuttavat asenteensa lapsiin ja nuoriin.
Muista lähdekritiikki!
-
vieras
Khyyyyllä, näin se on nähtävä. Suomalainen yhteiskunta on jälleen epäonnistunut. Ja epäonnistuu joka kerta kun joku maahanmuuttaja tekee rikoksen eli yhä uudelleen ja uudelleen. Miksi, oi miksi, me, vanhat ja kalpeat siirtomaaisännät, ajamme maahamme muuttaneet nuoret epätoivoisiin tekoihin ja rikosten poluille?
Toivottavasti seuraava sukupolvi pystyy avaamaan sylinsä ja sydämensä kaikille maailman rikkauksille ja isiemme synnit eivät enää periytyisi.
Jokaiselle sata ruoskaniskua. Ja huomenna uudet sata ruoskaniskua vartijan pahoinpitelemän pikku-Fahadin vuoksi. Nyt lähtee...hep!
Koska me oikein opimme?
Toivottavasti seuraava sukupolvi pystyy avaamaan sylinsä ja sydämensä kaikille maailman rikkauksille ja isiemme synnit eivät enää periytyisi.
Jokaiselle sata ruoskaniskua. Ja huomenna uudet sata ruoskaniskua vartijan pahoinpitelemän pikku-Fahadin vuoksi. Nyt lähtee...hep!
Koska me oikein opimme?
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Voisi olla. Mutta en usko että on. Syyn sysääminen yhteiskunnan niskaan on tehty liian helpoksi.Primavera kirjoitti:Voisikohan syynä nuoren pahaan oloon olla osaksi ennakkoluuloisten suomalaisten aikaansaannosta. Ei löydy kavereita. Vanhemmat oudoksuvat inkeriläisiä ja tartuttavat asenteensa lapsiin ja nuoriin.
Entä ne suomalaiset jotka syyllistyvät rikoksiin Suomessa? Paha olo? Ei voi olla. Lepsut rangaistukset? Ehkä.
Hyvin voin mä täällä jossain... hyvinvointivaltiossain... (Vilperin perikunta).
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
-
silentservice
- Sabrina Duncan
No on ehkä hieman turhaa vatkata sitä, onko ulkomaalaistaustalla suurtakaan vaikutusta juuri tässä tapauksessa. Poikahan on psykopaatti kamakalle. En laittaisi, vaikka jonkun mielestä saatan rasisti muutoin ollakin, noita ominaisuuksia minkään heimon/kansan/uskonnon edustajan perusominaisuuksiksi.
Mitä koko jutusta opimme? EI kannata ördätä kännissä ja luottaa lapsen lailla pikatuttuihin.
Mitä AS:lle kannattaisi tehdä? Hoitoon pakkolaitokseen loppuiäksi tai kustannustehokkaasti bullet in the head (20snt).
Maailma oli paremnpi paikka, jos tällaisi mielipuolten tekemiä asioita myös hoidettaisiin täyttä ymmärrystä vailla.
Mitä koko jutusta opimme? EI kannata ördätä kännissä ja luottaa lapsen lailla pikatuttuihin.
Mitä AS:lle kannattaisi tehdä? Hoitoon pakkolaitokseen loppuiäksi tai kustannustehokkaasti bullet in the head (20snt).
Maailma oli paremnpi paikka, jos tällaisi mielipuolten tekemiä asioita myös hoidettaisiin täyttä ymmärrystä vailla.
-
silentservice
- Sabrina Duncan
Ainiin. Jalkajousesta piti vielä sanoa, että vastoin täällä jonkun esittämää tietoa, jalkajousella metsästäminen on kiellettyä Suomessa ja taitaapa olla koko EU:n alueella. No asiallahan ei ole mitään merkitystä, mutta eränkävijänä on pakko huomauttaa, ettei taas tulisi negatiivista julkisuutta metsästykselle...
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
OT: Muistanko ihan väärin? Vaikuttiko Mika Murasen tapaus jollakin tapaa tähän jalkajousen metsästyskieltoon Suomessa?silentservice kirjoitti:Ainiin. Jalkajousesta piti vielä sanoa, että vastoin täällä jonkun esittämää tietoa, jalkajousella metsästäminen on kiellettyä Suomessa ja taitaapa olla koko EU:n alueella.
Herää kysymys,että jos jalkajousella metsästys on kielletty suomessa ym.eu-maissa niin miksi mies on sellaisen edes hankkinut?
Kyllä siinäkin joku motiivi taustalla on,varsinkin kun käsittääkseni eivät ole ihan halpojakaan?
Jospa kuitenkin suunnitteli ottavansa jonkun päiviltä ja pilleri- ja viinahuuruissa sen sitten toteuttikin...
Kyllä siinäkin joku motiivi taustalla on,varsinkin kun käsittääkseni eivät ole ihan halpojakaan?
Jospa kuitenkin suunnitteli ottavansa jonkun päiviltä ja pilleri- ja viinahuuruissa sen sitten toteuttikin...
Itse metsästäjänä tiedän tämän myössilentservice kirjoitti:Ainiin. Jalkajousesta piti vielä sanoa, että vastoin täällä jonkun esittämää tietoa, jalkajousella metsästäminen on kiellettyä Suomessa ja taitaapa olla koko EU:n alueella. No asiallahan ei ole mitään merkitystä, mutta eränkävijänä on pakko huomauttaa, ettei taas tulisi negatiivista julkisuutta metsästykselle...
Paljon mahdollista, että vaikutti... Jalkajousen käyttö metsästyksessä kiellettiin 1997. Murasen tapaus oli 1994.Aizerbaidzan kirjoitti:OT: Muistanko ihan väärin? Vaikuttiko Mika Murasen tapaus jollakin tapaa tähän jalkajousen metsästyskieltoon Suomessa?
Anna Pihl: Todennäköisesti jalkajousia käytetään enemmänkin harrastusvälineenä, kuten tavallistakin jousipyssyä. En sitten tiedä varmasti..
-
silentservice
- Sabrina Duncan
Ihankos totta on tuollainen Ahvenanmaan poikkeus? Enpäs ole kuullutkaan?? Se, että taljajousella saa metsästää metsäkaurista ja pienempää riistaa koko maassa on vanha juttu, mutta että jalkajousella valkohäntäpeuraa Ålandissa?
Koko jalkajousikiellon peruteista on kyllä monenlaisia teorioita esitetty. Toiset perustelevat sitä Eurooppalaisella historiallisella lainsäädännöllä (jalkajousimies oli liian tehokas ritareita vastaan), toiset kauhistelevat sen "hurjaa" tehoa, kolmannet sen "äänettömyyttä" ja "käsiteltävyyttä" salametsästyksessä ja sitten on vielä ainakin tämä Murasen ennakkotapauslinja. Vaikea kysymys. Kaikki perusteet ovat toisaalta totta, toisaalta täysin perusteettomia.
Tämähän meni tosiaan vähän OT...
Koko jalkajousikiellon peruteista on kyllä monenlaisia teorioita esitetty. Toiset perustelevat sitä Eurooppalaisella historiallisella lainsäädännöllä (jalkajousimies oli liian tehokas ritareita vastaan), toiset kauhistelevat sen "hurjaa" tehoa, kolmannet sen "äänettömyyttä" ja "käsiteltävyyttä" salametsästyksessä ja sitten on vielä ainakin tämä Murasen ennakkotapauslinja. Vaikea kysymys. Kaikki perusteet ovat toisaalta totta, toisaalta täysin perusteettomia.
Tämähän meni tosiaan vähän OT...
Tuo Ahvenanmaan poikkeus oli minullekin uusi ja outo juttu, mutta näin minulle on väitetty kun sitä epäilin. Tiedä sitten olenko ymmärtänyt väärin:
http://www.alandiabowhunting.aland.fi/
Itse metsästäjänä olen henkilökohtaisesti kyllä sitä mieltä, että metsästyksen ko. aseella voisi lopettaa kokonaan. Luotan itse haulikon ja kiväärin voimaan enemmän ja näin äkkiseltään tuntuu, että se on eläimellekin armeliaampaa. Tiedä sitten..
http://www.alandiabowhunting.aland.fi/
Itse metsästäjänä olen henkilökohtaisesti kyllä sitä mieltä, että metsästyksen ko. aseella voisi lopettaa kokonaan. Luotan itse haulikon ja kiväärin voimaan enemmän ja näin äkkiseltään tuntuu, että se on eläimellekin armeliaampaa. Tiedä sitten..
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja