Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Madame*Fate
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2011 1:06 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Madame*Fate »

Mutta olisiko se veri siistimpää valuttaa kaulavaltimoista pois? Voiko (ihmisen) veren valuttaa kaulan viiltämisen jälkeen siististi vaikka kylpyammeen yllä? Tää kuulostaa nyt niin tyhmältä... :oops:
Ja valuuko kaulavaltimoista niin paljon verta pois, että sen jälkeen voisi vatsan aluetta operoida mahdollisimman verettömästi?
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Madame*Fate kirjoitti:Mutta olisiko se veri siistimpää valuttaa kaulavaltimoista pois? Voiko (ihmisen) veren valuttaa kaulan viiltämisen jälkeen siististi vaikka kylpyammeen yllä? Tää kuulostaa nyt niin tyhmältä... :oops:
Ja valuuko kaulavaltimoista niin paljon verta pois, että sen jälkeen voisi vatsan aluetta operoida mahdollisimman verettömästi?
Jos nyt oikein muistan, oli verta sanomisen arvoinen määrä myös uhrin löytöpaikalla. Tämä ei oikein käy yksiin esittämäsi teorian kanssa, jonka oleellinen osa ilmeisesti on "tekijä vei uhrin kotiinsa ka tappoi siellä." Ja se, "lasten istuin autossa", mies (suosikki epäilty) ei oikein voinut viedä ketään omaan kotiinsakaan tapettavaksi (siellä oli muija ja mukulat). Uhrien omat asunnot on ilmeisen negatiivisin tuloksin tutkittu (muodostunut käsitys kadonneet sarjasta).
Madame*Fate
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2011 1:06 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Madame*Fate »

^ Joo totta, ei tekijällä varmasti ole ollut valita monia kylpyammeita verenvalutukseen, kun sopiva uhri osuu paikalle.... :lol:

Mutta mistä tieto/muistikuva verenmäärästä Lukkarisen löytöpaikalla? Olen juuri lukenut koko ketjun läpi, enkä muista lukeneeni tuosta mitään ainakaan täällä.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Eikös se ole niin ettei poliisi ole kertonut missä Lukkarinen tapettiin, siis että tapahtuiko teko löytöpaikalla vai jossakin muualla. Itse olen aina ajattelut että teko on tapahtunut muualla. Mutta onko siellä muualla esim. tapahtunut nimenomaan kuristaminen? Ja eihän meillä kai ole tarkkaa selvillä mitä uhrille on tehty, vai onko se mennyt minulta ihan ohi? Kuvasta voisi jotenkin päätellä että kaulavaltimo on auki.
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

tj_eme kirjoitti:Perkeleen yhteys hävitti pitkän melkein valmiin viestin. Yritetään uudestaan ydinkohdat.

Jos tekotapa oli täysin poikkeuksellinen, pitäisi nykyisin keinoin pystyä profiloinnilla saamaan siitä irti enemmän kuin anatomian tuntemus maassa, jossa metsästäjiä on sadointuhansin. Tekovälinettäkin mainittiin puolivahingossa jotenkin erikoiseksi. Miksi näistä ei irtoa mitään parempaa? Kekkoslasit, perukki ja mätä japsiauto ovat ehkä surkein mahdollinen tulos rikoshistorian epätavallisesta tekotavasta. Ainakin minusta.

Prosessissaon jatain aivan ainutlaatuista, jos Hellun kohdalla ei ollut mitään epätvallista, mutta pari nkuukauden kuluttua oli ja samaan tekotapaa ei ole missään näkynyt sen jälkeen. Se itseasiassa viittaisi erittäin vahvasti tuttuun tekijään, jolla on hekilökohtainen motiivi ja joka ei ole tämän jälkeen vastaava tehnyt.

Kukaan ei pystyne enää käymään kunnolla läpi tuon päivän tapahtumia tai kaivamaan mitään kunnollista esiin niistä 14 tunnista, jotka olisivat niin tärkeitä. Vielä voisi kuitenkin olla mahdollista löytää jotain tiedonsiruja, jos yleisesti tiedettäsiiin, mitä niiden sirujen pitäisi olla.

Arvostan Hannu kovasti, että pidät ylpeästi näkemyksesi puolta. Olen kuitenkni edelleenkin työssä viikottain poliisin kanssa tekemisissä ja käsitykseni mukaan poliisilla on hyvin tavanomaiset kyvyt ja organisaatiossa vaikuttavat samat ongelmat kuin kaikissa muissakin organisaatioissa. Siksi tutkinnassa tehdyt virheet näkyvät hamaan loppuun saakka.
Huomioithan sellaisen asian että. Hellun kohdalla tekijä ei saanut mahdollisuutta saattaa tekoaan loppuun, jolloin me emme tiedä millaisen lopputulokseen hän olisi tullut teon toteuttamisen eli uhrin jälkikäsittelyn suhteen. Ainoa mielestäni uskotava selitys sille että Lukkarinen oli 14 tuntia kateissa on se, että hän on mennyt alun alkaen tekijän kanssa johonkin vapaaehtoisesti. Jos uhri olisi vasten tahtoan tekijän toimesta johonkin viety, niin ei ainakaan kaupunkiasuntoon. Lukkarinen olisi varman vastentahtoisesta viemisestä nostanut sellaisen metelin, että joku olisi jotain muistanut, jos olisi kuullut/nähnyt. Se että tekijä olisi viettänyt 14 tuntia Lukkarisen kannsa autossa kuullostaa mielestäni täysin poissuljetulta. On jokseenkin sama tapettiinko Lukkarinen heti vai kohta, mutta äänettä se on tapahtunut jos jossain kaupunkiasunnossa/rivitalossa.

Kuiduista
Suunnilleen tämän tapahtumasarjan loppupään aikaan alkoi pohjanmaan Piia juttu. Kyseisessä jutussa autosta, vaatteista, köysistä, auton penkeistä ym otetut kuitunäytteet yhdessä takakontista ja epäillyn työpaikalta otettujen metallinäytteiden kanssa oli raskauttava näyttö epäiltyä vastaan, joten kuitu yms näytteiden käyttökelpoisuus ei lienee kelpaa järvenpään/hikiän/hyvinkään tapahtumasarjan näyteidenoton laiminlyönnin syyksi.

Muokkaus, syy täydennys.
On paljon puhuttu matkatoimistovirkailija Helenan murhaajan liittymisestä myös nyt puheena olevaan sarjaan, iän puolesta se voi rimaa hipoen juuri ja juuri olla mahdollista. Mutta lopullisen varmuuden saamme, kun muistame minkä pituiseksi nyt tiedetyn sarjan tekijää sanotaan (170 cm) ja vertaamme sitä Helenan murhaajan pituuteen. No en mä sitä Ceelin pituutta mistään löytänyt, mutta josvoidaan todeta Ceelin merkittävästi poikkeavan 170 cm mitasta ei ole kovin uskottavaa että hän olisi ainakaan Helun tapauksen takana. Siinäkin kuitenkin mielenkiintoinen yhteneväisyys Helena ja Hellu
Madame*Fate
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2011 1:06 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Madame*Fate »

Toistan nyt itseäni. Eli eikös joku (paikkakuntalainen?) tuolla aiemmin ollut laskeskellut, että Hellukin olisi mahdollisesti viettänyt enemmän aikaa tämän hepun kyydissä? Edellisellä sivulla olevassa viestissäni pohdin tätä laajemmin...
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Madame*Fate kirjoitti:Toistan nyt itseäni. Eli eikös joku (paikkakuntalainen?) tuolla aiemmin ollut laskeskellut, että Hellukin olisi mahdollisesti viettänyt enemmän aikaa tämän hepun kyydissä? Edellisellä sivulla olevassa viestissäni pohdin tätä laajemmin...
Mielestäni Hellun oleminen tekijän autossa merkittävästi matkaan kulunutta aikaa kauemmin voi ollla mahdollista vain jos Hellun muisti on ollut jonkin X ajan poikki.
Ja niistä tekijän käyttämistä pillereistä.
Joko ne ei olleet kovin vahvoja lainkaan, tai sitten ne oli ihan blaceboa (lumelääkettä).
Miten uskottavasti tekijä olisi pystynyt suoriutumaan kaikesta murhaan vaaditusta, teon peittely mukaanlukien, jos hän myös Lukkarisen ja Haantien tapauksissa olisi ollut ensinnäkin sama ja toisekseen vedellyt huumaavia/rauhoittavia pillereitä isommassa mitassa. Hellun kertomuksesta saa sen kuvan että tekijä oli suhteellisen lyhyellä matkalla ottanut useamman napin.
En ymmärrä, jotenkin ristiriitaisen kuvan tekijästä saa, ensinnäkin lapsiperheen isä, jolla sukset solmussa vaimon kanssa ? menossa ehkä vielä kotiin samana yönä ja kuitenkin vetää pillereitä.

Se, että Lukkarisen yhteydessä ei olla puhuttu muusta vereen liittyvästä poikkeavuudesta kuin alkoholista, saa mut epäilemään että ne niin sanotut pillerit oli jokseenkin harmittomia eikä merkittävästi vaikuttaneet uhreihin (Lukkarinen/Haantie). Tai sitten Haantie/ Lukkarinen tapauksen tekijä on eri henkilö kuin Hellun tapauksen tekijä. Voisiko epäonnistuminen Hellun tapauksessa olla peruja siitä, ettää tekijä oli hänen tapauksessaan jostain syystä oikeasti (ensimmäisen kerran) käyttänyt mömmöjä.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Meillähän ei ole mitään tietoa siitä mitä mömmöjä Haantie on saanut. Onhan Lukkarinen saattanut ihan kieltäytyä lääkkeistä, vai olisiko? Mutta onhan se ihan mahdollista että ne pillerit on olleet jotakin ihan harmittomia. Ehkä tekijä on yrittänyt tuossa vaiheessa luoda Helluun jotain luottamusta, että hei mä olen niin reilu että tarjoan sullekin näitä.
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

elli72 kirjoitti:Meillähän ei ole mitään tietoa siitä mitä mömmöjä Haantie on saanut. Onhan Lukkarinen saattanut ihan kieltäytyä lääkkeistä, vai olisiko? Mutta onhan se ihan mahdollista että ne pillerit on olleet jotakin ihan harmittomia. Ehkä tekijä on yrittänyt tuossa vaiheessa luoda Helluun jotain luottamusta, että hei mä olen niin reilu että tarjoan sullekin näitä.
Jos poliisi epäilee tapausten kuuluvan yhteen, ja jos myös Lukkariselle oltaisiin annettu mömmöjä, en ymmärrä miksi poliisi olisi tämän oikeuskemiallisessa tutkimuksessa selville mahdollisesti saamansa seikan jättänyt kertomatta. Poliisihan olisi voinut varoittaa kyytiä tarvitsevia naisia humaavasta vaarallisesta pahantekijästä.
Poliisilla oli tosi vähän hyödyllistä tietoa käytössään. Tällaisen hengenvaarallisen seikan kertominen pelkän autohavainnon lisäksi olisi saattanut tuodakin jotain tutkinnallista hyötyä. Jos jotain humausjuttuja vastaanvaan autohavaintoon liittyen olisi ollut, varmasti se oltaisiin uhrien toimesta kerrottu. Joillekin autokyydin pummaaminen on niin luonnollista, että ilman tarkentavaa syytä ei välttämättä enää niin hyvin muisteta, minkä värisessä autossa koskakin on oltu, kuskiakaan ei välttämättä niin muisteta, mutta hänen outo käytöksensä olisi saattanut helpottaa muistamista jos sen perään oltaisiin kyselty.
Yksi mahdollisuus tietenkin oli se, että Lukkarinen oli ilman mömmöjäkin niin huonossa kunnossa että mitään sen suurempaa paljastumisriskin kasvamiseen johtavaa ei tarvittu.
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hiekkakuoppamurhien yhteydessä on noussut esiin Ceeli Björkqvistin nimi. Ottamatta kantaa Ceeliin epäiltynä, niin tosiasia on, että hänellä oli hankala äitisuhde. Niinhän hiekkakuoppamurhaajallakin oletetaan olleen: mies tuntee vihaa äitiään muistuttavia naisia kohtaan.

Helsingin poliisissa 1960- ja 70-luvuilla työskennellyt, myöhemmin etsivätoimiston perustanut Heino Wahlsten totesi Rööperi-kirjassa näin:

"Ceeli oli älykäs, mutta samalla kuin pieni lapsi karkkivarkaissa. Se oli sairas. Sillä oli joku oidipustyyppinen kompleksi, koska äiti oli pitänyt sitä aina lujassa ruuvipenkissä. Se oli äidin edessä niin pelokas, että olisi syöksynyt maahan jos äiti olisi niin määrännyt. Se tärisi ja uskalsi tuskin katsoa äitiään."

Ceelihän kiisti Helena Korlinin murhan jyrkästi. Hän eli kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja väitti kavereilleen itseään koskevien epäilyjen olevan pelkkää roskapuhetta. Äiti sai Ceelin kuitenkin tunnustamaan. Äiti tuli tapaamaan Ceeliä poliisilaitokselle ja tuon tapaamisen jälkeen Ceeli tunnusti.

Mielestäni edellämainitut asiat kertovat paljon Ceelin suhteesta äitiinsä. Häntä oli kaikesta päätellen alistettu ja pidetty kovassa kurissa lapsuudesta asti. Perhe oli hyvin varakas - Ceelinhän on sanottu syntyneen kultalusikka suussaan. Veikkaan, että lapsuuden oloilla oli oma osuutensa siinä, että Ceelistä tuli mitä tuli: Seksiaddikti ja empatiakyvytön hämärähemmo, joka ei kyennyt toimimaan lain puitteissa. Tämä kuvaushan pätee muuten aika moneen tunnettuun sarjamurhaajaan. Näillä lähtökohdilla en pidä Ceelin osallisuutta hiekkakuoppamurhiin mitenkään älyttömänä teoriana.

Ceelihän vapautui 1989. Viimeisenä vankilavuotenaan hän pääsi hoitamaan kehitysvammaisia lapsia Lahteen.
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

strangelove kirjoitti:Hiekkakuoppamurhien yhteydessä on noussut esiin Ceeli Björkqvistin nimi. Ottamatta kantaa Ceeliin epäiltynä, niin tosiasia on, että hänellä oli hankala äitisuhde. Niinhän hiekkakuoppamurhaajallakin oletetaan olleen: mies tuntee vihaa äitiään muistuttavia naisia kohtaan.

Helsingin poliisissa 1960- ja 70-luvuilla työskennellyt, myöhemmin etsivätoimiston perustanut Heino Wahlsten totesi Rööperi-kirjassa näin:

"Ceeli oli älykäs, mutta samalla kuin pieni lapsi karkkivarkaissa. Se oli sairas. Sillä oli joku oidipustyyppinen kompleksi, koska äiti oli pitänyt sitä aina lujassa ruuvipenkissä. Se oli äidin edessä niin pelokas, että olisi syöksynyt maahan jos äiti olisi niin määrännyt. Se tärisi ja uskalsi tuskin katsoa äitiään."

Ceelihän kiisti Helena Korlinin murhan jyrkästi. Hän eli kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja väitti kavereilleen itseään koskevien epäilyjen olevan pelkkää roskapuhetta. Äiti sai Ceelin kuitenkin tunnustamaan. Äiti tuli tapaamaan Ceeliä poliisilaitokselle ja tuon tapaamisen jälkeen Ceeli tunnusti.

Mielestäni edellämainitut asiat kertovat paljon Ceelin suhteesta äitiinsä. Häntä oli kaikesta päätellen alistettu ja pidetty kovassa kurissa lapsuudesta asti. Perhe oli hyvin varakas - Ceelinhän on sanottu syntyneen kultalusikka suussaan. Veikkaan, että lapsuuden oloilla oli oma osuutensa siinä, että Ceelistä tuli mitä tuli: Seksiaddikti ja empatiakyvytön hämärähemmo, joka ei kyennyt toimimaan lain puitteissa. Tämä kuvaushan pätee muuten aika moneen tunnettuun sarjamurhaajaan. Näillä lähtökohdilla en pidä Ceelin osallisuutta hiekkakuoppamurhiin mitenkään älyttömänä teoriana.

Ceelihän vapautui 1989. Viimeisenä vankilavuotenaan hän pääsi hoitamaan kehitysvammaisia lapsia Lahteen.
Tämän allekirjoitan varauksetta. Oikeuspsykiatri Michael Stone on niin useaan kertaan tuonut, pahojen ihmisten tekoa koskevissa analyyseissaan, esiin sen että vastakkaista sukupuolta edustaneen kasvattajan laiminlyönnit ja väärinkäytökset on olleet merkittävässä osassa siinä kehitysprosessissa, kun ihmisestä on tullut joko yhden tai monen uhrin murhaaja.
Varsinkin naisiin ja lapsiin kohdistuneiden rikosten kohdalle sattuessa yhteiskunnalla ja sen lukemattomilla mielipiteidenmuokkaajatahoilla vaan on tarkoitushakuinen tendenssi unohtaa, että näillekin tapauksille on, viina ja huumejutut pois lukien, olemassa joku käsitettävä taustavaikuttajasyy. Ei sitä taustavaikuttajasyytä kuitenkaan pidä eikä saa käyttää liian pitkälle menevään rikollisen ymmärtämiseen. Sitä pitäisi käyttää eri tahoilla toimivien viranomaisten tms kouluttamiseen, jotta entistä paremmin voitaisiin käydä käsiksi niihin syihin (esim. juuri kasvatuksen laiminlyönti/kieroutuneet kasvatustavat), jotka johtavat siihen että ihminen vinoutuu.
herra huu
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Su Helmi 17, 2013 3:09 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja herra huu »

Helou! Mä oon lukenut nyt koko ketjun ykkösosasta saakka ja paikoin hyvinkin mielenkiintoista pohdintaa on tullut vastaan. :)
Pari asiaa on mulle sellasia, joiden perään en itse hirveesti ihmettelis, mut niitä on täällä vatkattu eestaas;
*Hellun "oudot" muistikuvat autosta--> jos ihminen ei ollenkaan tunne automerkkejä, voi hänelle Nissan ja Toyota olla yksi ja sama..itse tunnen moniakin (naisia) joilla ei ole mitään käsitystä autoista muutaku tyyliin rämpät autot=Ladoja, hienot autot=Mersuja. Sen sijaan rumasti tehty hitsaus voi olla hyvinkin silmiinpistävä ja täten jäädä (hieman sekavaampaankin) mieleen. Omassakin autossa kun oli aikanaan rempan jälkeen vielä maalaamaton hitsijälki niin kyllä varmasti sellaseen pikemminkin autoista tietämätön kiinnittäisi huomiota kuin vaikka siihen onko kyseessä Nissan Sunny/Almera/Micra tms.

*Hellun kyydityksen aikana napsitut pillerit ovat yhtä kaikki voineet olla vaikka jotain vitamiinia eikä suinkaan automaattisesti jotain huumauspillereitä. Toki ne ovat voineet olla just esim.Tramal 50mg, mutta sinällään tuntuu turhalta miettiä että pitäis ruveta penkomaan jotain apteekkien arkistoja, koska kaikenlaisia lääkkeitä saa kuitenkin lähtökohtaisesti sangen helposti haltuun jos vain käyttää kulloinkin vaadittavia keinoja. Esim.itse olisin pari päivää sitten mummun luona käydessäni voinut sujauttaa taskuuni kipu- ja unilääkkeitä ilman sen kummempia ponnisteluja.

Tässä nyt nämä pari kohtaa ainakin aluksi, joihin halusin sanoa omat mielipiteeni.
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

herra huu kirjoitti:Helou! Mä oon lukenut nyt koko ketjun ykkösosasta saakka ja paikoin hyvinkin mielenkiintoista pohdintaa on tullut vastaan. :)
Pari asiaa on mulle sellasia, joiden perään en itse hirveesti ihmettelis, mut niitä on täällä vatkattu eestaas;
*Hellun "oudot" muistikuvat autosta--> jos ihminen ei ollenkaan tunne automerkkejä, voi hänelle Nissan ja Toyota olla yksi ja sama..itse tunnen moniakin (naisia) joilla ei ole mitään käsitystä autoista muutaku tyyliin rämpät autot=Ladoja, hienot autot=Mersuja. Sen sijaan rumasti tehty hitsaus voi olla hyvinkin silmiinpistävä ja täten jäädä (hieman sekavaampaankin) mieleen. Omassakin autossa kun oli aikanaan rempan jälkeen vielä maalaamaton hitsijälki niin kyllä varmasti sellaseen pikemminkin autoista tietämätön kiinnittäisi huomiota kuin vaikka siihen onko kyseessä Nissan Sunny/Almera/Micra tms.

*Hellun kyydityksen aikana napsitut pillerit ovat yhtä kaikki voineet olla vaikka jotain vitamiinia eikä suinkaan automaattisesti jotain huumauspillereitä. Toki ne ovat voineet olla just esim.Tramal 50mg, mutta sinällään tuntuu turhalta miettiä että pitäis ruveta penkomaan jotain apteekkien arkistoja, koska kaikenlaisia lääkkeitä saa kuitenkin lähtökohtaisesti sangen helposti haltuun jos vain käyttää kulloinkin vaadittavia keinoja. Esim.itse olisin pari päivää sitten mummun luona käydessäni voinut sujauttaa taskuuni kipu- ja unilääkkeitä ilman sen kummempia ponnisteluja.

Tässä nyt nämä pari kohtaa ainakin aluksi, joihin halusin sanoa omat mielipiteeni.
Tuo mitä sanoit auton hiitsausjäljen muistamisesta voi hyvinkin pitää paikkansa. Omat kokemukset naisista on sellaiset että aitoa ja spontaania palautetta (muusta kuin virkavelvollisuusasiasta) tule pääsääntöisesti vain silloin, kun on mahdollisuus sanoa jotain kielteistä. Esimerkiksi kaikki muu tiptop, mutta paidassa joku likatahra niin siitä sanotaan. Tai muuten tip top, mutta tukka pesemättä, siitä sanotaan. Mun tajuntaan ei uppoa se että, tekohetkellä huumaavien pillereiden vaikutuksen alaisena oleva, henkilö pystyy tekemään yhden mahdollisesti kaksikin murhaa siten ettei käy kiinnijäämiseen johtavaa mokaa. Tekijä on mielestäni käyttänyt feikkipillereitä. Mitä haluan sanoa on se, että tekijän selviäminen ilman kiinnijäämiseen johtavaa virhettä on aihetodiste siitä, että hän ei ole ollut ainakaan merkittävästi huumaantunut.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Minä ainakin olen täysin valmis nostamaan käteni ylös, eli olen nainen joka ei taatusti tunne eri automerkkejä. Etenkin nykyään niitä on lähes mahdotonta tunnistaa. Tuolloin kun nämä teot ovat tapahtuneet on vielä ehkä ollut mahdollista joitakin merkkejä tunnistaa. Minut jos joku sieppaisi autoon ja päästästäisi myöhemmin vapaaksi, niin en osaisi kertoa yhtään mitään. Tuskin kyllä osaisin mitään hitsausjälkiäkään tunnistaa.

Olen kyllä itse myös sitä mieltä, että eiköhän ne pillerit olleet ihan harmittomia pillereitä. Oma teoriani on, että tekijä on esittänyt naisille että hänellä on tällaisia ja tällaisia lääkkeitä ja niillä saa pään sekaisin. Sillä tavalla on ehkä tuollaiset vähän elämän laitapuolella kulkevat naiset ehkä ollut helppo suorastaan houkutella mukaan.
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

elli72 kirjoitti:Minä ainakin olen täysin valmis nostamaan käteni ylös, eli olen nainen joka ei taatusti tunne eri automerkkejä. Etenkin nykyään niitä on lähes mahdotonta tunnistaa. Tuolloin kun nämä teot ovat tapahtuneet on vielä ehkä ollut mahdollista joitakin merkkejä tunnistaa. Minut jos joku sieppaisi autoon ja päästästäisi myöhemmin vapaaksi, niin en osaisi kertoa yhtään mitään. Tuskin kyllä osaisin mitään hitsausjälkiäkään tunnistaa.

Olen kyllä itse myös sitä mieltä, että eiköhän ne pillerit olleet ihan harmittomia pillereitä. Oma teoriani on, että tekijä on esittänyt naisille että hänellä on tällaisia ja tällaisia lääkkeitä ja niillä saa pään sekaisin. Sillä tavalla on ehkä tuollaiset vähän elämän laitapuolella kulkevat naiset ehkä ollut helppo suorastaan houkutella mukaan.
Tuo hitsausjälki asia laukaisi mun hälytyskellot soimaan.
"Kuopalla" oli varmaan niin pimeää, että siellä "Hellu" ei ole sitä voinut nähdä. Käytännössä lähes pakosti hänen on täytynyt nähdä jälki paikassa, jossa on valoa eli siis siellä missä nousi kyytiin. Jos siellä on sitä valoa niin paljon, silloin on teoreettinen mahdollisuus siihenkin, että joku muukin on nähnyt. Ja kun hänen muistikuvilla täydennetään Hellun muistikuvia on palapeli pikkasen valmiimpi. Suht varma oon siitä, että missään huoltoliikkeessä kyseistä hitsausta ei olla tehty. Jos hitsaus oltaisiin tehty huoltoliikkeesä, oltaisiin siihen päälle silloin lähes varmasti laitettu vähän maaliakin ettei jää rumaksi, ja maalihan kemiallisilla ominaisuuksillaan myös suojaa.
Vastaa Viestiin