Perholainen Pekka Tuukkanen, 41 v. katosi Perhontiellä Kinnulassa 26.7.2004

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Gelnara
Armas Tammelin

Re: Pekka Tuukkanen, kadonnut Kinnulassa 2004

Viesti Kirjoittaja Gelnara »

Olisko kellään linkittää noita uusimpia lehtijuttuja, vai pitääkö tästä lähteä kirjastoon? :) Etenkin se Alibin juttu kiinnostaa.
Oliko ne pojat, jotka auton löysivät, Perhosta vai Kinnulasta?
Olen asunut Perhossa nyt viisi vuotta, enkä ole kuullut kenenkään puhuvan Tuukkasesta. Kyllä ihmiset sitten puhuu, jos alkaa kysellä. Mutta kukaan ei ole ottanut itse aiheeksi. Ja todella vähän tuntuu olevan asiasta tietoa tai edes huhupuheita ihan täällä paikallisella tasolla. Olisiko syytä vähän vetää huhuilta pohjaa pois, ettei ihmiset suotta pelkäisi? Esim. Ei Pekan veljeä murhattu saunaan... (En lukenut ihan kaikkia 45 sivua, että en tiedä, joko asia on tuotu esiin.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Auton löytäneistä henkilöistä tietääkseni ei ole mitään tietoa missään mutta auton polttajat olivat varsmuudella ainakin kaksi Perholaista miestä.
Alibin juttua tuosta asiasta on, mutta mitä Alibin juttua,Gelnara, tarkoitat? Itse voin alibin juttua laitella ja naapurifoorumi (ylläpitäjä nimim. jebala/papillon) on minulta käytännöllisesti katsoen varastanutkin/luvatta julkaissut erään Alibin artikkelin foorumillaan.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Isoviha
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Isoviha »

Gelnara kirjoitti:Olisko kellään linkittää noita uusimpia lehtijuttuja, vai pitääkö tästä lähteä kirjastoon? :) Etenkin se Alibin juttu kiinnostaa.
Oliko ne pojat, jotka auton löysivät, Perhosta vai Kinnulasta?
Olen asunut Perhossa nyt viisi vuotta, enkä ole kuullut kenenkään puhuvan Tuukkasesta. Kyllä ihmiset sitten puhuu, jos alkaa kysellä. Mutta kukaan ei ole ottanut itse aiheeksi. Ja todella vähän tuntuu olevan asiasta tietoa tai edes huhupuheita ihan täällä paikallisella tasolla. Olisiko syytä vähän vetää huhuilta pohjaa pois, ettei ihmiset suotta pelkäisi? Esim. Ei Pekan veljeä murhattu saunaan... (En lukenut ihan kaikkia 45 sivua, että en tiedä, joko asia on tuotu esiin.
Mitä Pekan veljelle sitten tapahtui? Muistaakseni ketjussa ei kerrota asiaa tarkemmin? Muutoinkin jos jaksat, niin korjaa ihmeessä huhuja, jos jotain asiasta tiedä. Yhtä Pekan veljehän puukotettiin mahaan, jos tiedät lisäksi sen asian taustoista enemmän, niin olisi tervetullutta, kiitos :D
matlockb
Watson itse

^Ketjussa on jo juttua Pekan veljen puukotuksesta. Kyseinen väkivallanteko tapahtui toukokuussa 2011.
Pekan (tuolloin 54-vuotiasta) veljeä puukotettiin vatsaan tunkeutuen hänen omaan kotiinsa, velimiehensä asuu rivitalossa Kinnulassa. Poliisi tutki tapausta törkeänä pahoinpitelynä ja käsittääkseni tekijät on saatu kiinni. Tuukkasen veli selvisi ainoastaan nopean ensihoidon ansioista, sillä matkaa Keski-Suomen keskussairaalaan Jyväskylään, jossa hänet leikattiin, on noin 150 kilometriä.
Tässä oma ketju aiheesta: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=10741
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

matlockb kirjoitti:^Ketjussa on jo juttua Pekan veljen puukotuksesta. Kyseinen väkivallanteko tapahtui toukokuussa 2011.
Pekan (tuolloin 54-vuotiasta) veljeä puukotettiin vatsaan tunkeutuen hänen omaan kotiinsa, velimiehensä asuu rivitalossa Kinnulassa. Poliisi tutki tapausta törkeänä pahoinpitelynä ja käsittääkseni tekijät on saatu kiinni. Tuukkasen veli selvisi ainoastaan nopean ensihoidon ansioista, sillä matkaa Keski-Suomen keskussairaalaan Jyväskylään, jossa hänet leikattiin, on noin 150 kilometriä.
Tässä oma ketju aiheesta: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=10741
.

Aikamoinen villi länsi taitaa olla tuo piskuinen Kinnula. Puukko heiluu, ihmisiä katoaa. Siihen vielä päälle lestadiolainen kolmoismurhaaja. Kuulostaa jo melko eksoottiselta.
metallikukko
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Siis mikä lestadiolainen kolmoismurhaaja? Jännä etten ole kuullut koskaan vaikka on sielläpäin sukulaisia.
matlockb
Watson itse

metallikukko kirjoitti:Siis mikä lestadiolainen kolmoismurhaaja? Jännä etten ole kuullut koskaan vaikka on sielläpäin sukulaisia.
Todennäköisesti tässä tarkoitetaan Kinnulan kolmoissurmaa vuodelta 2000 josta on oma keskustelunsa täällä: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=849
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

matlockb kirjoitti:
metallikukko kirjoitti:Siis mikä lestadiolainen kolmoismurhaaja? Jännä etten ole kuullut koskaan vaikka on sielläpäin sukulaisia.
Todennäköisesti tässä tarkoitetaan Kinnulan kolmoissurmaa vuodelta 2000 josta on oma keskustelunsa täällä: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=849
Juuri näin, Latvalaa tarkoitin. Mutta ei mennä enempää sivuun varsinaisesta aiheesta. Jotenkin vain tuntuu, että siellä Kinnulassa sattuu ja tapahtuu ottaen huomioon kunnan pieni asukasluku.
matlockb
Watson itse

^Kinnulassa todellakin sattuu ja tapahtuu huomioiden se, että kunnassa vrk:n mukaan 31.12.2012 oli asukkaita ainoastaan 1767.
Lisäksi huomiotta ei pidä jättää sitä että poliisilla Kinnulaan kestää 1-3 tuntia joten usein vasta pahimman sattuessa rikoksen uhri kertoo että "toistuvasti ovat minua kiusanneet..." ja naiset/miehet myös vasta ns. pakon edessä kertoo että vähintäänkin kerraan kuukaudessa on nyrkkiä tullut ja kunnolla.
Muutenkin kyseinen pitäjä on todella ankea paikka, ihmiset voivat huonosti turvautuvat herkästi alkoholiin. Peruspalveluina esimerkiksi päihdepalvelut ovat olemattomat niitä tarvitseville. Hyvin suuri osa Kinnulan asukkaista on Kinnulassa syntyneitä ja sittemmin alkoholisoituneita, se hyvä puoli kuitenkin että katto tietääkseni jokaisen kunnassa asuvan pään päällä on eli asunnottomuutta ei ole.
Tuossa nyt hieman taustatietoa Kinnulasta, pahoittelut ot:stä.
Tuukkasen tapauksessahan asuntoon tunkeutuneet miehet olivat tietojeni mukaan samat herrat jotka olivat vangittuna liittyen Pekka Tuukkasen (hyvin todennäköiseen) surmaan.
Gelnara
Armas Tammelin

Tarkoitin sitä "Pelko haittaa tutkintaa"-juttua Alibista. Ja Keskisuomalaisen juttua, jossa oli jotain haastatteluja. (tossa sivulla 45 oli maininta sellasesta)
Minä oon kuullut ihan luotettavalta taholta, että se saunaan kuollut Tuukkanen ois kuollut ihan luonnollisista syistä. Se on siis eri kuin tämä Kinnulassa puukotettu.
Yks asia, mitä täällä ei oo taidettu mainita, on se, että niitä kolmen miehen ja yhden naisen seurueita, joista on puhuttu, on kaksi. Siis kaksi eri porukkaa... Ja tämä "tukeva nainen" on ilmeisesti kuollut... Ellen aivan väärin ymmärtänyt.
Mistä matlockb olet saanut tiedon, että puukottaja Kinnulassa todella on se auton polttaja? Tai lähinnä siis, onko se varma tieto? Eikö tuokaan riitä todistamaan, että vangittuna on ollut oikea mies??
Nehän asuu Kokkolassa nykyään kaikki, jotka tähän tapaukseen on liitetty. Perhosta lähtöisin kylläkin ainakin yksi heistä.
matlockb
Watson itse

^Olen pahoillani, Gelnara, mutta valitettavasti en voi vastata tuohon kysymykseesi juuri mitään muuta kuin että tietojeni mukaan kyseessä ovat sama(t) henkilöt.
Gelnara
Armas Tammelin

Hmm... Kummallista... MITÄ tässä pitäs tulla vielä esiin, että tuo voitais todistaa niin, että saatas tyypit telkien taakse? :? Kyllä mä oikeestaa uskon, että tyypit on samat, jos sitä mieltä olet :) No, onko tuo toisaalta sitten ihmekään, jos kukaan ei uskalla todistaa?
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Näin poliisikin on tutkimuksissaan todennut ja oikeat kaverit on varmasti ollut jo poliisilla kiinnikin mutta kun ei ruumista ole ja kukaan ei puhu niin aika avuttomia ollaan.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Gelnara
Armas Tammelin

Nii-i... Saako tänne sitä "pelko haittaa tutkintaa" -juttua? Onhan tää pikkusen sairasta, että jotai suden ruumista etsitään monen partion voimin välittömästi, kun kuullaan, että niitä on ammuttu, mutta ihminen saa maata jossain pöpelikössä neljä vuotta, ennen kuin kukaan tekee mitään! :roll: Mutta voipi olla, että poliisit ei oo ihan kaikkia oikeita henkilöitä vielä saanu haastateltua.. Minä olisin valmis vieläkin lähtemään maastoetsintöihin.. Tätä täytys vaan pitää esillä tätä asiaa. Kai tähänkin joku ratkaisu jossain on.. :)
Gelnara
Armas Tammelin

Pelko haittaa tutkintaa? Matlocb?
Vastaa Viestiin