Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
matlockb
Watson itse

Re: Kadonnut Virve Backman, 39v. -Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Ehkä katoamisesta tietävät ovat tällä hetkellä sellaisessa paikassa (poliisivankila) jossa nettiin kirjoittelu on jokseenkin mahdotonta. Noin uutena tulokkaana ihmettelen että haluat että Virven katoamisesta keskustelun loppuvan, no onhan vastaavia ollut ennenkin. Sen sijaan Virven menneisyydestä kyllä tiedän (asiakirjojen pohjalta), jaan sen kaikkien "iloksi". Vuonna 2006 Virve Backman on Lahdessa alkanut pahoinpitelemään yhdessä toisen miehen kanssa paikalla ollutta kolmatta miestä, Backman viimeisteli teon tönäisemällä hakatun uhrin alas portaita ja vielä potkaissut maassa makaavaa uhria jättämällä miehen oman onnensa nojaan.

Samana vuonna, syyskuussa 2006 Backman jatkoi samalla linjalla ja tappoi H.K:n veitseniskuilla. Uhria jäivät kaipaamaan mm. äiti ja isä sekä sisko, oli vanhempiensa ainoa poika.

Vuonna 2006 Backmanilla on myös tuomiot toisestakin pahoinpitelystä ja varkaudesta, että sellaista.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
jokumoi
Alokas

Viesti Kirjoittaja jokumoi »

Asiakirjojen pohjaltako voit tuomita ihmisen noin vaan? Tietysti virve on tehnyt virheitä niinkun jokanen meistä mutta virven kohdalla virheet on ollut isompia. Ootko tosissaan sitä mieltä että ihminen ei voi muuttua? Ja ansaitsee tälläsen kohtalon? yhtälailla virveä varmasti jää kaipaamaan moni. esim isä äiti ja sukulaiset+ muut tutut. aika rankkaa tekstiä ihmiseltä joka on tosiaan vaan lukenut asiakirjoja. Mitä merkitystä sillä on että olen täällä "uusitulokas"? kai saan silti ilmaista mielipiteeni tästä asiasta.
Sohvapoliisi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sohvapoliisi »

jokumoi kirjoitti: Pistää vaan vihaks lukea näitä. Älkää arvailko jos ette tiedä katoamisesta mitään.
Voi sori. Täytyykin varmaan hetimiten sulkea tämä keskustelupalsta. Tai jos se ei onnistu, niin kertoisitko ystävällisesti mistä asioista täällä on sallittua keskustella, spekuloida ja arvailla? On todella ikävää, että jouduit lukemaan näitä viestejä. Internet on siinä mielessä vähän ikävä paikka. Minulla on muuten tiedossani muutamia internet-sivustoja, joille eksyessäni minua alkaa aina vituttamaan ihan suunnattomasti ne jutut, oikein vihaksi pistää lukea niitä juttuja. Voinko laittaa url-listauksen vaikkapa yksityisviestinä ja pyytää josko voisit käydä niillä sivuilla ja käskeä heitä sulkemaan sivunsa tai ainakin lopettamaan kirjoittamisen, jotta minun ei tarvitse enää lukea niitä juttuja? Olisin tästäkin syvästi kiitollinen.

Nyt jään odottelemaan vastaustasi sekä muutamaa määrittelemääsi keskustelunaihetta, joista voimme keskustella ja spekuloida häiritsemättä mielenrauhaasi tämän enempää.
matlockb
Watson itse

jokumoi kirjoitti:Asiakirjojen pohjaltako voit tuomita ihmisen noin vaan?
Minä en tuomitse yhtään ketään, en Virve Backmania enkä ketään muutakaan, syyttämisen hoitaa virallinen syyttäjä (kuten apulaissyyttäjä, kihlakunnansyyttäjä) ja tuomitsemisen oikeuslaitos ja fakta on että oikeuslaitos on hovioikeutta myöten Virven henkirikoksesta tuominnut.
jokumoi kirjoitti:Tietysti virve on tehnyt virheitä niinkun jokanen meistä mutta virven kohdalla virheet on ollut isompia. Ootko tosissaan sitä mieltä että ihminen ei voi muuttua?
Kaikki todellakin olemme tehneet virheitä, mutta Virve Backmanin tekemä virhe, henkirikos, on täysin peruuttamaton virhe, rikos, koska tuomittiin tappona, se on yksi raskaimpia rikoksia mihin ihminen voi syyllistyä.
En ole sitä mieltä etteikö ihminen voi muuttua jos sitä itse todella haluaa ja yrittää, esimerkiksi jättämällä palaamatta vanhoihin kuvioihin. En tiedä onko Virve yrittänyt tai halunnut muuttua/muuttunut, kerro jos tiedät?
jokumoi kirjoitti:Ja ansaitsee tälläsen kohtalon? yhtälailla virveä varmasti jää kaipaamaan moni. esim isä äiti ja sukulaiset+ muut tutut.
En tunne Virveä, enkä todellakaan ole sanonut että hän ansaitsisi joutua henkirikoksen uhriksi (mikäli niin on käynyt).
jokumoi kirjoitti:aika rankkaa tekstiä ihmiseltä joka on tosiaan vaan lukenut asiakirjoja. Mitä merkitystä sillä on että olen täällä "uusitulokas"? kai saan silti ilmaista mielipiteeni tästä asiasta.
Sinähän tässä olet kieltänyt toisia ilmaisemasta mielipiteitä. Mielestäni kaikilla on täällä oikeus ilmaista mielipiteitään. Ja mitä tulee etpk:n ja tuomioiden lukemiseen, niistä valitettavasti löytyy hyvin paljon asiaa vaikka en Virve Backmania henkilökohtaisesti tunnekaan.
Ja uutena tulokkaana ihan vain Sinua ajatellen on syytä lukea palstan säännöt, varsinkin se kohta missä uusien kirjoittajien kohdalla kirjoittelua seurataan hyvinkin tarkkaan ja palstalta lentää helposti ulos mikäli heti ensimmäiset viestit ovat vain agressiivista uhoamista.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Hauturi
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Hauturi »

Ruumis tais löytyä metsästä tänä aamuna.
matlockb
Watson itse

Hauturi kirjoitti:Ruumis tais löytyä metsästä tänä aamuna.
Onko jotain lähdettä tuohon tietoon? Nimittäin Lahdesta löytyi tänään miesvainaja (joka ei liity tähän juttuun millään tavalla) ja asiaan ei liity henkirikosta vaan ilmeisesti mies saanut koiraa ulkoiluttaessaan sairaskohtauksen.

Mikäli ruumis on läytynyt niin on hyvin todennäköistä että oikeat henkilöt ovat poliisilla olleet kiinni ja joku on puhunut tai sitten esimerkiksi joku koiranulkoiluttaja/muu likkuja sattumalta löytänyt.
Tiiti
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Tiiti »

Poliisi uskoo: Kadonnut Virve löytyi surmattuna
(http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013011 ... 5_uu.shtml)

Lahden poliisi löysi perjantaina metsästä henkirikoksen uhriksi joutuneen naisen ruumiin, jonka poliisi uskoo olevan kadonnut Virve Backman.

Viimeinen havainto Virvestä tehtiin tammikuun alussa. (POLIISI)
Lahden poliisi tiedottaa, että katoamistapaus on tänään perjantaina varmistunut henkirikokseksi. Perjantaina metsästä Lahden alueelta löytynyttä ruumista ei ole vielä varmuudella tunnistettu, mutta poliisin mukaan kysessä on "erittäin suurella todennäköisyydellä" kadonnut Virve Backman.

Poliisi on kuulustelujen jälkeen vapauttanut neljä seitsemästä torstaina kiinniotetusta henkilöstä. Tällä hetkellä poliisin pidättämänä on kaksi miestä ja yksi nainen taposta epäiltynä.

Poliisi ei kerro tapauksesta vielä tarkempia yksityiskohtia, koska tapauksen tutkinta on alkuvaihessa.

39-vuotias lahtelainen Virve Backman katosi tammikuun alussa. Viimeinen havainto hänestä tehtiin 3. tammikuuta hänen kotinsa lähellä Lahden Ahtialassa.

* * *

Ja sama tuli itselle mieleen, että olisko kiinniotettujen puhutteluissa tullut löytöpaikka ilmi.. Jotain ainakin, kun porukasta neljä on vapautettu.
Hauturi
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Hauturi »

Tiiti kirjoitti:Lahden poliisi löysi perjantaina metsästä henkirikoksen uhriksi joutuneen naisen ruumiin, jonka poliisi uskoo olevan kadonnut Virve Backman.
Tuskin poliisi sattumalta metsästä ruumista löytää. Kyllä joku on jotain kertonut. Marjanpoimijatkaan eivät tähän aikaan metsässä liiku.
Tiiti
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Tiiti »

Hauturi kirjoitti:
Tiiti kirjoitti:Lahden poliisi löysi perjantaina metsästä henkirikoksen uhriksi joutuneen naisen ruumiin, jonka poliisi uskoo olevan kadonnut Virve Backman.
Tuskin poliisi sattumalta metsästä ruumista löytää. Kyllä joku on jotain kertonut. Marjanpoimijatkaan eivät tähän aikaan metsässä liiku.
Itse mietin vaihtoehtona poliisin omia etsintöjä.
McMann
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja McMann »

Mahtaakohan kukaan tietää, onko Virve Backman Virve Backmanin alkuperäinen nimi, vai onko vaihtunut matkalla Virve Backmaniksi? Ja onko aikaisempia väkivaltarikostuomioita (lusinut) ennen vuotta 2006?
häirikkö
Neuvoja-Jack

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja häirikkö »

jokumoi kirjoitti:Asiakirjojen pohjaltako voit tuomita ihmisen noin vaan? Tietysti virve on tehnyt virheitä niinkun jokanen meistä mutta virven kohdalla virheet on ollut isompia. Ootko tosissaan sitä mieltä että ihminen ei voi muuttua? Ja ansaitsee tälläsen kohtalon? yhtälailla virveä varmasti jää kaipaamaan moni. esim isä äiti ja sukulaiset+ muut tutut. aika rankkaa tekstiä ihmiseltä joka on tosiaan vaan lukenut asiakirjoja. Mitä merkitystä sillä on että olen täällä "uusitulokas"? kai saan silti ilmaista mielipiteeni tästä asiasta.
Jos kolmikymppisellä naisella on tuollainen tausta touhut niin ei siitä mitään hyvää voi ulkopuolinen sanoakaan.

Ken miekkaan tarttuu...
Samuli
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Samuli »

No, rauha hänen muistolleen. Itsellä jos olisi samanlainen historia, enpä olisi yllättynyt itsekään, jos olisin vastaavan kohtalon kokenut. Omaiset totta kai surevat ja se heille suotakoon. Joskus jos linnaan joudun (vahvasti uskon kyllä, etten - en sillä, että olisin niin perhanan ovela etten jäisi kiinni, vaan en tapaa "tietyissä piireissä" pyöriä ja vaikka joskus hermo meneekin, niin puhumalla tai tilanteesta pois kävelemällä pärjää aika pitkälle :wink: ), niin todella toivon, että nekin vuodet pystyisin käyttämään entisistä kavereista erkaantumiseen.

Sinänsä elämässä uskon ja toivon, että paha saa palkkansa. Sitä saa, mitä tilaa. Ja kohtele toisia kuten toivot itseäsi kohdeltavan. Riittää sanonnat, mutta eipä ole tarvinnut poliisin kanssa tekemisissä olla 8)
Viimeksi muokannut Samuli, Ma Tammi 21, 2013 12:12 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jarmo.janis
Vic Mackey

Re: Kadonnut Virve Backman, Lahti

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

kakkosurpo kirjoitti:Niinhän siinä kävi että tappaja löysi päätepysäkkinsä. Kunhan tämä selviää ja menee oikeuteen niin sitä tuskin lehdistö kovin aktiivisesti seuraa. Jos on oltu puukkohippasilla niin tekijä saattaa päästä hätävarjelunliioitteluna tehdyllä tapolla kun tapetun taustat huomioidaan.
Koska viimeeksi tässä maassa, Heimo Nahkurin (poliisi kertoo 2000) jälkeen* mies on päässyt naisen taposta hätävarjelun liioittelu tuomiolla, ei tuu mieleen.

* Taimi Nahkuri (nimi keksitty poliisi kertoo kirjan kirjoittajan toimesta) tuli parikymentä vuotta kestäneen itse ylläpitämänsä perhehellvetin päätöspäivänä Heimon (nimi keksitty poliisi kertoo 2000 kirjan kirjoittajan toimesta) päälle kirveellä, jonka Heimo Taimilta riisti ja siinä rytäkässä läksi Taimilta henki.
matlockb
Watson itse

Tulee mieleen tapaus, joka sattui myös Suomen Chicagossa eli Lahdessa mahdollisesti 1960- tai 1970-luvulla) kyseisessä tapauksessa vankilasta vapautunut (taisi istua 10-12 vuotta) ehti kuluttaa Lahden katuja vain viikkoja tai kuukausia kun hänet kadulla surmattiin. Tiettävästi surmaajaa ei saatu koskaan kiinni, tarkemmin en asiaa muista (olisiko Doctorilla, EuroJR:llä tai Aizerilla lisätietoa)
vempele
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja vempele »

Anteeksi OT mutta joku voisi minun puolesta suksia helvettiin moi.
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä
Vastaa Viestiin