Eikös kadonneen poika ollut poliisi??Rousku kirjoitti:No, entäs jos kehitetäänkin uusi salaliittoteoria, eli että mokaansa ei peitellytkään sairaala, vaan poliisi, joka ei etsinytkään niin huolella kuin olisi pitänyt? Potilashan ehti jo jonkin aikaa olla kateissa ennen kuin poliisia soitettiin paikalle, ja vaikka olisi vanhemmanpuoleinen ja reumaattinen ja tokkurassa, on kyllä jo ehtinyt pimeässä yössä kadota raksalle tai järveen (mitä jälkimmäistä en niinkään kyllä usko; miksi hän uimaan olisi lähtenyt?)ABC kirjoitti:Hortoiluteorian ongelma on siinä, että kaikki paikat ainakin poliisin mukaan etsittiin. Vain sairaalan sisältä poliisi ei etsinyt itsenäisesti, vaan vasta parin päivän kuluttua ja silloinkin sairaalahenkilökunnan kanssa.
Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Tämä tapaus jäänee ikuiseksi mysteeriksi. Viimeaikaisten tapausten valossa täytyy myöntää että kaikki on mahdollista, jopa yökön aktiivinen osuus tapahtumiin. Esimerkiksi jotain peruuttamatonta tapahtunut (ruumiissa väkivallan merkkejä tai letaali annos lääkeainetta--->hoitaja on heittänyt kropan autonsa takakonttiin ja sepittänyt tarinan katoamisesta) 
Jos Sarpion katoamismysteeri joskus selviää, siihen lienee pätee Patricia C. Itämaan signature: "Totuus on tarua ihmeellisempää"
Jos Sarpion katoamismysteeri joskus selviää, siihen lienee pätee Patricia C. Itämaan signature: "Totuus on tarua ihmeellisempää"
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Tai hoitaja on hokannut virheensä, että mummu oli kuollut väärinlääkintään. Ei muuta kuin miesystävä apuun ja mummu kyytiin. Ties minne asti vietiin.Jack the Ripper kirjoitti:Tämä tapaus jäänee ikuiseksi mysteeriksi. Viimeaikaisten tapausten valossa täytyy myöntää että kaikki on mahdollista, jopa yökön aktiivinen osuus tapahtumiin. Esimerkiksi jotain peruuttamatonta tapahtunut (ruumiissa väkivallan merkkejä tai letaali annos lääkeainetta--->hoitaja on heittänyt kropan autonsa takakonttiin ja sepittänyt tarinan katoamisesta)
täti oli nukkunut edellisen yön levottomasti. Todennäköisesti viettänyt aika paljon aikaa hereillä.
Päivä sairaalassakin on voinut olla vanhukselle rasittava.
Seuraavaksi yöksi annettu imovanea. On annettu alitehoinen annos kun täti on ehkä puhellut että hän ei ole näihin lääkkeisiin tottunut. Nukahtanut kyllä mutta herännyt sekavana ymmärtämättä missä oli ja on joutunut paniikkiin. Ollut olo ettei tajua mistään mitään ja on paikassa missä ei pitäisi olla. Kotona pitäisi olla.
On voinut olla puoliksi hereillä ja nähdä edelleen unta.
Olen itse kerran lukinnut itseni oven ulkopuolelle herättyäni painajaisesta vain puoliksi. (takana oli sixpäkki illan aikaan lipitettynä joka lisäsi unen syvyyttä muttei ollut riittävä pitämään mua syvässä unessa)
Nukahduslääkkeistä, joita kerran vuosia sitten jouduin syömään noin viikon ajan muistan kaksi sellaista heräämistä etten tajunnut missä olin vaikka olin kotona.
Hoitajien työvuorot voivat vaihdella aika ikävällä tavalla. Ei ole mahdotonta että hoitaja on voinut torkahtaakin toviksi kun ei ole ollut mitään ääniä missään.
Pelosta kankea kotiinsa pyrkinyt mummeli ei tossuissaan välttämättä pidä juuri minkäänlaista ääntä. Eikä välittänyt sateesta kun on sekavana paennut.
Mummo on tosiaan joutunut vesistöön. Ei siihen pieneen lätäkköön vaan siihen ihan lähellä olevaan isompaan.
Syy miksi on veteen mennyt on todennäköisesti siinä painajaisessa mitä hän on edelleen lääketokkurassa nähnyt. Ajan kanssa on kulkeutunut pois ja pohjan pieneliöt ovat tehneet selvää ennen seuraavaa suvea.
Mummoa on alettu etsimään. Sairaalan työntekijöitä on mennyt ulos etsimään. Sairaalan työntekijöiden vaatteissa ja kengissä on ollut pitkälti sama sairaalan ominaishaju, kun mummonkin käyttämissä sairaalan vaatteissa.
Koirat eivät ole löytäneet jälkeä koska ovat olleet hyvin kokemattomia. Ovat kenties ansioituneet jäljestystilanteessa mutteivät ole tajunneet kaikella tavalla epätyypillisessä jäljestysmaastossa että tässä nyt pitäisi jäljestääkin ja että mitä ihmettä olisi jäljestettävä.
Kaikki hoitajat tietävät että ihmisiä kuolee sairaalaan. Ihmisen katoaminen on ihan toisenluokan skandaali kun se että ihminen kuolee sairaalassa vaikka sitten portaissa kompastuessaan. Ei olisi mitään syytä alkaa peittelyoperaatioon joka mynkään mennessään olisi piste usean ihmisen uralle. Tämä on oletus mutta pidän itsestään selvänä että jokainen lääkäri tekee uransa aikana hoitovirheen joka vaatii ihmishengen. Harvoin niitä kuitenkaan tahallaan tehdään vaikka juuri nyt näyttääkin että ne olisivat jokapäiväisiä.
Joku kirjoitti aikaisemmin että papereiden saaminen oli kestänyt kolmekin vuotta. Niinpä. Resurssipulaa saattaa olla kunnankin virkamiehissä ja työmotivaatiokaan ei aina kohdallaan. Lisäksi on saattanut olla juridisia epäselvyyksiä voiko paperit luovuttaa.
Lisäksi ollaan pattitilanteessa: Henkilön ei ole tiedetty varmuudella kuolleen ja kun hakijana ei ole ollut mummeli itse, ei papereita ole voitu luovuttaa. Kuolleeksijulistamiseen meni muistaakseni 10 vuotta joka on hyvin lähellä tuota ohjelmassa kerrottua 9:ää vuotta
Ja kaikki jotka lakia allatte penkomaan, muistakaa se että Laki kuolleeksijulistamisesta meni melkoiseen remonttiin takavuosien tsunamikatastrofin yhteydessä. Nykyisin kuolleeksi voidaan julistaa lyhyemmässä ajassa.
Lisäksi on muistettava se että ohjelmassa ei ole ehkä kerrottu kaikkea mitä olisi voitu sanoa. Sellainen ohjelma myy paremmin missä esitetään mysteeri kuin sellainen joka kertoo melko ilmiselvästä tapauksesta. Olen tällaiseen valikoivaan journalismiin törmännyt parikin kertaa niin että voin varmasti sanoa että kertomattajättäminen on ollut toimittajalta vuorenvarmasti tarkoituksellinen asia. (joo, kyseessä ei ollut Bodomin tapahtumat)
Ja lopuksi: en ole nähnyt ainoatakaan jaksoa sarjasta mistä tämä tuli esille. Tänne vaan kirjoitettu riittävästi jotta avainkohdat aukeavat.
Päivä sairaalassakin on voinut olla vanhukselle rasittava.
Seuraavaksi yöksi annettu imovanea. On annettu alitehoinen annos kun täti on ehkä puhellut että hän ei ole näihin lääkkeisiin tottunut. Nukahtanut kyllä mutta herännyt sekavana ymmärtämättä missä oli ja on joutunut paniikkiin. Ollut olo ettei tajua mistään mitään ja on paikassa missä ei pitäisi olla. Kotona pitäisi olla.
On voinut olla puoliksi hereillä ja nähdä edelleen unta.
Olen itse kerran lukinnut itseni oven ulkopuolelle herättyäni painajaisesta vain puoliksi. (takana oli sixpäkki illan aikaan lipitettynä joka lisäsi unen syvyyttä muttei ollut riittävä pitämään mua syvässä unessa)
Nukahduslääkkeistä, joita kerran vuosia sitten jouduin syömään noin viikon ajan muistan kaksi sellaista heräämistä etten tajunnut missä olin vaikka olin kotona.
Hoitajien työvuorot voivat vaihdella aika ikävällä tavalla. Ei ole mahdotonta että hoitaja on voinut torkahtaakin toviksi kun ei ole ollut mitään ääniä missään.
Pelosta kankea kotiinsa pyrkinyt mummeli ei tossuissaan välttämättä pidä juuri minkäänlaista ääntä. Eikä välittänyt sateesta kun on sekavana paennut.
Mummo on tosiaan joutunut vesistöön. Ei siihen pieneen lätäkköön vaan siihen ihan lähellä olevaan isompaan.
Syy miksi on veteen mennyt on todennäköisesti siinä painajaisessa mitä hän on edelleen lääketokkurassa nähnyt. Ajan kanssa on kulkeutunut pois ja pohjan pieneliöt ovat tehneet selvää ennen seuraavaa suvea.
Mummoa on alettu etsimään. Sairaalan työntekijöitä on mennyt ulos etsimään. Sairaalan työntekijöiden vaatteissa ja kengissä on ollut pitkälti sama sairaalan ominaishaju, kun mummonkin käyttämissä sairaalan vaatteissa.
Koirat eivät ole löytäneet jälkeä koska ovat olleet hyvin kokemattomia. Ovat kenties ansioituneet jäljestystilanteessa mutteivät ole tajunneet kaikella tavalla epätyypillisessä jäljestysmaastossa että tässä nyt pitäisi jäljestääkin ja että mitä ihmettä olisi jäljestettävä.
Kaikki hoitajat tietävät että ihmisiä kuolee sairaalaan. Ihmisen katoaminen on ihan toisenluokan skandaali kun se että ihminen kuolee sairaalassa vaikka sitten portaissa kompastuessaan. Ei olisi mitään syytä alkaa peittelyoperaatioon joka mynkään mennessään olisi piste usean ihmisen uralle. Tämä on oletus mutta pidän itsestään selvänä että jokainen lääkäri tekee uransa aikana hoitovirheen joka vaatii ihmishengen. Harvoin niitä kuitenkaan tahallaan tehdään vaikka juuri nyt näyttääkin että ne olisivat jokapäiväisiä.
Joku kirjoitti aikaisemmin että papereiden saaminen oli kestänyt kolmekin vuotta. Niinpä. Resurssipulaa saattaa olla kunnankin virkamiehissä ja työmotivaatiokaan ei aina kohdallaan. Lisäksi on saattanut olla juridisia epäselvyyksiä voiko paperit luovuttaa.
Lisäksi ollaan pattitilanteessa: Henkilön ei ole tiedetty varmuudella kuolleen ja kun hakijana ei ole ollut mummeli itse, ei papereita ole voitu luovuttaa. Kuolleeksijulistamiseen meni muistaakseni 10 vuotta joka on hyvin lähellä tuota ohjelmassa kerrottua 9:ää vuotta
Ja kaikki jotka lakia allatte penkomaan, muistakaa se että Laki kuolleeksijulistamisesta meni melkoiseen remonttiin takavuosien tsunamikatastrofin yhteydessä. Nykyisin kuolleeksi voidaan julistaa lyhyemmässä ajassa.
Lisäksi on muistettava se että ohjelmassa ei ole ehkä kerrottu kaikkea mitä olisi voitu sanoa. Sellainen ohjelma myy paremmin missä esitetään mysteeri kuin sellainen joka kertoo melko ilmiselvästä tapauksesta. Olen tällaiseen valikoivaan journalismiin törmännyt parikin kertaa niin että voin varmasti sanoa että kertomattajättäminen on ollut toimittajalta vuorenvarmasti tarkoituksellinen asia. (joo, kyseessä ei ollut Bodomin tapahtumat)
Ja lopuksi: en ole nähnyt ainoatakaan jaksoa sarjasta mistä tämä tuli esille. Tänne vaan kirjoitettu riittävästi jotta avainkohdat aukeavat.
Olette näköjään lukeneet iltapäivälehtenne....skoone kirjoitti:Tai hoitaja on hokannut virheensä, että mummu oli kuollut väärinlääkintään. Ei muuta kuin miesystävä apuun ja mummu kyytiin. Ties minne asti vietiin.Jack the Ripper kirjoitti:Tämä tapaus jäänee ikuiseksi mysteeriksi. Viimeaikaisten tapausten valossa täytyy myöntää että kaikki on mahdollista, jopa yökön aktiivinen osuus tapahtumiin. Esimerkiksi jotain peruuttamatonta tapahtunut (ruumiissa väkivallan merkkejä tai letaali annos lääkeainetta--->hoitaja on heittänyt kropan autonsa takakonttiin ja sepittänyt tarinan katoamisesta)
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Minähän jo vinkkasin sitä insuliinia,eipä tuo ensimmäinen ihme olisi.Matula kirjoitti:Olette näköjään lukeneet iltapäivälehtenne....skoone kirjoitti:Tai hoitaja on hokannut virheensä, että mummu oli kuollut väärinlääkintään. Ei muuta kuin miesystävä apuun ja mummu kyytiin. Ties minne asti vietiin.Jack the Ripper kirjoitti:Tämä tapaus jäänee ikuiseksi mysteeriksi. Viimeaikaisten tapausten valossa täytyy myöntää että kaikki on mahdollista, jopa yökön aktiivinen osuus tapahtumiin. Esimerkiksi jotain peruuttamatonta tapahtunut (ruumiissa väkivallan merkkejä tai letaali annos lääkeainetta--->hoitaja on heittänyt kropan autonsa takakonttiin ja sepittänyt tarinan katoamisesta)
Totuus on tarua ihmeellisempää
-
epäilys
- Nikke Knatterton
Tässä voin sivumennen sanoa että reumasairaalassa, kuin myös muissakin yövuorolaiset joskus aika pöllyssä, itse vienyt ko. sairaalaan liftarin joka menossa yököksi, aivan umpikännissä. Joten kaikki mahdollista, itse epäilen että hoitaja heittäny ruumiin johonkin polttolaitokseen tms. mitään ei siis löydy. Kuolinsyy saattanut olla aivan luonnollinenkin.
Syytä epäillä.
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Oma subjektiivinen mielipiteeni on että vakituista yötyötä tekevistä hoitajista iso osa on jollain tapaa "outoja". Monenlaista hiihtäjää mahtuu myös päivätyötä tekeviin mutta yököt ovat oma rotunsa. Joko tietynlainen hoitaja-aines hakeutuu yötöihin tai vuosia jatkunut yötyö muuttaa ihmistä. Tai sitten edellämainittujen yhteisvaikutus. On vaikea kuvata tuota "outoutta" mutta uskon ainakin hoitoalalla toimivien ymmärtävän mitä haen takaa.epäilys kirjoitti:Tässä voin sivumennen sanoa että reumasairaalassa, kuin myös muissakin yövuorolaiset joskus aika pöllyssä, itse vienyt ko. sairaalaan liftarin joka menossa yököksi, aivan umpikännissä. Joten kaikki mahdollista, itse epäilen että hoitaja heittäny ruumiin johonkin polttolaitokseen tms. mitään ei siis löydy. Kuolinsyy saattanut olla aivan luonnollinenkin.
Olisi mahdollista esimerkiksi yksinelävän yökön vakavan mielenterveysongelman puhkeaminen --psykoosi, skitsofrenia ym.-- ilman että työtoverit huomaisivat mitään. Tai kesän tapahtumien perusteella perheellisenkin yökön, ilman että perhe huomaa mitään. No, odotellaan tuomiota Nokian tapauksesta ennen kuin tuomitaan.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Olisiko Ailille mahdollisesti käynyt kuten tuolle miespuoliselle siivoojalle, jota nyt haetaan kaatopaikalta; eli joutunut jätepuristimeen. Näinhän tällä palstalla muutama uumoilikin jo aikanaan. Tuo tuntuu todellakin hyvin mahdolliselta. Luin juuri uutisen, että vuosien aikana ihmisiä joutuu useitakin moisen tapaturman uhriksi. Miksei noita puristimia suojata kunnolla? Ei nyt luulisi niin vaikeata olevan nykytekniikan aikoina.
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Hui! Suomessa onneksi ei ole kerrostaloissa roskakuiluja jotka ovat yleisiä joissain maissa. Olisi näitä tapauksia muuten lukuisammin meilläkin. Olikohan Sarpion katoamisaikaan jätekuilut- ja puristimet kovinkaan yleisiä sairaaloissa? MuTulla ajattelisin että puristimet ehkä hyvinkin, joten katoamiseen vaadittaisiin joku kuljettamaan uhri nielun äärelle. Mahdollisen kuiluun hyppäämisen luulisi olleen tarkan tutkinnan alla jo tapahtuma-aikaan.Ailar kirjoitti:Olisiko Ailille mahdollisesti käynyt kuten tuolle miespuoliselle siivoojalle, jota nyt haetaan kaatopaikalta; eli joutunut jätepuristimeen. Näinhän tällä palstalla muutama uumoilikin jo aikanaan. Tuo tuntuu todellakin hyvin mahdolliselta. Luin juuri uutisen, että vuosien aikana ihmisiä joutuu useitakin moisen tapaturman uhriksi. Miksei noita puristimia suojata kunnolla? Ei nyt luulisi niin vaikeata olevan nykytekniikan aikoina.
Töissä tulee käytettyä roskakuilua eikä se pohjalla oleva puristin paljoa nikottele vaikka sinne heittäisi kymmeniä kiloja jätettä kerralla...Kai siellä ihminenkin puristuisi.
Riihimäellähän noin vuosi sitten poliisin jahtaama rikollinen hakeutui Spar-marketin jätekonttiin. Puristin pantiiin päälle ja koneen melun alta kuului avunhuutoja. Konnan suojelusenkeliksi koitui kaupassa työharjoittelussa ollut opiskelija joka oli jäänyt tupakalle kontin viereen sinne jätteitä heitettyään. Normaalisti siinä ei ketään olisi ollut kuuntelemassa.
-
Harriet Makepeace
Kunhan ei vaan olisi insuliinia käytetty?Harriet Makepeace kirjoitti:Käsittämätön tapaus.
Jos mummo olisi lähtenyt sairaalasta omatoimisesti niin varmasti olisi jossain vaiheessa löytynyt kadulta harhailemasta.
Väkisin tulee mieleen ajatus että sairaalan henkilökunnalla on "näppinsä pelissä".
Muista lähdekritiikki!