Uusia näkökulmia Bodomiin

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

matlockb kirjoitti:Jmit, lueskelin noita viestejäsi niin ihan ensimmäisenä tuosta Assmannin alibista, kun minusta jotenkin tuntuu siltä ettet tiedä mikä se on, olenko väärässä?
-Assmannin alibin antoi Lennart Lindqvist ja Terttu Lindqvist (os. Hall) sekä Assmannin rakastajatar Tellervo Hall (myöh. Mikkelinen). Lennart Lindqvist oli vankilasta vapautunut, aikaisemman perheensä surmannut mies ja Tellervo taas rakasti Hansia. En pidä tuollaista alibia kovinkaan luotettavana. Mutta kuten olen täällä todennut useita kertoja, niin vaikka Assmannin alibi on kuinka hatara (vaikka sitä ei olisi ollenkaan) se ei tee Assmannista syyllistä eikä syytöntä.
(Ilta-Sanomat)
"Bodominjärven murhia tutkinut poliisi on avannut 45 vuotta salaisena pidetyn ns. Assman-kansion. Julkisiksi tulleiden asiakirjojen mukaan Hans Assmanilla oli kolmen henkilön antama varma alibi surmayölle. Alibia yritettiin horjuttaa eri tavoin, mutta se osoittautui täydelliseksi.
Espoon käräjäoikeus antaa ensi viikon perjantaina päätöksensä Bodomin 45 vuoden takaisista kolmoismurhista.
Assmanin osuuden selvittämistä surmiin on vaatinut mm. emeritusprofessori Jorma Palo.
Ilta-Sanomat tutustui ensimmäisenä ulkopuolisena keskusrikospoliisin Assman-asiakirjoihin, joita on noin 70 liuskaa. Moni Palon kummallisena pitämä asia saa luonnollisen selityksen."

Kyllä poliisi jo tuolloin osasi ristikuulustella ja siten selvittää puhuvatko alibin antajat totta.
Nätti_Jussi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

En kyllä usko, että alibia on yritetty horjuttaa mitenkään. Alibi keksittiin vuonna 1963 ja se kelpaa edelleen. Tosiaankin "täydellinen alibi".

Bodom ei ole mikään suljetun huoneen mysteeri. Bodom on keskellä luontoa. Murhaaja voi olla käytännössä aivan kuka tahansa. Mahdollisuudet on pidettävä siltä osin avoimina.
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Suurin osa kirjoittajista on sitä mieltä, että Assman on syyllinen, kun ei ollut kunnon alibia. Niin olen ainakin lukemani käsittänyt. Minä en syytä ketään, koska en tiedä, kuka sen teki. :twisted:
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Gyllis
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

Atlanta kirjoitti:Suurin osa kirjoittajista on sitä mieltä, että Assman on syyllinen, kun ei ollut kunnon alibia. Niin olen ainakin lukemani käsittänyt. Minä en syytä ketään, koska en tiedä, kuka sen teki. :twisted:
Ei kait kukaan pelkästään alibin puutteen takia Assmannia syyllisenä pidä? Itselleni Assmann ei ole ykkösepäilty, mutta ei kuitenkaan ole yhtään sen huonompi kuin esimerkiksi Gustafssonkaan.
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

"Murhaaja voi olla käytännössä aivan kuka tahansa."

Jopa itseäni epäilen. :) Kelpaako alibiksi se, että en ollut syntynyt rikoksen tapahtuma-aikaan? Tosiaan syntymätodistukseni voi olla väärennetty.
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

SE, ETTET OLLUT SYNTYNYT, KELPAA SATAVARMASTI ALIBIKSI. Minä olin olemassa, mutta ei minullakaan ole alibia. Mutta eipäs viisastella. En usko Assmanin olevan syyllinen. Hän oli väkivaltainen. Oli pahoinpidellyt vaimonsa, kyllä, mutta näitä onnettomia naisten hakkajia on tässä maassa edelleen. Ei se tee heistä tappajia, ellei vaimo kuole kohtuuttomaan väkivaltaan. Ja kuten olen sanonut, Assman ei jättäisi ketään eloon, jos tuollaiseen ryhtyy.
En usko myöskään Gustafssonin syyllisyyteen, koska en usko että 18-v teinipoika kykenee tuollaiseen. Hän olisi saattanut yhtä toveriaan ehtiä mätkiä, niin kyllä muut olisivat tulleet väliin ja saaneet tappelun loppumaan.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
jarmo.janis
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Atlanta kirjoitti:SE, ETTET OLLUT SYNTYNYT, KELPAA SATAVARMASTI ALIBIKSI. Minä olin olemassa, mutta ei minullakaan ole alibia. Mutta eipäs viisastella. En usko Assmanin olevan syyllinen. Hän oli väkivaltainen. Oli pahoinpidellyt vaimonsa, kyllä, mutta näitä onnettomia naisten hakkajia on tässä maassa edelleen. Ei se tee heistä tappajia, ellei vaimo kuole kohtuuttomaan väkivaltaan. Ja kuten olen sanonut, Assman ei jättäisi ketään eloon, jos tuollaiseen ryhtyy.
En usko myöskään Gustafssonin syyllisyyteen, koska en usko että 18-v teinipoika kykenee tuollaiseen. Hän olisi saattanut yhtä toveriaan ehtiä mätkiä, niin kyllä muut olisivat tulleet väliin ja saaneet tappelun loppumaan.
Totta. Usein tollasilta vaimonsa hakkaajilta menee paskat housuun, jos vastassa on edes yksikään fyysisesti miehen mittainen mies kahdesta puhumattakaan. S.B ja N.G kaiketi oli jo ihan aikuisen mittaisia tuolloin. Samoin kaiken maailman "hammasmurhaajat" ja sammuneita ihmisiä mökkeihinsä polttavat pelkurit voidaan lukea ulos syyllisehdokkaiden joukosta jo yksin tekotavankin tähden.
Vaikeaa on nähdä myöskään täysin sattumalta paikalle tulleelle ihmiselle mitään käsitettävää motiivia teolle.
Jossain on ollut ehkä porukan ulkopuolellejäämisestä vihaa tuntenut ihminen, jolla on ollut ehkä viikkoja ja jopa pidempäänkin mahdollisuus seurata nyt puheena olevan telttaseurueen tekemisiä ja tekemättäjättämisiä.
Kuinka kauan tämä nelikko olikaan tuntenut toisensa ? Se, vaikkakaan ei välttämättä merkityksellinen, on seuraava kysymys johon aion pureutua. Jonkin verran olen tästäkin tapauksesta lukenut ja luen kohta lisää, mutta ei mielestäni ole missään sanottu siitä kuinka pitkään nelikko oli tuntenut.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^ Niin - jonkin verran esitetään sitä väärää tietoa, että pojat olivat tyttöjen kanssa jotenkin parit. Siten, että Seppo olisi seurustellut Tuulikin kanssa ja Gustafsson Irmelin kanssa. Pojat olivat kavereita ja heillä ei ollut mitään erityistä seurustelusuhdetta tyttöihin.

Tämä asettaakin illan tapahtumille erityisen juonteen, eli mitään ennakkoasetelmaa ei ole ollut, vaan tapahtumat ovat edenneet omalla painollaan. Noista tapahtumista on kertomassa enää yksi retkeläisistä, joka on Nils Gustafsson. Erikoista kyllä, hän ei ole koskaan kyennyt yksityiskohtaisesti kertomaan mitä illan aikana niemellä leiriläisten kesken oikeasti tapahtui.

Ainoa illan aikana tapahtunut asia Gustafssonilta mikä on tullut tarkasti mieleen, on kahden kalastajan tapaaminen. Tuo kertomus tuli mieleen vasta poliisikuulusteluissa 2004, ei silloinkaan niissä ensimmäisissä. Silloin hän kertoi niistä kaloista ja Y-haaraisesta oksasta jne..
jarmo.janis
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Aiemmin tulleen yksityisviestin, jonka sisältöä lähettäjän toiveita kunnioittaen en paljasta tässä, perusteella (mitään nimiä tms en ole saanut, mutta syyn ajatella) olen tullut siihen näkemykseen, että.
Tekijä oli henkilö, jolla oli pidemmän aikavälin kytkökset nelikkoon. Tekijä, joko enemmän tai vähemmän avoimesti seurueen nurkilla norkoillen, onnistui saamaan selville mitä ja missä nelikko aikoo tehdä ja olla. Mielestäni tekopaikalle ei monen uhrin tappamiseen sattumapelillä menty vaan oikea päivä ja aika piti tietää. Mielestäni siis teko oli päätetty ja uhrit oli jollain heidän paikalletulopäivää pidemmällä aikavälillä valittu. Ainakin sen puolesta ja sitä vastaan sotivat seikat pitää pystyä avoimesti arvioimaan. Mielestäni tekijän näinkin pitkään jatkunut menestyksekäs tietämättömissäolo tukee olettamusta suunnitelmallisudesta. Tekijällä on täytynyt olla paikka minne mennä, ensivaihessa heti teon jälkeen pakoon, ja myöhemmin muualle rakentamaan omaa elämää uusiksi.

Varrmaan sekin jostain löytyy, kuinka monta moniuhrimurhaa on pimeiden luettelossa suomessa, mutta veikkaan ettei montaa. Ei ole montaa koska tekijä ei sellaisen kanssa pysty elämään ja olemaan.
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

Mr. Jänis,

Yllättävää, että sinä olet päätynyt NG:n syyllisyyden kannalle.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin - kaikki ne jotka ovat tutustuneet, tai päässeet tutustumaan BJ3S:iin ja olemmassa olevaan materiaaliin tarkasti, päätyvät epäilemään Gustafssonia. Tämän olen kokenut faktaksi! Valitettavasti.

Näin se vain menee. Näin tapahtui myös TV -sarjan Murha ei vanhene koskaan tekijöille, vaikka Gustafssonin syyttämisestä tai edes epäilystä murhien tekijäksi, ei ollut tuossa vaiheessa tietoakaan.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Olisiko tuohon Ei vanhnene koskaan-sarjan tekijöihin vaikuttanut materiaalin ym. lisäksi myös Gustafssonin jyrkkä kieltäytyminen yhteistyöstä, haastatteluista jne..
Onhan se kieltämättä epäilyttävää että miestä ei tunnu kiinnostavan kolmen ystävänsä julman murhaajan ja itsensä pahoinpitelijän kiinnisaaminen.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
TuhkaMuna
Susikoski

Viesti Kirjoittaja TuhkaMuna »

Mulla taasen meni niin päin että mitä enempi tutustuin materiaaliin sekä aikalaistodistajiin niin sen selvemmin jäljet johtivat SB:iin, palaset loksahtelivat kuin iha issekseen paikoilleen eikä tarvinnut muutella tai epäillä silminnäkijähavaintoja.
Gyllis
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

TuhkaMuna kirjoitti:Mulla taasen meni niin päin että mitä enempi tutustuin materiaaliin sekä aikalaistodistajiin niin sen selvemmin jäljet johtivat SB:iin, palaset loksahtelivat kuin iha issekseen paikoilleen eikä tarvinnut muutella tai epäillä silminnäkijähavaintoja.
Onko tämä puhdas trolli vai mitä ihmettä? :)

SB:hän kuoli hyökkäyksessä. Tarkoitatko kenties NG:tä vai jotain muuta?
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."
TuhkaMuna
Susikoski

Viesti Kirjoittaja TuhkaMuna »

Niinhän hän lopuksi kuoli. Eihän tuossa paljoa mielikuvitusta tarvitse kun miettii normaalia tilannetta että eihän se hyökkääjä läheskään aina jää voitolle vaikka aikomus varmaankin on. Monesti hyökkääjä saa hyvinkin korville ja mitä suurempi vastus sen huonompi lopputulos hyökkääjän kannalta.
Mainitsen toki vaalean/vaaleahiuksisen, pyöreäkasvoisen, ei kovin pitkän kello kuuden kävelijän joka kyykkii. Ehkäpä menossa mustissa puolikengissä viemään kenkiä jemekseen NG reporankana kasan päällä.
Kunnes takaisin tullessa osat vaihtuvat.
Vastaa Viestiin