Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Valhalla
Watson itse

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Turrelle. Vie nyt hittoon noi 3d kuvasi tuolta ulvilaotsikosta. Kohta joku niitä siteeraa ja sitten alkaa taas sun hirveä porusi "taideteoksiesi" tekijänoikeuksista ja luvista. Uhkailet oikeustoimilla ja kyöpelillä ja poraat taas yhden viikon arvostuksesi perään. Kuka jaksaa.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Valhalla kirjoitti:Turrelle. Vie nyt hittoon noi 3d kuvasi tuolta ulvilaotsikosta. Kohta joku niitä siteeraa ja sitten alkaa taas sun hirveä porusi "taideteoksiesi" tekijänoikeuksista ja luvista. Uhkailet oikeustoimilla ja kyöpelillä ja poraat taas yhden viikon arvostuksesi perään. Kuka jaksaa.

Pidä sinä vaan pääsi kiinni, kun kerran et jaksa. Aikaisemmat postit kuvien ja 3D-mallin paikkaansapitävyydestä ja monen kuukauden keskustelut niistä kyllä löytyy, joten siihen ei ole tarve palata.
Valhalla kirjoitti:...
No nyt kun niitä jälleen ilmestyy tänne, niitä voinee siteerata, kuvallisesti kommentoida ja turrekin ilmoittaa mihin mitat perustuvat. Eikös niin? Aloittaen vaikka takkahuoneen mitoista.

Itse aloit taas vääntää surmahuoneen mitoista, ja minä kuvallisesti asiaa perustelin. Se on sun oma häpiäsi jos et pärjää teksteilläsi. Joten itke rauhassa vaan...

Olen tämän aikaisemminkin sanonut; Sinä voit yrittää löytää virheellisyyksiä ja perustella sitten löydöstäsi, se mikset sitä tee osoittaa vaan sen että häviät sen väittelyn kuten hävisit muinoin aina ennenkin. Lopeta siis tuo lapsellinen mouruamisesi.

Ja sulla on ihan samanlainen mahdollisuus osoittaa omilla kuvatekeleilläsi jotain asiaa/seikkaa josta haluat keskustella. Jos et pysty tarkkoihin 3d-malleihin, niin ei kai se minun vikani ole...
Valhalla
Watson itse

No niin. Turre sai taas itkupotkuraivarin kun kysyy näiden piirusteluiden mittojen lähdettä.

Turrelle vastattu asiallisesti asialliseen otsikkoon:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 05#p533405
Vespa velutina
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Vespa velutina »

Pakko puolustella Turumurrea nyt. Hän näkee oikeasti vaivaa tekemällä noita kuvia ja tuo keskusteluun jotain uutta. Melkein kaikki muut (itseni mukaan lukien) jauhetaan täällä vain samaa vanhaa peetä omista poteroista huudellen. Häkenauhaketju tosin on ollut äärettömän hyvä myös kun on saatu asioista jotain tietäviä (tai ainakin kommenttinsa hyvin perustelevia) keskustelijoita innostumaan aiheesta. Jos murha oikeasti halutaan joskus selvittää ja etenkin saada siitä sitä tuomioon asti riittävää näyttöä niin silloin on tutkittava (poliisin asia, ei meidän tavisten), olisiko mm. just Turren kuvaama skenaario mahdollinen vai ei. Ja jos ei ole, niin se on just sitä näyttöä. Näyttöä ei sen sijaan ole se, että vedotaan vain, että "ei kukaan tiedä oikeita mittasuhteita", joten ihan skräikkeliä puhuu. Ei ne poliisin rekotkaan vakuuta, kun ihan tällainen maallikkokeskustelijakin huomaa, että väärinhän ne on tehty ja silti niillä kehdataan vielä oikeutta käydä.
Aasianherhiläinen Vespa velutina on hieman pienempi kuin eurooppalainen herhiläinen. Tulokkaan erityistuntomerkki on keltaiset jalat.
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kuolema »

CSI kirjoitti: PS. Eikä niitä väliseiniäkään saa muutella miten lystää - vaikka toki Esson baarissa aina niin väitetään. En jaksa nyt hakea lähdeviitteitä asialle kun se on kuitenkin OT tämän kannalta.
No minä kyllä haluaisin jatkaa tästä ihan vähän vänkäystä - siis ihan vain puhtaasta mielenkiinnosta, että missä päin Suomea tuottaa hankaluuksia...? :)
CSI kirjoitti: Mutta jo ihan se seikka, että talotehtaan pääkuvista rajusti poikkeava sisäseinämuutos tietää lompakon vinkumista (rakentaja itse maksaa) rauhoittelee suurimpia muutosintoja valmistalossa. Ja miksipä muutella valmista ratkaisua? Yleensä ei järkeä eikä niitä muutellakkaan. Meilläkin taitaa olla tasan yhdessä väliseinässä eroa kuviin nähden ja se on teknisen tilan seinässä 10 cm siirros. Eikä meillä ole tyyppitalo vaan paikallatehty - iso ja monimutkainen :)
Eihän se maksa yhtään mitään ylimääräistä, jos materiaalimenekki on sama. Itseasiassa moni raksafirma tarjoaa jo lähtökohtaisesti tietoa, että "jos (kevyitä) seiniä siirrellään, niin sillä ei ole hintavaikutusta". Myös talopakettitoimittajat laskevat vain tavaramenekkiä ja sisäseiniä voidaan tarkennella vielä rakennusvaiheessa.

Ainoa, joka voisi nillittää, on rakennusvalvonta, mutta nekin kyylää enemmän ulkopuolta. Jos rakennusvalvonta puuttuu muutoksiin, niin tällöin heille on toimitettava muutoskuvat ja tietysti siitä nyt sitten tulee mahdollisesti satkun parin kustannus, joka maksetaan kuvien piirtäjälle.

Ja puhun siis tietenkin kevyistä väliseinistä - kantavat rakenteet on aina asia erikseen. (toki kantavan seinänkin voi korvata tolpalla ja/tai palkilla, jos oikein alkaa ahdistaa ylimääräinen seinä, mutta sitten joudutaankin jo laskemaan kantavuuksia ja kustannus on vähän isompi). :)
CSI kirjoitti: Ei niitä seiniä oikein kannata veivata toteusvaiheessa muutenkaan, koska seuraukset ovat usein ennalta-arvaamatomia.
Ite olen jättänyt seinää pois - tosin sillä periaatteella, että sähköt olen kuitenkin vedättänyt "odottamaan", jos seuraava asukas haluaakin piirroksessa olleen seinän rakentaa. En vain toi kuvitella niistä tulevan mitään ennalta-arvaamattomia juttuja, ellei sitten lähde juuri tuon mainitsemasi muurarijutun tapaisesti ensin hutkimaan ja sitten vasta tutkimaan vaikutusta. =) Ei tuo nyt mitään rakettitiedettä sentään ole ja kattotuolijakoakin voidaan tarpeen vaatiessa muutella sen mukaan, että takan paikka voi vaihtua tai elää siinä rakennuksen edetessä. (ainut tietenkin se, että jääpi lattialämmitykset sitten asentamatta isommalle alalle, jos sitä takkaa ei kerralla kiinnitä paikoilleen ja mahdollisesti LVI-S jutut kiertää jotain älytöntä reittiä tuon takia). :)

Mutta joo... tätä ehkä pitäisi jatkaa jossain ihan muulla foorumilla. :)
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Ei millään pahalla turumurre, mutta unohditko piirtää siihen kuvaasi jossa tämä oletettu huppumies poistuu, siivet kyseisen henkilön selkään? Ei olisi pahitteeksi, sillä se kuvannollisesti havannoillistaisi miten kyseinen henkilö poistui ääniä aiheuttamatta. Se selittäisi myöskin sen ettei avaintodistaja nähnyt häntä aikaisemmin, vaan vasta kun piti poistua ketterästi ikkunasta.
Ehti näkemään vain vilaukselta. Ei se ollut piilossa takankatveessa, vaan katonrajassa leijaili.
Jos ei nostanut katsettaan ylös niin jäipä näkemättä. Tähän selitykseen voisin minäkin uskoa miksi tyttö ei häntä nähnyt.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Valhalla
Watson itse

Vespa velutina kirjoitti:Pakko puolustella Turumurrea nyt. Hän näkee oikeasti vaivaa tekemällä noita kuvia ja tuo keskusteluun jotain uutta. ...
Ihan kivoja piirustuksia. Mutta ei uutta - nämä on jo nähty. Ongelma oli, että turre samaisti nämä valokuviin ja pyrki todistamaan näillä teorioitaan. Ok - mutta näitä ei saanut siteerata, kritisoida eikä kysyä mittojen todenperäisyyden suhteen. Siis asetelma jolla saa kaiken mahdolliseksi jollei muuten niin vaikka siirtämällä vähän takan paikkaa, haarovälin korkeutta tmv.

Ja jos kritisoikin niin turre poistui paikalta kuin itkuiita hokien olevansa oikeassa ja hänen kuviaan käyttäneitä oikeustoimilla uhkaille. Siis ihan 5v meininkiä.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

annijatta kirjoitti:Ei millään pahalla turumurre, mutta unohditko piirtää siihen kuvaasi jossa tämä oletettu huppumies poistuu, siivet kyseisen henkilön selkään? ..

Annijatta. En unohtanut! Huppismallini ovat kaikki tuollaisia vahvarakenteisia ja kookkaita, en löytänyt varastostani tarpeeksi suuria siipiä.

Mutta annijatta, pikkuiseni, jospa lähettäisit takemmat mitat kuvineen; teen siitä sitten mallin siipineen sinulle. Varastostani löytynee juuri sopivat koko- ja luonteenpiirre huomioon ottaen. Laitan tulemaan esitekuvan katalogistani.

Kuva

Uskoisin että näillä sinä onnistut liidoissasi kohti kuun uutta tulemista.

Yhteydenoton toivossa.
turumurre, mallisuunnittelija
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Minä levitän siipeni aurinkoa kohti
Ja tietämätön lukijani itkee
ja tietämätön tulkitsijani itkee
Hän itkee minua kun olen mennyt.

Jag skall köpa vingar för pengarna Turre
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
mi.xi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja mi.xi »

Turumurrelta hienoja kuvia, vaivaa hän on nähnyt niitä tehdessään. Mutta kuten Valhallakin tuolla jo kyselee, perustuuko 3D-kuvat aitoihin mittoihin? oma muistikuvani on että esim. oven ikkuna olisi korkeammalla, (en muista missä olen kuvan nähnyt) josta ei kuitenkaan ihan helpolla astuta ulos. Ja huppumieskin näyttää turren kuvissa vähemmän vatsakkaalta, on tainnut jäädä oluet juomatta :D
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Onpas kova nillittämään tuo sananvapauden airut Lahtonen.

Ulkosuomalaisen posti tuolla:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=900

Mika ei varmaan vähään aikaan saa silmäänsä ummistettua. Kammo kammo kamalaa.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Vespa velutina kirjoitti:Jos murha oikeasti halutaan joskus selvittää ja etenkin saada siitä sitä tuomioon asti riittävää näyttöä niin silloin on tutkittava (poliisin asia, ei meidän tavisten), olisiko mm. just Turren kuvaama skenaario mahdollinen vai ei. Ja jos ei ole, niin se on just sitä näyttöä.
Ei tästä murhajutusta tule ikinä tämän valmiimpaa ellei joku tunnusta poliisille ja kerro joitain uutta. Muuten tämä pysyy ikuisesti epäselvänä keissinä jossa näyttö on surkeaa mutta syyttömäksikään ei voi AAta julistaa.

Kaikki riippuu nyt lsh haarasta ja sen löydöksistä. Jos siellä tuomio pitää, niin eiköhän se tule murhastakin AAlle elinkautinen ihan sillä periaatteella että muita rikollisia ei ollut Tähtisentien lähettyvillä 2006.

Lapset ainakin näyttävät pelkäävän Annu mammaa sen verta paljon että eiköhän se ole kaikkein paras että yhteiskunta kasvattaa nämä traagisen kohtalon kohdanneet ihmiset. Antaa Auerin kirjoitella niitä murhalesken muistelmiaan.

Se minulle on kyllä aina ollut arvoitus mitenkä tämä vanhin tytär kuvioihin liittyy koska kyllä hänellä selvästi ikäänsä isompi rooli tässä on. Ehkä hän sitten on jollain tapaa mukana tässä luullen joutuvansa vankilaan, jos puhuu.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Huijaako poliisi tutkinnoissa ?
ViestiKirjoittaja rantakoski » To Helmi 07, 2013 6:58 pm

Turumurren tulisi ottaa myös huomioon että keskustelu tämän ketjun aiheista on päättynyt.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=525

ja juuri kolme postia tuota ennen:

Huijaako poliisi tutkinnoissa ?
ViestiKirjoittaja rantakoski » Ma Tammi 07, 2013 8:51 pm
..
Tämä keskustelu on tällä erää ja todellisen materiaalin puuttuessa päättynyt.

Mikäs hemmetin palstapoliisi sä rantakoski luulet olevasi? Mee nyt vaari kotiin jo.
Minkä mukaan katsot että sinulla on oikeus yleisen keskustelun rajoittamiseen,
onko jotenkin 'kipeä' aihe vai?
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Tämä paikka ei ole tarkoitettu sinun väärentämäsi materiaalista keskustelemiselle.
Elizzza
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

100% syytön voi antaa rahaa ja ennakkoperintöjä. 100% syyllisen rahat mene valtiolle.
Vastaa Viestiin