Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa - Espoo 3.2.2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Gigai
Scooby-Doo

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja Gigai »

Limsakone kirjoitti:Gigaihan kertoo täällä omia näkemyksiä, mielipiteitä ja havaintoja niin kuin monet muutkin foorumille rekisteröityneet. Eihän noissa viesteissä esiinny ripaustakaan herjausta. Turha kuormittaa Suomen poliisin työtä, joka pyörii lähes minimibudjetilla tässä valtiossa.
Etenkään kun en ole tahallani tässä valehdellut tai mustamaalannut, vaan vilpittömästi luullut olevani oikeassa. Toki minun olisi pitänyt välttää sanomasta tietäväni asiasta mitään, sillä pääosin nämä juttuni ovat perustuneet siihen, mitä olen kuullut muualta.
stalk3r
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja stalk3r »

Itsekään en aivan ymmärrä, mitä Gigai olisi niin väärää nyt tehnyt.
Onhan täällä tuotu joitain asioita esille myös M.K.:sta, kuten mainittu facebookin tiedoissa lukevan "budi<3", ja tästä tehty jonkinlaisia johtopäätöksiä. Kun asia sitten tosiaan oli niin, että M.K.:n koiran nimi oli Budi.

En tunne kyseistä tyttöä, tunnen hänen hyvän ystävänsä luokkatoverin. Aloitin tällä, jottei minun väitetä tuntevani henkilöä ja juuri mustamaalata häntä, niin kuin Gigaille nyt syyttä suotta kävi. Kuulin viikonloppuna ystävältäni, että tämä tyttö (ainakin siis tämän kuulemani kerran) halusi luokkatoverilleen "tarjota paukut", eli ei tuokaan mielestäni kerro, että tytön päihteiden käyttö olisi rajoittunut vain alkoholiin. Varmaksi en sano, eikä asia tapahtuneeseen vaikuta, mutta toin kuulemani asian silti esille, sillä tämä Gigain syyllistäminen meni nyt mielestäni jotenkin överiksi :/
Olen myös pahoillani, jos tämä kommentti osoittautui jollekin negatiiviseksi, ja tuotti pahaa mieltä. Se ei tarkoitukseni ollut.

Toinen asia, minkä samaisella kerralla kuulin, että tämä asunnossa ollut toinen tyttö ei olisi ollut ystävä, vaan uhrin sisko. Tätäkään en todista varmaksi, ja kerronkin vain kuulopuheiden perusteella. (Eikö tämä Minfo ole spekulaatioita varten perustettu..?) Anyway, tämä voisi vaikuttaa siihen, miksei tyttöä (kai?) ole vielä päästy kuulemaan, että on tapahtuneesta vain niin järkyttynyt.

Ja terve kaikille, olen Minfoa jo vuoden päivät seurannut, mutta nyt vasta jaksoin rekisteröityä mukaan. :)
stalk3r
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja stalk3r »

Ja saanen vielä lisätä, että tämä tapaus kosketti itseäni erittäin paljon, sillä se tapahtui jotenkin aivan liian lähellä ja samaan ikäluokkaan kuuluville. Ei tällaista voi oikein käsittää.

Osanotot siis sekä E:n että M:n omaisille ja läheisille, ja erittäin paljon voimia tulevan varalta.
henna92
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja henna92 »

stalk3r kirjoitti:Itsekään en aivan ymmärrä, mitä Gigai olisi niin väärää nyt tehnyt.
Onhan täällä tuotu joitain asioita esille myös M.K.:sta, kuten mainittu facebookin tiedoissa lukevan "budi<3", ja tästä tehty jonkinlaisia johtopäätöksiä. Kun asia sitten tosiaan oli niin, että M.K.:n koiran nimi oli Budi. :mrgreen: :P :P :roll: :lol:

En tunne kyseistä tyttöä, tunnen hänen hyvän ystävänsä luokkatoverin. Aloitin tällä, jottei minun väitetä tuntevani henkilöä ja juuri mustamaalata häntä, niin kuin Gigaille nyt syyttä suotta kävi. Kuulin viikonloppuna ystävältäni, että tämä tyttö (ainakin siis tämän kuulemani kerran) halusi luokkatoverilleen "tarjota paukut", eli ei tuokaan mielestäni kerro, että tytön päihteiden käyttö olisi rajoittunut vain alkoholiin. Varmaksi en sano, eikä asia tapahtuneeseen vaikuta, mutta toin kuulemani asian silti esille, sillä tämä Gigain syyllistäminen meni nyt mielestäni jotenkin överiksi :/
Olen myös pahoillani, jos tämä kommentti osoittautui jollekin negatiiviseksi, ja tuotti pahaa mieltä. Se ei tarkoitukseni ollut.

Ja terve kaikille, olen Minfoa jo vuoden päivät seurannut, mutta nyt vasta jaksoin rekisteröityä mukaan. :) :mrgreen: :roll: 8) :mrgreen: :P :P :P

Eikö tuo sinun postauksesi aika ole sellainen, että koululaisen pitäisi olla jo tuohon aikaan nukkumassa? Itse opiskelen yliopistossa, joten ajankäyttöni sallii tälläisen yökukkumisen, mutta, että koululainen olisi valveilla klo 1 ja kenties naispuolinen 17-vuotias roikkuisi murha.infossa tuohon aikaan, ei kuulosta kovinkaan hyvältä :roll: :shock:

Tarkoitatko, että olisi siellä Tampereella halunnut tarjota luokkakaverilleen "paukut"? :mrgreen:
Päättelen siis, että tarkoita "paukuilla" huumausainetta? Sinulla tuntuu ainakin olevan huumeidenkäyttäjien käyttämä slangi selvillä, taidat olla itse siinä kulttuurissa syvällä? Ovatko paukut näitä pillereitä?

Ihan totta, nuo tuollaiset huumeidenkäyttö-asiat eivät varmaankaan ole sellaisia yleensäkkään mitä huudellaan luokkakaverille tyyliin "hei olen huumeidenkäyttäjä, lähdetkö käyttämään mun kanssa huumeita" ?:mrgreen:

Kovasti tämä yksi nimimerkki koettaa taas saada tekemäänsä törkeyttä piiloon selittelemällä useilla nimimerkeillä vanhoja valheita uusilla valheilla, mutta sotkeutuu vain entistä pahemmin itse kutomaansa valheiden verkkoon. En voi omaisten puolesta puhua, mutta luulisin, että tämä henkilö kuulee vielä perästä :wink:
Gigai
Scooby-Doo

henna92 kirjoitti:Ovatko paukut näitä pillereitä?
Kannabista.
Ihan totta, nuo tuollaiset huumeidenkäyttö-asiat eivät varmaankaan ole sellaisia yleensäkkään mitä huudellaan luokkakaverille tyyliin "hei olen huumeidenkäyttäjä, lähdetkö käyttämään mun kanssa huumeita" ?:mrgreen:
Kyllä tuota tapahtuu paljonkin, mutta sinulta tällaiset asiat menevät varmasti ohi, sillä et tunne huumeslangia. Se slangi on kehitetty nimenomaan sitä varten, etteivät ulkopuoliset tajuaisi mistä on kyse.
Kovasti tämä yksi nimimerkki koettaa taas saada tekemäänsä törkeyttä piiloon selittelemällä useilla nimimerkeillä vanhoja valheita uusilla valheilla, mutta sotkeutuu vain entistä pahemmin itse kutomaansa valheiden verkkoon. En voi omaisten puolesta puhua, mutta luulisin, että tämä henkilö kuulee vielä perästä :wink:
Kuten olen jo moneen otteeseen todennut, tämä on ainoa käyttämäni nimimerkki. Voisit sinäkin yrittää jo ymmärtää.

Ja mikäli tästä on tulossa jälkipuintia, olen siitä toki valmis vastaamaan. Olen kertonut täällä vain sen minkä itse olen vilpittömästi uskonut todeksi, ilman tarkoitusta tai halua mustamaalata ketään. Mikäli minua kuitenkin tullaan kunnianloukkauksesta syyttämään, aion puolustuksekseni pyytää tehtäväksi hiustestiä, josta siis viimeistäänkin selviää, onko henkilö käyttänyt elämänsä aikana huumeita vai ei. Tämä siis siinä tapauksessa mikäli mahdollisista verikokeista ei löydy mitään, sikäli kun niitä on edes tehtykään, kerta tyttö ei huumeisiin kuollut. Verestä kun aineet poistuvat suht nopeasti, mutta hiuksiin jää pysyvä todiste kaikesta mitä on elämänsä aikana kehoonsa laittanut.

Kunnianloukkauksestahan on kyse silloin kun esitetään valheellista tietoa toisesta, mutta mikäli tuo testi näyttää positiivista, niin enhän minä tällöin ole valehdellut ja silloin oikeudenkäyntikulut jäävät jonkun aivan muun kuin minun maksettavakseni. Kehotan tosiaan miettimään pariin kertaan että kannattaako niitä rahoja ja voimavaroja tuhlata tällaiseen, ellei sitten ole sataprosenttisen varma siitä, että Gigai täällä levittää valheellista tietoa.
Toni1987
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Toni1987 »

Gigai kirjoitti: Ja mikäli tästä on tulossa jälkipuintia, olen siitä toki valmis vastaamaan. Olen kertonut täällä vain sen minkä itse olen vilpittömästi uskonut todeksi, ilman tarkoitusta tai halua mustamaalata ketään.
Tämähän ei ole mikään puolustus tai selitys. Tottakai olet vastuussa kaikesta mitä tänne kirjoitat vaikka kuinka olisit sen kuullut kaverilta ja luullut todeksi. Ei se, että joku on sinulle valehdellut poista sinulta vastuuta tai tee sinusta syytöntä.

Tämä ottamatta kantaa siihen, että oletko tehnyt väärin vai et.
Gigai kirjoitti:Mikäli minua kuitenkin tullaan kunnianloukkauksesta syyttämään, aion puolustuksekseni pyytää tehtäväksi hiustestiä, josta siis viimeistäänkin selviää, onko henkilö käyttänyt elämänsä aikana huumeita vai ei.
Heh heh, ainahan sitä saa pyytää. Mitä veikkaat, tultaisiinko tuollainen testi tekemään? Mitä sitten vaikka sieltä jotain löytyisi, olisiko sinun vastuulla osoittaa, että mahdollinen löydös olisi peräisin huumausaineista eikä esim. lääkkeistä yms.? Olet tainnut katsella hieman liikaa televisiota.
Gigai kirjoitti:Kunnianloukkauksestahan on kyse silloin kun esitetään valheellista tietoa toisesta, mutta mikäli tuo testi näyttää positiivista, niin enhän minä tällöin ole valehdellut ja silloin oikeudenkäyntikulut jäävät jonkun aivan muun kuin minun maksettavakseni.

Heh heh, taisi tulla jännäkakka kurkkimaan. Näinhän tuo ei täällä härmässä mene. Kannattaisi varmasti hieman kysellä laista jotain tietäviltä miten tuo käytännössä menee... Olet hieman hukassa.
Gigai kirjoitti:Kehotan tosiaan miettimään pariin kertaan että kannattaako niitä rahoja ja voimavaroja tuhlata tällaiseen, ellei sitten ole sataprosenttisen varma siitä, että Gigai täällä levittää valheellista tietoa.
Minä taas kehoitan sinua lopettamaan valheellisen tiedon levittämisen tai jos näet tarpeelliseksi tuoda julki niitä, niin tee edes muille lukijoille selväksi, että kyseessä on puhdasta spekulointia eikä faktaa...
Gigai
Scooby-Doo

Toni1987 kirjoitti:Heh heh, ainahan sitä saa pyytää. Mitä veikkaat, tultaisiinko tuollainen testi tekemään? Mitä sitten vaikka sieltä jotain löytyisi, olisiko sinun vastuulla osoittaa, että mahdollinen löydös olisi peräisin huumausaineista eikä esim. lääkkeistä yms.?
En keksi muutakaan tapaa millä asian voisi luotettavasti todistaa, kun ollaan tällaisessa sana sanaa vastaan -tilanteessa. Kyllä tällainen seikka tulisi mielestäni ottaa huomioon ennen kuin minua lähdetään valehtelijaksi syyttämään. Jos testistä löytyisi näyttöä kannabiksen käytöstä, mitä minun täytyisi siinä enää osoittaa, eikö se testi tällöin kertoisi jo kaiken tarvittavan? Ja käsittääkseni myös huumaavat lääkkeet lasketaan päihteeksi, jos käyttäjällä ei ole niihin reseptiä. Hiustestistä on alkoholia lukuunottamatta selvitettävissä kaikki käytetyt päihteet.
eh heh, taisi tulla jännäkakka kurkkimaan. Näinhän tuo ei täällä härmässä mene.
Miten se sitten menee?
Viimeksi muokannut Gigai, Ti Helmi 12, 2013 8:00 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Gigai kirjoitti:
Limsakone kirjoitti:Gigaihan kertoo täällä omia näkemyksiä, mielipiteitä ja havaintoja niin kuin monet muutkin foorumille rekisteröityneet. Eihän noissa viesteissä esiinny ripaustakaan herjausta. Turha kuormittaa Suomen poliisin työtä, joka pyörii lähes minimibudjetilla tässä valtiossa.
Etenkään kun en ole tahallani tässä valehdellut tai mustamaalannut, vaan vilpittömästi luullut olevani oikeassa. Toki minun olisi pitänyt välttää sanomasta tietäväni asiasta mitään, sillä pääosin nämä juttuni ovat perustuneet siihen, mitä olen kuullut muualta.
Ja jälleen ollaan päästy tähän, kunnianloukkaussyytteitä ollaan kauheesti nostamassa ja naapurinkumminkaima tämän käy meille "varmana" tietona kertomassa.

Jotenkin luulisin että kuolleen tytön omaisilla ja oikeasti läheisillä ihmisillä on tällä hetkellä mielessä jotain muuta kuin se että jossain nettipalstoilla spekuloidaan tytön päihteidenkäytöllä. Uskoisin että asiaa tutkivilla poliiseilla sekä heidän kollegoillaan on myös muita, hieman kiireellisempiä asioita tutkittavana. Toki, voitte sinne soitella että laittakaa nyt vankilaan kun kirjoittivat sitä ja tätä mutta ei se vaan toimi niin. Oikeasti, saadakseen kunnianloukkaussyytteen pitää kirjoitella todella törkeitä ja vahvasti "henkilöön meneviä" asioita, täällä ei ole mainittu edes nimeä. Siispä, rauhoittukaa hyvät ihmiset.

Tästä itse jutusta tuskin kauheasti uutisoidaan ennen kuin oikeutta aletaan käydä, juttuhan on melkoisen selvä kun tekijä on kiinni ja kertonut illan kulusta.
Toni1987
Lauri Hanhivaara

Gigai kirjoitti: En keksi muutakaan tapaa millä asian voisi luotettavasti todistaa, kun ollaan tällaisessa sana sanaa vastaan -tilanteessa. Kyllä tällainen seikka tulisi mielestäni ottaa huomioon ennen kuin minua lähdetään valehtelijaksi syyttämään. Jos testistä löytyisi näyttöä kannabiksen käytöstä, mitä minun täytyisi siinä enää osoittaa, eikö se testi tällöin kertoisi jo kaiken tarvittavan? Ja käsittääkseni myös huumaavat lääkkeet lasketaan päihteeksi, jos käyttäjällä ei ole niihin reseptiä.
Tämä ei ole vittuilua mutta taidat olla vähän tyh... yksinkertainen. Kannattaisiko ensiksi lukea ihan ajatuksella läpi nuo viestisi ja miettiä mitä olet sinne kirjoitellut ja mitä väittänyt. Sitten kannattaisi miettiä, että vaikka tuollaisesta näytteestä, mitä ei varmasti ikinä tehtäisi paitsi elokuvissa, löytyisi hepoa, niin mitä se merkitsisi? Todistaisiko se, että olet ollut oikeassa vai ei? Tekisikö se sinusta syyttömän? En ole isäsi, joten jätän tiedon etsimisen sinulle, kaikki kyllä löytyy netistä ja jos olet tännekin löytänyt niin varmasti sen osaat itsekin etsiä. Taisithan olla ihan opiskelija.

Edelleenkään en ota kantaa oletko tehnyt jotain rikosta mutta ihmiset sotisivat vielä kivillä ja kepeillä jos ruudin keksiminen olisi ollut sinun vastuulla.

nuusku-nella on siinä väärässä, että pitäisi kirjoitella todella törkeitä ja vahvasti "henkilöön meneviä" asioita ennen kuin määritelmä täyttyy. Taitaapi tältäkin foorumilta löytyä ihan esimerkkejä (ainakin yksi jo poistunut runoilija), että hieman pienempikin riittää ja nimeähän ei täydy kirjoituksessa mainita jos sen pystyy helposti yhdisitämään esim. uhriin, epäiltyyn yms.
Gigai
Scooby-Doo

Toni1987 kirjoitti:Sitten kannattaisi miettiä, että vaikka tuollaisesta näytteestä, mitä ei varmasti ikinä tehtäisi paitsi elokuvissa, löytyisi hepoa, niin mitä se merkitsisi? Todistaisiko se, että olet ollut oikeassa vai ei? Tekisikö se sinusta syyttömän?
Jos joku sanoo, ettei tyttö käyttänyt laittomia päihteitä ja testi osoittaisi tämän väitteen vääräksi, niin mihin minä olisin syyllistynyt ja missä olisin ollut väärässä? Ja miksi tuollaista näytettä ei voitaisi ottaa, kun muitakaan päteviä keinoja (ainakaan minun nähdäkseni) ei asian selvittämiseksi ole?
Toni1987
Lauri Hanhivaara

Gigai kirjoitti:Blaa, blaa, blaa...
Suosittelen lukemaan viestini uudestaan. Jos et yksin siitä selviä, niin pyydä jotain kaveria auttamaan.

Sitten kun alat sitä tietoa etsimään netistä, niin linkitä minulle muun ohessa vaikka yksi kunnianloukkaus-case jossa on käytetty tuota hiusnäytettä. Suomessa. Helppoa vai mitä?
Gigai
Scooby-Doo

Toni1987 kirjoitti:
Gigai kirjoitti:Blaa, blaa, blaa...
Suosittelen lukemaan viestini uudestaan. Jos et yksin siitä selviä, niin pyydä jotain kaveria auttamaan.

Sitten kun alat sitä tietoa etsimään netistä, niin linkitä minulle muun ohessa vaikka yksi kunnianloukkaus-case jossa on käytetty tuota hiusnäytettä. Suomessa. Helppoa vai mitä?
Olen kyllä lukenut viestisi ja esittänyt kysymyksiä, joihin olet kuitenkin tarkoituksella jättänyt vastaamatta. Jos olet niin viisas, niin varmaan voit valaista tyhmempää.

Joo, ei ole tiedossa ennakkotapausta tällaisesta. Yleensähän kunnianloukkaukset koskevatkin eläviä henkilöitä, perustuvat täysin hatusta vedettyihin juttuihin ja juontavat juurensa osapuolten välisistä kaunoista, mutta mikään näistä kohdista ei tässä tapauksessa täyty, joten tilanne on siltä osin mielestäni eri.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Toni1987 kirjoitti: nuusku-nella on siinä väärässä, että pitäisi kirjoitella todella törkeitä ja vahvasti "henkilöön meneviä" asioita ennen kuin määritelmä täyttyy. Taitaapi tältäkin foorumilta löytyä ihan esimerkkejä (ainakin yksi jo poistunut runoilija), että hieman pienempikin riittää ja nimeähän ei täydy kirjoituksessa mainita jos sen pystyy helposti yhdisitämään esim. uhriin, epäiltyyn yms.
Kiitos. Minähän en kirjoittanut kunnianloukkauksen määritelmästä yhtään mitään vaan siitä miten helposti/vaikeasti sellaisen käytännössä saa. Tämänkin foorumin tekstejä kun lukee niin päivittäin varmasti kunnianloukkausen määritelmä täyttyy, syytteitä tuskin päivittäin toimitetaan kirjoittajille.

Pakkohan poliisin kai tutkia on jos niille juttu viedään mutta kuten totesin niin oletan perheellä ja oikeasti läheisillä olevan nyt muutakin tekemistä kun minfon lukeminen siinä toivossa että saa nostaa syytteen kun joku spekuloi liian lennokkaasti.

Jättäydyn keskustelusta tässä kohtaa taas pois kun ei tämä kuulu asiaan eikä johda yhtään mihinkään.
Toni1987
Lauri Hanhivaara

Gigai kirjoitti: Olen kyllä lukenut viestisi ja esittänyt kysymyksiä, joihin olet kuitenkin tarkoituksella jättänyt vastaamatta. Jos olet niin viisas, niin varmaan voit valaista tyhmempää.
Taidat todella olla hieman yksinkertainen. Kuten tuossa viestissä lukee: 1. Lue ihan ajatuksella nuo viestisi 2. Mieti mitä niissä olet väittänyt. 3. kohdista 1 ja 2 seuraa se, että... 4. johtopäätös...

Siitä sitten lähdet purkamaan tätä casea. Ja kyllä, olen jättänyt vastaamatta tarkoituksella ja luulisin kohtuullisen varmasti tietäväni itse vastaukset noihin kysymyksiin. Nyt sinun pitäisi nähdä itse hieman vaivaa.
Gigai kirjoitti:Joo, ei ole tiedossa ennakkotapausta tällaisesta.
Ja sinä tiedät tämän mistä? Vai onko? Googletit vai paras arvaus?
Gigai kirjoitti:Yleensähän kunnianloukkaukset koskevatkin eläviä henkilöitä
No jaa, yllättävän usein omaiset näitä juttuja ajavat vai löytyykö sinulta sirumainen tutkimus joka puolustaa sinun agendaasi mutta kukaan muu ei ole siitä koskaan kuullutkaan saati sitten nähnyt?
Gigai kirjoitti:perustuvat täysin hatusta vedettyihin juttuihin
Kuten nämä sinun juttusi?

Nyt arvon Gigai, aivot raksuttamaan ja sitten googlea räpläämään. Kyllä sinä siihen pystyt...
Gigai
Scooby-Doo

Sinun kanssasi en aio tätä keskustelua enää jatkaa, sillä emme pelaa samoilla korteilla. Tuskin jaksan enää tähän ketjuun vaivautua kirjoittelemaan muutenkaan, mutta jos jollakulla on asiaa, minut tavoittaa vielä yksityisviestillä.

Uhrin omaisille haluan vielä osoittaa pahoitteluni ja anteeksipyyntöni. Kuten monesti olen todennut ei tarkoitukseni ole missään nimessä ollut loukata läheisiä eikä mustamaalata uhria, ja olen vilpittömän pahoillani jos olen puheillani aiheuttanut ylimääräistä surua.

Jospa nyt palattaisiin takaisin aiheeseen.
Viimeksi muokannut Gigai, Ti Helmi 12, 2013 9:29 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin