Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa - Espoo 3.2.2013
Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013
Täytyy vielä sanoa, että minä, joka otin tämän sisko-asian esille, en edes tiedä onko tytöllä siskoa. Se voisi vaan puhua tämän pitkän ajan puolesta, jota eloon jäänyttä tyttöä ei ole voitu kuulla.
-
MelkoNormi
- Armas Tammelin
Eikös uudelleen rekisteröinti bannin jälkeen ole helppo estää ip-bannilla vai onko foorumilla sellaista käytössä.
Eihän se selvinnyt tyttö ole välttämättä ollut edes maistissa tai nukkunut tai vastaavaa. Jos on ollut tilanteessa jossa ei pääse pakenemaan ovesta ulos, on voinut vaan käpertyä nurkaan ja esittänyt nukkuvaa tai muuten vaan katsellut pölykoiria kädet korvuilla ja toivonut sitten parasta. Elikkäs olisi ollut tietoinen mitä tapahtuu mutta ei ole katsonut tai aktiivisesti seurannut. Sitten kun on saanut tilaisuuden, niin poistunut asunnosta. Selittäisi miksi on yhä järkyttyneessä mielentilassa koska on ollut täysissä sielun voimissa. Tai sitten on ollut vessassa piilossa lukkojen takana jolloin sama tilanne, täysin tiedoissaan mutta ei nähnyt itse tekoa.
Nykyasunnot ovat melko hyvin äänieristettyjä paitti jossain kylpyhuoneessahan saattaisi olla enemmän ilmastointihormia joten "lopeta" saattaisi kuulua hormia pitkin naapurikämppään.
Eihän se selvinnyt tyttö ole välttämättä ollut edes maistissa tai nukkunut tai vastaavaa. Jos on ollut tilanteessa jossa ei pääse pakenemaan ovesta ulos, on voinut vaan käpertyä nurkaan ja esittänyt nukkuvaa tai muuten vaan katsellut pölykoiria kädet korvuilla ja toivonut sitten parasta. Elikkäs olisi ollut tietoinen mitä tapahtuu mutta ei ole katsonut tai aktiivisesti seurannut. Sitten kun on saanut tilaisuuden, niin poistunut asunnosta. Selittäisi miksi on yhä järkyttyneessä mielentilassa koska on ollut täysissä sielun voimissa. Tai sitten on ollut vessassa piilossa lukkojen takana jolloin sama tilanne, täysin tiedoissaan mutta ei nähnyt itse tekoa.
Nykyasunnot ovat melko hyvin äänieristettyjä paitti jossain kylpyhuoneessahan saattaisi olla enemmän ilmastointihormia joten "lopeta" saattaisi kuulua hormia pitkin naapurikämppään.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Uusimman uutisen jälkeen jäin miettimään kohtaa jossa poliisi toteaa olevan varmaa että mies surmattiin ensin. Tähän on päädytty kai lähinnä verijälkien ja kuulustelujen perusteella? Ovat kuitenkin kai niin pienen ajan sisällä kuolleet että lämpötilasta tai lautumista melko mahdoton sanoa, olettaisin.
Josta sitten palaan jälleen aikaisempaan mietiskelyyni siitä että miksi tyttö ei paennut. Miten yksi tekijä nyrkein/veitsellä (surma-asetta kai ei ole julkistettu mutta laukauksia ei ole kuulunut joten tuskin asetta on ollut) pitää kurissa kolme muuta ja saa heistä kaksi tapettua. Varsinkin kun todetaan että surmatyö on vienyt aikaa. Onko mies surmattu nopeasti ja yllättäen jonka jälkeen käyty tytön kimppuun ja se on kestänyt? Tällöin tyttö olisi selkeästi se varsinainen kohde.
Josta sitten palaan jälleen aikaisempaan mietiskelyyni siitä että miksi tyttö ei paennut. Miten yksi tekijä nyrkein/veitsellä (surma-asetta kai ei ole julkistettu mutta laukauksia ei ole kuulunut joten tuskin asetta on ollut) pitää kurissa kolme muuta ja saa heistä kaksi tapettua. Varsinkin kun todetaan että surmatyö on vienyt aikaa. Onko mies surmattu nopeasti ja yllättäen jonka jälkeen käyty tytön kimppuun ja se on kestänyt? Tällöin tyttö olisi selkeästi se varsinainen kohde.
Moni väkivaltaan tottumaton ihminen "jäätyy" tuonkaltaisessa tilanteessa, myös miehet. Se ettei uhri/uhrit puolustaudu, vaikka olisi ns. ylivoima, johtuu siitä, etteivät he kykene yksinkertaisesti tekemään mitään. Myös tämä selvinnyt tyttö on voinut lamaantua tilanteesta täysin, ja pystynyt pakenemaan vasta tilanteen jo oltua ohi. Ihmiset jotka lamaantuvat tuollaisissa tilanteissa, ovat myös huonompia muistamaan tapahtumia jälkikäteen voimakkaan reaktion vuoksi.nuusku-nella kirjoitti:Uusimman uutisen jälkeen jäin miettimään kohtaa jossa poliisi toteaa olevan varmaa että mies surmattiin ensin. Tähän on päädytty kai lähinnä verijälkien ja kuulustelujen perusteella? Ovat kuitenkin kai niin pienen ajan sisällä kuolleet että lämpötilasta tai lautumista melko mahdoton sanoa, olettaisin.
Teoria ilmastointihormista mielenkiintoinen, mutta jos naapuri on nukkunut makkarissa, niin sitten teoria ei toimi. Kylppäristä voi äänet kyllä kuulua naapurin keittiöön, ja toisinpäin. Kuten aikaisemmin mainitsinkin, kämpät on nykyaikana toistensa peilikuvia, joten murhat luultavasti tehty makkarissa...
Että se mies olisi tapettu ensin... No, se kyllä varmasti on selvinnyt juuri veren hyytymisasteesta ja ruumiin lämpötilasta. Tekijän tunnen, ja täytyy myöntää, että veitsimiehiä se on. Ei koskaan ole heilunut ampuma-aseen kanssa. Nyrkeillä taas saisi takoa melkoisesti, että saisi kahdesta ihmisestä hengen... Ei oikein sovi kuvioon. Tuolla miehellä kun se menisi pikemminkin huitomiseksi; ei sillä taitoa ole nyrkkiensä käyttämiseen. Veitseä epäilen tekovälineeksi. Ja vieläpä paikalta käyttöön otettua. Keittiötavaraa kenties...
Uskon, kuten joku toinenkin, että se nuori tyttö on nähnyt kaiken. Olikohan se just se, joka huusi tekijää lopettamaan?
Niin, lehtitietojen mukaan tekijä on suorittanut verityötään pitkään, ennen kuin on ottanut hengen kummaltakin. Aiemmin jo arvelin, että uhrit olisivat olleet sidottuina/teipattuina teon aikana. Poliisi käytti tekotavasta myös sanaa: "brutaali", joka viittaa kiduttamiseen. Mitäpä siihen sanotte?
* * *
Että se mies olisi tapettu ensin... No, se kyllä varmasti on selvinnyt juuri veren hyytymisasteesta ja ruumiin lämpötilasta. Tekijän tunnen, ja täytyy myöntää, että veitsimiehiä se on. Ei koskaan ole heilunut ampuma-aseen kanssa. Nyrkeillä taas saisi takoa melkoisesti, että saisi kahdesta ihmisestä hengen... Ei oikein sovi kuvioon. Tuolla miehellä kun se menisi pikemminkin huitomiseksi; ei sillä taitoa ole nyrkkiensä käyttämiseen. Veitseä epäilen tekovälineeksi. Ja vieläpä paikalta käyttöön otettua. Keittiötavaraa kenties...
Uskon, kuten joku toinenkin, että se nuori tyttö on nähnyt kaiken. Olikohan se just se, joka huusi tekijää lopettamaan?
Niin, lehtitietojen mukaan tekijä on suorittanut verityötään pitkään, ennen kuin on ottanut hengen kummaltakin. Aiemmin jo arvelin, että uhrit olisivat olleet sidottuina/teipattuina teon aikana. Poliisi käytti tekotavasta myös sanaa: "brutaali", joka viittaa kiduttamiseen. Mitäpä siihen sanotte?
* * *
Siis minulla ei ole mitään tekemistä moskavasaroiden kanssa, olen yliopisto-opiskelija. Tämä on minun ainoa nimimerkkini palstalle, sen sijaan tämä keksimillään valheilla uhrien herjaamista lähes joka viestissä harjoittavan Gigai-Siru83 ym. tunnustaa suoraan tuossa viestissään, että hän harjoittaa tälläistä parjauskamppanjaa rikoksen uhreja vastaan useiden nimimerkkien voimin, eikä hänet lukuisine nimimerkkeineen olisi soveliasta bannata, sillä kuten sanoin, omaiset harkitsevat tämän herjaajan viestien poliisitutkintaan saattamista ja tällöin valheellisen herjaamisen salliva taho on myös syyllinen, se ei poista vastuuta vaikka palstan serveri olisi ulkomailla, mahdollinen rikos katsotaan tapahtuneeksi Suomessa.Satunnainen matkaaja kirjoitti:^Siis voi jessus. Bannatkaa nyt vauhdilla tämä henna92/moskavasara äkkiä täältä foorumilta. Eikö tosiaan ole mitään keinoa valvoa, että sama sekopää ei rekkaudu uudella nimimerkillä heti kun se on heivattu foorumilta ulos?
MasaLaamalle:
"Tuomio-skaala menee niin, että nuorisovankilassa istuva ensikertalainen pääsee 1/3 -osilla. Iästä huolimatta."
-Ei pidä paikkaansa. Ikä on juurikin se pointti, joka tekee tuomitusta nuoren rikoksentekijän eli ollut teon tehdessään täyttänyt 15 vuotta mutta alle 21-vuotias.
"Tokakertalainen istuu 2/3."
-Kyllä, jollei viimeisimmästä vapautumisesta ole kulunut yli kolmea ja puolta vuotta. Silloin oikeus käsittelee syytettyä ensikertalaisena.
"Ensikertalainen tappaja tai muun rikoksen monikertainen uusija istuu kakustaan 3/4."
-Minkähän vuoden vankisäännöt sulla on ollut kädessä? Vankeuslakihan uudistettiin vuonna 2006. Ensikertalainen on ensikertalainen eli istuu tuomiostaan puolet, jollei ole tuomittu ns. pyttyyn eli silloin istutaan päivästä päivään määrätty tuomio.
"Murhasta vuosituomiolla päässyt lusii 5/6 tuomiostaan. Kautsina lusiva voi anoa armahdusta aikaisintaan 12 vuoden kuluttua jne... (Lähde: Vankisäännöt, löytyy joka sellistä. Kirjasen lopussa on nuo taulukkoina; v, kk, pv -systeemillä.)"
-Jos tuomitaan murhasta vuosituomioon, istuu siitä silloin ensikertalaisena puolet. Ei silloin rikosnimike siihen vaikuta, vaan jos saa 12 vuotta vuosituomiona, istuu siitä kuusi vuotta. Ainoastaan elinkautisen murhasta saanut vapautuu armahduksen kautta ja se käsittely on sitten ihan oma juttunsa.
"Kaikkea sitä näköjään tuosta omastakin hyllystä löytyy
Ei aina tarvitse yrittää viisastua salaa netin kautta."
-Joskus on ihan hyvä päivittää tietonsa, "vanhan lusija-neidonkin".
"Tuomio-skaala menee niin, että nuorisovankilassa istuva ensikertalainen pääsee 1/3 -osilla. Iästä huolimatta."
-Ei pidä paikkaansa. Ikä on juurikin se pointti, joka tekee tuomitusta nuoren rikoksentekijän eli ollut teon tehdessään täyttänyt 15 vuotta mutta alle 21-vuotias.
"Tokakertalainen istuu 2/3."
-Kyllä, jollei viimeisimmästä vapautumisesta ole kulunut yli kolmea ja puolta vuotta. Silloin oikeus käsittelee syytettyä ensikertalaisena.
"Ensikertalainen tappaja tai muun rikoksen monikertainen uusija istuu kakustaan 3/4."
-Minkähän vuoden vankisäännöt sulla on ollut kädessä? Vankeuslakihan uudistettiin vuonna 2006. Ensikertalainen on ensikertalainen eli istuu tuomiostaan puolet, jollei ole tuomittu ns. pyttyyn eli silloin istutaan päivästä päivään määrätty tuomio.
"Murhasta vuosituomiolla päässyt lusii 5/6 tuomiostaan. Kautsina lusiva voi anoa armahdusta aikaisintaan 12 vuoden kuluttua jne... (Lähde: Vankisäännöt, löytyy joka sellistä. Kirjasen lopussa on nuo taulukkoina; v, kk, pv -systeemillä.)"
-Jos tuomitaan murhasta vuosituomioon, istuu siitä silloin ensikertalaisena puolet. Ei silloin rikosnimike siihen vaikuta, vaan jos saa 12 vuotta vuosituomiona, istuu siitä kuusi vuotta. Ainoastaan elinkautisen murhasta saanut vapautuu armahduksen kautta ja se käsittely on sitten ihan oma juttunsa.
"Kaikkea sitä näköjään tuosta omastakin hyllystä löytyy
-Joskus on ihan hyvä päivittää tietonsa, "vanhan lusija-neidonkin".
Haluan kuolla luotisateessa suudellen.
Oletko sä ihan sekaisin? Lukutaidoton kehitysvammainenkin tajuaa että sinä ja moskavasara olette yksi ja sama henkilö, eikä kenellekään tätä ketjua seuranneelle ole epäselvää myöskään se, että sinä itse muokkasit tuon lainaukseni. Syytät minua parjauskampanjasta, vaikka ainoa joka tällaista kampanjaa pitää, olet sinä itse. Ja vielä on pokkaa kehottaa minua hankkimaan apua. No, ilmianto on lähetetty, toivottavasti ylläpito ymmärtäisi tällä kertaa laittaa sinulle jo IP-bannin. En usko olevani ainoa ketä tämä vituttaa.henna92 kirjoitti:Siis minulla ei ole mitään tekemistä moskavasaroiden kanssa, olen yliopisto-opiskelija. Tämä on minun ainoa nimimerkkini palstalle, sen sijaan tämä keksimillään valheilla uhrien herjaamista lähes joka viestissä harjoittavan Gigai-Siru83 ym. tunnustaa suoraan tuossa viestissään, että hän harjoittaa tälläistä parjauskamppanjaa rikoksen uhreja vastaan useiden nimimerkkien voimin, eikä hänet lukuisine nimimerkkeineen olisi soveliasta bannata, sillä kuten sanoin, omaiset harkitsevat tämän herjaajan viestien poliisitutkintaan saattamista ja tällöin valheellisen herjaamisen salliva taho on myös syyllinen, se ei poista vastuuta vaikka palstan serveri olisi ulkomailla, mahdollinen rikos katsotaan tapahtuneeksi Suomessa.Satunnainen matkaaja kirjoitti:^Siis voi jessus. Bannatkaa nyt vauhdilla tämä henna92/moskavasara äkkiä täältä foorumilta. Eikö tosiaan ole mitään keinoa valvoa, että sama sekopää ei rekkaudu uudella nimimerkillä heti kun se on heivattu foorumilta ulos?
Asunnosta oli vissiin tehty puhelu, jossa maininta vain "verestä ja puukosta". Eli uskon myös, että tekovälineenä ollut veitsi. En pidä yhtään ajatuksesta, että uhreja olisi kidutettu. En kyllä myöskään usko siihen, mutta vissiin jotain astetta raaempaa siellä on käynyt, jos poliisi tosiaan on käyttänyt sanaa "brutaali". Hmh :/
Ensin Taijalle: tietoja päivitetään
Ja viimeiset pyttyläiset vapautettiin jo 1990-luvulla sekä Riksusta että Kakolasta... Tunnen niistäkin pari.
stalk3r: Otetaan huomioon, että tekijä soitti tekopaikalta ainakin sisarelleen. Mainitsikohan se "verestä ja puukosta"? Miten monelle muulle se ehti soittaa, ennen kuin soitti hälytyskeskukseen?
Jossain lehdessä poliisi tosiaankin kertoi, että: "teko on ollut raaka, julma ja brutaali". Ei sitä haluaisi itsekään uskoa mihinkään kidutus-juttuun, mutta tuolle tekijälle sekään ei olisi mitenkään mahdotonta.
* * *
stalk3r: Otetaan huomioon, että tekijä soitti tekopaikalta ainakin sisarelleen. Mainitsikohan se "verestä ja puukosta"? Miten monelle muulle se ehti soittaa, ennen kuin soitti hälytyskeskukseen?
Jossain lehdessä poliisi tosiaankin kertoi, että: "teko on ollut raaka, julma ja brutaali". Ei sitä haluaisi itsekään uskoa mihinkään kidutus-juttuun, mutta tuolle tekijälle sekään ei olisi mitenkään mahdotonta.
* * *
Olen miettinyt, että jos naapuri on kuullut hakkaamisen ääniä noin 15 min ja lopeta- huutoja ja nukahtanut siihen meteliin, niin tämä murhaaja on hakannut tätä surmattua hetken aikaa käsin / he ovat kamppailleet keskenään jomman kumman naisen huutaessa niitä lopeta- huutoja ja sitten pienen harkinnan jälkeen murhaaja siirtynyt vasta puukkohommiin.
Asunnossahan oli koirakin, mutta ei haukunnasta ole kerrottu mitään. Käy sääliks tätä koiraakin.
Tässä on jotain mätää, kun murhaajan kertoma tarina poikkeaa rikostutkijoiden tutkimustöistä.
Ei halua kertoa / paljastaa jotain.
Asunnossahan oli koirakin, mutta ei haukunnasta ole kerrottu mitään. Käy sääliks tätä koiraakin.
Tässä on jotain mätää, kun murhaajan kertoma tarina poikkeaa rikostutkijoiden tutkimustöistä.
Ei halua kertoa / paljastaa jotain.
Veikkaisin, että koira on aika peloissaan ollut, olisko mennyt johonkin piiloon? Koska oli juuri tosiaan tullut M.K:lle. 3kk saksanpaimenkoiran pentu.
Gigai kirjoitti:Syytät minua parjauskampanjasta, vaikka ainoa joka tällaista kampanjaa pitää, olet sinä itse. Ja vielä on pokkaa kehottaa minua hankkimaan apua. No, ilmianto on lähetetty, toivottavasti ylläpito ymmärtäisi tällä kertaa laittaa sinulle jo IP-bannin. En usko olevani ainoa ketä tämä vituttaa.
Niinpä sinusta on informoitu eteenpäin ja tästä sinun keksimiesi valheistasi uhreista ollaan todella järkyttyneitä ja vihaisia, sinuun ollaan varmasti yhteydessä vielä ja se taho ei tule olemaan murha.infon ylläpito
Onpa jännä yhteensattuma, että kun Siru83 ja hupakko poistuivat herjaamasta rikoksten uhreja, niin heti sen jälkeen ponnahti kuin vieteriukko laatikosta Gigai ja muut Sirun nimimerkit jatkamaan samaa työtä mitä Siru teki, todella sairas tyyppi olet, vaarallinenkin, sillä olet selvästi psykopaatti.
^Onko nyt tulkittavissa, henna92, että uhkailet nimimerkki Gigaita? Tällä palstallahan spekuloidaan rikoksilla (niin selvillä kuin epäselvilläkin) ja täällä on jatkuvaa tuo kunnianloukkausjutuilla uhkailu mutta eipä uhrin omaiset selvästikään paljon ole kiinnostuneita siitä mitä tytölle on tapahtunut jos todellakin muka täällä lueskelevat ja hyppäävät Kissalan pojille kunnianloukkauksista kertomassa (joista yhtään kukaan ei koskaan mitään tule kuulemaan, sano minun sanoneen, ei mene läpi! Onneksi poliisilla on muutakin tekemistä kun eivät ehdi selvittää elävienkään ihymisten kunnianloukkauksia yms.) sen sijaan että surisivat ja tukisivat toisiaan, samoin ystävät joita muuten löytyykin aina kun ihminen on kuollut, tämän olen saanut todistaa useammankin läheiseni hautajaisissa.
Itse tapauksesta; uutisesta saa sen päätelmän että tekijä tosissaan (ilmeisesti asianajajansa suosiollisella avustuksella) kääntää henkirikokset heti kättelyssä tapoiksi mutta murhanahan nämä tullaan käsittelemään, sillä monet jo julkisuudessakin olleet seikat tukevat sitä että teko on tehty erityisen julmalla tai raa`alla tavalla. Näin ollen edes suunnitelmallisuutta ei tarvita. Huomasin myös että väitettiin ettei mahdollisuus teon lopettamiseen uhrien vielä eläessä olisi koventava seikka. No, kyllä se vaan on. Esmerkkitapauksessa (josta muistaakseni olen tähänkin ketjuun jo postannut) lukee tuomiossa mm. seuraavaa "...Virtasella (nimi muutettu) ja Korhosella (nimi muutettu) olisi ollut missä vaiheessa tahansa mahdollisuus lopettaa rikollinen toiminta, sitä he eivät kuitenkaan tehneet vaan jatkoivat, kunnes Peltonen (nimi muutettu) havaitsi itse tilinsä olevan käytännössä tyhjä ja soitti pankkiin ja poliisille..." Käräjäoikeus otti tämän huomioon rangaistusta koventavana seikkana ja vaikka tässä olikin kyse "vain" törkeästä maksuvälinepetoksesta, pätee sama varmastikin siihen kun rajaa vedetään murhan ja tapon välille. Tekijää ei pelasta elinkautiselta mikään muu kuin varttihullun paperit.
Itse tapauksesta; uutisesta saa sen päätelmän että tekijä tosissaan (ilmeisesti asianajajansa suosiollisella avustuksella) kääntää henkirikokset heti kättelyssä tapoiksi mutta murhanahan nämä tullaan käsittelemään, sillä monet jo julkisuudessakin olleet seikat tukevat sitä että teko on tehty erityisen julmalla tai raa`alla tavalla. Näin ollen edes suunnitelmallisuutta ei tarvita. Huomasin myös että väitettiin ettei mahdollisuus teon lopettamiseen uhrien vielä eläessä olisi koventava seikka. No, kyllä se vaan on. Esmerkkitapauksessa (josta muistaakseni olen tähänkin ketjuun jo postannut) lukee tuomiossa mm. seuraavaa "...Virtasella (nimi muutettu) ja Korhosella (nimi muutettu) olisi ollut missä vaiheessa tahansa mahdollisuus lopettaa rikollinen toiminta, sitä he eivät kuitenkaan tehneet vaan jatkoivat, kunnes Peltonen (nimi muutettu) havaitsi itse tilinsä olevan käytännössä tyhjä ja soitti pankkiin ja poliisille..." Käräjäoikeus otti tämän huomioon rangaistusta koventavana seikkana ja vaikka tässä olikin kyse "vain" törkeästä maksuvälinepetoksesta, pätee sama varmastikin siihen kun rajaa vedetään murhan ja tapon välille. Tekijää ei pelasta elinkautiselta mikään muu kuin varttihullun paperit.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)