Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

annaanna

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Itsekukin täällä häröilee, tirisee, tärisee ja pärisee kun tämä oikeudenkäyntijärjestelmämme on mikä on. Helevatan hidas. Ajanut minutkin järjestäytyneen rikollisuuden pariin. Niin ei olisi käynyt jos nää kaikki kesken olevat jutut ja valitukset olisi ripeässä tahdissa läpivedetty eri oikeusasteissa.

Aikani kuluksi olen syventynyt järjestäytyneen rikollisuuden syövereihin ja uskokaa kun sanon
- sieltä ei niin vaan takasin normaaliyhteiskuntaan nousta takaisin. Ei sen jälkeen kun on muistiin painunut Bandidoksen pesäpaikat, Diablojen tuomiot raiskauksista, lukenut arkistoon haudatun Helvetin Enkeleitten ketjun ja havainnut Keskusrikospoliisin edustajien syöttävän pajunköyttä jengisodista, kiristetyistä yrittäjistä ja huumemarkkinoitten dominoinnista. Mulle on turha tulla mussuttamaan Outlawsien tai Mongolsien maihinnoususta, mä "tiedän" mikä tilanne on :D.
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Turrehan on ollut hövelillä päällä :) Olisin mielelläni kilistänyt kanssasi, mutta kun työpäivä edessä.. Joku toinen kerta! Haastetaanko ajankuluksi toiset kisaan lounaissuomalaisten kieli- ja kulttuurierot verrattuna muuhun Suomeen :)? Ja Tupla, oo ny varovaine siel toises ketjus! Kamalaa, jos sulle tapahtuis jotain pahempaa kuin uskoon tuleminen.

Eikä huippis tappele uskonsa kanssa. Ei asiaan perehtyminen ole yhtään pahaks kellekään. On mukavampaa keskustella esim. täällä noista "hihhuleista", kun on jotain faktatietoa, ei ennakkoluuloja ja uskomuksia :)
Lähtöruutu
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lähtöruutu »

Höh, täällä on kilistelty sillä aikaa, kun olen nukkunut. Epistä.

Turumurre, ilman naisia miehet on munattomia? Ilmeisesti kaunis kielikuva, mutta ilman naisia ei olisi edes munallisia miehiä, ei miehiä lainkaan. Sukupuutossa oltaisiin koko porukka. Vaan hyvää naistenpäivää sullekin näin jälkikäteen.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

turumurre kirjoitti:
Psykologian tohtori ja oikeuspsykologi Helinä Häkkänen-Nyholm kirjoittaa blogissaan:
“Kun seuraa viimeaikoina julkisuudessa esillä olleiden rikosjuttujen käsittelyä ja niissä ilmenneitä käänteitä, voidaan kysyä ovatko arvot muuttumassa? Vaikuttaa siltä, että syytteen menestyminen on syyttäjille ja rikostutkijoille noussut tärkeimmäksi tekijäksi ja samalla arvovaltakysymykseksi, jossa vapauttava tuomio koetaan tappioksi ja merkiksi huonosti tehdystä työstä.”http://anneliauer.com/
Oikeastaan ihan nautin kun muutamat pöllöt niin komppaa tätä meijän syyttäjälaitosta.
Jos olette suomalaisia ettekä ulkosuomalaisia niin kuin ulkosuomalainen (ulkosuomalainen siis noin kuvainnollisesti kuten ulkosuomalainen), niin vielä joudutte jonkun oman sukulaistenne ja tuttavapiirin vuoksi nielemään sananne, eli sen että täällä niin kumartelette syyttäjien metkuja, pidätte totuutena... :P :P :P No, kun kolahtaa, niin olette sen ansainneet...
Tuskinpa syyttäjälaitosta kukaan komppaa ja tuossa asiassa olen samaa mieltä: väärä kehitystä, jos nämä asiat ovat muuttumassa arvovaltakysymyksiksi.

Silti en suostu pitämään Anneli Aueria syyttömänä, vaikka tässä(kin) tapauksessa on havaittavissa pientä fanaattisuutta syyttäjän otteissa. Tällä kertaa hän on oikealla asialla, koska tietää siinä missä kokeneet rikostutkijatkin, että nyt on tekijä katiskassa.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
erämaaetsivä
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

Lähtöruutu kirjoitti:Höh, täällä on kilistelty sillä aikaa, kun olen nukkunut. Epistä.
Sanoppa muuta ! Aivan meni kuivinsuin-Olis ees kohmelo...
CSI kirjoitti:Silti en suostu pitämään Anneli Aueria syyttömänä, vaikka tässä(kin) tapauksessa on havaittavissa pientä fanaattisuutta syyttäjän otteissa. Tällä kertaa hän on oikealla asialla, koska tietää siinä missä kokeneet rikostutkijatkin, että nyt on tekijä katiskassa.
Mikäli Hymyn ja Alibin jutut osottautuvat, takaoven kautta tulleeksi faktaksi-on syyttäjät taas liikkeellä olemattomin näytöin. Siihenhän viittaa myös materiaalin suuri määrä.(tuhannet et.pk.paprut ym....) Simppelissä jutussa ei paperia paljon kulu.
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Selvää puhetta. Mutta eikö teillä Annelin tuomitsijoilla olisi tarvetta arvioida millä näistä lukuisista perusteluista hänet tuomitaan. Missä kohdasssa syyttäjä on tehnyt ylilyöntejä? Minä arvosteln Åbo akademin tutkijoita siitä, että he eivät tunne Ulviaan tapusta ja Alibia värästä otsikoinnista. Minusta on uhkaava tilanne, mitähän se Turun hovioikeus suljettujen ovien takana oikein puuhaa? Meneekö se lopuksi arvan heitoksi?
huippumies
Roger Murtaugh

Nihlist kirjoitti:
"Mikä omituisinta, ratsastavat vieläkin tyttärensä kuolemalla eli voitaisiinko sanoa että käyttävät omaksi hyväkseen kaikenlaisia tapauksia jotka ovat järkyttäviä.

Voi olla kyseessä että, uskoon hurahtanut lääkäri näkee demoneja sun muita sielläkin missä niitä ei ole ja tulkitsee asiat juurikin poliisien tarpeesta ja saadakseen "pahan" aisoihin ja kärsimään eli asenteellinen todistaja ja mitä herkullisin poliiseille."

Ensinnäkin: Vaikka todistaja olisi feministi, lesbo, politiikko, maahanmuutaja tai ihan mikä vain, voidaan jotain kautta vääntää, että on asenteellinen todistaja. Eli perustelusi ontuu.

Toiseksi: Onko sinulla empatiakykyä? Pystytkö kuvittelemaan, millainen tuska vanhemmilla on ollut? Miten he ovat sisäisesti kärsineet? Jos ihminen siinä tilanteessa löytää uskon ja sitä kautta saa elämänhalunsa takaisin, on hyvin ymmärrettävää, että sen haluaa kertoa toisille ja mahdollisesti saada joku muukin autettua ylös pohjattomasta surun kaivosta. Minä ainakin tekisin niin. He puhuvat, että joku muukin saisi avun! Miksi luulet, että on olemassa erilaisia vertaistukiryhmiä? Kirkkoon kuulumattomiakin. Juuri siksi, että samassa tilanteessa olevat/olleet pystyvät auttamaan toisiaan. Kertoo paljon sivistyksesi tasosta, kun puhut tyttären muistolla ratsastamisella. Katsopa nyt peiliin, jos pystyt.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

sisotalo kirjoitti:mitähän se Turun hovioikeus suljettujen ovien takana oikein puuhaa? Meneekö se lopuksi arvan heitoksi?
Tuskinpa. Ei maamme oikeuslaitos nyt sentään ihailemasi Ukrainan tasolle ole vajonnut.

http://www.s-bloggar.se/l/h360j/preside ... -i-ukraina
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

erämaaetsivä kirjoitti:Siihenhän viittaa myös materiaalin suuri määrä.(tuhannet et.pk.paprut ym....) Simppelissä jutussa ei paperia paljon kulu.
ETK-pöytäkirjojen vähäisestä tai suuresta sivumäärästä ei kyllä kannata yrittää vetää johtopäätöksiä, että juttu olisi "heikoilla". Kun on monitahoinen juttu, jossa on paljon asianosaisia, tulee paljon tutkimuksia. Paljosta tutkimuksista paljon paperia. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole. Tässä keississä vielä lisäksi lapset, joita on puhutettava erikseen erikoisihmisten avulla ja laaditutettava lausunnot et cetera.

Siinä olet oikeassa, että kun Mara kalauttaa lekalla Kallea kuolettavasti päähän päivystävän komisarion nähdessä torilla, niin eihän siinä paljon paperia synny. Jotkut asiat ovat vain mutkikkampia kuin toiset. Lisäksi osa näistä rikollisista keksii juttuja kaikenmaailman huppiksista ja niiden osoittaminen mielikuvitusolennoiksi teettää työtä poliisille. Tarkoitan esim. Soson pedon tapausta.
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Juttuja poistetaan nettipalstoillta liittyen MOT-ohjelmaan, Tampereen juttuihin, olemmeko siis kuuman perunan syövereissä? Vielä ei ole tullut bannia mistään sitä odotellessa....
huippumies
Roger Murtaugh

kaljaloota kirjoitti:Juttuja poistetaan nettipalstoillta liittyen MOT-ohjelmaan, Tampereen juttuihin, olemmeko siis kuuman perunan syövereissä? Vielä ei ole tullut bannia mistään sitä odotellessa....
Olen seurannut nyt paskasuolen keskustelupalstaa. Ne jutut, jotka on poistettu, ovat todella härskejä. Ei mode voi sallia sellaisia hyökkäyksiä, vaikka kuinka olisi "sananvapaus". Ne on vedetty vessasta alas kuten kuuluukin.
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

huippumies kirjoitti:
kaljaloota kirjoitti:Juttuja poistetaan nettipalstoillta liittyen MOT-ohjelmaan, Tampereen juttuihin, olemmeko siis kuuman perunan syövereissä? Vielä ei ole tullut bannia mistään sitä odotellessa....
Olen seurannut nyt paskasuolen keskustelupalstaa. Ne jutut, jotka on poistettu, ovat todella härskejä. Ei mode voi sallia sellaisia hyökkäyksiä, vaikka kuinka olisi "sananvapaus". Ne on vedetty vessasta alas kuten kuuluukin.
Olen myös itse saanut törkeyksiä poistettua suomi24.fi , juttu oli halventava, törkeä, latistava vainajaa kohtaan, kumma miksi siihen liittyy niin paljon negaa vieläkin?
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

sisotalo kirjoitti: Kunnianloukkaukseen syyllistytään useimmissa minuun kohdistetuissa kirjoituksissa ja oikeastaan aina kun Annelin nimi mainitaan kielteisessä mielessä.
Buahahaha sisotalo, vähänkö sulla jo ureapitoinen neste selvästi nousee paikkaan johon se ei kuulu. Vai että kaikki sun etärakkautesi kohteesta sanotut negatiiviset kommentit on mukamas kunnianloukkauksia?

Sanoo herra Isotalo, joka tässä aivan vastikään herjasi mm Auerin veljeä täysin säälittä ja aiheetta!
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Uskovaislääkäreiden suuri salaliitto jatkaa voittokulkuaan?

Lääkärin etiikka -kirjan ohjeita Kalevan mukaan:

Neitsyystutkimukseen ei yleensä tule suostua

Jos lääkäriltä pyydetään tyttären neitsyystutkimusta – tai tytär itse pyytää tätä – ei kirjan mukaan lääkärin tule suostua: neitsyystutkimukselle ei ole terveydellistä perustetta, eikä immenkalvon perusteella voida edes antaa luotettavaa lausuntoa siitä, onko yhdyntää tapahtunut. Poikkeuksena neitsyystutkimuksesta kieltäytymiseen voi kuitenkin kirjan mukaan olla ”tilanteita, joissa tytön suojel
emiseksi on tarpeen tehdä näennäistutkimus”.

http://kaleva.terve24.fi/ajassa/neitsyy ... kka-neuvoo

linkki kirjaan tuolta
http://www.laakariliitto.fi/etiikka/

Tuli muuten mieleen, että prinsessa Dianalle silloin 70-luvun lopulla tehtiin muistaakseni joku neitsyystesti ennen häitä. Mitenkähän ne tuolloin on onnistuneet kaiken todistamaan, jos kaikki nyttemmin on niin epävarmaa?
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Sisotalo Iso-Ulvilassa:

Kunnian loukkaus ja yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen on Suyomessa sellainen rikkomus, että sananvapaus saa väistyä.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=930

Juu-u. Ja laissa on vielä sellainen pykälä, että tämä koskee vain nimimerkki sisotaloa ja Anneli Aueria. Ei muita.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Vastaa Viestiin