Meksikossa kadonnut 17v. suomalaistyttö
Re: Meksikossa kadonnut 17v. suomalaistyttö
Minäkin mietin, miksi avunpyyntöviesti on laitettu ystävälle. Arvelen syyksi ajankohdan perusteella sen, että äiti on tuohon aikaan ollut jo koneessa eli tavoittamattomissa. (Maanantai ollut paluulennon päivä ja myös viestin ajankohta.)
Toki jos asiaa oikein pyörittää niin mielikuvitus rakentaa jotain linjalla Jenna Lepomäki II pahalla äitihahmolla höystettynä. Jotenkin kuitenkin mieluummin sovittaisin matkalaisille mieluummin aasin kuin muulin roolia.
Toki jos asiaa oikein pyörittää niin mielikuvitus rakentaa jotain linjalla Jenna Lepomäki II pahalla äitihahmolla höystettynä. Jotenkin kuitenkin mieluummin sovittaisin matkalaisille mieluummin aasin kuin muulin roolia.
-
Täysi Purenta
- Andy Sipowich NYPD
Onneksi Murjaani kirjoitti sen mitä en itse kehdannut. Juuri tuota itsekin ajattelin. Toivon todella että tyttö löytyy kunnossa.
Yhä olen kyllä sitä mieltä, ettei voi olla syytä joka pakottaa äidin joka on kadottanut alaikäisen lapsen yhteen maailman vaarallisimmista maista lentämään kotiin.
Tuokin on hämmentävää, ettei uutisissa tiedetä oikein tarkkaan, missä kaksikko on lomansa viettänyt. Paikkakuntavaihtoehtoja annetaan kaksi. Sitäkään ei oikein tiedetä milloin tyttö on viimeksi nähty?
Yhä olen kyllä sitä mieltä, ettei voi olla syytä joka pakottaa äidin joka on kadottanut alaikäisen lapsen yhteen maailman vaarallisimmista maista lentämään kotiin.
Tuokin on hämmentävää, ettei uutisissa tiedetä oikein tarkkaan, missä kaksikko on lomansa viettänyt. Paikkakuntavaihtoehtoja annetaan kaksi. Sitäkään ei oikein tiedetä milloin tyttö on viimeksi nähty?
Kuinkahan tuttu paikka on ollut heille entuudestaan? Kenties aiempiakin lomia tai jopa sukulaisia/muita tuttuja...?
Erikoiselle kuulostaa tuon aidin lentaminen Suomeen samantien. Itse olisin varmaan ollut niin hataantynyt ja paniikissa, etten olisi voinut kuvitellakaan lahtemista. Olisi aika olennaista tietaa, olivatko kuinka paljon yhta matkaa reissullaan.
Erikoiselle kuulostaa tuon aidin lentaminen Suomeen samantien. Itse olisin varmaan ollut niin hataantynyt ja paniikissa, etten olisi voinut kuvitellakaan lahtemista. Olisi aika olennaista tietaa, olivatko kuinka paljon yhta matkaa reissullaan.
kun kuitenkin aina on elämä laina
Mä muutin tuon tytön ikäisenä käytännössä jo omilleni kun tulin äidiksi, nyt olen 25 ja jos äidin kanssa mentäisiin ulkomaille, ei äiti tasan tarkkaan päästäisi mua minnekään ilman tuhansia neuvojaan ja vaatimusta säännöllisestä yhteydenpidosta. Älkää käsittäkö väärin! Äitini vaatii kyllä että mä vastaan omasta elämästäni eikä puutu mun päätöksiin mitenkään vaikka huolehtiikin kovasti mutta ei kyllä mun äiti olisi minnekään mennyt jos sama olisi mulle tapahtunut.
Musta tuntuu että tuolle tytölle on käynyt jotain samankaltaista kuin Natalee Hollowaylle oletettavasti kävi: kohtasi vääriä tyyppejä ikävin seurauksin.
Musta tuntuu että tuolle tytölle on käynyt jotain samankaltaista kuin Natalee Hollowaylle oletettavasti kävi: kohtasi vääriä tyyppejä ikävin seurauksin.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Why don't we just flip a coin?"
Näistä nuorista tytöistä on kokemusta. Nykyään on niitä nuoria, jotka ovat itsepäisiä ja lähtevät ulos ilman äidin lupaa vaikkapa Meksikossa. Kun on kotona siihen totuttu, niin sama touhu jatkuu ulkomailla. Nuoret eivät kuuntele varoituksia. Kyllä se niin on, että äiti ei voi mitään, jos tytär on päättänyt lähteä kartsalle. Olisi pitänyt ihan pienestä pitäen pitänyt pitää kovaa kuria. Sehän ei nykyaikana onnistu.
Luulen, että tällainen juttu on kyseessä. Voi tietenkin olla, että tyttö joutui huonoon seuraan ja lopputulos voi olla mikä vaan.
Luulen, että tällainen juttu on kyseessä. Voi tietenkin olla, että tyttö joutui huonoon seuraan ja lopputulos voi olla mikä vaan.
-
Maura Isles
- Sofia Karppi
Koska äiti on edellisen kerran nähnyt tytön?
Oliko heillä yhteinen hotellihuone (tai huoneisto) vaiko ihan erilliset huoneet?
Kuinka huoneiden luovutus on tapahtunut? (jos äiti havahtuu vasta kentällä, ettei plikkaa näy?)
Oliko heillä yhteinen hotellihuone (tai huoneisto) vaiko ihan erilliset huoneet?
Kuinka huoneiden luovutus on tapahtunut? (jos äiti havahtuu vasta kentällä, ettei plikkaa näy?)
Ei voi olla kyse kovin köyhistä koskapa Mexicoon on menty.
Siellä on turistin alueet turvallisia,mutta mitään omatoimi matkailua sinne ei kannata harrastaa.
Tyttö taitaa vaan pelleillä ,(viesti kaverille)
En usko mistään vakavasta olevan kyse.
Siellä on turistin alueet turvallisia,mutta mitään omatoimi matkailua sinne ei kannata harrastaa.
Tyttö taitaa vaan pelleillä ,(viesti kaverille)
En usko mistään vakavasta olevan kyse.
Meksiko ei ole viime aikoina loistanut turvallisuusasioillaan, joten en usko että yksikään vanhempi lähtisi täysin rasavillin teinin kanssa Meksikoon sillä mentaliteetillä, että menkööt menojaan. Juuri siksi aavistelisin, että nyt ei ole käynyt hyvin...rahima kirjoitti:Nuoret eivät kuuntele varoituksia. Kyllä se niin on, että äiti ei voi mitään, jos tytär on päättänyt lähteä kartsalle. Olisi pitänyt ihan pienestä pitäen pitänyt pitää kovaa kuria. Sehän ei nykyaikana onnistu.
Pari ajatusta:
Poliisi uskoo hänen olevan kuitenkin vielä elossa, koska keskiviikkona (2 päivää katoamisen jälkeen) oli kirjautunut (tai päivittänyt jotakin) facebookiin. Toki tuon voisi kuvitella jonkun ovelan kidnappaajan Suomessa pystyvän lavastamaan, mutta suomea taitamattoman meksikolaisen saattaa olla jo hankalampi päivitellä facebookia.
Meksikoon ei matkusta tyhjätaskut. Siksi en usko, että rahojen loppuminen olisi missään nimessä syy äidin paluuseen etuajassa. Luulisin, että asialla on joku looginen selitys; jotain on uutisissa jätetty kertomatta. Esim. tytär on voinut lomailla Meksikossa jo pidempään, äiti pistäytynyt paikalle pariksi viikoksi ja tarkoitus ei ollutkaan lähteä samalla lennolla takaisin.
Poliisi uskoo hänen olevan kuitenkin vielä elossa, koska keskiviikkona (2 päivää katoamisen jälkeen) oli kirjautunut (tai päivittänyt jotakin) facebookiin. Toki tuon voisi kuvitella jonkun ovelan kidnappaajan Suomessa pystyvän lavastamaan, mutta suomea taitamattoman meksikolaisen saattaa olla jo hankalampi päivitellä facebookia.
Meksikoon ei matkusta tyhjätaskut. Siksi en usko, että rahojen loppuminen olisi missään nimessä syy äidin paluuseen etuajassa. Luulisin, että asialla on joku looginen selitys; jotain on uutisissa jätetty kertomatta. Esim. tytär on voinut lomailla Meksikossa jo pidempään, äiti pistäytynyt paikalle pariksi viikoksi ja tarkoitus ei ollutkaan lähteä samalla lennolla takaisin.
-
kid
Olikohan se nyt siis vain kirjautunut vai oikeasti päivittänyt jotain? Koska esim. mulla oli puhelimessa FB app joka oli aina kirjautuneena kun vaan avasin sen. Eli näytti mut automaattisesti onlinena jos osasin painaa sen ohjelman auki, minkä jokainen varmasti osaa jolla älypuhelin on. Eli olisko tytöllä ollut puhelimessaan tuo sovellus, ja mahdollinen ryöstäjä / kidnappaja tms käynyt vähän Facessa?eldd kirjoitti: Poliisi uskoo hänen olevan kuitenkin vielä elossa, koska keskiviikkona (2 päivää katoamisen jälkeen) oli kirjautunut (tai päivittänyt jotakin) facebookiin. Toki tuon voisi kuvitella jonkun ovelan kidnappaajan Suomessa pystyvän lavastamaan, mutta suomea taitamattoman meksikolaisen saattaa olla jo hankalampi päivitellä facebookia.
Ei nyt millään pahalla, mutta ihmiset jotka lähtee Playa del Carmeniin ei välttämättä ole niitä reissuruunia jotka oikeasti tietävät missä kannattaa mitäkin tehdä. Tässä voi mielestäni olla ihan kyse vaikka vaan siitä, että typy on räplännyt puhelintaan jossain -> joku on huomannut että kappas kallis puhelin -> ryöstömurha / kidnappaus tms. Mulla on frendejä tuolta suunnalta, jotka sanoo aina että ei kadulla oikein voi liikkua minkään vähänkään kalliimmannäköisen vehkeen kanssa ilman että joutuu ryöstetyksi. Lomakohde taas on ryöstäjien paratiisi: typerät, rikkaat valkoihoiset tulee heilumaan kännissä ja levitteleen tavaroitansa ja rahaa ympäriinsä. Anteeksi yleistys.
Itselle pisti myös korvaan tuo, että äiti lähti sitten kuitenkin kotiin. Voisiko kyseessä olla tapaus, että äiti on jo mennyt lähtöselvityksen läpi ja ajatellut että nähdään sitten koneessa, mutta tyttöä ei olekaan näkynyt eikä kuulunut? Jos tämä ei ole keissi, niin aika ihmeellisen kuulosta toimintaa. Oma äitini ei missään nimessä lähtisi maasta, jos olisin sinne kadonnut, vaikka olenkin aikuinen ja ulkomailla muutamaan otteeseen asunut ja paljon reissannut. Äidinvaisto on kuitenkin niin vahva, että luulisi vähintään niiden tunteiden ylittävän järjen? Ilmeisesti tällaisiakin ihmisiä sitten on..?
Tulos: henk. koht. uskon, että joko
a) äiti on syyllinen
b) ryöstömurha, kidnappaus tms.
Tai sitten tyttö on lähtenyt vain paikallisen Juaniton matkaan ja viettää vähän omaa lomaa.
Tässä olisi aika hyvä syy:murjaani kirjoitti:Minäkin mietin, miksi avunpyyntöviesti on laitettu ystävälle. Arvelen syyksi ajankohdan perusteella sen, että äiti on tuohon aikaan ollut jo koneessa eli tavoittamattomissa. (Maanantai ollut paluulennon päivä ja myös viestin ajankohta.)
i_i kirjoitti: Jos tosiaan on lähettänyt viestin, jossa on lukenut ainoastaan "Apua", voisi kuvitella, että viesti on lähetetty kovassa kiireessä. Ehkä on lähettänyt sen ensimmäiseen luettelossa vastaan tulleeseen numeroon tai sitten on vahingossa lähettänyt ystävän numeroon äidin numeron sijasta.
Johanna ******
Saanks ma kysyy et kuka helvetin taliaivo on keksiny laittaa must noin ruman kuvan lehteen? Ja joo olen elossa alkaa huoliko ihmiset....
Tykkää · · noin tunti sitten ·
elossa tuntuu olevan..
Saanks ma kysyy et kuka helvetin taliaivo on keksiny laittaa must noin ruman kuvan lehteen? Ja joo olen elossa alkaa huoliko ihmiset....
Tykkää · · noin tunti sitten ·
elossa tuntuu olevan..
-
Hans-Peter Haulikko
- Hetty Wainthropp
jos tuo kadonnut johanna on elossa ja voi hyvin, eikä ole kaapattuna ja ainoa asia mikä vituttaa on "ruma kuva" lehdessä, niin voisikos johanna sitten vaikka "vituuttaan" ilmoittaa meksikolaisille ja suomalaisille viranomaisille ja konsulaattiin ja perheelleen, että kaikki ok...
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
Helsingin Uutisten jutussa on mielenkiintoinen kohta:
Mutta hyvä homma, jos on kunnossa ja omasta tahdostaan "kadonnut". Missä lehdessä siitä muuten kuva on julkaistu, mulla ei ole sattunut osumaan silmiin sellaista?IL: Nuori Johanna katosi lomallaan Meksikossa
Helsinkiläinen Johanna, 17, katosi unelmiensa lomamatkalla Meksikon Cancunin Playa del Carmenissa, jossa hän oli äitinsä kanssa.
Loman piti kestää kaksi viikkoa ja kotimatkan oli tarkoitus alkaa maanantaina. Äiti lensi yksin Suomeen, kun Johanna ei koskaan saapunut lentokentälle. Asiasta kertoi ensimmäisenä Iltalehti.
Johanna oli käynyt samassa lomakohteessa ensimmäisen kerran kaksi vuotta sitten ja ihastunut siihen erittäin paljon. Tyttö tutustuu helposti ihmisiin, ja hän sai Meksikossa uusia kavereita. Tyttöä etsivät Suomen ja Meksikon viranomaiset.
Johannasta on levitetty kuvia pitkin Playa del Carmenia, ja hänestä tehtiin kansainvälinen katoamisilmoitus tiistaina.