Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

http://www.poliisi.fi/poliisi/keski-poh ... endocument
14.3.2013 klo 2.00 aikaan Isollakadulla ravintolan edessä riideltiin isommalla porukalla ja lopputuloksena oli, että ulkomaalainen mieshenkilö löi nyrkillä kasvoihin kokkolalaismiestä. Mies kaatui maahan menettäen hetkeksi tajunsa. Uhri vietiin ensiapuun tarkastuttamaan vammojaan.

http://www.poliisi.fi/poliisi/ita-uusim ... endocument
Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen
Loviisa, Määrlahti 13.3 2013 klo: 15.15
Poliisipartio ajoi Loviisassa Atomitietä Saaristotien suunnasta kohti ydinvoimalaa, kun partiota vastaan tuli henkilöauto voimakasta ylinopeutta. Partion tutka mittasi vastaantulijan nopeudeksi 135 km/h. Alueen nopeusrajoitus on 80 km/h. Syyksi ylinopeudelle ulkomaalainen kuljettaja kertoi kiireen hammaslääkäriin. Tapahtumapaikalla tie oli jäinen ja tiellä oli muuta liikennettä. Kuljettaja määrättiin heti voimaan astuvaan väliaikaiseen ajokieltoon ja ylinopeus käsitellään aikanaan törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
se on muuten melkonen vauhti tuo 135 kilsaa tunnissa tuolla tiellä ja vielä kun on muuta liikennettä. muutaman kerran oon tuolla ajellu ittekki, mut ei oo ollu kiire mihkää.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

http://www.poliisi.fi/poliisi/paijat-ha ... endocument
Pahoinpitely Lahdessa. Parikymppistä lahtelaismiestä pahoinpideltiin keskustan ravintolassa kahden jälkeen aamuyöllä. Kaksi ulkomaalaista miestä oli pahoinpidellyt miestä epäselväksi jääneellä tavalla ravintolassa - miehet oli poistettu ravintolasta järjestyksenvalvojien toimesta ennen poliisin paikalletuloa. Kasvoihinsa vammoja saanut mies kuljettiin ambulanssilla PHKS:aan hoidettavaksi. Poliisi selvittää tapahtunutta.
http://www.poliisi.fi/poliisi/keski-poh ... endocument
Törkeä petos

15.03.2013

K-P:n ja Pietarsaaren poliisilaitoksella on ollut tammi-maaliskuun aikana tutkinnassa laaja tilauspetos- ja maksuvälinepetossarja, jonka tutkinta alkaa olla loppusuoralla ja pöytäkirja siirtyy syyttäjälle. Poliisi on kirjannut asiasta rikosilmoituksen nimikkeellä törkeä petos.

Tutkinta lähti käyntiin tammikuussa poliisille kerrottujen tietojen perusteella sekä osaksi poliisin omien tiedustelutulosten pohjalta.

Kaksi Ruotsin kansalaista asusteli Kokkolan alueella ja elivät silminnähden vaurasta elämää vaikka saatujen tietojen perusteella näin ei pitäisi olla. Kävi selville, että ko. henkilöt elivät ns. pikalainojen ja luottokorttien turvin ja tilasivat useista postimyyntifirmoista tavaraa itselleen. Molemmat henkilöt on todettu varattomiksi Ruotsissa, mutta Suomeen asti tietoa ei ole tullut, joten toiminta oli suhteellisen helppoa.

Kaksikon toiminta on aiheuttanut yli 30 000 euron tappiot, koska missään vaiheessa henkilöillä ei ole ollut tarkoituksena tai heillä ei ole edes ollut mahdollisuutta maksaa tilauksia tai lainoja.

Osa tavaroista on saatu toimitetuksi takaisin myyjille ja jonkin verran käteistä rahaa on saatu takavarikkoon.
kuuluukohan tämä kokkolan juttu myös erääseen toiseen "vähemmistöketjuun"?
Oho
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Oho »

Itäeurooppalainen rysäytti täysillä ravintolan seinään Kurvissa
Julkaistu: 15.3.2013 16:49

Henkilöauto ajoi kovalla vauhdilla ravintolan seinään Helsingin Kurvissa Sörnäisissä perjantaina iltapäivällä.
Auto ajoi ruuhka-aikana kello 16 jälkeen vilkkaalla Hämeentiellä ravintola Kurvin kulmaan. Vieressä oli paljon ihmisiä bussipysäkillä.

- Auto on törmännyt seinään ja poistunut paikalta. Emme ole vielä tavoittaneet autoa. Se oli valkoinen VW Golf ja itäeurooppalaisissa kilvissä. Tietojemme mukaan kukaan sivullinen ei loukkaantunut törmäyksessä, Helsingin poliisin yleisjohtaja Esa Pennanen kertoi.

Silminnäkijän mukaan auto osui jarruttamatta ravintolan seinään ja useita ihmisiä oli hengenvaarassa.

Auto oli silminnäkijän mukaan mennyt melkoisesti kasaan ja auton kuljettaja vaikutti päihtyneeltä.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... k-trm-uutk
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

http://www.poliisi.fi/poliisi/helsinki/ ... endocument
15.3.2013 kello 16:00 aikaan Liettuan kilvissä olleen ajoneuvon kuljettaja oli menettänyt ajoneuvonsa hallinnan ja törmännyt talon kiviseen porrasaskelmaan. Tapahtuman jälkeen auton kuljettaja ja apukuljettaja olivat työntäneet vaurioituneen auton Kulmavuorenkadulle, josta auto oli jatkanut matkaansa Sörnäisten suuntaan.

Asiaa tutkitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
tuossa poliisin sivuilta tiedoite tuosta aiheesta ulkomaalaiset seinään autolla.

EDIT: onkohan nämä kaksi ulkomaalaisten seinään ajoa eritapauksia? vai onko eritapauksia, mutta sama tekijä ja auto?

Pahoinpitely
Vantaa, Punamultatori 16.3.2013 klo 3.35

Kahden seurueen välinen riita johti pahoinpitelyyn ravintolan edustalla. Kahden ulkomaalaisen seurueen riita sai alkunsa ravintolan tupakkakopissa. Seurueet siirtyivät ravintolan pihalle, jossa lähes kolmikymppisen miehen kimppuun hyökättiin takaapäin. Häntä lyötiin takaraivoon, jolloin hän kaatui kasvoilleen maahan. Tekijää etsittiin partion toimesta tuloksetta. Ambulanssi kuljetti uhrin sairaalaan päänvamman tutkimista varten.
http://www.poliisi.fi/poliisi/pohjois-k ... endocument
Kesälahdella Lappeenrannantiellä tapahtui puoliperävaunullisen kuorma-auton ja henkilöauton välinen liikennevahinko perjantaina 15.3. kello 14 jälkeen. Vuonna 1954 syntynyt joensuulainen mies oli matkalla pohjoisen suuntaan henkilöautollaan ja hän lähti ohittamaan edellään kulkenutta ajoneuvoyhdistelmää. Ohituksen ollessa menossa vuonna 1973 syntynyt venäläinen ajoneuvoyhdistelmän kuljettaja lähti ohittamaan hänen edellään ajanutta henkilöautoa, eikä huomannut auringon häikäisyn takia häntä ohittavaa henkilöautoa. Tämän seurauksena puoliperävaunuyhdistelmän perävaunu osui ohittavaan henkilöautoon. Henkilöauto suistui törmäyksen voimasta tien vasemmalle puolelle penkkaan. Henkilövahinkoja ei aiheutunut, eikä alkoholilla ollut osuutta tapahtumassa. Poliisi antoi kuorma-autonkuljettajalle rangaistusvaatimusilmoituksen liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

Asikkalassa ennen puoltayötä poistettiin häiritsevästi käyttäytynyt asiakas ravintolasta. Mies jäi notkumaan ravintolan edustalle. Paikalle tuli paikkakuntalainen n. 20 vuotias mies, jota ravintolasta poistettu löi nyrkillä kasvoihin saman tien. Miehet eivät tunteneet toisiaan entuudestaan. Ravintolan järjestyksenvalvoja otti pahoinpitelystä epäillyn kiinni ja poliisipartio kävi hakemassa miehen Lahden pääpoliisiasemalle. Miehellä ei ollut henkilöllisyystodistusta mukanaan ja ulkomaalaistaustan takia kielimuurikin oli esteenä henkilöllisyyden selvittämisessä. Pahoinpitelyn uhri sai lievän ruhjevamman, mikä ei vaatinut sairaalahoitoa. Poliisi tutkii asiaa pahoinpitelynä.

Lahden keskustan ravintolassa tapahtui puolenyön jälkeen tappelunnujakka, johon osallistui useampi eri kansalaisuuden omaava henkilö. Tupakkakopissa tapahtunutta nujakointia tutkitaan lievänä pahoinpitelynä eikä paikalta otettu ketään kiinni. Osallisten vammat jäivät vähäisiksi.
ulkomaalaiset vieraamme on tuoneet ihanaa kylttyyrin rikkautta tunkkaiseen ravintola kulttuuriimme.

Törkeä rattijuopumus ja ajoneuvorikkomus
Vantaa, Koivukylänväylä 16.3.2013 klo 10.46
Kolmikymppinen mies ajoi liikenteestä poistetulla autolla humalassa. Poliisipartio kiinnitti huomiota henkilöautoon, jonka kuljettajan kunnon he päättivät tarkastaa. Autoa kuljettanut mies puhalsi tarkkuusalkometriin 0,57 mg/l. Auto on poistettu liikennekäytöstä, joten partio irrotti siitä rekisterikilvet. Miehen ulkomaalainen ajokortti saatiin poliisin haltuun ja hänet määrättiin väliaikaiseen ajokieltoon.

http://www.poliisi.fi/poliisi/kymenlaak ... endocument
17.03.2013

Kotka, Mussalon satama, tullin tarkastuspiste 16.3.2013 klo 21.45. Mussalon Satama-alueella vuonna -75 syntynyt venäläismies kuljetti k-autoa alkoholin vaikutuksen alaisena, tullin suorittamassa puhalluskokeessa tulos 1.16 o/oo.
http://www.poliisi.fi/poliisi/keski-uus ... endocument
TÖRKEÄ RATTIJUOPUMUS ym.

Tapahtuma-aika ja -paikka 16.3.2013 KLO 15.40 Järvenpää/Pohjoisväylä

JÄRVENPÄÄ, Pohjoisväylän ja Vähänummentien risteyksessä tapahtui lauantaina iltapäivällä peräänajokolari. Kolarin osapuolina oli kolme henkilöautoa. Pohjoisväylää pitkin Kellokosken suunnasta ajanut henkilöauto joutui pysähtymään Pohjoisväylän ja Vähänummentien risteyksessä oleviin liikennevaloihin. Myös seuraava auto pysähtyi, mutta kolmantena tullut henkilöauto törmäsi tämän perään. Törmäyksen voimasta keskimmäinen ajoneuvo törmäsi ensimmäisenä valoissa olleen henkilöauton perään. Onnettomuudesta aiheutui lieviä vammoja neljälle henkilölle, joista kaksi oli lapsia. Törmäilleen ajoneuvon virolaiskuljettajalle suoritettiin puhalluskoe, joka antoi 2.5 promillen lukemat.
Virolaiskuljettaja otettiin poliisin suojiin odottamaan kuulusteluja ja hän tullee saamaan syytteet ainakin törkeästä rattijuopumuksesta, liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja vammatuottamuksesta.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

Ryöstön yritys
Vantaa, Kilterinraitti, 16.3.2013 klo 19.00
Nuorukainen yritti ryöstää toisen nuorukaisen Kilterinraitilla. Ulkomaalaistaustainen nuorukainen yritti tönimällä, potku- ja lyöntiyrityksin saada uhrin luovuttamaan hänelle rahaa. Uhri pystyi puolustautumaan siinä määrin, että ryöstö ei onnistunut.
kerrankin päättyi näin.

http://www.poliisi.fi/poliisi/helsinki/ ... endocument
Rattijuopumus, huumausainerikos ja kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta 17.3.2013 Arkadiankatu.
Poliisin suorittaessa viikonloppuna huumausaineen katuvalvontaa Pohjoisella rautatienkadulla, havaittiin läheisestä ravintolasta useiden asiakkaiden käyvän pysäköitynä olleen viron kilvissä olevan henkilöauton luona ja menevän takaisin ravintolaan. Henkilöauton lähdettyä liikkeelle poliisi päätti tarkistaa ajoneuvon ja kuljettajan kunnon. Ilmeni, että kuljettaja oli virolainen mieshenkilö, jolla ei ole ajokorttia. Mies puhalsi nollalukemat, mutta huumausaineen pikatesti näytti positiivista, joten hänet vietiin verikokeisiin. Ajoneuvossa oli lisäksi kaksi muuta henkilöä. Kuljettajalta ja toiselta kyydissä olleelta mieheltä löytyi hallusta myös epäiltyä huumausainetta. Miehet otettiin kiinni.
media on unohtanut mainita virolaisista uutisissaan, mikä ei ole yllätys.

18.03.2013

Poliisin valtakunnallisen teematoiminnan 2013 suunnitelman mukaisesti toteutettiin ulkomaalaisvalvonta-,turvalaite- ja nopeusvalvontaviikko 11.-17.03.2013 Päijät-Hämeessä. Valvontajakson aikana poliisin käytettävissä olevat voimavarat suunnattiin nopeuksien ja turvalaitteiden käytön valvontaan sekä ulkomaalaisten maassaolon edellytysten selvittämiseen. Valvontaa suoritettiin Päijät-Hämeessä hälytystehtävien ohessa.

Rangaistusvaatimuksia/rikesakkoja kirjoitettiin yht.21 kpl nopeusrajoituksen rikkomisista, ajo-oikeudettomia tavattiin 8 kpl, suojakypärättömiä mopoilijoita 2 kpl ja moottorikelkalla liikkuneita 4 kpl. Autovarkaita otettiin kiinni 3 ja etsintäkuulutettuja 10 henkilöä.

Ulkomaalaisvalvonnan osalta tarkistettiin useita ravintoloita ja niihin liittyviä ulkomaalaisia henkilöitä ja myös ajoneuvotarkistuksia tehtiin. Yhdellä tarkistetuista henkilöistä ei täyttynyt maassaolon edellytykset.

Lisäksi valvonnan ohessa kirjattiin rikosilmoitukset kahdesta törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kahdesta maastoliikennerikkomuksesta.
siinä raporttia valvonnasta.
Nönnöpupu
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Nönnöpupu »

Murronyritys Oulussa. Eilen iltapäivällä yritettiin Oulussa murtautua omakotitaloon jossa oli paikalla vain alakouluikäinen lapsi. Murtoa yrittänyt oli mies joka oli pari viikkoa aiemmin käynyt alueella kerjäämässä lapun kanssa ja jossa väitettiin hänen olevan "kuuromykkä". Tekijä on ulkomaalainen, todennäköisesti Itä-Euroopasta.

Eilen poliisi ei ehtinyt eikä jaksanut tulla paikalle koska tekijä olisi kuitenkin joka tapauksessa poissa kun poliisi saapuisi. Sisällä ollut alakoululainen on kuitenkin ymmärrettävästi vähän säikähtänyt, mutta onneksi naapurien avustuksella tekijä säikytettiin tiehensä. Teko ei nähtävästi ollut niin vakava koska sen uhrikin oli maahanmuuttajataustainen perhe...
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

Nönnöpupu kirjoitti:Murronyritys Oulussa. Eilen iltapäivällä yritettiin Oulussa murtautua omakotitaloon jossa oli paikalla vain alakouluikäinen lapsi. Murtoa yrittänyt oli mies joka oli pari viikkoa aiemmin käynyt alueella kerjäämässä lapun kanssa ja jossa väitettiin hänen olevan "kuuromykkä". Tekijä on ulkomaalainen, todennäköisesti Itä-Euroopasta.

Eilen poliisi ei ehtinyt eikä jaksanut tulla paikalle koska tekijä olisi kuitenkin joka tapauksessa poissa kun poliisi saapuisi. Sisällä ollut alakoululainen on kuitenkin ymmärrettävästi vähän säikähtänyt, mutta onneksi naapurien avustuksella tekijä säikytettiin tiehensä. Teko ei nähtävästi ollut niin vakava koska sen uhrikin oli maahanmuuttajataustainen perhe...
onko tästä jutusta poliisin tiedoitteita? onko asiasta tehty rikosilmoitus?

jos näin ei ole, niin en haluaisi tällaisia juttuja tässä ketjussa nähdä, koska "leimaaminen" tai "keksityt jutut" ei ole hyvästä ja sellaiset jutut on omiaan lisäämään rasismia. ja koska se "leimaaminen" ja rasismi on väärin, niin toivoisin, että perus pohjalta "huhu" ei olisi tässä ketjussa "uutisena".

mutta jos tuo pitää paikkaansa ja rikosilmoitus on tehty, niin kaikki ok. en siis epäile yhtään itse rikosta, koska tällaiset jutut on lisääntynyt vauhdilla suomessa ja jos vielä lapsia on ollut vaarassa, niin hurjaa on touhu "kuuromykillä insinööreillä". mutta kun "suomalaisillakin" on välillä tapana "värittää" juttuja, niin siksi fakta "mustaa valkoisella" olisi aina hyväjuttu. tuohon vielä, että jos "uhri on ulkomaalainen, niin ei vakava juttu", niin siihen en usko. itse olen umpisuomalainen ja perhe myös, eikä ne "koukut" meilläkään käyny, kun oli eräänä päivänä "kulttuuria" tarjolla, pyytämättä ja yllättäen.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

https://www.poliisi.fi/poliisi/ita-uusi ... endocument
Törkeä rattijuopumus, väärän henkilötiedon antaminen, kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta, väärennysaineiston hallussapito ja ulkomaalaisrikkomus
Vantaa, Koivumäentie 18.3.2013 klo 15.03

37-vuotias mies ajoi humalassa autolla ja kertoi itsestään väärät henkilötiedot poliisipartiolle. Poliisipartio meni tehtävälle huoltoasemalle, jonka pihassa mies oli ajanut henkilöautoa humalassa. Mies puhalsi tarkkuusalkometriin 0.66 mg/l. Hän antoi partiolle ulkomaalaisen ajokortin ja kertoi henkilötiedoikseen korttiin merkityt tiedot. Poliisipartio tutki asiaa, jolloin selvisi, että ajokortti on todennäköisesti väärennetty. Miehen oikea henkilöllisyys saatiin selvitettyä ja todettiin että hänet on määrätty maahantulokieltoon. Hänellä ei myöskään ole ajo-oikeutta. Mies otettiin kiinni jatkotoimenpiteitä varten.
semmonen "turisti"

https://www.poliisi.fi/poliisi/etela-ka ... endocument
Rattijuopumus,Rautjärvi, Simpele, Valtatie 6, 19.03.2013 kello 05:54.

Poliisipartio sai ilmoituksen siitä, että auto on suistunut Valtatieltä Simpeleellä. Partio meni paikalle ja tavoitti kuljettajan vuonna 1969 Neuvostoliitossa syntyneen venäläismiehen. Hänelle partion toimesta suoritettu puhalluskoe antoi tuloksen 1.08 promillea.
Nönnöpupu
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Nönnöpupu »

Ei ole poliisin tiedotetta eikä rikosilmoitusta, mutta uskon kyllä omaa lastani joka oli peloissaan ja muisti kyseisen miehen pari viikkoa aiemmin tapahtuneelta kerjäys ja tiedustelureissulta. Tapauksesta on myös naapurien havaintoja. Rikosilmoitustahan näin pienestä jutusta ei kannata tehdä, joutuu vain itse vaikeuksiin...

Eikä missään nimessä tämä oli rasismia tai väritettyä tarinaa sillä itsehän olen mamun puoliso ja siten siis puoliksi ulkomaalaisten lasten äiti. On kuitenkin kaikkien etu että Suomessa asuu vain ja ainoastaan kunnollisia, tunnollisia ja lainkuuliaisia mamuja ja jokainen rikoksiin syyllistynyt saadaan kiinni ja kotimaahansa rangaistusta suorittamaan.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

Nönnöpupu kirjoitti:Ei ole poliisin tiedotetta eikä rikosilmoitusta, mutta uskon kyllä omaa lastani joka oli peloissaan ja muisti kyseisen miehen pari viikkoa aiemmin tapahtuneelta kerjäys ja tiedustelureissulta. Tapauksesta on myös naapurien havaintoja. Rikosilmoitustahan näin pienestä jutusta ei kannata tehdä, joutuu vain itse vaikeuksiin...

Eikä missään nimessä tämä oli rasismia tai väritettyä tarinaa sillä itsehän olen mamun puoliso ja siten siis puoliksi ulkomaalaisten lasten äiti. On kuitenkin kaikkien etu että Suomessa asuu vain ja ainoastaan kunnollisia, tunnollisia ja lainkuuliaisia mamuja ja jokainen rikoksiin syyllistynyt saadaan kiinni ja kotimaahansa rangaistusta suorittamaan.
jos asia on noin kun sanoit, eli ei ole rikosilmoa eikä muutakaan, niin toivoisin, että et laittaisi tällaisia "juttuja" tähän ketjuun. koska mitään näyttöä/faktaa ei tapauksesta ole, niin tuollaiset on hyvä jättää pois tästä ketjusta.

vaikka asia olisi muuten totta ja olette kokeneet vääryyttä arvoisilta "turisteilta", niin se on hyvin ikävää ja tuomittavaa, mutta kun ei ole mitään muuta, kuin nim.Nönnöpupun kirjoitus, niin se ei ole "riittävä" tähän ketjuun. mustaa valkoisella olisi hyvä juttu.

ymmärtänet tämän arvoisa Nönnöpupu?

EDIT:

rikosilmoitus kannattaa aina tehdä!
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

https://www.poliisi.fi/poliisi/helsinki ... endocument
Tiistaina 19.3.2013 aamulla 38 -vuotias mies törmäili päihtyneenä useisiin ajoneuvoihin Kettutiellä, Pohjoisrannassa ja Helsingin keskustassa. Poliisi sai ilmoituksen Kettutieltä liikenteeseen lähteneestä epävarmasti liikkuneesta autosta, joka oli törmännyt useampaan henkilöautoon ja traktorin kuormauskauhaan. Myöhemmin tuli vielä ilmoitus, että samainen ulkomaan rekisterissä oleva auto oli ajanut toisen auton perään Pohjoisrannassa ja melkein törmännyt jalankulkijaan Yliopistokadulla. Tämän lisäksi auto oli törmännyt pysäköityyn autoon Yliopistokadulla. Myöhemmin Mechelininkadulla toisella tehtävällä ollut poliisipartio havaitsi samaisen auton ajavan hiljaisella nopeudella toisen auton perään. Auto pysäytettiin ja kuljettajalle suoritetussa huumetestissä oli viitteitä useiden eri huumausaineiden käytöstä.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

https://www.poliisi.fi/poliisi/lappi/ho ... endocument
Inarin Kaamasesta 06. -07.03.2013 anastettu moottorikelkka löytyi Norjasta

22.03.2013

Inarin Kaamasesta anastettiin 06.- 07.03.2013 kevyt perävaunu ja sen kyydissä ollut Skidoo Summit -moottorikelkka. Perävaunu löytyi Utsjoen Nuorgamista 11.03.2013 ilman rekisterikilpeä.

Norjan poliisi löysi anastetun moottorikelkan Pohjois-Norjasta, omakotitalon autotallista. Norjan poliisi on kuulusteluut kahta norjalaista miestä epäiltyinä ja asian tutkintaa jatketaan yhdessä norjan poliisin kanssa.

https://www.poliisi.fi/poliisi/keski-uu ... endocument
KAKSI KULJETTAJAA KAAHASI KORTTINSA HYLLYLLE
Tapahtuma-aika- ja paikka: 21.3.2013 klo 15:35, Nurmijärvi

Poliisin partio sai torstaina iltapäivällä tiedon kahdesta kovaa ylinopeutta ajavasta ajoneuvosta. Poliisin siviilimallinen auto oli tehnyt havainnon autoista Nurmijärvellä tiellä 3 ja ilmoitti havainnostaan partiolle. Molemmat autot ohittivat poliisin partion ja autoille mitattiin nopeudeksi 160km/h. Alueella sallittu nopeus on 100km/h. Kumpikin autoista saatiin pysäytettyä moottoritien sivuun. Autojen kuljettajiksi selvisi ulkomaalaistaustaiset 35 ja 37 vuotiaat miehet. Molempien miesten ajot päättyivät poliisimiehen määräämään väliaikaiseen ajokieltoon. Ajokortit otettiin poliisin haltuun.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

laitetaas tännekkin tämä turun "sattumus"

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/465936 ... en+Turussa
Kuusi miestä kävi käsiksi naiseen Turussa
KOTIMAA | Turun Sanomat 15:11
Kuusi miestä kävi käsiksi 20-vuotiaaseen naiseen Turun keskustassa perjantain ja lauantain välisenä yönä kello neljän jälkeen.

Kuuden ulkomaalaistaustaisen miehen joukko yritti tehdä suomalaisnaiselle seksuaalista väkivaltaa.

Ohi kulkenut pariskunta oli keskeyttänyt tilanteen ja miehet olivat paenneet paikalta.

Päätekijä oli puhunut suomea murtaen, muut osalliset olivat puhuneet keskenään toistaiseksi tuntematonta kieltä.

Miehet olivat 20-30 -vuotiaita, lyhyttukkaisia ja pukeutuneet toppatakkeihin ja farkkuihin. Ainakin yhdellä miehistä oli partaa.

Alkuperältään miehet saattaisivat olla kotoisin Lähi-idän suunnalta.

Poliisi pyytää tilanteen keskeyttänyttä pariskuntaa sekä muita tapahtuman nähneitä tai siitä jotain tietäviä ottamaan yhteyttä poliisiin numeroon 050-3498995.

TS

ja keskusteluketju löytyy tuolta:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=14580
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

https://www.poliisi.fi/poliisi/ita-uusi ... endocument
Kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta
Vantaa, Koivukylän puistotie 22.3.2013 klo 15.15
Vantaan poliisipartio pysäytti ulkomaan rekisterikilvissä olevan henkilöauton, minkä kuljettajalla ei ollut ajo-oikeutta. Poliisipartio kirjoitti asiasta rangaistusvaatimuksen ulkomaalaiselle kuljettajalle.
https://www.poliisi.fi/poliisi/keski-uu ... endocument
TÖRKEÄ RATTIJUOPUMUS

Tapahtuma-aika ja -paikka: 23.3.2013 klo 09.08 Tuusula Kulloontie

Poliisipartio pysäytti Kulloontiellä henkilöauton. Autoa kuljetti -73 syntynyt virolainen mies joka puhalsi alkometriin 2.65 promillen lukemat. Mies toimitettiin Järvenpään poliisiasemalle jatkotoimenpiteitä varten ja mies määrättiin väliaikaiseen ajokieltoon. Miehen virolainen ajokortti otettiin poliisin haltuun.
Törkeä rattijuopumus, kortitta ajo

23.3.2013 klo 04.45, Hyvinkää Erkylänkatu

Partio pysäytti p-auton Erkylänkadulla. Autoa kuljetti -85 syntynyt virolainen mies. Puhalluskoe antoi tulokseksi 1.75 o/oo. Kuljettajalla ei ollut voimassa olevaa ajo-oikeutta.
Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, kortitta ajo

21.3.2013 klo 13.29 - 13.43, Riihimäki-Hyvinkää-Nurmijärvi-Vantaa

Siviilimallinen liikennevalvonnassa ollut poliisiauto ajoi Helsinki-Tampere moottoritietä Riihimäeltä Helsingin suuntaan kun poliisiauton ohitti kovalla nopeudella ruotsin rekisterikilvissä ollut h-auto.

Partio lähti tavoittamaan em. autoa. Vantaan Keimolaan mennessä autolle mitattiin 11 eri nopeusmittausta keskinopeusmittarilla. Nopeuden vaihteluväli 100 km/h rajoitusalueella oli 150- 171 km/h. Suurten nopeuksien lisäksi tämä autoilija pakotti vasemmalla kaistalla edenneitä autoja siirtymään oikealle kaistalle ajamalla aivan edellä olevan puskurissa. Jos hän ei saanut tietä, ohitti hän oikealta tämän auton. Tämä toistui ajon aikana useita kertoja.

Auton kuljettajaksi osoittautui vantaalainen -95 syntynyt nuori nainen. Hänellä ei ole voimassa olevaa ajo-oikeutta.

Auton omistaja, -91 syntynyt mies istui apumiehen paikalla. Hän oli tietoinen kuljettajan kortittomuudesta.
mahtaakohan tämä ruotsin kilvissä olleen auton juttu liittyä toiseenkin ketjuun, eli mustalaisketjuun?

https://www.poliisi.fi/poliisi/paijat-h ... endocument
Lauantaina klo 23 aikaan kuljetti virolainen -72 syntynyt mies henkilöautoa päihtyneenä Mannerheiminkadulla. Miestä epäillään törkeästä rattijuopumuksesta. Hänen ajokorttinsa otettiin poliisin haltuun ja hänet määrättiin ajokieltoon. Mies laitettiin selviämään kuulustelua varten.
Aamulla puoli viiden aikaan menetti kuubalainen mies kuljettamansa henkilöauton hallinnan Orimattilankadulla suistuen lopulta ojaan. Vastaan tullut autoilija joutui voimakkaasti jarruttamaan välttääkseen törmäyksen. Suistuneen auton kuljettaja oli päihtynyt ja häntä epäillään rattijuopumuksesta ja törkeästä liikenteen vaarantamisesta. Hänen kuubalainen ajokorttinsa otettiin poliisin haltuun ja hänet määrättiin ajokieltoon. Mies laitettiin selviämään kuulustelua varten.

https://www.poliisi.fi/poliisi/pohjois- ... endocument
Lauantai aamupaivällä kello 11 aikaan Kajaanintietä pohjoisen suuntaan yksin henkilöautolla ajanut, vuonna 1960 syntynyt venäläinen nainen ei havainnut Voimatien risteyksessä kulkusuunnalleen vaihtunutta punaista liikennevaloa ja törmäsi yksin liikkeellä olleen, Voimatieltä vihreän valon vaihduttua liikkeelle lähteneen 1972 syntyneen kontiolahtelaismiehen kuljettaman henkilöauton vasempaan takaoveen. Kummallekaan osallisista ei tullut henkilövahinkoja, mutta onnettomuudessa oli aineksia vakaviinkiin henkilövahinkoihin. Molemmat ajoneuvot vaurioituivat ajokelvottomiksi ja ne jouduttiin siirrtämään paikalta hinausautolla.

Onnettomuus tapahtui liikenteellisesti lähes vilkkaimpaan aikaan ja aiheutti liikenteen ruuhkautumista pahoin Voimatien ja Kajaanintien risteyksessä. Poliisi kiittääkin autoilijoita kärsivällisyydestä onnettomuuspaikan raivaamisen aikana.

https://www.poliisi.fi/poliisi/keski-po ... endocument
24.03.2013

Kolmen ulkomaalaistaustaisen henkilön epäillään syyllistyneen myymälävarkauteen Kokkolassa. Seurue anasti Metrotukusta lauantaina huomattavan määrän tupakkia. Seurueeseen kuului kaksi naista ja yksi mies. Henkilöiden nimet eivät ole poliisin tiedossa.
Vastaa Viestiin