8-vuotiaan Eerikan murha, Helsinki 2012

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
mummo59
Remington Steele

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja mummo59 »

Vielä Eerikan Susanna-äidistä.

Minusta äiti pitääjättää rauhaan, hänellä on varmasti omia ongelmiaan, mutta hän on kokenut jotain niin kauheata, että en usko hänen koskaan pääsevän siitä yli.

Me olemme täällä täysin ulkopuolisna järkyttyneitä ja yritämme löytää vastauksia.
Miettikää miltä biologisesta äidistä tuntuu.

Häneltä on viety kaikki oikeudet lapseensa, kädet sidottuina hän on yrittänyt löytää apukeinoja, kun on sieltä syksystä 2012 ollut täysin oikeilla jäljillä hiusten lähdöstä yms.

Tässäkin on minusta yksi oppimisen paikka.
Omat riidat, kaunat yms pitää pystyä jättämään ulkopuolelle ja pystyä sopimaan lasten asioista.
Ilmeisesti äidillä ei ole ollut mahdollisuutta olla yhteydessä esim TOukon isään ja kertoa huolistaan.

Kuvitelkaa itseänne, tiedätte lapsellanne olevan hädän ja joka suunnasta minne otatte yhteyttä, teitä pilkataan, nauretaan päin naama tai ajetaan pois.
mummo59
Remington Steele

Ja vielä (äitinä tunnen niin suurta myötätuntoa)

Netistä eri paikoista voimme lukea Eerikan äidin ystävien kannanottoja, kaikki nekin toistavat sitä samaa, ongelmia naapurin kanssa (koirasta) ja kostona thty ilmoitus.

Tässä taas yksi:
"eerika on loistava esimerkki tästä. eerikan alamäki alkoi siitä että perhe ei miellyttänyt naapureita ja tehtiin järjettömiä ilmoituksia. kaikki päättyi toisin päin ilmoituksiin ei reagoitu. kun alun perin oltaisin jätetty reagoimatta turhaan ilmoitukseen ja autettu äitiä ei tässä oltaisin. kyllä nyky resursseilla voidaan tehdä muutosta "
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Minä luulen, että tuon huostaanoton jälkeen Touko sai ahaa-elämyksen ja alkoi vaatia tyttöä itselleen vedoten äidin alkoholismiin..
Juttu pedattiin todella hyvin lääkärisnaisen ym kanssa. Alkoi se täydellinen parjauskamppania.
Ei yksi bailauskerta kaada maailmaa. Mutta äiti teki virheen, kun soitti Toukolla. Luuli saavansa tukea ja apua, mutta toisin kävi.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
mummo59
Remington Steele

Itseasiassa olen jokaiselle äidin ystävälle, jonka olen netistä bongannut antanut neuvon, että nostakaa iso juttu lehdistössä, tehkää iso haloo, kunnes jokainen kivi asiassa on käännetty ja totuus tullut esiin.

Toivottavasti tekevät niin ja tämä on alkua.

Itse olisin jo silloin, kun Eerikan huoltajuusasiat menivät sotkuun ja Eerikalla alkoi näkyä pahoinpitelyn jälkiä myynyt asian jokaikiselle lehdelle, tehnyt leirin eduskuntatalon portaille, pommittanut ministereitä, oikeusasiamiestä ihan kaikkia.

Olen kuitenkin ymmärtänyt, että Eerikan äiti on huono pitämään puoliaan viranomaisia ja auktoriteetteja vastaan.
Nönnöpupu
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Nönnöpupu »

Äitihän ei ole syyllinen tähän kauheuteen, mutta ainakin paperilehdissä olleen aikajanan mukaan pienen Eerika-raukan lastensuojeluasiakkuus alkoi jo hänen olleessaan alle vuoden ikäinen. Mikäli tämä pitää paikkaansa niin se kasaa osavastuuta entisestään lastensuojelun niskaan, mutta toisaalta siitä voidaan päätellä että äidilläkin on saattanut olla parantamista omissa toimissaan.

En hae tässä nyt sitä että äitiä pitäisi syyllistää tai moittia jälkikäteen, mutta jos tapauksesta halutaan jotain oppia niin pitää alkaa riskejä tunnistamaan paremmin. Itse uskon että Eerikan olisi voinut olla parempi olla pidempi aika sijoitettuna kodin ulkopuolelle, käydä äidin luona kotilomilla ja olla tapaamatta "isää" lainkaan. (Isä lainausmerkeissä sillä oikea isähän on se joka pitää lapsensa puolta ja suojelee..)
mummo59
Remington Steele

Nönnöpupu kirjoitti:Äitihän ei ole syyllinen tähän kauheuteen, mutta ainakin paperilehdissä olleen aikajanan mukaan pienen Eerika-raukan lastensuojeluasiakkuus alkoi jo hänen olleessaan alle vuoden ikäinen. Mikäli tämä pitää paikkaansa niin se kasaa osavastuuta entisestään lastensuojelun niskaan, mutta toisaalta siitä voidaan päätellä että äidilläkin on saattanut olla parantamista omissa toimissaan.

En hae tässä nyt sitä että äitiä pitäisi syyllistää tai moittia jälkikäteen, mutta jos tapauksesta halutaan jotain oppia niin pitää alkaa riskejä tunnistamaan paremmin. Itse uskon että Eerikan olisi voinut olla parempi olla pidempi aika sijoitettuna kodin ulkopuolelle, käydä äidin luona kotilomilla ja olla tapaamatta "isää" lainkaan. (Isä lainausmerkeissä sillä oikea isähän on se joka pitää lapsensa puolta ja suojelee..)
Siis ne lastensuojeluasiakkuudet johtuivat TOukon häiriköinnistä. Äitihän haki TOukolle lähestymiskieltoakin.
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Just niin.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Nönnöpupu
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Nönnöpupu »

No eihän sillä lastensuojelun vastuun kannalta ole väliä mistä aiheutuivat, mutta jos asiakkuus on ollut pitkäaikaista, vuosia kestävää niin sitä suuremmalla syyllä olisi pitänyt huomata että jossain ON vikaa. Nähdä että ilman isää asiat ovat ok.
Äidilläkin olisi ollut paremmat mahdollisuudet selvittää asiansa ja saada kiusantekomielessä tehdyt ilmot selvitettyä jos olisi ollut pari vuotta absolutisti. Ette nyt yritä vääntää minusta äidinsyyttäjää tässä kuitenkaan.
mummo59
Remington Steele

Itse asiassa minusta täällä käydään keskustelua ja vaihdetaan ajatuksia ja tietoa.

Olen ymmärtänyt, että äiti erosi Toukosta Eerikan ollessa 4 kk.

Tämän jälkeen Touko häiriköi äidin perhettä niin, että äiti haki lähestymiskieltoa.
Naapurit tietysti tekivät ilmoituksia, kun känninen mies häiriköi yh-äitiä, jolla pieni vauva.
Kun ex häiriköi, ei paljon muita mahdollisuuksia ole kuin tuo lähestymiskielto.
MOnet äidit ovat sen karvaasti kokeneet ja kuitenkin äidinkin päälle tulee leima exän häiriköinneistä.

Toukohan oli avioliitossa/avoliitossa jonkun naisen kanssa, jolla oli myös lapsi. Tämä nainen kehui Toukoa tosi lapsirakkaaksi, mutta ei voinut jatkaa Toukon alkoholismin takia yhteiseloa.
Sen jälkeen Touko muutti johonkin alkoholistien asuntolaan.
Mierman
Alokas

Viesti Kirjoittaja Mierman »

Onko tietoa ketkä hautasivat pikku-Eerikan? Olen miettinyt, että oliko Tarkin suku paikalla siunauksessa vai jäivätkö pois tilaisuudesta. Uskoisi Tarkin suvulla ja Eerikan äidillä olevan aika tulehtunut suhde toisiinsa, mutta se ei sulje pois hautaukseen osallistumista.
100% ihmisistä kuolevat kerran elämässään.
rokka
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja rokka »

Anteeks, kun en jaksa lukea ketjua edes vähän taaksepäin. Kommentoin vaan pariskunnan Touko&Sirpa saamaa tuomiota. Luottamukseni Suomen oikeusjärjestelmään on ollut jo vuosia erittäin kriittisellä tasolla. Nyt, kun tuomio paukahti elinkautiseen, olen erittäin tyytyväinen.
Toisaalta olen erittäin pahoillani siitä, että nämä ihmiset eivät tule istumaan tuomiostaan, tuskin puoltakaan. Vaikka eipähän se tuo Eerikan elämää paremmaksi vaikka istuisivat loppuelämänsä. Ja mitäpä elinkautinenkaan auttaa, jos itse syylliset, eivät oivalla tehneensä mitään pahaa? Niin, ja ainahan voi valittaa hoviin..siellähän tuomiot tunnetusti muuttuvat.
-Heittämällä läpi-
Narsistinvihaaja
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Narsistinvihaaja »

Luin tuon Eerikan äidin haastattelun tämän päivän seiskasta.
Olen aikaisemmin jonkin verran arvostellut Susannaa,koska antoi huoltajuuden pois.
En ymmärrä sitä vieläkään,mutta todellinen äidin hätä sieltä lehdestä nousee esiin.
En usko että antaa haastatteluita rahan takia vaan juuri sen vuoksi,minkälaista kohtelua on saanut esim. lastensuojelun osalta.
Hän on todella surullinen ja Eerikan surman jälkeen, sanoo olevansa ihmeissään,että on edes elossa.Elää minuutti kerrallaan.
Kertoo että murhaajien tuomiot ovat hyvä asia hänen ja velipuolen eheytymisen kannalta,mutta ei korvaa Eerikan henkeä.
Sanoo Tarkin ja Laamasen vauvasta:" Tuntuu pahalta että hän on saanut lapsen sen jälkeen,kun on murhannut minun tyttäreni.Hän oli raskaana tehdessään ne asiat Eerikalle.Minua säälittää myös tämän lapsen puolesta".
Susanna sanoo myös:"Ei pidä paikkaansa,että Eerikasta olisi pitänyt kantaa huolta kuuden kuukauden iästä saakka.Eerika voi silloin hyvin"
Ero oli tullut Tarkin jäätyä kiinni seksuaalirikoksesta ja Susanna haki Tarkille läh.kieltoa,jonka myöhemmin perui.
"Silloin romahdin ja hain kotipalvelulta apua.Se oli pääosin henkistä tukea ja konkreettista apua"
"Eerika oli kotona asuessaan reipas,iloinen,eläväinen,huumorintajuinen ja hirveän kova tekemään.Meillä oli lämpimät ja hyvät välit.Hänellä oli paksut,kauniit hiukset ja nätit vaatteet.Hänen paras ystävänsä asui samassa pihapiirissä ja tytöt olivat kuin siskoksia.He pitivät pihallamme muun muassa kioskia,josta kauppasivat tekemiään hiekkakakkuja."kertoo Susanna.
Kuulostaa kyllä paremmalta elämältä kuin Tarkin luona.
Tämä on vaan niin surullista...:(
Trust no one....
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Uusin alibi
Eerikan, 8, murhaajat näyttivät itse: Näin kaikki tapahtui!
21.3.2013, 14:28
Mika Lahtonen

Eerikan murhasta tuomitut Touko Tarkki, 36, ja Sirpa Laamanen, 48, näyttivät Pasilan poliisitalolla järjestetyssä rekonstruktiossa, mitä Helsingin Puotilassa Rantakartanontiellä sijaitsevassa kodissa tapahtui viime äitienpäivänä. Rekonstruktio on osa poliisin suorittamaa esitutkintaa.
Kuva
Rekonstruktiossa Touko Tarkki näyttää ensin, miten Eerikan äitipuoli sitoi lapsen kädet. Sen jälkeen pieni lapsi peitetään ensin lakanalla, sen jälkeen pressulla. Lopuksi ”paketti” kiedotaan vielä narulla.

Toisessa rekonstruktiossa Sirpa Laamanen näyttää, kuinka kaikki hänen mielestään tapahtui.

Molemmat esittävät lapsen paketoimisen ilman tunteenpurkauksia.

Rekonstruktiokuvat julkaisi tänään ilmestynyt Alibi.
Toi taukkihan valehteli oikeudessa, siellä sanoi tytön olleen jo sidottuna kun hän tuli kahdeksan aikoihin töistä.
Voi luoja mua niin tekee pahaa katsoa tuotakin kääröä, mutta minusta on oikeus ja kohtuus tuoda tämän parin suunnaton raakuus kaikille tiedoksi.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Narsistinvihaaja
Armas Tammelin

Lisään: Eerikan äiti kertoo muuten,että häntä painostettiin huoltajuuden osalta,oltiin tehty jo valmiiksi lastensuojelussa paperi,jossa äiti luopuisi huoltajuudestaan.
Äidillä oli myös hätä,että lapsi on laitoksessa.
Mietinkin,että ihminen joka ei ole asioinut paljonkaan viranomaisten kanssa,voi kovasti säikähtää asiaa.
Trust no one....
Narsistinvihaaja
Armas Tammelin

v-a-45 kirjoitti:Uusin alibi
Eerikan, 8, murhaajat näyttivät itse: Näin kaikki tapahtui!
21.3.2013, 14:28
Mika Lahtonen

Eerikan murhasta tuomitut Touko Tarkki, 36, ja Sirpa Laamanen, 48, näyttivät Pasilan poliisitalolla järjestetyssä rekonstruktiossa, mitä Helsingin Puotilassa Rantakartanontiellä sijaitsevassa kodissa tapahtui viime äitienpäivänä. Rekonstruktio on osa poliisin suorittamaa esitutkintaa.
Kuva
Rekonstruktiossa Touko Tarkki näyttää ensin, miten Eerikan äitipuoli sitoi lapsen kädet. Sen jälkeen pieni lapsi peitetään ensin lakanalla, sen jälkeen pressulla. Lopuksi ”paketti” kiedotaan vielä narulla.

Toisessa rekonstruktiossa Sirpa Laamanen näyttää, kuinka kaikki hänen mielestään tapahtui.

Molemmat esittävät lapsen paketoimisen ilman tunteenpurkauksia.

Rekonstruktiokuvat julkaisi tänään ilmestynyt Alibi.
Toi taukkihan valehteli oikeudessa, siellä sanoi tytön olleen jo sidottuna kun hän tuli kahdeksan aikoihin töistä.
Voi luoja mua niin tekee pahaa katsoa tuotakin kääröä, mutta minusta on oikeus ja kohtuus tuoda tämän parin suunnaton raakuus kaikille tiedoksi.
Uskon,että nämä kaksi saavat joku päivä ansaitsemansa raakuuden osakseen.
Siis,uskon! En vain toivo.
Lakanat pois selleistä ainakin,pelkkä kuolema olisi noille liian helppo.
Trust no one....
Vastaa Viestiin