Kadonnut Tiina Järvinen, 23v. -Tampere 21.3.2013

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
reijoreipas
Jack Bauer

Re: Kadonnut Tiina Järvinen, 23v. -Tampere 21.3.2013

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

delila kirjoitti:
reijoreipas kirjoitti:Nonniin, lapset.
Järvisen kuvaa kun katsoo, niin näkee selvästi, että kasvoilla on bentsojen aiheuttamaa turvotusta.
Tästä voi vetää selvän johtopäätöksen, että oli jollain tapaa mielenterveysongelmainen.
Wow, enpä tahtoisi kadota ja saada kuvaani minfolaisten ruodittavaksi. Terv. pallopää, jolla kaiken lisäksi valoherkkien silmien takia on monissa kuvissa silmät "puolitangossa" :D
Pallopäisyyden ja bentsopöhön eron huomaa ilman lääketieteellistä koulutustakin.
Mary Shannon
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Mary Shannon »

reijoreipas kirjoitti:
delila kirjoitti:
Järvisen kuvaa kun katsoo, niin näkee selvästi, että kasvoilla on bentsojen aiheuttamaa turvotusta.
Tästä voi vetää selvän johtopäätöksen, että oli jollain tapaa mielenterveysongelmainen.
Wow, enpä tahtoisi kadota ja saada kuvaani minfolaisten ruodittavaksi. Terv. pallopää, jolla kaiken lisäksi valoherkkien silmien takia on monissa kuvissa silmät "puolitangossa" :D
Pallopäisyyden ja bentsopöhön eron huomaa ilman lääketieteellistä koulutustakin.
Ai miten? Missä kohtaa kasvoja sitä ilmenee? :shock:
saippuakauppias
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja saippuakauppias »

Ihan sama miten ruoditte ja spekuloitte niin itsemurha aivan selkeä. Katsotaan vaikka sitten kun tämä päättyy jos päättyy.. Olen varmasti oikeassa vaikka en niin haluaisikaan :/
carrie
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja carrie »

Tuli muuten vaan mieleen, että jos haluaa piilottaa aikajanaltaan parisuhde merkinnän, ja sitten kun haluaa laittaa sen takaisin, laittaa facebook automaattisesti sen ajankohdan, kun päivittää taas tiedon näkyville kaikille.
Mun kaveri meni kihloihin, ja se laittoi kihloissa henkilön ***** kanssa, ja sitten se yritti vaihtaa jotain asetuksia ja se kihlaus juttu häipyi sen tiedoista, se laitto sen parin päivän päästä sitte uusiks näkyville, niin facebook näytti, että ne ois sinä päivänä menny kihloihin. Sori tosi huonosti selitetty :D
Mä kans todella todella toivon, että puhelutiedot on selvitetty!

Mua kans ihmetyttää, kun poikaystävä on niin nopeasti antamassa lehdille jo haastatteluja, toisaalta, jos ne on riidellyt ja Tiina on uhkannut tehdä itselleen jotain, niin josko sen takia mies on tehnyt ilmotuksen niin ajoissa? Jos mies on kertonut poliiseille, että he ovat riidelleet ja Tiina on ollu itsetuhoisen oloinen, ja sen takia poliisitkin toimii niin nopeasti? Voihan myös olla, että Tiina on uhannut tehdä itselleen jotain, mutta mies ei ole uskonut, että hän kuitenkaan tekisi, ja antanut sen takia koko riidan vaan olla. Mutta sitten Tiina onkin kadonnut, miehelle on tullut paniikki, että ei kai se tee itselleen mitään tyhmää, ja kiirehtii tekemään katoamis ilmoituksen (tai infoaa Tiinan porukoille asiasta ja ne tekee ilmotuksen) ja poliisit ei halua tuoda julkisuuteen parin henkilökohtaisia asioita, ja siksi poliisit sanoo, että ”hänen katoamisestaan on syytä olla enemmän huolissaan. Ihan syystä toimme katoamisen nopeasti julki”.

Mutta olisi kiva tietää, että oliko se nyt sitten ees Tiinan vanhemmat tai poikaystävä ketkä sen ilmotuksen teki, vai kenties ne työkaverit jotka varmasti oli hämillään ja ihmeissään kun säntillinen tyttö ei töihin ilmaantunutkaan.
Ja mihin aikaan se ilmoitus on todellisuudessa tehty! Sain alkuun käsityksen, että tehty jo aamupäivästä, että mies olisi sen tehnyt tai Tiinan vanhemmat, mutta onkohan asia nyt sitten kuitenkaan näin?

” Voin olla väärässäkin, mutta poikakaverin firma on ainakin hänen kotiosoitteessaan, eli 100m päässä siitä mistä nyt etsittiin.”
Hänen vanhempiensa kotiosoitteesta 100m päässä, vai asunnon jossa molemmat Tiina ja poikaystävä asuivat?
Vai onko firma kenties myös asuintalo, asunto jossa mies on asunut ennen tavattuaan Tiinan, ja Tiinan tavattuaan, he ovat muuttaneet Tiinan asuntoon sinne vähän kauemmas työpaikasta?
Tämähän tarkoittaisi, että heillä on tavallaan kaksi asuntoa.
Mun mielestä tästä katoamisesta erikoisen tekee vielä tuo ajankohta, keskellä kirkasta päivää!
Eri asia jos olisi kadonnut illalla/yöllä matkalla baarista kotiin tms, mutta että keskellä kirkasta päivää :/
Angel - put sad wings around me now
Protect me from this world of sin
So that we can rise again
Napsukka_
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Napsukka_ »

Samaa mietin mä että tuo katoamisajankohta on kyllä outo jos kyseessä olisi mahdollinen henkirikos jonkun ulkopuolisen toimesta.Hyvin hyvin vahvasti mä itse epäilen itsemurhaa (jos mitään kirjettä on koskaan ollutkaan???) tai jos ei sitä niin sitten mahdollista piileskelyä jossain kun säikähtänyt "mediamylläkkää" eikä uskallakaan ilmottautua enää.
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Onko Tiinan puhelin esimerkiksi pystytty paikallistamaan? Sen avulla voisi saada jotain vihiä. Voihan olla, että katoamisilmoitus, vaikka kiireellinenkin on tehty vasta sen jälkeen, kun Tiina ei ole mennyt töihin. Sieltä on soitettu ja kysytty, missä viipyy. Silloin on tehty ilmoitus. Ei se, ettei Tiina ole kotona, kun poikaystävä tulee sinne, vielä aiheuta mitään paniikkia. Tuo Kallehan on vain ajatellut, että meni jonnekin asioille ennen työvuoron alkua ja on yrittänyt soitella siitä.

En usko poikaystävää ainakaan suoranaisesti syylliseksi. Jos niin olisi, ei hän olisi kertonut mistään edellisen illan riidasta(siis jos sellainen on ollut). Sehän viittaisi suoraan syyllisyyteen.
Ehkä olen naivi, mutta näin ajattelen. Ellei sitten ole umpikiero ja osaa vedättää.

Olin varma, että Tiina ilmestyisi kotiin eilen, lauataina siksi, että ajattelin hänen lähteneen vaikka Tukholmaan risteilylle ja palaavan ajatukset ja mieli tasaantuneena. Ei oikein sovi säntillisen tytön kuvaan, ei olisi jättänyt työpaikalle ilmoittamatta, mutta tuli vaan mieleeni.

Nyt alan todella pelätä pahinta. Onko Tampereella liikuunut outoja hiippareita?
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Amalia
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Amalia »

Masentunut ihminen osaa näyttää hyvinvoivalta vaikka hautoisi itsemurhaa. Tällä hän varmistaa että pelastuminen on mahdotonta. Tiedän eräänkin vaikeasti masentuneen joka keräsi pitkään itsensätappovälineitä ja katsoi sellaisen ajankohdan itsemurhalle ettei häntä pystynyt kukaan pelastaa ( hänet oli jo pariin kertaan pelastettu). Ja kyseessä oli nuori ihminen.

Tiinan tapaus on selkeä itsemurha/ Tiina on itsetuhoinen, sen vuoksi asiaan puututtiin näin nopeasti. Toivottavasti ei ole päässyt tapahtumaan mitään lopullista..

Unohtakaa kaappaukset tai muu dramatiikka. Simple the best.
Napsukka_
Scooby-Doo

Nämä huhupuheet ovat tulleet ilmeisesti Tiinan puolelta eli mä ainenkaan usko että mies itse on kertonut kenellekkään mitään vaikka jotain kertomista olisikin?
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Atlanta kirjoitti:Onko Tiinan puhelin esimerkiksi pystytty paikallistamaan? Sen avulla voisi saada jotain vihiä. Voihan olla, että katoamisilmoitus, vaikka kiireellinenkin on tehty vasta sen jälkeen, kun Tiina ei ole mennyt töihin. Sieltä on soitettu ja kysytty, missä viipyy. Silloin on tehty ilmoitus. Ei se, ettei Tiina ole kotona, kun poikaystävä tulee sinne, vielä aiheuta mitään paniikkia. Tuo Kallehan on vain ajatellut, että meni jonnekin asioille ennen työvuoron alkua ja on yrittänyt soitella siitä.

En usko poikaystävää ainakaan suoranaisesti syylliseksi. Jos niin olisi, ei hän olisi kertonut mistään edellisen illan riidasta(siis jos sellainen on ollut). Sehän viittaisi suoraan syyllisyyteen.
Ehkä olen naivi, mutta näin ajattelen. Ellei sitten ole umpikiero ja osaa vedättää.

Olin varma, että Tiina ilmestyisi kotiin eilen, lauataina siksi, että ajattelin hänen lähteneen vaikka Tukholmaan risteilylle ja palaavan ajatukset ja mieli tasaantuneena. Ei oikein sovi säntillisen tytön kuvaan, ei olisi jättänyt työpaikalle ilmoittamatta, mutta tuli vaan mieleeni.

Nyt alan todella pelätä pahinta. Onko Tampereella liikuunut outoja hiippareita?
Onhan Tampereella niitä hiippareita riittänyt, jos ei ole saatu yhteyttä ei ole edes työpaikalle illmottanut niin sitten on syytä olla huolissaan, mutta edelleen noitten huhujen kanssa kannattaa olla tarkkana, ei turhaa levittelyä.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ihan vain tiedoksi, että bentsodiatsepiinit (bentsot) eivät aiheuta turvotusta, bentsot ovat rauhoittavia lääkkeitä. Sen sijaan varsinaiset mielialalääkkeet (SSRI/SNRI-lääkkeet) aiheuttavat turvotusta ym. lukuisia haittavaikutuksia, mm. itsetuhoisuutta. Bentsojen pahin haittavaikutus on joillekin kehittyvä riippuvuus.
Ja itse en ole huomaavinani Tiina Järvisen kasvoista mitään erityistä turvotusta. Pahoittelen osittaista ot:tä mutta tulipahan korjattua.

Sitten sellainenkin vastaus kun vertasin että katoamispaikasta on surmattuna löytyneen Raija Juutilan surmanneen avopuolison yrityksen tontille Kangasalle Valoputkentielle vain noin 3 kilometriä niin en suinkaan tarkoittanut että Tiina Järvinen olisi nimenomaan surmattu ja sinne viety, heitin vain että mielenkiintoisen lähellä kyseinen paikka sijaitsee ja tässä(kin) ilmeisesti viimeisen varman havainnon on avopuoliso kadonneesta tehnyt. Raija Juutilan vuonna 1993 surmannut avokki, 67-vuotias Tauno "Tane" Luukkala on turvallisesti Kylmäkosken vankilassa eikä varmasti sieltä käsin ketään tapa. Mietin vain olisiko tässä mahdollinen surmaaja ottanut vähän oppia Luukkalan tapauksesta vaikka epätodennäköistä se onkin, heitimpä vain nyt tuon ajatuksen.
Lisäksi Juutila surmattiin kesällä 1993, nyt on kuitenkin maa jäässä.

Mikäli ulkopuolinen on surmannut Tiinan niin silloin sen täytyy olla mahdollisesti samaa kastia kuin Kiinalaisnaisen surmassa, mutta toisaalta mielenterveysongelmaisella tuskin olisi autoa käytettävissä jolla ruumis kuljetettaisiin pois.
Ihan vain asian poissulkemiseksi olisi ehkä aiheellista tutkia, löytyykö poikaystävän autosta esim. verta tmv. epänormaalia oudosta paikasta joka ei sovi normaaliin Tiinan kyydissä olemiseen.
Viimeksi muokannut matlockb, Su Maalis 24, 2013 3:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Napsukka_
Scooby-Doo

Mä olen sen takia moneenkin otteeseen painottanutkin että huhu on tosiaan huhu, ei mitään tarkkaa tietoa! sen verran mä olen henk. koht. kuullut mitä kerroin tuolla aikaisemmin ja mitä ilmeisemmin ne huhut ovat lähteneet tämän kyseisen tytön puolelta, eivät miehen. Huhu tai ei niin tuo kaikki sopisi noihin asioihin joista täällä on spekuloitu, poliisin nopea toiminta ja muuta. Mutta kuka tietää ennenkun Tiina löytyy hengissä tai kuolleena. Vähänniinkun turhaa jauhamista, ei se ainakaan asiaa auta, ei tosin pahennakaan mutta.
J.Maybrick
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Ainakaan kännykälläsoittoajat ei todista mitään. Kuka tahansa voisi soittaa henkilön X kännykällä henkilölle Y, joka "ei juuri sillä hetkellä pysty vastaamaan." Sama juttu silloin to-iltana, kun jonkinlainen viesti/yritys tms. on kadonneen kännykästä tehty. Näihin ei kannata ollenkaan vedota, paitsi jos poliisilla on enemmän tietoa.
Tiina kirjoitti kylläkin, että "Nyt tuntuu siltä että vaikka seisoisin tulen keskellä niin selviän mistä tahansa! ♥" Minä käsitin tuon niin, että hyvinkin positiivisella mielellä tuo olisi kirjoitettu.
Tuo on enemmänkin kuin normi positiivisella mielellä, vaikuttaa maaniselta kommentilta. Mistä se kertoo? En tiedä kun en tunne kirjoittajaa.

Jotenkin tuntuu, että kadonnut henkilö on kadonnut jo yöllä. Ei tosiaankaan ole uskottavaa venyttää katoamista seuraavaan aamuun. Kännykkäsoitot eivät todista mitään, että "oli kymmenen maissa aamulla vielä ok".
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
Tontte
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Tontte »

Sellaine yksi pieni kysymys. Rekisteröityykö puhlu tietoihin, että minkä maston kautta puhelu öähtee ja missä mastossa vastaanottava puhelin on? Jos Tiina soittaa puhelun joka kulkee maston x kautta poikaystävän puhelimeen jonka pitäisi olla alueella joka on maston y säteellä. Entäpä jos lokitiedoissa näkyykin, että molemmat puhelimet ovat maston x alueella. Tämä tukisi sitä teoriaa, että poikaystävä valehtelee.

Btw. Jotain todella hämärää tässä jutussa on. Joko jätetty itsemurha viesti tai sairaus. Poliisille tiedoksi, että merkittävää olisi saada tietää kumpi on kyseessä. Itsemurha voisi antaa vähän suuntaa missä tj voisi olla. Sairauskohtaus puolestaan rajais alueet johonkin normaalille kävelyreitille.

Missä muuten Tiina on töissä?
Luennoitsija kiinnitti luentosalin taululle nelikulmaisen valkoisen paperiarkin ja teki arkin keskelle pienen mustan pisteen. Hän kysyi opiskelijoilta, mitä he näkivät.
— Mustan pisteen.
— Eikö kukaan teistä näe isoa valkoista neliötä? kysyi luennoitsija.
Destiny
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Destiny »

J.Maybrick kirjoitti: Tuo on enemmänkin kuin normi positiivisella mielellä, vaikuttaa maaniselta kommentilta. Mistä se kertoo? En tiedä kun en tunne kirjoittajaa.

J.Maybrick heittää ilmoille kaksisuuntaisen mielialahäiriön mahdollisuuden. Kyllä, täysin mahdollista (näin kyseessä olevaa ihmistä tuntematta ja täysin spekuloiden) ja voisi selittää tuon asian nopean julkisuuteen tuomisen.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Tontte
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Tontte »

Destiny kirjoitti:
J.Maybrick kirjoitti: Tuo on enemmänkin kuin normi positiivisella mielellä, vaikuttaa maaniselta kommentilta. Mistä se kertoo? En tiedä kun en tunne kirjoittajaa.

J.Maybrick heittää ilmoille kaksisuuntaisen mielialahäiriön mahdollisuuden. Kyllä, täysin mahdollista (näin kyseessä olevaa ihmistä tuntematta ja täysin spekuloiden) ja voisi selittää tuon asian nopean julkisuuteen tuomisen.
Oletteko te ihan tosissanne?

Täysin normaalia tekstiä mitä facebook suoltaa.
Itse kirjoitin paskan aikaakin jälkeen, että nyt vituttaa korkkia auki ja ranteet viiltoon. Minua tuntematta varmaan luokitteliaitte mut todella häiriintyneeksi yksilöksi, jolle itsemurha on todella lähellä.

Nyt valoja päälle tohon salapoliisi hommaan.
Luennoitsija kiinnitti luentosalin taululle nelikulmaisen valkoisen paperiarkin ja teki arkin keskelle pienen mustan pisteen. Hän kysyi opiskelijoilta, mitä he näkivät.
— Mustan pisteen.
— Eikö kukaan teistä näe isoa valkoista neliötä? kysyi luennoitsija.
Vastaa Viestiin