8-vuotiaan Eerikan murha, Helsinki 2012

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Kinsey Malone
Neuvoja-Jack

Re: 8-vuotiaan tytön henkirikos, Helsinki 2012

Viesti Kirjoittaja Kinsey Malone »

mummo59 kirjoitti:Hoviin menee.

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... a-tuomioon

Ymmärrän tavallaan tuon, että haluavat tuomion, jossa tekoa ei pidetä tahallisena, koska en usko, että heillä oli tarkoitus tappaa.

Mutta silti en usko, että tuomio muuttuu. Ovat syyntakeisia, ovat ymmärtäneet, että jos hengitystiet teipataan kiinni, kuolema tulee.

Jos et usko että oli tarkotus tappaa, niin mikä mielestäsi oli tarkoitus tuolla ilmateiden tukkimisella? Uskotko että molemmat olivat niin tyhmiä että luulivat päälaen kautta hengittömisen olevan mahdollista?

Haluan vieläkin nähdä ne asiavirheet jotka olen tehnyt verrattuna esitutkitapöytäkirjaan jotta voin oikaista asian. Jos jotain on mitä olen kirjoittanut joka ei pidä paikkansa, haluan sen tietää. Väitit näin ja et suostu selventämään asiaa.
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

Ketä tässä pitäisi vetää vastuuseen Suomen lastensuojelun tilasta?

On mainittu viranomaiset, tekijät, tekijöiden suku ja naapurit.

Vastuu Suomen lastensuojelun tilasta leviää huomattavasti tätä laajemmalle.

Täällä peräpohjolan takapajulassa asuu kansa, joka on täydellisen kyvytön turvaamaan itse oman lapsiväestönsä asemaa. Koska asia on täysin ilmeinen, niin mielestäni vastuussa ovat myös muut maat erityisesti Suomen suurimmat kauppakumppanit.

Jos Britannialta, Ruotsilta, Saksalta tai joltain muulta sivistysvaltiolta tulisi ukaasi laittaa Suomi kauppasaartoon, jos ei lastensuojelu ala peräpohjolassa maistua, niin johan tulisi Suomineidolta paskat housuun ja muutos tapahtuisi nopeammin kuin mitä talkkari lähtee jäiseltä peltikatolta.

On tämä niin urpo kansa, että suomalaisten omin voimin eivät asiat oikene. Muiden maiden osalta voi todeta, että on moraalitonta käydä kauppaa Suomen kanssa tai ylläpitää diplomaattisuhteita.
Narsistinvihaaja
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Narsistinvihaaja »

Hyvä Kinsey Malone! täällä voi heitellä mitä tahansa,mutta olet etupäässä kantamassa omistasi vastuun!
Mummo59 puhuu itseänsä pahasti pussiin,sinä et.
Mummo59 ei usko,että ovat tarkoittaneet tappaa.
Haloo? kuka ylipäätään ottaa sen riskin että tässä nyt sidotaan ja katotaan?
Hyvä yritys mummo59,mutta älä yritä enää.
Teillä on Kinseyn kanssa ollut nokkapokkaa täällä,mutta vaikka olenkin joissain asioissa Kinseyn kanssa eri mieltä,hän saa sympatiani.
mummo59,sun jutut vaihtaa laidasta laitaan....
Trust no one....
mummo59
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja mummo59 »

No löytyipä positiivisuutta herättävä artikkeli.

Syyttäjä Velitski arvostelee rankasti sitä, että perustellaan työryhmiä, kun olisi aika toimia.

Josko jotain tapahtuisi sittenkin!
http://www.hs.fi/paivanlehti/kaupunki/S ... 3668055793
mummo59
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja mummo59 »

Tuula Malin sanoo:
19.3.2013 klo 15:43

Eerikan kuolemassa oli kyse murhasta. Isä ja naisystävä tuomittiin molemmat elinkautiseen vankeusrangaistukseen Helsingin käräjäoikeudessa tänään iltapäivällä. Askolan kunnassa perusturvajohtajana työskentelevän Eerikan isoäidin työpuhelin oli alkuiltapäivästä suljettu. Askolan kunnanjohtajan mukaan nainen jäi virastaan eläkkeelle jo helmikuussa ja on nyt lomamatkalla ulkomailla. Kunnanjohtajan mukaan isoäiti johti Askolan kunnan lastensuojelua esimerkillisesti, hän ei tiennyt mitä pojan perheessä tapahtui.

Soitin, koska olisin halunnut kysyä, keskustelivatko Helsingin kaupungin lastensuojeluviranomaiset missään vaiheessa Eerikan tilanteesta Askolan kunnan perusturvajohtajana työskennelleen isoäidin kanssa. Edes silloin, kun sijoitusta purettiin.
pirrekipsi
Susikoski

Viesti Kirjoittaja pirrekipsi »

Keijo taitaa olla Kissa-nainen, eli aliasElisa Kissa-Öberg! Oli ihan pakko kirjoittaa tänne, kun luin tätä ketjua ja huomasin "Keijon" kirjotukset. Jotenkin itsestäni tuntuu että tämä Keijo on sama kuin Kissa-nainen joka pitää blogia. Puolustaa tätä Tarkkia ja mustamaalaa Eerikan äitiä. Luettuani hänen blogiaan alkuaikoina, niin ei voinut kuin ihmetellä kuinka sairaita hänen tulkintansa ja kuvitelmansa olivat. Suurin osa blogista on poistettu mutta jostain luin, että tää kyseinen Kissa-nainen olisi aikoinaan seurustellut Tarkin kanssa ja hän jopa itse antoi johonkin haastattelun asiasta.

Luettuni Henkirikokset suomi24.sta niin aika karmeeta tekstiä kyseinen nainen kirjoitti esim. tästä laspesta jota Tarkki käytti seksuaalisesti hyväkseen. Lainaan kirjotuksen tähän "Tarkoitin tietenkin, että se teinihuo-r on seksirikollinen joka saalistaa ja rahastaa pahaa-aavistamattomia uhreja." Aikamoista tekstiä varsinkin, kun hän on itsekkin äiti.

Tässä taas blogista lainaus "EERIKAN ÄITI VALEHTELEE SEISKASSA Yritin saada tämän tekstin vastineena seiskaan, juttuun "Vihaan teitä, murhaajat" mutta eivät julkaise koska en ole asianomainen. Asianomainen on vankilassa ja yleensä oikeusprosessin kestäessä ei ole tapana kommentoida. Tämä seiskassa tietysti tiedetäänkin ja lasketaan sen varaan, että sen takia Toukosta voidaan kirjoittaa mitä tahansa." ja vielä tämä "Sääli, että mielentilatutkimusten tulokset on esitetty suljetuin ovin. Niissä paljastui yhtä ja toista Toukon käytöstä selittävää"
Tämä kyseinen Kissa-nainen möykkää "asiantuntijana" joka keskustelupalstalla. Uskon kuitenkin, että tällä henkilöllä ei ole muuta kuin Tarkin kertomus asioista ja hirveä mustasukkaisuuden riivaamana nyt puolustaa ihanaa kilttiä suloista Tarkkia, kun lastentarhanopettajakin joka tunsi Tarkin lapsena niin sanoi Tarkista...niih. :evil:
manhiineen
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja manhiineen »

"Tyt­tö tu­keh­tui hi­taas­ti usei­den tun­tien ai­ka­na si­dot­tu­na tiuk­kaan la­ka­na- ja pres­su­kää­ree­seen.

Oi­keu­den mu­kaan kuo­le­mi­nen ai­heut­ti lap­sel­le eri­tyi­sen suur­ta fyy­sis­tä ja hen­kis­tä kär­si­mys­tä. Isä ja äi­ti­puo­li oli­vat sa­maan ai­kaan huo­nees­sa, mut­ta ei­vät tut­ki­neet tar­kem­min lap­sen ti­laa tai aut­ta­neet hän­tä.

"Lap­si on ol­lut täy­sin puo­lus­tus­ky­vy­tön hä­neen jo ai­kai­sem­min pit­kän ai­kaa koh­dis­te­tun vä­ki­val­lan ja alis­ta­mi­sen vuok­si ja kun kak­si ai­kuis­ta on yk­si­tuu­mai­ses­ti koh­dis­ta­nut hä­neen vä­ki­val­taa", tuo­mios­sa to­de­taan." hs.fi

Mummo 59 ja keijo vaan- Lukekaa tarkasti ja ajatuksella! ihan täysin sairasta shaissendaalia tuo mummoki suoltaa suustaan! Että ei ollut tarkoitus tappaa. Sinuunhan voisi siis mielellään koittaa varmaan samaa metodia niin katsotaan miten suu pannaan ja tuleeko kuolema? Jos kerran olet tuota mieltä OIKEASTI??? olet varmaan hullu psykopaatti itsekin...
Marley
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Marley »

Kuten aiemmin kirjoitin niin pelkään että tuomio hovissa muuttuu, koskapa käräjäoikeuden tuomioita on siellä usein muutettu lievemmiksi. Niistä lehdissä on saanut lukea.
Taitaa tämäkin keissi muuttua ja hautautua "inhimmillisen erehdyksen" tiliin kunhan aikaa tarpeeksi kauan kuluu...
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Samoin, pahoin pelkään, että niin käy. Mutta odotellaan, mitä tuleman pitää.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Kinsey Malone
Neuvoja-Jack

mummo59 kirjoitti:
Kinsey Malone kirjoitti:Mutta kun niitä mielenterveysongelmia ei edelleenkään ole sanan varsinaisessa merkityksessä.
Äiti vaan romahti hetkellisesti saatuaan tietää Tarkin olevan pedolfiili.
Sinä vaan haluat kerta toisensa ja viesti toisensa jälkeen toistaa sanaa mielenterveysongelma ja minähän tulen sitten joka viestin jälkeen oikaisemaan, että höpönlöpöä.

Aivan samoin tulen oikaisemaan hokemaasi alkoholistia, koska omien sanojensa mukaan Eerikan äiti käyttää kohtuudella viiniä tai olutta. Jatka vaan samaa rataa, mutta niin jatkan minäkin ja tulee helkkarin tylsä ketju tästäkin.

Tiesit kuitenkin heti kenestä puhun ja tulit puolustatumaan.
Et tainnut muuten tuota mun postausta sitten lukeakkaan.
Osuiko kalikka nilkkaa.?

Sun tekstit on järkiään näennäisesti Eerikan äitiä puolustavia, silti jaksat ujuttaa joka viestiin sen huhun että Eerikan äiti on alkoholisti ja nyt uusimpana mielenterveysongelmainen, jonka keksit omasta päästäsi.

Ja kyllä, epäilen sun motiivejä kirjoittaa tänne.
Whatever, sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta mielestäni olet väärässä.

Luin postauksesi ja se oli todella mielenkiintoinen, toimitin sen Eerikan tapahtumaa tutkivien työryhmien jäsenille.

Olen tehnyt aika paljon työtä niiden epäkohtien korjaamiseksi, jotka johtivat Eerikan kuolemaan. Olen lähettänyt kirjeitä Tasavallan presidentille, ministereille, noille työryhmille jne.

Täällä palstalla on mielenkiintoista keskustella, mutta se ei muuta atosiasioita muuksi.

Monissa kirjoituksissasi on itseasiassa paljonkin suoranaisia asiavirheitä verrattuna esikuulustelupöytäkirjoihin. Arvelen, että koet tämän asian tärkeäksi ja hieman fanaattisesti sitten luet ja kirjoitat asioista ja totuus hieman muuntuu.

Mutta rauha kanssasi. Pitäydytään tässä Eerikan murha -asiassa eikä jatketa tätä, ainakaan minä en jatka.

PS On aika naivia sanoa, että Eerikan äiti itse sanoi ottavansa lasillisen viiniä ja pitää sitä faktana. :D

Mä en enään pyydä vaan VAADIN että kerrot mitkä ovat nuo suoranaiset asiavirheet verattuna esitutkintapöytäkirjoihin. Et voi heittelemään mitä tahansa shaissea minua vastaan niinkuin Eerikan äitiä joka ei pysty puolustautumaan.
Kerro nyt mitä ne asiavirheet ovat niin minä korjaan ne.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Huhhuh, kuinka paljon tähän ketjuun on tällä viikolla tullut OT-juttuja ja jopa suoranaisia henkilöspekulaatioita. On näköjään CSI-kin unohtanut sen itse perustamansa kakkeliketjun :roll:

Jos ei olisi rankka työpäivä takana, vasikoisin ainakin 3-4 eri kirjoittajaa. Nyt tyydyn vain heristelemään virtuaalista etusormea ja siirryn pikaisesti leppoisampaan nettielämään...
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

maija turjukka kirjoitti:Huhhuh, kuinka paljon tähän ketjuun on tällä viikolla tullut OT-juttuja ja jopa suoranaisia henkilöspekulaatioita. On näköjään CSI-kin unohtanut sen itse perustamansa kakkeliketjun :roll:

Jos ei olisi rankka työpäivä takana, vasikoisin ainakin 3-4 eri kirjoittajaa. Nyt tyydyn vain heristelemään virtuaalista etusormea ja siirryn pikaisesti leppoisampaan nettielämään...
Näköjään on unohtanut kakkeliketjun, tuntuu tietävän niin paljon että oliko itse paikalla :lol:
Kinsey Malone
Neuvoja-Jack

Omasta puolestani voin sanoa, että jos banaanin olen ansainnut niin otan sen sitten vastaan.
Olen yrittänyt pysyä asialinjalla ja vaikka onkin mennyt väännöksi niin syytän siitä surutta vastapuolen kyvyttömyyttä ymmärtää ja yritystä kääntää koko muuten hyvä ketjun Tarkkien suvun ylistyslauluksi ja Eerikan äidin mutaan tallomiseksi jota en aio sietää.

Kiistämätön fakta on se että Eerikan äiti on ainoa lähisukulainen joka on yrittänyt pelastaa Eerikan, muut suku on syystä tai toisesta sulkenut silmänsä.
tuuli
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja tuuli »

Onpa väsyttävää kädenvääntöä tässä ketjussa. Millään ei jaksanut kahlata tuota viestipaljoutta kokonaan läpi.

Sitä vain pohdein, että tekoa todellakaan mitenkään puolustelematta, tekijän asianajajalla on kuitenkin totuuspohjaa siinä, että eihän tämä nyt ihan puhdas murha ole, vaan ennemminkin kuolemantuottamus. Saa nähdä muuttuuko tuomio vielä. Henkilökohtaisesti mielestäni mikään oikeuslaitoksen rangaistus ei ole riittävä teon julmuuteen nähden, että todella toivon, että EK pysyy.. Tarpeeksi sairaille ihmisille ja teoille pitäisi olla joku ihan oma jaottelunsa..
Nätti_Jussi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

tuuli kirjoitti:Onpa väsyttävää kädenvääntöä tässä ketjussa. Millään ei jaksanut kahlata tuota viestipaljoutta kokonaan läpi.

Sitä vain pohdein, että tekoa todellakaan mitenkään puolustelematta, tekijän asianajajalla on kuitenkin totuuspohjaa siinä, että eihän tämä nyt ihan puhdas murha ole, vaan ennemminkin kuolemantuottamus. Saa nähdä muuttuuko tuomio vielä. Henkilökohtaisesti mielestäni mikään oikeuslaitoksen rangaistus ei ole riittävä teon julmuuteen nähden, että todella toivon, että EK pysyy.. Tarpeeksi sairaille ihmisille ja teoille pitäisi olla joku ihan oma jaottelunsa..
Olen itse ihmetellyt, miten tuomarit pystyvät tuomitsemaan puolueettomasti näin sairaassa tapauksessa. Hehän ovat nähneet koko iljettävän esitutkintamateriaalin, kuvat Eerikan ruumiista, pahoinpitelyjäljet, rekonstruktiot, pakkosyöttövideot, kidutusvideot... Miten he eivät voisi olla tuntematta vihaa näitä kahta ihmishirviötä kohtaan? Toivon koko sydämestäni, että tuomiot eivät muutu hovioikeudessa millään tavalla, vaan elinkautiset pysyvät.
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".
Vastaa Viestiin