Kadonnut Tiina Järvinen, 23v. -Tampere 21.3.2013
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Re: Kadonnut Tiina Järvinen, 23v. -Tampere 21.3.2013
Vaikka sillä nyt oikeastaan mitään väliä olekaan niin kyllähän siinä kuvassa Tiina on ihan selvästi, luomi huulen päällä on hyvä tuntomerkki ainakin ja ilman sitäkin voi yhdennäköisyyden kyllä todeta vaikka hieman erilaiselta näyttääkin.
-
saippuakauppias
- Remington Steele
Hakeutukaa nyt hyvät ihmiset edes optikolle jos T:n tunnistaminen on siitä kuvasta jotenkin vaikeaa / ylitsepääsemätöntä. Miten kykenette edes hoitaa päivittäiset asianne, urpot ?
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Niin juuri.. Useinhan facebook on se ainoa tietolähde mitä meillä kotietsivillä on, pitäisi kuitenkin muistaa aina että vaikka me emme tiedä ja näe muuta niin se ei tarkoita etteikö paljonkin muuta olisi. Suurimmalle osalle ihmisistä varmasti tärkeämpää ja merkityksellisempää on se mitä tapahtuu muualla kuin facebookissa, siellä se "oikea" elämä on ja fb:ssä jaetaan se osa minkä itse haluaa. Ja kuten ketjussa aiemmin totesin, jos ikinä kukaan fb-tuttuni katoaa/kuolee rikoksen uhrina niin minä muutan yksityisyysasetukseni välittömästi mahdollisimman tiukiksi. Että ette pääse minua sitten kauhistelemaan ja analysoimaan kun olen jostain tykännyt ja jonkun uutisen jakanut.Maura Isles kirjoitti: Facebook ei ole mikään Raamattu tai paikka, mitä pitää lukea kuin lakitekstiä. Se voi kertoa ihmisestä jotain, mutta pitää muistaa, että jotkut eivät välitä päivittää sitä 247 saati kertoa henkilökohtaisia asioitaan "kaikelle kansalle". Ai kauhea kun en ole kolmeen kuukauteen päivittänyt Facebookiin mitään. Minulla ei siis ole elämää. En tykkäile oikeastaan kenenkään julkaisuista/kuvista/ylipäätään mistään ml. puolison tekemiset.
Hyvin usein todella henkilö on itsetuhoinen kun lopettaa äkisti lääkkeet, ne pitäs ajaa alas hitaasti ja valvotusti.Terra kirjoitti:Tätä tapausta tuntematta niin SSRI-lääkkeiden epävakaa alasajo so. lopettaminen voi johtaa itsemurhaan.
Toinen mitä olen nähnyt paljon, monissa masennuslääkkeissä (90%) on isemurha lääkkeen sivuvaikus, eli lääke voi jopa itsessään altistaa itsemurhille. Kysyin tätä kerran lääkäriltä, kuinka masennuslääkkeen ohjeessa (mikä purkin kanssa paketissa) on maininta kohdassa "vakavat sivuvaikutukset" tuo itsemurha, lääkäri sanoi, että hyvin usein kun aivoissa tapahtuu lääkkeiden ansiosta "paranemisen alkua/mielialan nousua" niin se voi kääntyä päinvastoin ja henkilösta tulee itsetuhoinen hyvinkin nopeasti jos se lääke ei vaan sovi, valitettavaa. Itse olen pannut merkille tämän "sivuvaikutuksen"yli 10 masennuslääkkeen kohdalla, itselläni hoidettu masennuslääkkeillä kroonista kipua, tai yritetty hoitaa-ei ne auttanut ole mikään ja niistä luovuttiin monen yrittämisen jälkeen ja siirryttiin kipulääkkeisiin jo 10v sitten.
Samoja lääkkeaineita on edelleen markkinoilla, monet kauppanimet vaan muuttuneet.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Osittain se masennuslääkkeiden yhteys itsemurhiin selittyy kai myös sillä että vakavasti masentunut ei vaan "jaksa" ja saa aikaseks edes sitä että tappais itsensä, lääkkeet nostaa ensin toimintakykyä ja sitten vasta mielialaa niin siinä on se pätkä jolloin mieliala saattaa edelleen olla yhtä huono mutta toimintakykyä sen verran enemmän että pystyy sen itsemurhan viemään loppuun.
Tai näin sitä on mulle selitetty. Itse en sellaista huomannut.
Jooo..o... Äkisti kun lopettaa, niin on saattanu vetästä koko purkin kerralla. Helposti leimataan itsetuhoiseksimary1234 kirjoitti: Hyvin usein todella henkilö on itsetuhoinen kun lopettaa äkisti lääkkeet, ne pitäs ajaa alas hitaasti ja valvotusti.
eiköhän tää jutska oo jo käsitelty,lopputulos tiedetään et ei enää tarttis spekuloida.
-
Kainonsorttinen
- Frank Drebin
On se kyllä jännä juu, ettei ole tiina siinä kuvassa, mutta kaverinsa ovat silti jättäneen mm. Eilen kuvaan "Tiina <3" -viestejä.. Puhumattakaan, että onhan tuo ihan tiinan näköinen.saippuakauppias kirjoitti:Hakeutukaa nyt hyvät ihmiset edes optikolle jos T:n tunnistaminen on siitä kuvasta jotenkin vaikeaa / ylitsepääsemätöntä. Miten kykenette edes hoitaa päivittäiset asianne, urpot ?
Fb ei ole raamattu juu. Jos jonkun poikkis ei tykkää toisen kuvista, siitä ei voi vetää mitään johtopäätöksiä. Esmes oma mieheni ei juuri minun kuvistani tykkäile, mutta varmaankin se sitten on merkki avoliiton ulkopuolisesta suhteesta.. Jotkut ihmiset avaavat facessa kaiken elämänsä aina itsemurha-ajatuksia myöten, toiset pohtivat oikein tarkkaan mitä itsestään kertovat. Silti kirjoitusalan ammattilaisena olen edelleen sitä mieltä, että tiinan aiemmat viestit viittasivat siihen, että aiemmin on ollut rankkaa, mutta "nyt selviän mistä vaan", ja tuollainen tunteiden heittely on minusta nähtävissä selkeästi bipoläärisillä ihmisillä.ihan siellä facessakin siis omassa kaveripiirissäni. Joku saattaa postata biisejäkin mielentilansa mukaan, jotkut jakavat vain hyviä biisejä (jos kaija koota voi hyväksi laskea..) kaikillehan ei laulujen sanoitukset ylipäänsä merkitse yhtään mitään, tai niiden merkitystä ei ymmärretä tai tajuta.
Sitten vielä: minä seurustelen tälläkin hetkellä tumman, lihaksikkaan ja tatuoidun, 9 vuotta vanhemman miehen kanssa, jolla on ollut naisia muutama sata elämässä ennen minua ja jota on narsistiksi sanottu ihan psykiatrinkin toimesta. Olen tullut petetyksi, ei siinä. Mutta tiedän, että neljän vuoden ajasta kolme tuo mies on ollut vain minun kanssani. Ja JOS hän joskus pettäisikin, niin minun itsemurhani olisi kyllä minun vastuullani, ei kenenkään muun.
Mitä jos se olikin niin, että tiinalla oli toinen, mies sai tietää ja halusi erota, mikä oli liian iso pala tiinalle? Ei olisi mahdollista?
Jokainen lääkäri joka vain kirjoittaa reseptin, syyllistyy vähintään avunantoon. Noita mielenterveys/masennuksia on niin hel....ti. Aina tapaus kohtainen, eikä niistä kaikista kukaan tee oikeaa diagnoosia. Mutta siitä olen varma että monta kuolemansyy tutkimusta on noitten lääkkeiden vuoksi tehty. Ei syy ole vain toiminta kyvystä. Itsensä lopettaminen ei ole kaikkien juttu, monelta menee koko elämä sen yrittämiseen, eikä siitä tule mitään. Itse en ole ihan varma, että onko edes järkeäkään yrittää kaikkia sairaita parantaa, mutta se on vissiin melko pakko ja lääkärin tärkein tehtävä. Miksi ihminen ei voi lähteä omasta halusta, valvotusti ja hallitusti??? Tässä maailmassahan apua saa vaikka kuinka, mutta se on huikan hankala (ehkä mahdoton) auttaa, jos autettava ei ole valmis tai halukas ottamaan apua vastaan. Siinä jää silloin se tärkein asia pois eli tulos, tai ei se ainakaan ollu alkuunkaan saman suuntainen.nuusku-nella kirjoitti:Osittain se masennuslääkkeiden yhteys itsemurhiin selittyy kai myös sillä että vakavasti masentunut ei vaan "jaksa" ja saa aikaseks edes sitä että tappais itsensä, lääkkeet nostaa ensin toimintakykyä ja sitten vasta mielialaa niin siinä on se pätkä jolloin mieliala saattaa edelleen olla yhtä huono mutta toimintakykyä sen verran enemmän että pystyy sen itsemurhan viemään loppuun.
Minä jos seurustelisin tumman, lihaksikkaan, itseäni 9 vuotta vanhemman NAISEN kanssa, jolla olis vielä tatska (mitä en voi sietää)...niin lähtisin karkuun...ja jos "prkl" se narsisti kerkeis vielä minua pettämään...niin kuolisin nauruun. On se vähän eri juttu, onko mies vai nainen ja mitä sitten partnerissa arvostaa.Kainonsorttinen kirjoitti: Sitten vielä: minä seurustelen tälläkin hetkellä tumman, lihaksikkaan ja tatuoidun, 9 vuotta vanhemman miehen kanssa, jolla on ollut naisia muutama sata elämässä ennen minua ja jota on narsistiksi sanottu ihan psykiatrinkin toimesta. Olen tullut petetyksi, ei siinä. Mutta tiedän, että neljän vuoden ajasta kolme tuo mies on ollut vain minun kanssani.
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Mua kanssa rupesi mietityttämään tämä soitetuksi väitetty puhelu josta kukaan ei tunnu tietävän mitään edes nekään, joiden olisi tarve tietää ei tunnu tietävän.Atlanta kirjoitti:Minua edelleen ihmetyttää, että torstaina illalla on saatu puhelinyhteys. Missä ollut koko päivän?
Luulen, että on vetänyt kovat lärvit ja uupunut metsään. Tuntuu vain niin teini-ikäisen käytökseltä; heille voi tällaisia vahinkoja sattua.
Niin kuin joku totesi, on saattanut olla sellaisessa kunnossa, ettei ole kyennyt vastaamaan puhelimeen.
Sammuminen lumihankeen ja paleltuminen. Tapaturma.
Voisiko kyse olla siitä että puhelin on tuohon aikaan ollut viimeiosen kerran ennen simahtamistaan yhteydessä tukiasemaan, ja että jonkun väärinkäsityksen takia tämä järjestelmän sisäinen tsekkaus olisi tiedotuksessa kääntynyt puheluksi. Itse olen oman kännykkäni radiolle aiheuttamien häiriöiden perusteella havainnut että jotakuinkin kolmen vartin välein känny peilaa itsensä johonkin mastoon. Sama homma kun yhdessä toisessa jutussa josa mimmi oli pitkään hävinneenä känny peilasi pari päivää.
En väitä varmasti olevani oikeassa, mutta pidän siis mahdollisena että systeemin peilaaminen on tiedotuksessa tai ihmisten mielissä kääntynyt puheluksi. Kävi nimittäin mielesä että jos tuo mystinen puhelu oltaisiin soitettu, niin kyllä kai joko soittaja tai vastaanottaja, tapahtunut huomioiden olisi jo ilmoittautunut koska mitään syytä piileskelyyn ei vaikuttaisi olevan. Eli siis aihetodiste sille että p.o. puhelu ei ole oikea puhelu lainkaan.
voi vittu teiddän kanssa
Kyllä siinä Tiina on, joskin veikkaisin n.18-20v, jopa nuorempana.saippuakauppias kirjoitti:Hakeutukaa nyt hyvät ihmiset edes optikolle jos T:n tunnistaminen on siitä kuvasta jotenkin vaikeaa / ylitsepääsemätöntä. Miten kykenette edes hoitaa päivittäiset asianne, urpot ?
Yhdenäköisyyttä on silmät, luomi,hymy.
Hiukset on kiharrettu ja on paljon pidemmät, luulisin, että on hiuspidennyksiä kun hiukset näyttää tuuheemmalta ja pidemmiltä laitetuilta(kiharrettu tai pidennykset on hiukan kiharat).
Oli parisuhteessa tämän Carlosin kanssa (jonka profiili nyt poistunut)
Molemmat kommentoivat sydämillä toisilleen. Myös Carlosin sivulla oli parisuhteessa Tiina Järvisen kanssa, eli kuvan henkilön.
Heillä oli lisäksi yhteisprofiili n.s kaveriprofiili,jonka kuvassa olivat molemmat yhdessä.
Eli kyllä vaan on Tiina, vaikka onkin hiukset muuttuneet. Myös veikeäilme ja sivukuva tekee paljon. Aivan erilainen kun suoraan otettuna. Ikäeroa kuvilla saattaa olla jopa 5v.
Joku kaveri muuten mainitsi samaa, varmasti pitää paikkansa. Outoa silti, et masennuslääkkeiden vakava sivuvaikutus on itsemurhanuusku-nella kirjoitti:Osittain se masennuslääkkeiden yhteys itsemurhiin selittyy kai myös sillä että vakavasti masentunut ei vaan "jaksa" ja saa aikaseks edes sitä että tappais itsensä, lääkkeet nostaa ensin toimintakykyä ja sitten vasta mielialaa niin siinä on se pätkä jolloin mieliala saattaa edelleen olla yhtä huono mutta toimintakykyä sen verran enemmän että pystyy sen itsemurhan viemään loppuun.
Ne pitäisi aloittaavaikeasti masentuneille potilaille ehdottomasti valvotuissa oloissa, osastolla.Kun nähdään, että mielialakin alkaa kohentua, sitten vasta kotiin.
Mä söin taas niin pieniä annoksia,etten huomannu hyvää enkä huonoo vaikutusta (krooniseen kipuun käytetään paljon masennuslääkkeitä n. 30%teholla mitä masennukseen. Toisille auttaa tosi hyvin.
Tietääkö jouku mistä Tiina löytyi/löydettiin?
Tarkoitan sitä, että löytyikö taas alle 1km kotoaan,kuten tosi moni kadonnut (ja kuolleena löytynyt) viime aikoina.
Mietin, miksei alettu etsiä heti kun ilmoitus julkaistiin, niin isolla porukalla ja Vapepa heti mukaan.
Olis saatu helposti 50 ihmistä välittömästi etsimään. Jos tiedetään, että on syytä olettaa, että tekee itselleen jotain (siis oletus itsemurhasta, ei fakta eikä virallisesti mainittu, täältä luettua) niin silloin pitäisi etsintään lähteä välittömästi.
Auttaisiko tälläinen välittömästi toiminta jatkossa, että ihminen voisi vielä löytyä jopa hengissä?
Kunhan mietin seuraavia kadonneita....nuoria ja aikuisia
Tarkoitan sitä, että löytyikö taas alle 1km kotoaan,kuten tosi moni kadonnut (ja kuolleena löytynyt) viime aikoina.
Mietin, miksei alettu etsiä heti kun ilmoitus julkaistiin, niin isolla porukalla ja Vapepa heti mukaan.
Olis saatu helposti 50 ihmistä välittömästi etsimään. Jos tiedetään, että on syytä olettaa, että tekee itselleen jotain (siis oletus itsemurhasta, ei fakta eikä virallisesti mainittu, täältä luettua) niin silloin pitäisi etsintään lähteä välittömästi.
Auttaisiko tälläinen välittömästi toiminta jatkossa, että ihminen voisi vielä löytyä jopa hengissä?
Kunhan mietin seuraavia kadonneita....nuoria ja aikuisia