Enkeli-Elisan tapaus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Minttiksen FB-sivulle on juuri ilmestynyt ensimmäinen (?) anteeksipyyntö aiheen tiimoilta. Sen vilpittömyydestä varmaan voidaan olla useampaakin mieltä, mutta ehkäpä jonkunlainen eheytys on aluillaan...
Olen häilynyt viime aikoina kahden vaiheilla tämän sivun suhteen. Olen viime aikoina joutunut toteamaan, ettei kirjoittamisen jatkaminen sittenkään käy ihan niin vain, ilo on kadonnut. Jos en kirjoita, en tee tällä sivullakaan mitään. On kuitenkin yksi asia, johon tämä sivu käy mainiosti. Yksi asia, joka olisi pitänyt hoitaa jo kauan sitten.

Haluan pyytää anteeksi jokaiselta, jota loukkasin viime vuonna. Anteeksi jokaiselta, joka tunsi itsensä huijatuksi. Anteeksi jokaiselta, joka tunsi, että käänsin hänelle selän.

Viimeisestä sanottakoon, etten jättänyt kenellekään vastaamatta mitenkään ilkeyttäni tai siksi, etten olisi välittänyt. Minun oli vain pakko piirtää elämän rajat uudelleen ja miettiä omaa kestokykyäni.

Mutta tärkein siis.

Anteeksi. Olen pahoillani.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Destiny
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Destiny »

^ ja blaa-blaa-laa, nyyh ja voih. Ei tipu sympatiaa, empatiaa eikä muutakaan. Nainen voisi nyt vaan ihan kadota ja kokeilla vaikka oikeita töitä. Ei tuota kaduta oma filukipeli vaan se, että jäi kiinni.
"Minun oli vain pakko piirtää elämän rajat uudelleen ja miettiä omaa kestokykyäni", eheytys alkaa vasta kun mietteet/teksti on kutakuinkin: oli pakko siirtää omat moraaliset rajat uudelleen ja miettiä saako ihmisiä kusettaa näin vakavalla asialla.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
lcifr
Susikoski

Viesti Kirjoittaja lcifr »

Jep, eipä minultakaan heru mitään sympatiapisteitä tämän tempun jälkeen. Todella inhottavaa leikkiä tällaisilla jutuilla. Ymmärtäisin, jos minttis olisi 13-vuotias vielä ajatusmaailmaltaan lapsi, mutta aikuinen ihminen, jeesus mua auttakoon... Joo, ok, on traumoja koulukiusaamisesta ja blaablaablaa mutta hei oikeasti, sitä voi välillä aina miettiä että mitä sontaa suoltaa mihinkin. Itseäni koulukiusattuna koko tapaus loukkasi melko pahasti.

Eikä minttis tosiaan edes kadu sitä, että kusetti - vain sitä, ettei se onnistunutkaan.
Leidi
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Leidi »

lcifr kirjoitti:Jep, eipä minultakaan heru mitään sympatiapisteitä tämän tempun jälkeen. Todella inhottavaa leikkiä tällaisilla jutuilla. Ymmärtäisin, jos minttis olisi 13-vuotias vielä ajatusmaailmaltaan lapsi, mutta aikuinen ihminen, jeesus mua auttakoon... Joo, ok, on traumoja koulukiusaamisesta ja blaablaablaa mutta hei oikeasti, sitä voi välillä aina miettiä että mitä sontaa suoltaa mihinkin. Itseäni koulukiusattuna koko tapaus loukkasi melko pahasti.

Eikä minttis tosiaan edes kadu sitä, että kusetti - vain sitä, ettei se onnistunutkaan.
Juuri näin^^
Minuakin entisenä kiusattuna on ottanut suunnattomasti päähän tämän kyseisen "kirjailijan" aiheuttama sotku. Kuten tässä ketjussa aiemmin muistelen maininneeni, mietin miten tämä vaikuttaa tosielämän koulukiusattuihin. Kynnys kertoa kiusaamisesta on voinut joidenkin kohdalla nousta, ainakin jos ilmapiiri ympärillä tuntuu vaativan todisteita joka kiusaamistilanteesta. Kiitoksia vain "kirjailijalle"!
Vaikka tätä ajattelisi miten päin, tuntuu että "kirjailijan" tarkoitus ei ole koskaan ollutkaan vastustaa kiusaamista. Koko jutusta paistaa läpi huomionhakuisuus ja tarkoitus saada mainetta kirjailijana ja sankarillisena ex-kiusattuna.
Entisiä ja nykyisiä kiusattuja kyllä riittää ihan oikeassa elämässäkin.

Silmäilin Vettenterän Facebook-sivua. "Kirjailija Minttu Vettenterä" on muuttunut näemmä "Kirjoittaja Minttu Vettenteräksi" :roll:
Tuo kuvaus pistää edelleen hymyilemään: "Kirjoittamisen sekatyöntekijä, jonka näppiksestä syntyy lasten satua, kuvausta arkipäivän Suomesta ja kauhua."
Onpas hienosti muotoiltu virke kirjailijalta :mrgreen:

Tiedän, etten itsekään kirjoita virheetöntä ja täydellisesti muotoiltua tekstiä. En myöskään ole missään vaiheessa viitannut olevani kirjailija :wink:
Leidi taitaa olla ilkeällä päällä. Suokaa anteeksi, minfolaiset.
Kulkia
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Kulkia »

Haluan muistuttaa, ettei kirjaa missään vaiheessa yritetty myydä faktana vaan tositapahtumaan perustuvana fiktiona. Tämähän luki myös kirjassa ja kirjaa mainostettiin fiktiivisenä tositapahtumiin perustuvana kirjana. Seurasin kirjan syntymistä jo paljon ennen kohuja, joten ainakaan minulla ei ollut missään vaiheessa käsitystä siitä, että kirja olisi faktaa. Media loi jossain vaiheessa tämän käsityksen, ei Minttu!! Ainut asia mitä kohussa oli väärin, oli se että Minttu valehteli blogejensa olevan totta.
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

No mutta kukapa se sieltä pöllähti^^^^^^ seuraksemme? Ihan uusi kirjoittelija.
Ethän varmaan ole tietoinen siitäkään kuinka kyseinen kirjoittelija yritti kusettaa kuulusteluissakin? Jos niin läheltä seurasit kirjoittelua niin kaiketi seurasit yhtä läheltä kuulusteluja? Lukaiseppa kirjoittelun sijaan vaikka tämä sivusto aikasi kuluksi, koeta löytää sieltä hiukan faktoja elämääsi. Nekin kuulustelupöytäkirjat löytyy sieltä, ja voi tehdä johtopäätökset hyvin äkkiä mikä tämä kirjoittelija on. Voihan kaikenmaailman kirjoittelijat pitää ihmisiä vaikka kuinka tyhminä(osa kieltämättä onkin) mutta hei, jotain rotia :twisted: .
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Ettei Minttis itse olisi kirjautunut palstalle puhdistamaan mainettaan? :wink:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Jossain vaiheessa niiden satujen kertominen pitäisi jo osata lopettaa. Olisi sekä ihmiselle itselleen että muillekin parempi, kun sanoisi suoraan, että minä keksin jutun omasta päästäni ja esitin totena, olen pahoillani. Minä en ollut rehellinen. Piste.

Tuollainen luikertelu ja valheiden jatkaminen on tosi alhaista. Mutta kun se media.. ei se Minttu itse.. jne
Tässä kuviossa näkyy hyvin se, että kun keksii valheen, pitää sitten keksiä jatkossakin uusia valheita.. ja lopulta ei enää itsekään tiedä, mitä on tullut sanoneeksi. Ei tee hyvää ihmisen omalle mielenterveydelle tällainen sopan keittäminen.
Gladys
David Starsky

Viesti Kirjoittaja Gladys »

^ Niinpä. Mutta jos joku on esimerkiksi patologinen valehtelija persoonaltaan, niin ehkä niitä valheita ei pysty koskaan lopettamaan vaan niiden kanssa elää elämäänsä eteenpäin koska niihin oppii itsekin uskomaan tavalla tai toisella.
All is pretty.
- Andy Warhol
Kulkia
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Kulkia »

kakkosurpo kirjoitti:No mutta kukapa se sieltä pöllähti^^^^^^ seuraksemme? Ihan uusi kirjoittelija.
Ethän varmaan ole tietoinen siitäkään kuinka kyseinen kirjoittelija yritti kusettaa kuulusteluissakin? Jos niin läheltä seurasit kirjoittelua niin kaiketi seurasit yhtä läheltä kuulusteluja? Lukaiseppa kirjoittelun sijaan vaikka tämä sivusto aikasi kuluksi, koeta löytää sieltä hiukan faktoja elämääsi. Nekin kuulustelupöytäkirjat löytyy sieltä, ja voi tehdä johtopäätökset hyvin äkkiä mikä tämä kirjoittelija on. Voihan kaikenmaailman kirjoittelijat pitää ihmisiä vaikka kuinka tyhminä(osa kieltämättä onkin) mutta hei, jotain rotia :twisted: .
Ihmeen hyökkäävän asenteen otit. Halusin vain muistuttaa keskusteluun, ettei kirjaa missään vaiheessa myyty totena. Onko tämä jokun yleinen murha.infon käytäntö, ettei saa kommentoida, varsinkaan uudet?? Ihme asenne. Enkä sanonut ettei Minttu ole tehnyt mitään väärää.
Vai kelle tuo ihme kommentti oli tarkoitettu...
lcifr
Susikoski

Aihe on vakava myös sen takia, että se antaa nuorille taas myönteisemmän asenteen kiusaamiseen. Kun jo aikuisetkin ihmiset pystyvät vitsailemaan näinkin vakavalla aiheella (ja kuolemalla!) vain rahan takia, nuoret oppivat että kiusaaminen on ihan OK juttu. Kynnys kertoa kiusaamisesta kasvaa myös. Enkeli-Elisan tapauksessa siitä tehtiin pelkkä vitsi, jolla oltaisiin voitu kääriä sievoiset summat rahaa, mikäli se olisi ylipäätään mennyt lävitse. Jonain päivänä koko tarina oltaisiin brändätty totena ja se olisi tuotemerkki. Kiusaaminen tuotteena. Todella kunnioittavaa.
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Kulkia kirjoitti: Halusin vain muistuttaa keskusteluun, ettei kirjaa missään vaiheessa myyty totena.
Koko tästä hässäkästä jäi silti kyllä kuvottava maku suuhun. Kovin aktiivisesti kirjoittaja ylläpiti tarinaa oikeista vanhemmista ja oikeasta Elisasta. Itse mietin vain, että miten kehtasi...
lcifr
Susikoski

No vaikka kirjaa ei myyty totena, Elisa kyllä. Jos se olisi alusta asti ollut fiktiota, kyllä se olisi tehty selväksi. Minttu halusi mainetta, suosiota ja huomiota.
Minuakin kyllä kiinnostaisi, kuka mahtaa tuon mystisen uuden nikin takana kirjoitella...
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

^ joku, joka ei osaa kirjoittaa 'Kulkija' :lol:

Minusta on sääli, että joku puolustelee valehtelijaa ja huijaria. Hyväksytkö sinä Kulkia petoksen?
Saako ihmisille suoltaa sinusta mitä soopaa tahansa? Saako valheella ansaita?
Nuotio & Äreät Tiput
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

MissHolmes kirjoitti:^ joku, joka ei osaa kirjoittaa 'Kulkija' :lol:

Minusta on sääli, että joku puolustelee valehtelijaa ja huijaria. Hyväksytkö sinä Kulkia petoksen?
Saako ihmisille suoltaa sinusta mitä soopaa tahansa? Saako valheella ansaita?
Miten tuosta viimeisestä lauseesta tuli oitis mieleen moni poliitikko :mrgreen:

Tosiaan, vaikkei Minttu tästä olisi taloudellisesti hyötynyt, niin härski temppu silti. Sylettää, että näin herkällä aiheella piti.. mehustella. Pthyi. No respect whatsoever.
Vastaa Viestiin