8-vuotiaan Vilja Eerikan henkirikos - nokitussäie
Re: 8-vuotiaan Vilja Eerikan henkirikos - nokitussäie
Minun tarvitsee lainata vastata vain lainaamalla itseäni uudestaan:
Tietääkseni Eerikaa ei sijoitettu Meripihaan lastensuojelun aloitteesta. Hänet vei sinne oma isä,joka halusi pitää vähän lomaa kiduttamisesta.
Ehket marja turjukka ole sosiaalitäti, mutta hidasälyisyytesi puolesta sopisit enemmän kuin paremmin H:gin kaupungin sosiaalitoimeen. Edes 8. lastensuojeluilmoitus ei saanut sitä ryhtymään toimenpiteisiin.... Saa nähdä tarvitaanko yo. lauseen toistamiseen 8 toistokertaa myös eikä sittenkään mene jakelimoon?
Tietääkseni Eerikaa ei sijoitettu Meripihaan lastensuojelun aloitteesta. Hänet vei sinne oma isä,joka halusi pitää vähän lomaa kiduttamisesta.
Ehket marja turjukka ole sosiaalitäti, mutta hidasälyisyytesi puolesta sopisit enemmän kuin paremmin H:gin kaupungin sosiaalitoimeen. Edes 8. lastensuojeluilmoitus ei saanut sitä ryhtymään toimenpiteisiin.... Saa nähdä tarvitaanko yo. lauseen toistamiseen 8 toistokertaa myös eikä sittenkään mene jakelimoon?
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
- reijoreipas
- Jack Bauer
Optikolla käynti auttaa.awa kirjoitti:Reijo - opettele reippaasti tekemään asialliset lainaukset! Tuosta sekoilustasi ei ota erkkikään selvää mikä on kenenkin kijoittamaa, vaikka kuinka reipaserkki olisi. Tämä ihan ystävällisesti.
Lainauksissani oli lainausmerkit.
Lainausmerkki on tämä: "
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
^^ CSI hyvä, mun käsittääkseni on aivan sama, onko aloite sijoitukseen tullut Tarkilta vai lastensuojelulta, lopputulos oli kuitenkin väliaikainen sijoitus, jonka jatkamisesta ei päästy Tarkin kanssa yksimielisyyteen. Siis keväällä 2012, jolloin pahimmat virheet sossujen puolelta tehtiin.
Minäkin voin lainata omaa tekstiäni, sen edellä mainitsemani postauksen jälkipuolen:
Edelleen odotan sulta hieman kiihkottomampaa keskustelua, mikäli siihen pystyt. Anteeksi etukäteen, jos epäilen...
Minäkin voin lainata omaa tekstiäni, sen edellä mainitsemani postauksen jälkipuolen:
Mutta kun näköjään tiedät noin paljon asioita, niin kerrotko mulle hidasälyiselle sen, maksoiko Tarkki mukamas omasta pussistaan tuon sijoituksen kustannuksetkin? Tuskinpa.Pieleen mentiin vasta siinä vaiheessa, kun tuon sijoituksen aikana tehdyssä olosuhdeselvityksessä ei huomattu mitään vikaa Tarkin&Laamasen kotioloissa. Tarkin vakuuttelut isomman asunnon saamisesta menivät pureskelematta läpi lastensuojelulle, eikä Laamasen henkilötietoja tarkistanut kukaan.
Ja kun sijoitusta olisi pitänyt jatkaa (niinkuin Meripihan suunnalta suositeltiinkin), Tarkki kieltäytyi ja lastensuojelu oli kykenemätön tekemään päätöstä vastoin huoltajan tahtoa.
Edelleen odotan sulta hieman kiihkottomampaa keskustelua, mikäli siihen pystyt. Anteeksi etukäteen, jos epäilen...
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Tarkki kuuluu siihen loiseläinten sakkiin ihmiskunnassa, joka ei tunnetusti maksa itse mitään. Kaikki on meidän veronmaksajien kustantamaa oikeusavustajia myöden. Jatkossa myös valtio tarjoaa hotellitason majoituksen näille loisille.maija turjukka kirjoitti: Mutta kun näköjään tiedät noin paljon asioita, niin kerrotko mulle hidasälyiselle sen, maksoiko Tarkki mukamas omasta pussistaan tuon sijoituksen kustannuksetkin? Tuskinpa.
Valitettavasti asian on näin kunnes ajat riittävästi kurjenevat ja näiden loisien hyysääminen loppuu.
Veikkaan, että herra Tarkki tulee tekemään historiaa myös kielitieteiden osalta. Puhekielinen termi 'lisko' todennäköisesti tulee korvautumaan termillä 'tarkkis'. Tarkkana saa poika kyllä ollakin jatkossa. Minä ainakin saattaisin antaa hänelle hieman isän kädestä sekä musaterapiaa, huolenpitoa että holdingia.
Acta est fabula
Tarkki on mitä ilmeisimmin syntyjään vähä-älyinen vajakki.
Mikä on äitinsä asema hänen elämässään - kieltääkö äiti kaiken, vai/ja yrittääkö harhaan johtaa vajakki-poikansa ympärillä olevia ihmisiä?
Mikä on äitinsä asema hänen elämässään - kieltääkö äiti kaiken, vai/ja yrittääkö harhaan johtaa vajakki-poikansa ympärillä olevia ihmisiä?
En puolustelu lastensuojelua, mutta tiedän, että esim. perjantaisin tehtyjen ilmoitusten perusteella on saatanallinen kiire saada asiat hoitoon. Ja sitten tämän yhteiskunnan tapa hoitaa asioita- työajan lyhenykset juuri perjantaihin eli virastot on käytännössä sulki klo 14.00 jälkeen eli ikäänkuin tehtäisiin puolta päivää. Monesti kokouksia pidetään ja puhelimet tuuttaa varattua. Pyhäpäivän jälkeisenä perjantaina on turha yrittää saada asiaa eteenpäin viranomaistahollakaan, vaikka on eri puhelinnumerot kuin ns. asiakaspuheluihin. Tämä tästä.
MUUTOSEHDOTUS:
Ainoa konkreettinen ja järkevä asia mitä voidaan tehdä Helsingin ja Vantaan lastensuojelun tilanteelle on siirtää koko homma pyörimään 24/7 eli asiat otetaan hoitoon, niitä hoidetaan ja lapsia suojellaan 24/7, ei MA-TO klo 9-15.00 ja PE 9-13.00. Ymmärtänette pointin?
Tähän muutokseen ei ole haluja, koska EI OLE RESURSSEJA KOSKA EI OLE RAHAA. Kaikki muutokset jotka oikeasti auttaisivat LAPSIA maksavat liikaa. Tulee halvemmaksi pyöritellä lomalappuja ja miettiä seuraavan kuun virkistyspäivää kun pureutua siihen LASTENSUOJELUUN. Vika on ihmisissä ja asenteissa suhteessa oman työn tekemiseen. Katse siis syvälle siihen omaan peiliin siellä sosiaali-ja tervespuolella päättävissä elimissä oleville ja myös sitä varsinaista asiakastyötä tekeville- milloin sulla on kesäloma ja onkos siihen vielä pitkä aika? Kaikki lapset ei lomaile. Varsinkaan ne kuolleet.
MUUTOSEHDOTUS:
Ainoa konkreettinen ja järkevä asia mitä voidaan tehdä Helsingin ja Vantaan lastensuojelun tilanteelle on siirtää koko homma pyörimään 24/7 eli asiat otetaan hoitoon, niitä hoidetaan ja lapsia suojellaan 24/7, ei MA-TO klo 9-15.00 ja PE 9-13.00. Ymmärtänette pointin?
Tähän muutokseen ei ole haluja, koska EI OLE RESURSSEJA KOSKA EI OLE RAHAA. Kaikki muutokset jotka oikeasti auttaisivat LAPSIA maksavat liikaa. Tulee halvemmaksi pyöritellä lomalappuja ja miettiä seuraavan kuun virkistyspäivää kun pureutua siihen LASTENSUOJELUUN. Vika on ihmisissä ja asenteissa suhteessa oman työn tekemiseen. Katse siis syvälle siihen omaan peiliin siellä sosiaali-ja tervespuolella päättävissä elimissä oleville ja myös sitä varsinaista asiakastyötä tekeville- milloin sulla on kesäloma ja onkos siihen vielä pitkä aika? Kaikki lapset ei lomaile. Varsinkaan ne kuolleet.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
-
reimareipas
- Hercule Poirotin viikset
Ajattele, millaista tiliä iltalehdet on tehneet Eerikan tapauksella! Ajattele, jos olisivat edes antaneet siitä murto-osan niin että siitä olisi voitu tehdä esim. rahasto. En tiedä voisiko sellaisen rahaston tuottoja käyttää esim. ylimääräisen työntekijän palkkaamiseen pääkaupunkiseudulle. Mutta ainakin johonkin sitä rahaa voisi käyttää. Silloin ei olisi niin likainen tunne aina kun näkee otsikoita Eerikan tapauksesta, otsikoita jotka varmasti valtaavat lehdet taas kunhan asia etenee hoviin.
Tyhmyys ja hulluus ovat siinä samanlaisia että kummallakin on oma logiikkansa.
Olen pysytellyt kaukana iltapäiväehdistä tähän tapaukseen liittyen. Kaupunki voisi halutessaan vaikuttaa mitoituksiin ja työn suunnitteluun. Niin ei ole tehty. Miksi? Siksi, että ei ole haluttu. Ihminen tekee mitä haluaa, niin se toimii. Käytetään mieluummin helvetisti rahaa automaatiometron suunnitteluun ja päin perseelleen menneeseen toteutukseen. Hyvä Hellsinki. Hyvä liikkuvuus ja kaupunkisuunnittelu. Mitä nyt mistään heikompiosaisista tai puolustuskyvyttömistä. Huolehtikoot itsestään- pääasia, että joukkoliikenne hoidetaan päin vittua ja siihen käytetään helvetisti rahaa.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
- Juliet Jones
- Axel Foley
Se on yhteiskunnalle kuuluva tehtävä huolehtia siitä, että hädänalaiset saavat apua, -ei iltapäivälehtien. Ei kuitenkaan niin, että paikallinen vastuu kunnissa ja kaupungeissa kuuluisikin muualle.
Minä en kyllä näe tässä Vilja Eerikan tapauksessa resurssiongelmaa. En myöskään näe ainuttakaan syytä, miksi joku 24h päivystysporukka jossain olisi mitään muuttanut.
Johan sen syyttäjä Velitski sanoi: Sossu ei vaan toiminut vaikka olisi pitänyt.
Johan sen syyttäjä Velitski sanoi: Sossu ei vaan toiminut vaikka olisi pitänyt.
Jos tämä sosiaalijohtaja Tarkki kirjoittelis tänne minfoon,niin hänen tekstinsä vois hyvin kuvitella olevan nimimerkki "keijo vaan" kynästä.
Sitä jäin miettimään, että ensin "keijo vaan" tuli tänne ikäänkuin pikku "vajakki" tapauksena. Ei ihan Touko Tarkin tasoista, mutta vähän sen tyylistä. Kun kaverin läppää ruvettiin kyseenalaistamaan, niin jutut on skarppiutuneet kovasti. Ei olekkaan enää pikkupäissään kirjoitettuja - olivatko koskaan? Paikoin hän kirjoittaa erittäin hyvää, rutinoituneen, paljon tekstiä suoltaneen kirjoittajan tekstiä...varmaan virkatöissään tottunut huolelliseen ilmaisuun? Joten tuo "keijo vaan" ajoittainen huolimaton ja vähän daijuakin imagoa luova esiintyminen onkin vain teatteria? Meidän hämäämistä.... Yllättävän hyvin tämä Touko Tarkin "kaveri" on selvillä lastensuojelusta, oikeuskäytännöstä jne...
Todella outoja kavereita Touko Tarkilla..... LOL
Sitä jäin miettimään, että ensin "keijo vaan" tuli tänne ikäänkuin pikku "vajakki" tapauksena. Ei ihan Touko Tarkin tasoista, mutta vähän sen tyylistä. Kun kaverin läppää ruvettiin kyseenalaistamaan, niin jutut on skarppiutuneet kovasti. Ei olekkaan enää pikkupäissään kirjoitettuja - olivatko koskaan? Paikoin hän kirjoittaa erittäin hyvää, rutinoituneen, paljon tekstiä suoltaneen kirjoittajan tekstiä...varmaan virkatöissään tottunut huolelliseen ilmaisuun? Joten tuo "keijo vaan" ajoittainen huolimaton ja vähän daijuakin imagoa luova esiintyminen onkin vain teatteria? Meidän hämäämistä.... Yllättävän hyvin tämä Touko Tarkin "kaveri" on selvillä lastensuojelusta, oikeuskäytännöstä jne...
Todella outoja kavereita Touko Tarkilla..... LOL
Heh heh yksi lapsi kuollut ja nyt pitäis joku gestapo pistää pystyyn menkää nukkumaan pösilöt.
Missään päin planeettaa ei ole lapsilla niin hyvin asiat kuin Suomessa.
Missään päin planeettaa ei ole lapsilla niin hyvin asiat kuin Suomessa.
Eikös tän "neron" trollailut olis jo niinku nähty?
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
No kerroppa sitten missä päin maailmaa lapsista huolehditaan yhtä hyvin kuin suomessa?PaxCow kirjoitti:Eikös tän "neron" trollailut olis jo niinku nähty?
Taidat itse trollailla kun pidät systeemiä huonona. Naurettavaa yhden tapauksen perusteella
tuomita tuhansien hyvien ihmisten elämät.