TARMO HELIMÄKI - Kerava -93
hopo-66
Ei kait ole sama tyyppi , joka on tunnettu "luumu" nimellä ?
Asun keravalla itsekin... kerran olin todistamassa entisessa maximarketissa, kun luumun porukka oli hakemassa "juoksukaljaa", tosin poijaat eivät vaivautuneet edes juoksemaan, maxin vartija oli sellainen vanha ja väsynyt ukkeli, jota pojat heittelivät täysillä olut pulloilla kun yritti puuttua tilanteeseen, jo silloin, vuonna -90-93 aikoihin, oli pienillä pojilla, ikää varmaan ehkä 13, hirveet melkein miestä pitemmät stiletitkin mukana, kauheeta ..
Asun keravalla itsekin... kerran olin todistamassa entisessa maximarketissa, kun luumun porukka oli hakemassa "juoksukaljaa", tosin poijaat eivät vaivautuneet edes juoksemaan, maxin vartija oli sellainen vanha ja väsynyt ukkeli, jota pojat heittelivät täysillä olut pulloilla kun yritti puuttua tilanteeseen, jo silloin, vuonna -90-93 aikoihin, oli pienillä pojilla, ikää varmaan ehkä 13, hirveet melkein miestä pitemmät stiletitkin mukana, kauheeta ..
taitaa olla..
näin ainakin olen antanut itselleni kertoa ja kyllähän kaverin nähtyä asia tulee selväksi 
En ole hemmoa keravalla nähnyt pitkään aikaan , tai sitten olen liikkunut "väärään" aikaan väärässä paikassa ?
Luumu liikkui monesti porukassa, missä oli muutamia aika junnujakin mukana, usein porukalla menivät rullaamaan kaljaa kaupasta. vissiin marginaali_pikku_rikollinen, jos nyt voi sanoa rikolliseksikaan ?
Tietääkö kukaan, ken on se taivasta tuijotteleve pitkätukkainen heebo, kuka kulkee sompion alueella koira vapaana. Olen muutaman kerran nähnyt tyypin, seisoo paikallaan ja tuijottaa taivasta päätä käännellen.
kuulemma aiheuttanut pelkoa ja häiriötä alueella, ei ole ilmeisesti väkivaltainen ?
En ole hemmoa keravalla nähnyt pitkään aikaan , tai sitten olen liikkunut "väärään" aikaan väärässä paikassa ?
Luumu liikkui monesti porukassa, missä oli muutamia aika junnujakin mukana, usein porukalla menivät rullaamaan kaljaa kaupasta. vissiin marginaali_pikku_rikollinen, jos nyt voi sanoa rikolliseksikaan ?
Tietääkö kukaan, ken on se taivasta tuijotteleve pitkätukkainen heebo, kuka kulkee sompion alueella koira vapaana. Olen muutaman kerran nähnyt tyypin, seisoo paikallaan ja tuijottaa taivasta päätä käännellen.
kuulemma aiheuttanut pelkoa ja häiriötä alueella, ei ole ilmeisesti väkivaltainen ?
Tuskinpa Luumu on skarpannut
aika potentiaalista hörhöainesta kaveri, tosin en oo keravalla 10en vuoteen asunut.
Näköjään keravalaisia löytyy täältä, jotenka bumppaan pikkasen tuota aikasempaa sivua...eli Koukkutiellä ahjossa muutama vuosi sitten rusikoitiin joku hengiltä naapurin toimesta. Tää naapurihan oli aika tuttu tyyppi keravalla, veteli porukkaa vasaralla päähän keskustassa yms..EKn sai sitten, eli pysyy poissa aurinkomäeltä tovin.
Jollain tietoa mitä kävi silloin koukkutiellä?
Näköjään keravalaisia löytyy täältä, jotenka bumppaan pikkasen tuota aikasempaa sivua...eli Koukkutiellä ahjossa muutama vuosi sitten rusikoitiin joku hengiltä naapurin toimesta. Tää naapurihan oli aika tuttu tyyppi keravalla, veteli porukkaa vasaralla päähän keskustassa yms..EKn sai sitten, eli pysyy poissa aurinkomäeltä tovin.
Jollain tietoa mitä kävi silloin koukkutiellä?
Äläpäs pilkkaa neanderthalilaisia. Näillä kun oli Homo Sapiensia suuremmat aivot (kapasiteetista kylläkin epäselvyyttä) ja huomattavasti vantterampi ulkomuoto. Hörtsin broidi ei kyllä sovi tähän profiiliin!Komissaario Palmu kirjoitti:Juffaa ei tosiaan ole moneen vuoteen näkynyt.
Hörtsi oli sellanen -70 syntynyt pikkuinen tumma kundi jolla oli korvat kuin mikkihiirellä. Jo 10-12 vuotiaana kiristi "suojelurahaa" toisilta lapsilta. "Jos annat mulle rahaa, niin oon sun kaveri. Jos et anna, niin vedetään poikien kanssa sua lättyyn." Todella surkeat kotiolot oli pojalla. Siinä nousevan auringon talossa radan varrella vanhan Pertin Kulma K-kaupan vieressä asustivat ainakin 70 luvun lopulla. Siinä talossa tuntui asustelevan koko Keravan silloinen alamaailman alin kasti. Hörtsillä oli/on isobroidi joka oli aikamiehenäkin sellainen 150 senttiä sulka päässä. Ulkomuodoltaan ja älyltään neanderthalilaisen luokkaa. Hörtsiä näin viimeeksi Keravalla joskun 97 tai 98 kesällä. Oli sekaisin kuin seinäkello. Sitä broidiansa Hanskia en ole nähnyt varmaan 20 vuoteen, eikä ole niin väliksikään.
-
Inhorealisti
Re: Tarmo Helimäki -93
Kiitos jätkät, paljon hauskaa luettavaa!LJN kirjoitti:Tinneri-Hanski asui aikoinaan erään paikallisen ala-asteen vieressä, enkä koskaan unohda kotimatkaa kun Hanski lauloi (karjui) parvekkeella ilman paitaa Dingoa..
Luumustahan aika jätti, syytä tai tapaa en kyllä tiedä.
Keksin myös jutuistanne lukuisia syitä harkita muuttoa Keravalle...