Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Nätti_Jussi
Agentti Scully

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

Syyllisyydestä jäi järkevä epäilys, joten murhasyyte täytyi hylätä. Hovioikeus siis toisin sanoen noudatti lakia oikein pilkkua viilaten.

En ota kantaa siihen, oliko tuomio oikea. Muistuttaisin, että myös käräjillä yksi tuomari hylkäsi murhasyytteen täysin samoilla perusteilla.

No, uusi kierros ja uudet kujeet. Saa nähdä kuinka käy, ja meneekö juttu jo toistamiseen aina korkeimpaan oikeuteen asti.
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Ainakin tulee aivan uudet tuomarit molempiin asteisiin. Mahtaako Satakunnassa riittää tuomarikanta - vai joudutaanko lainaamaan naapurimaakunnista?

Turussakin rupeaa olemaan jääviä tuomareita iso nippu. Anneli on kohta rymynnyt Etelä-Suomen tuomarit läpi. Pitää viedä Rovaniemelle tuomittavaksi :)

Noh, Murha-Lesken muistelmiin tulee nyt tawaraa mitä kirjoittaa. Taitaa venyä ihan kakkososaan asti? Murha-Leski osat I ja II.

On siinä meillä lukemista. Ennakkotilaan jo nyt.

PS. siinäpä sitä riittää sisotalolla ja turumurrella yskimistä, kun käräjäoikeus syksyllä ottaa tämän jutun käsittelyyn ja Amanda tulee todistamaan oikeussaliin: "Mitään huppumiestä en nähnyt, äiti käski sairaalassa sanoa nähneeni, jotten joutuisi orvoksi kadulle".

Eiköhän se ole Amandallekin pikkuhiljaa käynyt selväksi, että kohta ollaan aikuisia ihan ilman äidinkin apua. Kielenkannat ovat vapaita sanomaan mitä haluavat.
Viimeksi muokannut CSI, Pe Huhti 05, 2013 1:07 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Nätti_Jussi
Agentti Scully

CSI kirjoitti:Ainakin tulee aivan uudet tuomarit molempiin asteisiin. Mahtaako Satakunnassa riittää tuomarikanta - vai joudutaanko lainaamaan naapurimaakunnista?

Turussakin rupeaa olemaan jääviä tuomareita iso nippu. Anneli on kohta rymynnyt Etelä-Suomen tuomarit läpi. Pitää viedä Rovaniemelle tuomittavaksi :)

Noh, Murha-Lesken muistelmiin tulee nyt tawaraa mitä kirjoittaa. Taitaa venyä ihan kakkososaan asti? Murha-Leski osat I ja II.

On siinä meillä lukemista. Ennakkotilaan jo nyt.
Juu, tämähän tuntuu vain pitkittyvän ja pitkittyvän. Jos hovi antaa vapauttavat tuomiot, niin seksirikoksia puidaan mahdollisesti vielä korkeimmassa oikeudessa, jos syyttäjät valittavat.

Korkein oikeus on tietääkseni jo nähnyt syyttäjien LSH-aineiston kokonaisuudessaan. Joten tutkittaisiinko aineisto sitten vielä kertaalleen?
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Nätti_Jussi kirjoitti:Juu, tämähän tuntuu vain pitkittyvän ja pitkittyvän. Jos hovi antaa vapauttavat tuomiot, niin seksirikoksia puidaan mahdollisesti vielä korkeimmassa oikeudessa, jos syyttäjät valittavat.

Korkein oikeus on tietääkseni jo nähnyt syyttäjien LSH-aineiston kokonaisuudessaan. Joten tutkittaisiinko aineisto sitten vielä kertaalleen?
Kyllähän se tutkitaan, jos anoo KKO:lta lupaa saada juttu sinne käsittelyyn. Eihän ne aineistoon perehtymättä osaa sanoa, ottavatko vaiko eivät. Mikään automaattihan se jutun sinne saaminen ei ole. Pitäis olla jotain juridisesti kiinnostaa tuossa jutussa ja epäilenpä, ettei siinä ole?
Nätti_Jussi
Agentti Scully

CSI kirjoitti:
Nätti_Jussi kirjoitti:Juu, tämähän tuntuu vain pitkittyvän ja pitkittyvän. Jos hovi antaa vapauttavat tuomiot, niin seksirikoksia puidaan mahdollisesti vielä korkeimmassa oikeudessa, jos syyttäjät valittavat.

Kyllähän se tutkitaan, jos anoo KKO:lta lupaa saada juttu sinne käsittelyyn. Eihän ne aineistoon perehtymättä osaa sanoa, ottavatko vaiko eivät. Mikään automaattihan se jutun sinne saaminen ei ole. Pitäis olla jotain juridisesti kiinnostaa tuossa jutussa ja epäilenpä, ettei siinä ole?
Omasta puolestani Turun hovioikeuden antamasta tuomiosta saisi tulla lainvoimainen. Olisi jo korkea aika saada edes yksi lainvoimainen tuomio voimaan. Jos korkein oikeus ei valituslupaa myönnä, niin seksirikosten osalta juttu on finiitto.

Sitten on toki vielä Ulvilan surman uusintakäsittely jäljellä. Lopullisen tuomion antaminen saattaa venyä vuoteen 2015 saakka.
nero
Susikoski

Viesti Kirjoittaja nero »

CSI kirjoitti:
nero kirjoitti: Olet ylimielisyyden huippu. Vai todennäköisyyksillä ihmisiä vankilaan. Ja olet viisaampi kuin hovioikeus. Mikähän todennäköisyys on sille että nettijänkkääjien kuningatar on viisaampi kuin hovioikeus :?: :shock: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hahhaaa. Keittääkö teinipoppari popcornit aivo-osastosta ulos? LOL LOL LOL
Jänkkärikuningatar taas yötä myöten jänkyttänyt täällä. Ei ole kovinkaan tervettä tuo. Mikset keksi jotain oikeaa elämää? :P Ehkäpä siksi että sinua ei siedä kukaan kasvotustenkaan. Hahhahhhaa! :lol: :lol:
Instigator
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Instigator »

CSI kirjoitti:No en minä vain tiedä, pöytäkirjoja kun on aikas paljon. Itsehän väitit sen olevan olemassa,
"Tyttö sanoi, että..."

"Instigator väitti, että..."

Ymmärrätkö, että teet itsestäsi täyden narrin heittelemällä keskustelupalstalla "totuuksia" ja "faktoja", joita et kuitenkaan voi vaadittaessa todeksi osoittamaan? En ole ikinä väittänyt mitään tuollaista. Eikä myöskään tyttö ole kertonut vanhempiensa huutaneen toisilleen - saati mistään riidasta. Jos joku on sinulle Suomi24-palstalla muuta uskotellut, niin itsepähän menit lankaan. Kannattaisi tarkistaa väitteet, ennen kuin lähtee niitä levittelemään edelleen.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Instigator kirjoitti: Eikä myöskään tyttö ole kertonut vanhempiensa huutaneen toisilleen - saati mistään riidasta.
Stop, stop, stop, mitäs nyt tuli "oksennettua" ulos, nimimerkki Instigator?

Kyllä tyttö on poliisin pöytäkirjojen mukaan kertonut kuulleensa vanhempiensa huutamista murhayönä. Siihen huutamiseen + ikkunankumina meteliinhän hän kertoi heränneensä kesken sikeiden unien. Löydät tuolta asiapuolelta pöytäkirjamerkinnänkin asiasta (minun viestistäni, et turumurre:n viestistä, turre sensuroi tämmöiset tiedot lukijoiltaan....)

Koska siellä paikalla ei ollut ketään 3:tta henkilöä, niin silloin ainakin minun järjenjuoksullani:

a) he ovat huutaneet toisilleen, eikö vain?

b) koska minä ainakaan en kommunikoi toisten ihmisten kanssa keskellä yötä huutamalla - paitsi jos olen menettänyt malttini, mitä sitäkään harvoin teen, varsinkaan lasten nukkuessa - niin kyllä minä nimitän vanhempien toisilleen huutamista riidaksi. Sinä voit toki nimittää sitä miksi lystäät.

Jos uskottavuuteni kärsii siitä, että tosiasioihin perustuen olen kyennyt ylläolevan päättelemään - ihan kuten asianajaja Kari Uotikin oli tehnyt - niin antaa kärsiä vaan. Minua ei idioottien mielipiteet minusta kiinnosta. On aivan oma ongelmanne, jos ette kykene johtopäätöksiin tarjottujen faktojen perusteella.
nero
Susikoski

CSI kirjoitti:
Stop, stop, stop, mitäs nyt tuli "oksennettua" ulos, nimimerkki Instigator?

Koska siellä paikalla ei ollut ketään 3:tta henkilöä, niin silloin ainakin minun järjenjuoksullani:

b) koska minä ainakaan en kommunikoi toisten ihmisten kanssa keskellä yötä huutamalla - paitsi jos olen menettänyt malttini, mitä sitäkään harvoin teen, varsinkaan lasten nukkuessa - niin kyllä minä nimitän vanhempien toisilleen huutamista riidaksi. Sinä voit toki nimittää sitä miksi lystäät.

Jos uskottavuuteni kärsii siitä, että tosiasioihin perustuen olen kyennyt ylläolevan päättelemään - ihan kuten asianajaja Kari Uotikin oli tehnyt - niin antaa kärsiä vaan. Minua ei idioottien mielipiteet minusta kiinnosta.

1. Sinun järjenjuoksuusi ei kannata luottaa ensinkään, koska sinulla ei ole oikeaa elämää. Nytkin olet heti herättyäsi sormet verillä oikomassa muiden mielipiteitä.

2. Jos sinulla olisi lapsia kävisi minun sääliksi niitä koska olet 24/7 tietokoneella juttelemassa asioista joista et mitään tiedä(ehkä onkin parempi lapsillesi ettei heidän tarvitse kuunnella sinua ikinä :lol: :lol: )

3. Kari Uoti on tuomittu rikollinen jonka järjenjuoksu on nähty telkkarissa. Esim autolla ei hänen mielestään pääse kovempaa kuin nopeusrajoitusten mukaan. Sanot ettei idioottien mielipiteet kiinnosta ja heti siteeraat Uotia. Oletko jakomielitautinen?

4. Olet hävinnyt tämänkin väittelyn ja kaikki sen huomaa, paitsi sinä itse, koska olet idiootti. :D :D :D :D
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Muistathan "nero", että palstan säännöt edellyttävät, että keskustelijoilla on myös jotan annettavaa palstalle, trollit häädetään pois. Visiittisi tälle saitille voi olla aika lyhyt :mrgreen:
nero
Susikoski

huippumies kirjoitti:Muistathan "nero", että palstan säännöt edellyttävät, että keskustelijoilla on myös jotan annettavaa palstalle, trollit häädetään pois. Visiittisi tälle saitille voi olla aika lyhyt :mrgreen:
Jos näin olisi ei csi:llä olisi mitään asiaa tänne. Olen kyllä kertonut mielipiteeni moneenkin juttuun täällä eikö se ole keskustelupalstan idea? Lautamiesosiossa vissiin saa kertoa mielipiteensä
tuollaisista sekopäistä kuin csi.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Terve neropatti!

Voin vahvistaa epäilysi: ei minulla ole muuta elämää kuin vastailla täällä sinulle. Olen olemassa vain sen vuoksi, että sinua ärsyttää niin perhanasti. Toivottavasti pääsi pian räjähtää, heh heh.
Instigator
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Instigator »

CSI kirjoitti:Koska siellä paikalla ei ollut ketään 3:tta henkilöä, niin silloin ainakin minun järjenjuoksullani:

Voi pyhä yksinkertaisuus! Jos paikalla ei todistetusti olisi ollut ketään kolmatta henkilöä, niin kai Anneli istuisi edelleen istumassa elinkautista tuomiota murhasta, eikö? Minkä vuoksi sinä luulet, että koko asiaa käsitellään eri oikeusasteissa vielä yli kuusi vuotta surman jälkeen?

Toiseksi, et sinä voi väittää tytön sanoneen jotain, minkä itse olet omassa päässäsi päätellyt. Ainakin sinun on selkeästi ilmoitettava, mikä osuus on omaa päättelyäsi. Otetaan esimerkiksi kuvitteellinen naapurin tyttö, joka sanoo: "kissa hyppäsi aidan yli". Voit päätellä, että ei tässä naapurustossa ole kuin yksi kissa, ja se on musta. Ja sinulla voi olla tiedossasi, että kyseinen musta kissa asuu juurikin kyseisen aidan takana olevassa talossa. Et silti voi väittää naapurin tytön sanoneen nähneensä, että musta kissa hyppäsi aidan yli ja meni kotiinsa. Et siinäkään tapauksessa, että oma päättelyketjusi johtaisi oikeaan lopputulokseen.
nero
Susikoski

Instigator kirjoitti:
CSI kirjoitti:Koska siellä paikalla ei ollut ketään 3:tta henkilöä, niin silloin ainakin minun järjenjuoksullani:

Voi pyhä yksinkertaisuus! Jos paikalla ei todistetusti olisi ollut ketään kolmatta henkilöä, niin kai Anneli istuisi edelleen istumassa elinkautista tuomiota murhasta, eikö? Minkä vuoksi sinä luulet, että koko asiaa käsitellään eri oikeusasteissa vielä yli kuusi vuotta surman jälkeen?
Tätä mietin itsekin kun sanoin csi:tä jakomieliseksi. Samassa lauseessa kahta täysin vastakkaista mielipidettä eikä itse huomaa. :o
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Instigator kirjoitti:

Koska Vaasan hovioikeudessa ei oikein järjenjuoksu pelaa?

Käräjäoikeushan antoi elinkautisen. Niin olisi pitänyt antaa hovinkin, mutta sehän sekoili pahemman kerran. Hovi kelpuutti Amandan todistuksesta vain väittämän, että tämä muka näki jonkun poistuvan, tullen pesuhuoneesta. Sehän on mahdoton väite.

Sen sijaan hovi ei korvaa lotkauttanut Amandan tuoreilla puhuttamisilla, jotka tehtiin vain kun alle 13 tuntia oli kulunut murhasta. Niiden painoarvo olisi pitänyt olla hyvin suuri näin maalaisjärjellä ajatellen. Amanda ei nähnyt ketään ulkopuolisia eka käynnillään takkahuoneessa. Sitä tosiasiaa ei voi sivuuttaa, jos kerran Amanda on uskottava todistaja. Hän on vieläpä moneen kertaan sanonut ettei ulkopuolisia ole. Ikkunan rikkomista hän piti vanhempiensa tekona.

PS. neron ei kannata sekaantua tähän keissiin, sulla ei riitä aivokapasiteetti tähän. Vaikka riittäisikin, tämä on monimutkainen keissi. Vastatulleilla huutelijoilla ei ole mitään saumaa ymmärtää tätä keissiä.
Instigator kirjoitti: Toiseksi, et sinä voi väittää tytön sanoneen jotain, minkä itse olet omassa päässäsi päätellyt.
En ole sanonutkaan. Olen sanonut vanhempien riidelleen - ja se on pääteltävissä tytön sanomisista. Myös tytön kommentit indikoivat, että hänkin piti sitä riitelynä. Valitettavasti poliisin puhuttelussa näitä riita-asioita ei kysytty vuonna 2006 tuoreeltaan. Ne joutuu päättelemään kommenteista, mutta kyllä sen voi luotettavasti tehdä.

Jos poliisi olisikin älynnyt vuonna 2006 kysyä Amandalta, että "riitelivätkö vanhemmat", niin tämä keissi olisi jo aikaa sitten taputeltu.

PS. Periaatteessa voin ja saan väittää täällä mitä lystään. Koska sisotalo ja turumurre:kin tekevät niin. Nehän puhuvat silkkaa jaskaa ja vääristelevät kaikkea heti kun silmä välttää. Joten se antaisi minullekin oikeuden tehdä mitä lystää. En ole vielä kuitenkaan niin alas sortunut.
Vastaa Viestiin