25v. miehen päälle ajettiin autolle, Vantaa 17.3.2013
Re: 25v. miehen päälle ajettiin autolle, Vantaa 17.3.2013
Spurgumies vissiin saanu hiljattain sakot..
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Itse tapaukseen liittyen.. Vaikea tässä on poliisinkaan tietää mitä tarkalleen tapahtunut kun loukkaantunutta ei päästy missään kohtaa kuulemaan ja kuski kerää rohkeutta jossain kannon juurella poliisi piilossa. Tai ainakin toivon että on jossain oikeasti piilossa eikä hengaa kotona tai niinkin mielikuvituksellisessa paikassa kuten vaikka äidillään tai naapurissa -.- Toivon sitä siis sen takia että poliisin toimettomuus on löytänyt ihan uuden tason ellei tämän kuskin kotia ja lähellä asuvien perheenjäsenten osotteita tsekata kerran-pari viikkoon.
Kyllä varmasti seuraillaan paikkoja, missä tuo sankari voisi liikkua, mutta luulen, ettei löydetä. Epäilen, että on häipynyt huitsin nevadaan.
Takana koko jutussa on varmaan muutakin tuo yliajo, koska ei tule esille.
Toivotaan, että löytyisi.
Takana koko jutussa on varmaan muutakin tuo yliajo, koska ei tule esille.
Toivotaan, että löytyisi.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Johan toi selvisi ettei ollut yliajo.
Käveli auton päälle niinkuin joku jo kirjoittikin.
-
Bandiitti
- Alibin satunnaislukija
Voihan tämä autokuski olla vailla vakituista asuntoa. Sitten vaan kolutaan kavereiden ja sukulaisten asuntoja. Tää yliajo, pako ja kuolemantuottamus on mun mielestä sen verran törkeä kokonaisuus, että kai poliisi etsii tätä tyyppiä ihan oikeastikin.
Onko kukaan muuten katsonut mistään että kenen auto tuo UIL-368 on?
Murha - Tappo - Surma
-
Kaalisoppa
- Poliisikoira Rex
Tapauksen tutkintanimike oli muuttunut tapoksi.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Rikos siitä huolimatta eikä välttämättä ihan kevyt sellainen edes. Vantaa toki on iso kaupunki moneen maalaiskuntaan verrattuna mutta kai sielläkin nyt poliiseilla joku tuntuma on niihin "oman kylän" nilkkeihin? Eli tiedetään vähän missä ja kenen seurassa kukin liikkuu tai ainakin tiedetään keneltä asiaa voisi kysyä?jaakkima kirjoitti:Johan toi selvisi ettei ollut yliajo.
- reijoreipas
- Jack Bauer
Omistaja: Friman, xxxxx. Paikkakunta: LxxxxBandiitti kirjoitti:
Haltija: Tietoja ei saatavissa
Rek. merk.om/halt ilmoittanut myyneensä ajoneuvon.
Ettei vaan olisi Rainer Frimanin sukulaisia.
Se selittäisi miksi poliiseilta valuu paskaa kummastakin puntista.
Rekisteriin merkityllä omistajalla ei ollut mitään tekemistä yliajon kanssa. Hän oli jo myynyt auton kun yliajo tapahtui.
-NILS-
Ei tuohon paljon sisäpiiritietoa tarvita kun katsoo että poliisi huutelee vain lehdessä että "olisit nyt mies ja ilmoittautuisit tai soittaisit edes.."Tuomion Pasuuna kirjoitti:Mistä tiedät, että näin ei ole tehty? Onko sinulla jotain sisäpiirin tietoa poliisin toimista?
Ilmeisesti jonkinlainen puhelinyhteys on tekijään ollutkin mutta kyllä tuo kuukauden pakoilu osoittaa että on epätodennäköistä että tekijä aivan vapaaehtoisesti enää kävelisi poliisin luokse. Poliisin toimet kun menevät pitkälti puskissa autojen nopeuksia moottoritiellä kytäten ja peltipoliisien kuvien selvittelyssä ja loput resurssit eivät tahdo riittää edes perheriitojen selvittelyyn ("10 kerta samassa osoitteessa puolen vuoden sisään..") ja juppojen kuskaamiseen ymv. "pienempään" niin onhan se selvä asia ettei poliisi ehdi yksittäistä etsintäkuulutettua hakea kovin ahkerasti. On tietysti mahdollista, kuten joku sanoi, että tekijällä ei ole vakituista asuntoa tai hän on tosiaan matkustanut ties minne eikä löydy "tutuista" piireistä (vastauksena nuusku-nellalle että kyllä Vantaallakin poliisilla on näppituntumaa näistä poliisin vanhoista tutuista ja naamat ja nimet jäävät usein yllättävän hyvin poliisin muistiin yhdenkin tapaamisen jälkeen) ja mikäli henkilö on poistunut Vantaalta/pk-seudulta, tulisi kaverin pärstä/tuntomerkit ja nimi laittaa julkisuuteen niin ehkäpä tekijä jäisi kiinni, mikäli ei sitten ole itselleen tehnyt jotain..
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Ellei henkilöä etsinnöistä huolimatta tavoiteta, niin hänen nimensä kohdalle tulee tiedoitus, että pidätettävä tavattaessa. Voi siis jollain tavoin joutua haaviin, ellei sitten tosiaan ole häipynyt maasta, viimeistään nyt, kun tuli tietoon, että uhri on kuollut.
Ja jos on tehnyt jotain itselleen, niin kai sekin toivottavasti selviäisi joskus.
Ellei sitten ole niin täysin välinpitämätön tyyppi, että jatkaa elämäänsä kuin ei mitään olisi tapahtunut. Ajattelee, että etsikööt jos huvittaa, se on poliisin duuni.
Hänen päihteiden käytöstään en osaa sanoa mitään. Mutta jos päihteet hallitsee elämää, niin niitten hankkiminen ja käyttö on tärkeämpää kuin mennä poliisille ilmottautumaan.
Tuli vielä mieleen, että olikohan se autoilija edes itse se, joka vastasi, kun poliisi soitti. Onhan kuka vaan voinut vastata puhelimeen. Luvannut tulla käymään ym.Tekijä on ollut vieressä, tai sitten puhelimen ja numeron omistaa jo toinen henkilö.
Ja jos on tehnyt jotain itselleen, niin kai sekin toivottavasti selviäisi joskus.
Ellei sitten ole niin täysin välinpitämätön tyyppi, että jatkaa elämäänsä kuin ei mitään olisi tapahtunut. Ajattelee, että etsikööt jos huvittaa, se on poliisin duuni.
Hänen päihteiden käytöstään en osaa sanoa mitään. Mutta jos päihteet hallitsee elämää, niin niitten hankkiminen ja käyttö on tärkeämpää kuin mennä poliisille ilmottautumaan.
Tuli vielä mieleen, että olikohan se autoilija edes itse se, joka vastasi, kun poliisi soitti. Onhan kuka vaan voinut vastata puhelimeen. Luvannut tulla käymään ym.Tekijä on ollut vieressä, tai sitten puhelimen ja numeron omistaa jo toinen henkilö.
- reijoreipas
- Jack Bauer
No mitähän etua tämä autoilija olisi saavuttanut sillä, että joku muu vastasi hänen puhelimeensa?Atlanta kirjoitti: Tuli vielä mieleen, että olikohan se autoilija edes itse se, joka vastasi, kun poliisi soitti. Onhan kuka vaan voinut vastata puhelimeen. Luvannut tulla käymään ym.Tekijä on ollut vieressä, tai sitten puhelimen ja numeron omistaa jo toinen henkilö.
Vähennysoikeuden kunnallisverotuksessa, vai alibi-lehden ilmaisnumeron?
Ei kai muuta,mutta tutkijoiden hämääminen. Ei toisessa päässä tiedetä, kuka on puhelimessa, ellei tunnista ääntä tai ei ole näköpuhelinta.
Ei kai kukaan itse vastaa, jos pelkää poliisin soittavan.
Ja todella numero voi olla jo toisella omistajalla. Äkkiäkös R-kiskalta HOMMAA UUDEN NUMERON.
Ja todella numero voi olla jo toisella omistajalla. Äkkiäkös R-kiskalta HOMMAA UUDEN NUMERON.
- reijoreipas
- Jack Bauer
Mutta eihän sillä ole mitään merkitystä.Atlanta kirjoitti:Ei kai muuta,mutta tutkijoiden hämääminen. Ei toisessa päässä tiedetä, kuka on puhelimessa, ellei tunnista ääntä tai ei ole näköpuhelinta.
Aivan samalla tavalla voi puhelimen omistajakin puhua sontaa puhelinlangoille.
2 kertaa olen itse tiennyt, että poliisi soittaa ja kummallakin kerralla vastasin ja puhuin heille satuja.
R-kioskilta voi hommata uuden numeron, mutta mitä järkeä siinä on?
Parempihan se on puhua poliiseille lööperiä.
Tietysti jos poliisit yrittää paikantaa puhelimen perusteella, niin SIM-kortin vaihtaminen auttaa hetkeksi.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Kuljettajan henkilöllisyys on kuitenkin poliisin tiedossa niin sama kai se on kuka puhelimessa on läpissyt.. Kuljettajaa on varmasti koitettu tavoittaa, ei voi väittää ettei tietäisi että häntä kaipailtiin.
-
Tuntematon Mies
- Remington Steele
Ihmettelen hiukan tuota liikennevalvonnasta valittamista, erityisesti tämän tapauksen yhteydessä. Jos yliajon tapahtumapaikalla olisi ollut poliisi liikennettä valvomassa, olisi tekijä luultavasti jäänyt heti kiinni. Jos valvonta olisi ollut reilusti näkyvää, olisi koko juttu saattanut jäädä tapahtumatta. Mutta kuten matlockb varmastikin aivan oikein toteaa, samojen tiettyjen kanta-asiakkaiden kotikäynnit syövät epäilemättä paljon resursseja. Poliisin työ on suojella ihmisiä toinen toisiltaan.
Poliisia ei tarvitse liikenteessä pelätä kunhan ajaa itse ihmisiksi. Perheriitojen selvittely kuuluu minusta pikemminkin perheille itselleen kuin poliisille, jolla varmasti olisi paljon muutakin tärkeää tekemistä. "Rusan Shellillä" en liiemmin ole poliisin liikennevalvontaa nähnyt, ikävä kyllä, sillä jos tämän topicin etsitty on kaahailuun ja tieliikenteessä pelleilyyn taipuvainen (onko, sitähän emme kai varmuudella tiedä), voisi hän ehkä hyvinkin jäädä haaviin juuri siellä.
Poliisia ei tarvitse liikenteessä pelätä kunhan ajaa itse ihmisiksi. Perheriitojen selvittely kuuluu minusta pikemminkin perheille itselleen kuin poliisille, jolla varmasti olisi paljon muutakin tärkeää tekemistä. "Rusan Shellillä" en liiemmin ole poliisin liikennevalvontaa nähnyt, ikävä kyllä, sillä jos tämän topicin etsitty on kaahailuun ja tieliikenteessä pelleilyyn taipuvainen (onko, sitähän emme kai varmuudella tiedä), voisi hän ehkä hyvinkin jäädä haaviin juuri siellä.