Sanna Pölönen,37v., avomies surmasi 28.3.2013, Joensuu

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
fangs
Roger Murtaugh

Re: Kadonnut Sanna-Maria Pölönen, Joensuu 28.3.2013

Viesti Kirjoittaja fangs »

Jännä juttu, mitenköhän minun tiedot on aina pysyneet jotakuinkin ajan tasalla Fonectassa vaikka suhteellisen usein olen muuttanutkin enkä kyllä muistaakseni ole ilmoittanut kuin maistraattiin... Joku Fonectan vakooja varmaan perässä sitten... :D Ja joo tottakai voi olla joku muu, sitähän minä juuri mietinkin onko tuo ainoa Fonectasta löytyvä Joensuun Sanna Pölönen tämä henkilö vai kaima. :)
matlockb kirjoitti:^Avopuolisohan siinä samassa osoitteessa Pölösen kanssa asuu ja nimenomaan hän siellä häkissä tällä hetkellä on.
Siis oliko tämä spekulaatiota vai onko sulla jotain inside-tietoa asiasta? Näin minäkin veikkaisin ja olis kyllä kiva kuulla jos asiasta on ihan spekua varmempaa tietoa.
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Ilta-Sanomat nyt "vahvisti" tuon avopuolison todella asuneen Kuohutiellä Sannan kanssa. Ei siis sitä, että juuri tämä avopuoliso olisi vangittu. Onko jossain näin polkaistu? Oma epäilykseni kuitenkin on edelleen, että näin on. Kivittäkää myöhemmin. Pienellä kirjoitettu <-pelkkää spekulaatiota.

Haluan tässä vaiheessa toivottaa omaisille ja läheisille voimia. Olen aika varma, että ainakin eräs heistä tätä ketjua seuraa. Siispä: voimia :? Jostain syystä juuri nämä katoamiset koskettaa mua eniten palstan aiheista, omaisten tuskaa en voi kuin yrittää kuvitella.
Viimeksi muokannut Lumienkeli, Ma Huhti 22, 2013 6:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samuli
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Samuli »

matlockb kirjoitti:^Avopuolisohan siinä samassa osoitteessa Pölösen kanssa asuu ja nimenomaan hän siellä häkissä tällä hetkellä on.
Minäkin haluaisin tähän jotain linkkiä/varmistusta. Mistä tiedät? Vai onko tuo vain oletus? Itse en pelkän uskomuksen perusteella uskaltaisi ihan noin varmana kirjoittaa :roll:
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Tietoa/faktaa on. Ei tuota asiaa niin vaikea ole selvittää jos vain ottaa asiasta selvää (joka asiaan ei tarvitse erikseen iltapulun uutista), jossain kohtaa ketjua jo tästä mainitsin aikaisemminkin mutta ilmeisesti porukka ei jaksa lukea kuin suunnilleen joka toisen viestin.
Koljolle ihan vinkkinä että lainauksen muokkaaminen (tummennetut kohdat) ilman mainintaa viestissä on sääntöjen mukaan kiellettyä.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Koljo
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Koljo »

Suo anteeksi, korostin vain niitä kohtia mihin halusin selvyyttä. Se on ihan yleisti käytössä oleva tapa mutten tiennyt sen olevan täällä kiellettyä.
En kai minä nyt siinä mitään asiasisältöä tai sanomisiasi muutellut. Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.
Vian ei tarvitse olla iso, jos se on päässä.
fangs
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja fangs »

No minä sitten en ilmeisesti ymmärrä mistään mitään ilman iltapulua, mutta en kyllä osaa selvittää kuka siellä on vangittuna enkä pidä asiaa minulla olemassa olevien tietojen perusteella varmana että kyseessä olisi avomies, joskin kyllä vahvasti sitä veikkaan. Jos sen faktana esittää niin sitten on varmaan parempaa tietoa olemassa. Luin muuten kaikki ketjuun kirjoittamasi viestit uudelleen, enkä edelleenkään tiedä mihin viittaat.
Lumienkeli
Martin Beck

fangs kirjoitti:No minä sitten en ilmeisesti ymmärrä mistään mitään ilman iltapulua, mutta en kyllä osaa selvittää kuka siellä on vangittuna enkä pidä asiaa minulla olemassa olevien tietojen perusteella varmana että kyseessä olisi avomies, joskin kyllä vahvasti sitä veikkaan. Jos sen faktana esittää niin sitten on varmaan parempaa tietoa olemassa. Luin muuten kaikki ketjuun kirjoittamasi viestit uudelleen, enkä edelleenkään tiedä mihin viittaat.
Komppaan nyt kyllä tätä. Taidan olla typerä ja laiska :roll: Ei sillä, että epäilisin nyt ketään cacanjauhajaksi, mutta tosiaan luulin että jos jotain faktana esittää, niin se olisi suotavaa jotenkin näyttää toteen. Tästä muuten mitään tule.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Lumienkeli kirjoitti:
fangs kirjoitti:No minä sitten en ilmeisesti ymmärrä mistään mitään ilman iltapulua, mutta en kyllä osaa selvittää kuka siellä on vangittuna enkä pidä asiaa minulla olemassa olevien tietojen perusteella varmana että kyseessä olisi avomies, joskin kyllä vahvasti sitä veikkaan. Jos sen faktana esittää niin sitten on varmaan parempaa tietoa olemassa. Luin muuten kaikki ketjuun kirjoittamasi viestit uudelleen, enkä edelleenkään tiedä mihin viittaat.
Komppaan nyt kyllä tätä. Taidan olla typerä ja laiska :roll: Ei sillä, että epäilisin nyt ketään cacanjauhajaksi, mutta tosiaan luulin että jos jotain faktana esittää, niin se olisi suotavaa jotenkin näyttää toteen. Tästä muuten mitään tule.
Laiska ja saamaton olen minäkin mutta matlockb on ehkä soitellut käräjäoikeuteen ja kysellyt tietoja joita pulut ei julkassut. Eli melken luottaisin tässä kohtaa siihen jos näin on. Milläs nuo faktaksi näyttää jos ei ole paperilla?
sukka
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja sukka »

matlockb kirjoitti:^Tietoa/faktaa on. Ei tuota asiaa niin vaikea ole selvittää jos vain ottaa asiasta selvää (joka asiaan ei tarvitse erikseen iltapulun uutista), jossain kohtaa ketjua jo tästä mainitsin aikaisemminkin mutta ilmeisesti porukka ei jaksa lukea kuin suunnilleen joka toisen viestin.
Tätäköhän tarkoitit (tosin tämäkin vaikuttaa vain spekulaatiolta, ei "tiedolta"):
Kyllä tässä on nyt tapahtunut "Luukkalat" Pölösen tapauksessa ukko ei vain tainnut kuulua samaan Lions-klubiin poliisien ja silmäätekevien kanssa niin ei tarvinut ratkaisua ja tuomiota 20 vuotta odottaa. Johan tuo kännykkäepisodi (kotona, ei olekaan kotona, ei ole Pölösen mukana mutta ei tiedetä missä on-sekoilu) kertoi kaiken, tosin se oli vain pieni naula arkkuun mutta eiköhän media kohta asiasta enemmän uutisoi.
Lumienkeli
Martin Beck

nuusku-nella kirjoitti:
Lumienkeli kirjoitti:
Laiska ja saamaton olen minäkin mutta matlockb on ehkä soitellut käräjäoikeuteen ja kysellyt tietoja joita pulut ei julkassut. Eli melken luottaisin tässä kohtaa siihen jos näin on. Milläs nuo faktaksi näyttää jos ei ole paperilla?
Mä en ole sitten yhtään perillä miten tuo käräjäoikeuden tietojenluovutus toimii. Huikeeta! Siis jos ne saa kertoa kelle vain kuka on vangittu jonkun tapauksen johdosta. Enkä mä nyt välttämättä mitään todisteita niin maan kirjaimellisesti kaipaa, olis vaan voinu esim sanoa että on soitellut, jos on ja sillee :) Kyllä, olen utelias.
nuusku-nella
Adrian Monk

Lumienkeli kirjoitti:
nuusku-nella kirjoitti:
Lumienkeli kirjoitti: Komppaan nyt kyllä tätä. Taidan olla typerä ja laiska :roll: Ei sillä, että epäilisin nyt ketään cacanjauhajaksi, mutta tosiaan luulin että jos jotain faktana esittää, niin se olisi suotavaa jotenkin näyttää toteen. Tästä muuten mitään tule.
Mä en ole sitten yhtään perillä miten tuo käräjäoikeuden tietojenluovutus toimii. Huikeeta! Siis jos ne saa kertoa kelle vain kuka on vangittu jonkun tapauksen johdosta. Enkä mä nyt välttämättä mitään todisteita niin maan kirjaimellisesti kaipaa, olis vaan voinu esim sanoa että on soitellut, jos on ja sillee :) Kyllä, olen utelias.
Mikäli ei erikseen salaiseksi julisteta niin kai sieltä jonkun verran julkista tietoa liikenee, en ole koskaan soittanut niin en tiedä kuinka paljon. Mutta luottaisin kyllä matlockb:iin tällä kertaa vaikka ei alkanutkaan meille kaikille selittämään miten ja mistä sitä tietoa saa.
Lumienkeli
Martin Beck

nuusku-nella kirjoitti:Mutta luottaisin kyllä matlockb:iin tällä kertaa vaikka ei alkanutkaan meille kaikille selittämään miten ja mistä sitä tietoa saa.
Joo ei ole luottamuspulaa, uteliaisuuttanihan minä :mrgreen:

Ei kai tässä muu auta kun odotella, että Sanna löytyy :?
matlockb
Watson itse

^Ruumiin löytyminenhän tässä tärkeintä olisi, esimerkiksi Pekka Tuukkasen (kadonnut Kinnulassa 2004) tapauksessa poliisi on epäsuorasti kertonut tietävänsä tekijät ja samat kaverit ovat kaksi kertaa olleet vangittuinakin (tästä ihan iltapulujen uutisiakin löytyy :D) mutta molemmilla kerroilla "ei ruumista, ei rikosta".
Tässä tapauksessa tosin ei välttämättä pelkän ruumiin puuttuminen aiheuta sitä etteikö syyte nousisi aikanaan (tuomio on sitten asia erikseen viimeistään kun hovioikeudenneuvokset lyövät viisaat päänsä yhteen) mikäli esimerkiksi epäillyn kertomukset ovat tarpeeksi ristiriitaisia ja asunnosta (ja autosta) löytyy esimerkiksi verijälkiä ymv. näyttöä (vrt. tapaus Volkan Ünsal jossa ruumista ei löytynyt mutta elinkautisia tuli).
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
nuusku-nella
Adrian Monk

Lumienkeli kirjoitti:
nuusku-nella kirjoitti:Mutta luottaisin kyllä matlockb:iin tällä kertaa vaikka ei alkanutkaan meille kaikille selittämään miten ja mistä sitä tietoa saa.
Joo ei ole luottamuspulaa, uteliaisuuttanihan minä :mrgreen:

Ei kai tässä muu auta kun odotella, että Sanna löytyy :?
Joo, toivottavasti vangittua vastaan on jo sen verran näyttöä että tajuaa olla panttaamatta kätköpaikkaa ja tapaa pidempään. Vaikka ei kai ne kaikki tajua sittenkään.

Eikö täällä ole ketään paikallisia mukana keskustelussa, onko siellä poliisia näkynyt maastossa tai vesistöjen luona esim?
matlockb
Watson itse

Tuota olen minäkin ihmetellyt että ei ole ilmaantunut yhtään Pölösen ja/tai avopuolison tutun tuttuakaan keskusteluun? heiltä saisi tietoa esimerkiksi avokista ja hänen (ja Pölösen) mahdollisesta väkivaltaisuudesta ja/tai mustasukkaisuudesta.
Vastaa Viestiin