Sanna Pölönen,37v., avomies surmasi 28.3.2013, Joensuu

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Lumienkeli
Martin Beck

Re: Kadonnut Sanna-Maria Pölönen, Joensuu 28.3.2013

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

^Hieman katselin samaa, mutta heitän murre-erokortin. Kotiseudullani pohjoisempana akkaa (ja emäntää) käytetään ihan yleisesti puhuttaessa puolisosta. Toisella seudulla muija on yleisin sana tyttöystävälle. Joensuun seutua en tunne, joku paikallinen voisi valottaa tätä? Mulle on ihan sama tosin missä asun, en halua olla kenenkään akka tai varsinkaan muija. Eukko kelpaa :mrgreen:

Joku kyseli että tuleekohan kohta ruumiinlöytymisuutinen. Oma heittoni on että aika varmasti, viimeistään aamulla.
carrie
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja carrie »

Olen seurannut tätä aihetta, mutta nyt sitten päätin kirjottaa.
Pistää niin kovin ihmetyttämään, että jos poliiseilla ON näyttöä siitä, että avopuoliso olisi Sannan murhannut, niin miksei mies kerro missä ruumis on?! EIkö se nyt olisi kaikille osapuolille helpointa! Poliisit saisivat jatkaa rauhassa työtään, ja mieskin voisi pelastaa vähän omaa nahkaansa kun olisi yhteistyökykyinen.

Oliko tämän päivän vai eilisen iltasanomien paperiversiossa juttua tästä avopuolison kiinni ottamisesta? Jos tämän päivän, kipaisen heti hakemaan lehden :D
Angel - put sad wings around me now
Protect me from this world of sin
So that we can rise again
Amy
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Amy »

Lumienkeli kirjoitti:^Hieman katselin samaa, mutta heitän murre-erokortin. Kotiseudullani pohjoisempana akkaa (ja emäntää) käytetään ihan yleisesti puhuttaessa puolisosta. Toisella seudulla muija on yleisin sana tyttöystävälle. Joensuun seutua en tunne, joku paikallinen voisi valottaa tätä? Mulle on ihan sama tosin missä asun, en halua olla kenenkään akka tai varsinkaan muija. Eukko kelpaa :mrgreen:
Murrekortti ei nyt käy kun oon itse paikallinen. :mrgreen: Täällä päin käytetään paljon emäntää (ainakin tuo ikäluokka) mutta akka on mun mielestä junttia käytöstä ihan missä päin Suomea tahansa. Eukkokin parempi mutta akattelu on rumaa.
Spekultantti
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Spekultantti »

No vois kuvitella, että jos kumppani on oikeasti kadonnut, niin kyselisi naapureiltakin ihan nimellä onko mitään havaintoja. Tuollainen tokaisu "akka on kadonnut" lähinnä kertoo hermostuksesta, kun tietää itse miksi ja odottaa koska poliisit tulevat.
nuuskija
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja nuuskija »

Minä en tuohon yhteen sanaan kovin paljon laittaisi painoarvoa. Itsekin sanon miestäni ukoksi, vaikkei se mitenkään murteeseeni kuulu. Jostakin vain tarttunut kielenkäyttööni, vähän niin kuin sellainen oma hellittelysanansa. Tosin vieraammalle naapurille, jonka kanssa en juuri olisi aiemmin jutellut, tuskin sellaista sanaa käyttäisin, kun miehestäni puhuisin. Mutta kaikki eivät käytä kieltä toki samalla tavalla. Ja nykyisin ihmiset muuttavat ja liikkuvat paljon, saavat kieleensä herkemmin vaikutteita kuin joitakin vuosikymmeniä sitten.
Amy
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Amy »

nuuskija kirjoitti:Minä en tuohon yhteen sanaan kovin paljon laittaisi painoarvoa. Itsekin sanon miestäni ukoksi, vaikkei se mitenkään murteeseeni kuulu. Jostakin vain tarttunut kielenkäyttööni, vähän niin kuin sellainen oma hellittelysanansa. Tosin vieraammalle naapurille, jonka kanssa en juuri olisi aiemmin jutellut, tuskin sellaista sanaa käyttäisin, kun miehestäni puhuisin. Mutta kaikki eivät käytä kieltä toki samalla tavalla. Ja nykyisin ihmiset muuttavat ja liikkuvat paljon, saavat kieleensä herkemmin vaikutteita kuin joitakin vuosikymmeniä sitten.
Mun mielestä ukko on paljon miedompi kuin akka. :mrgreen: Saatan itsekin puhua, että naapurin ukko oli pihalla mutta en ikinä sanoisi "naapurin akka". Ukkoon ei mun mielestä sisälly samaa negatiivista sävyä kuin akkaan. Monethan käyttää akkaa myös tavallaan haukkumasanana ja siinä on jotenkin vähättelevä sävy.

Ja tosiaan rinnastan ton akattelun vain omiin kokemuksiini. Mun tuttavapiiristä ei äkkiseltään tule mieleen ketään akattelijaa mutta tuolla liikenteessä mitä on törmännyt akattelijoihin niin ei ne yleensä miellyttävimpiä miehiä ole...

Ja spekultantin tapaan olettaisin että etenkin tuossa tilanteessa puhuttaisiin ihan henkilön nimellä, eikä käytettäisi noin vähäpätöistä "lempinimeä". Mutta jos on ollut hyvinkin kontrolloiva ja naistaan komenteleva mies niin hyvin sopii kuvioon akattelukin.
Sohvapoliisi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sohvapoliisi »

Amy kirjoitti:
nuuskija kirjoitti:Minä en tuohon yhteen sanaan kovin paljon laittaisi painoarvoa. Itsekin sanon miestäni ukoksi, vaikkei se mitenkään murteeseeni kuulu. Jostakin vain tarttunut kielenkäyttööni, vähän niin kuin sellainen oma hellittelysanansa. Tosin vieraammalle naapurille, jonka kanssa en juuri olisi aiemmin jutellut, tuskin sellaista sanaa käyttäisin, kun miehestäni puhuisin. Mutta kaikki eivät käytä kieltä toki samalla tavalla. Ja nykyisin ihmiset muuttavat ja liikkuvat paljon, saavat kieleensä herkemmin vaikutteita kuin joitakin vuosikymmeniä sitten.
Mun mielestä ukko on paljon miedompi kuin akka. :mrgreen: Saatan itsekin puhua, että naapurin ukko oli pihalla mutta en ikinä sanoisi "naapurin akka". Ukkoon ei mun mielestä sisälly samaa negatiivista sävyä kuin akkaan. Monethan käyttää akkaa myös tavallaan haukkumasanana ja siinä on jotenkin vähättelevä sävy.

Ja tosiaan rinnastan ton akattelun vain omiin kokemuksiini. Mun tuttavapiiristä ei äkkiseltään tule mieleen ketään akattelijaa mutta tuolla liikenteessä mitä on törmännyt akattelijoihin niin ei ne yleensä miellyttävimpiä miehiä ole...

Ja spekultantin tapaan olettaisin että etenkin tuossa tilanteessa puhuttaisiin ihan henkilön nimellä, eikä käytettäisi noin vähäpätöistä "lempinimeä". Mutta jos on ollut hyvinkin kontrolloiva ja naistaan komenteleva mies niin hyvin sopii kuvioon akattelukin.
Please voisitko perustaa näille henkilökohtaisille sanasävytulkinnoillesi oman ketjun ja jättää tämän puhtaasti Sannan katoamiseen liittyviin asioihin.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Tämä ketju on jo sotkeentunut pahemman kerran mm. moraalipoliisi tuli arvostelemaan mitä saa (naapurit/tuttavat) kirjoittaa ja mitä ei, sitten tuo akattelu ja ukottelu, näin ollen Sanna Pölösen katoamiselle/henkirikokselle pitäisi perustaa jo uusi ketju.

Mutta itse asiaan, molemmissa lehdissä näyttää olevan juttua Pölösestä, itse ostin Ilta-Sanomat, pitää lukea jos siinä on jotain uutta ja ihmeellistä. Kaikki lienevät nyt kuitenkin saaneet sen vahvistuksen sille että avomies on pidätetty niin minun ei tarvitse sitä enää todistella vaan nyt todisteita voi pyytää Iltalehden ja Ilta-Sanomien toimittajilta.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Siis Sanna-Marian asunnossa oli käyty. Ja jollakin oli ollut päällä vankilan vaatteet.Enpä oikein usko, siis tuota vaatejuttua. Vangeilla ei ole enää nykyisin mitään raita-ym.erikoisia vaatteita. Jos siellä on joku ollut rikospoliisien kanssa haalarit päällä, kuten joku kirjoitti, niin tuo haalaripukuinen oli tekninen tutkija.
Asunnossa oli aina ollut verhot edessä. Minunkin talossa moni naapuri pitää aina verhoja edessä, mutta eivät he ole salamyhkäisiä tai kummallisia. Itse asun ekassa kerroksessa, mutta minulla on kyllä valoverho. Mutta se suojaa kesällä lähinnä auringonpaisteelta.
Olen sen verran utelias, etten voisi koko päivää olla suljettujen verhojen takana. Mutta kukin tyylillään.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Amy
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Amy »

matlockb kirjoitti:^Tämä ketju on jo sotkeentunut pahemman kerran mm. moraalipoliisi tuli arvostelemaan mitä saa (naapurit/tuttavat) kirjoittaa ja mitä ei, sitten tuo akattelu ja ukottelu, näin ollen Sanna Pölösen katoamiselle/henkirikokselle pitäisi perustaa jo uusi ketju.
No akattelu oli mun mielestä ihan huomionarvoinen asia Sannan miehestä, mulle se antaa mielikuvan Sannaa vähättelevästä tyypistä. Jos tässä nyt sallitaan yhtään epäillyn minkäänlaista profilointia.
matlockb kirjoitti:^Mutta itse asiaan, molemmissa lehdissä näyttää olevan juttua Pölösestä, itse ostin Ilta-Sanomat, pitää lukea jos siinä on jotain uutta ja ihmeellistä. Kaikki lienevät nyt kuitenkin saaneet sen vahvistuksen sille että avomies on pidätetty niin minun ei tarvitse sitä enää todistella vaan nyt todisteita voi pyytää Iltalehden ja Ilta-Sanomien toimittajilta.
Saisko tiivistelmää IS:n paperiversiosta tänne jos on jotain uutta?
Kerjäläinen
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Kerjäläinen »

milliE » Ti Huhti 23, 2013 9:51 am
Iltasanomissa on mainintaa että pidätetty(avomies) on käynyt kotonaan haalareissa, poliisin saattamana:
Ei tämä kai sentään ole pelkästään palstalaisen päästä :?:
Kaikki liekit polttavat, vauvaseni. Kyllä sinä opit. Se on joko tai. Kukaan ei saa molempia.
fangs
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja fangs »

carrie kirjoitti:Olen seurannut tätä aihetta, mutta nyt sitten päätin kirjottaa.
Pistää niin kovin ihmetyttämään, että jos poliiseilla ON näyttöä siitä, että avopuoliso olisi Sannan murhannut, niin miksei mies kerro missä ruumis on?! EIkö se nyt olisi kaikille osapuolille helpointa! Poliisit saisivat jatkaa rauhassa työtään, ja mieskin voisi pelastaa vähän omaa nahkaansa kun olisi yhteistyökykyinen.
Eihän me täällä voida varmaksi tietää vaikka olisi jo kertonutkin, mutta ruumista ei vielä ole syystä tai toisesta löytynyt. Varsinkin vesistöihin joutuneiden ruumiiden löytymisen kanssa on joskus kestänyt yllättävän pitkään.

Tai ei ole tunnustanut ainakaan vielä vaan yrittää esittää syytöntä jolloin ei tietenkään voi kertoa mitä ruumiille teki. Ja tokihan on sekin mahdollisuus olemassa, että oikeasti onkin syytön, vaikka se vaihtoehto ei tässä kovin todennäköiseltä tunnukaan.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Kerjäläinen kirjoitti:
Iltasanomissa on mainintaa että pidätetty(avomies) on käynyt kotonaan haalareissa, poliisin saattamana:
Kyllä vangeille/pidätetyille edelleen on myös haalareita tarjolla vaikka niitä ei aina käytetäkään. Tuskin on ollut raitahaalari vaan ihan semmoinen yksivärinen. Jospa tälle tyypille ei ole kukaan tuonut puhtaita vaatteita vaikkapa niin saa kyllä talon puolesta tuommoinen haalarin.
Amy
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Amy »

Kerjäläinen kirjoitti:
Voisikos olla, että epäillylle on myös laitettu jotkut teknisen tutkinnan haalarit päälle tutkinnan ajaksi? Vaikka luulisi, ettei asunnosta tarvitse hirveästi enää suojata juttuja jos se mies on siellä viikkoja jo yksinään pyörinyt. Luulisi kuitenkin, että naapuri naapurinsa tunnistaa ihan vedenpitävästi.
Samuli
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Niin ja kai tuossakin tilanteessa epäillyllä on oikeus olla paikalla, kun tehdään kotietsintää.
Vastaa Viestiin