juta kirjoitti: No voi v...u sentaan, kai se jokainen jo huomaa et Broder on joku ylaasteikainen finninaama jolla ei ole hajuakaan mita ne todella "kovat" kundit ovat...
Älä nyt "juta" tule pilaamaan hyvää keskustelua. Uskon, että käyn kirjeenvaihtoa Suomen vaarallisimpiin äijiin kuuluvien ammattirikollisten kanssa.
juta kirjoitti:
vaikea kuvitella jotain suomen Enkeleita tai Kuulien johtohahmoja postaamaan itsestaan kuvia leipaveitsi suussa, tikkukirjaimilla tuherrettu kyltti kourassa ja 15v. gimmakaveri vieressa ns. kova ilme kasvoilla.
Ehkä he eivät vain ole yhtä kovia äijiä kuin tämä Rafal ?
juta kirjoitti:
Ja Broderille tiedoksi - tiedan jonkin verran noista jengikuvioista (tosin parinkymmenen vuoden takaa) ja ex-kaveripiirissa on pari tappajaakin, joten luulen noin suunnilleen tietavani millainen se "kova" kundi on...Itse tuntemistani kovista kundeista se kovuus ikaankuin "henkii", tarkoitan et niista saa sellaisen vaikutelman et niille ei kannata ruveta vittuilemaan, ja jos joku niin erehtyy tekemaan, niin on suuri mahdollisuus et loytaa itsensa pilliruokinnasta sairaalassa. Ei tosi kovisten tarvi noita "gangsta" kuvia itsestaan netissa julkaista (todistellakseen kuinka kova on...)
Tästä olen nykyään totaalisesti eri mieltä. Todellinen kova jätkä ei menetä kunniaansa ja lataa pataan pienestä vittuilusta, vaan kiskaisee kuokkaan vasta siinä vaiheessa, kuin oma, tai lasten turvallisuus on oikeasti kyseessä.
Vaikka väkivalta lopettaa usein vittuilun, niin usein väkivallaton, pelolle naureskeleva tilanteesta poistuminen, on paljon tehokkaampaa nöyryyttämistä. Muutenkin olen sitä mieltä, että aikuisten miesten pitää pystyä huolehtimaan itse itsestään ja vastata itse omista tekemisistään .... ja ennen kaikkea toimiessaan, toimia yksin.
En nyt halua liittää tätä keheenkään erityisesti, mutta sen verran on tullut myös oltua liemessä jos toisessa ja olen huomannut sen, että näitä oikeita kovia jätkiä on todella harvassa. Se, että menee aseettomilta ressukoilta porukalla perimään velkoja aseiden piiput savuten, ei tee kenestäkään kovaa. Tai, että jengillä päästellään pataan jotain, joka on yhdelle vittuillut ? Pelkoa se saattaa herättää, mutta johtuuko pelko perintäporukan "kovuudesta", rohkeudesta tms, vai pelkästään joukkovoiman taakse naamioitumisesta ?
juta kirjoitti:
Ei tosi kovisten mitan tarvi todistella, ne tunnetaan jo.
Tunnetaan tai ei, niin todisteluun ei pitäisi oikeasti kovalla kaverilla olla tarvetta. Pakko on pakko ja silloin se ei ole enää todistelua, vaan tarpeen mukaista toimintaa.