TiiaStiina kirjoitti:En ole lukenut viimeisiä viestejä kunnolla mutta luulen että ymmärrän Jarmo J:n logiikan. Eli vaikka suhde olisi ensin ollut normaali, on sattuneista syistä eristytty muista, ja syyt ovat olleet sellaisia joihin ei voi itse vaikuttaa, kuten lapsettomuus on monille. Voi tietysti olla niinkin, ettei lapsettomuus ole ollut ongelma ainakaan molemmille.
Sen jälkeen kun eristyminen muista on tapahtunut, kaikki konfliktit saavat suuremman mittakaavan kuin jos olisi normaali sosiaalinen verkosto.
Ei kukaan varmasti ole sitä mieltä, että mustasukkaisuudesta johtuvat teot olisivat puolusteltavissa.
Juuri tuota minä tarkoitin. Kun ollaan aina vaan kahdestaan, ja vastassa on kotona aina se sama naama, niin vaikka ei olisi erityisen riidanhaluinenkaan niin jossain välissä kyllä keittää.
Meet melkein mihin vaan saat osaksesi suunsoittoa, jos nyt ei muusta niin elämäntoverin suuresta ikäerosta, hyväksikäyttövihjailuilla höystettynä.
Pelkästään jo se, että Sanna - Maria oli töissä miessten paikaksi yleisesti käsitetyssä ympäristössä, on saattanut olla tiettyä tyylisuuntaa edustavien vihjailujen aihe tavalla, joka miehen mielen on myrkyttänyt.
Esimerkkinä
Tarpeeksi kauan kun sinulle sanotaan, että et osaa mitään, niin sitten sä myös alat itsekin uskoa että sä et osaa mitään. Tarpeeksi kauan kun sulle esitetään vihjailuja puolisosi työpaikkaan liittyvistä tietyn tyypin asioista, niin jossain vaiheessa se alkaa myrkyttämään mieltä. Silleen on aika moni muukin murha suomessa tapahtunut, että tekijälle on syötetty silmät suut täyteen valetta uhrin tekemisistä. Varsinkin jos tekijällä ei aina ole ollut mahdollisuutta tarkastaa mikä on totta ja mikä ei.
Asia, josta tän tapauksen yhteydessä ei olla puhuttu kertaakaan ainakaan isosti, on syylliseksi epäillyn henkilön joko pidempiaikainen tai tekoa edeltänyt alkon ja /tai lääkkeiden käyttö ja niiden vaikutus tapahtumiin parisuhteen perustilanteen lisäksi.