Katoamisilmoituksen ajankohtaa ei ole kerrottu julkisuuteen, sen sijaan se on että sen tekivät omaiset. Eli työpaikka ei sinänsä siihen liity, siellä toki huomattu nopeasti että on "jossain" kun ei tullut töihin, omaiset olisivat osanneet kaipailla ehkä vasta illalla. Siitäkään ei mitään varmaa tietoa ole että töistä on soitettu perään, spekulaatiota vain.. Jälkikäteen on todettu että siellä huolestuttiin mutta ei ole kerrottu johtiko huolestuminen mihinkään toimiin.MissHolmes kirjoitti:Mulle tulee väkisin mieleen, että teko on suunniteltu etukäteen.
Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että S-M olisi voitu hetkellisestä mielijohteesta piillottaa näin hyvin.
Ilmoitus katoamisestakin on ymmärtääkseni tullut työpaikalta. Tai minulle on jäänyt jotenkin kuva, että työpaikalle saapumattomuus liityy ilmoituksen tekoon. Onko tekijä kuvitellut, että S-M on Kiirastorstaina vapaalla ja katoaminen huomataan vasta Pääsiäisen jälkeen? Onko soitto työpaikalta Sannan perään johtanut siihen, että mies on joutunut myöhemmin sanomaan S-M:n lähteneen normaalisti töihin?
Onko S-M ollut tuolloin vielä hengissä?
Koska ilmoitus katoamisesta on tehty? Heti tuolloin torstaina vaiko vasta Pääsiäisen jälkeen?
Voisin kuvitella, että Pääsiäisen jälkeen, mutta samalla on käynyt ilmi, ettei S-M ole ollut torstaina ennen Pääsiäistä töissä.
Ja jos ilmoitus on tehty vasta Pääsiäisen jälkeen, on tekijällä ollut pitkät pyhät aikaa ajaa piilottamaan ruumis vaikka Nuorgamiin.
Koska poliisi on alusta asti epäillyt henkirikosta, voisi se johtua juurikin siitä, ettei avopuoliso tehnyt katoamisilmoitusta jo tuolloin 28. päivä.
Itse ajankohta taas saa minut ajattelemaan ettei ollut ainakaan loppuun asti mietitty juttu.. Jos olisi sen torstain vielä odottanut niin olisi ollut pitkät pyhät edessä eikä töissä olisi Sannaa kaivattu. Ei ole myöskään tullut julki että mies olisi mitenkään koittanut töihin selitettä poissaoloa, lähettämällä viestiä Sannan nimissä tms. Luulisi että suunnitelmassa olisi tätäkin mietitty.
Eikä poliisi ole sanonut että alusta asti on epäilty henkirikosta, se on ollut yksi vaihtoehto muiden joukossa eikä sitä pystytty sulkemaan pois. En edelleenkään usko että poliisi tuhlaisi kolme viikkoa "vain" kadonneen etsintään jos tiedossa olisi että tod.näk. henkirikos, tutkintanimikkeen muutos antaa niin paljon monipuolisemmat valtuudet selvitellä mahdollisten osallisten tekemisiä.