Sirpa
-
Kainonsorttinen
- Frank Drebin
Re: Sirpa
Mua kiinnostaa todella nää Sirpan nk. faktalinkit. Mustä tiedät, Sirpa, että linkkies sisältö on faktaa? Miten voit olla varma, että maailmassa ei esimerkiksi ole suurta salaliittoa, ja sinä olet ainut joka ei ole mukana juonessa? Mitä jos koko internet on kehitetty vain sinun pääsimenoksi? Apua.. Mutta tosiaan, ne faktalinkit: mistä tiedät, että ne ovat faktaa?
Erinomaisen ja loistavan hyvä kysymys! Paljon tutkittu ja juuri tätä koskee viimeisimmät tieteelliset tutkimuksetkin; mistä tietää, että tietää?
Viimeinen tieteellinen tietämistä käsittelevä tutkimus päätyi lopputulokseen, että tietäminen on aina skeptistä, ei siis koskaan voida tietää lukemalla, tutkimalla ja eri vaihtoehtoja punnitsemalla, vaan oikea tietämisen laji skeptisestä tietämisestä onkin intuitiivinen tietäminen, jota suuntaa kyseisen väitöksen tehnyt henkilö totesi jatkossa tietämistä koskevan tutkimuksen voivan ainoastaan edetä.
Miten intuitiivisesti sitten päätellään jonkun faktalinkin olevan totta?
Tietysti tähän on olemassa päättelyn avuksi monta kriteeriä; tärkein tietysti tiedon lähde, tiedon sijoittuminen jo olevaan tietoon, ja omien aivojen tiedoston muokkaaminen, jota on tapahduttava koko ajan uuden tiedon myötä, koska muuten tarkkaavaisuus suuntautuu motivoidusti jo muodostettuun mielipiteeseen, ja havaintokyky ryhtyy poistamaan uutta tietoa, ja mahdollisesti vääntämään totuutta vinoon.
Kokonaisuutena on kyseessä aivojen kognitiivinen prosessointi, jossa on huomioitava (erittäin tärkeää!) tunteiden merkitys havainnointiin.
----------------------
Ja sitten tähän kysymykseen tai esimerkkiin:
Annan tästä esimerkin, joka tapahtui itselleni, ja muutti koko ajatteluni - liittyen tuohon ajatukseen, jonka toit esille.
Olimme ystävien ryhmänä lähdössä perjantai-iltana ulos; itse halusin merenrannalle rantaravintolaan, kun toiset pitivät mielekkäämpänä mennä mellastamaan kupungin humuun. Asiassa ei ollut mitään ongelmaa, vaan sovimme siten, että kun ravintolat suljetaan, he tulevat autolla hakemaan minut paikasta, johon olivat vieneetkin.
Kun ilta oli ohitse, istuin ravintolan puistossa olevalle penkille odottamaan kyytiä. Hetken kuluttua seuraani liittyi nuorimies.
Hän kysyi, että mitä istun siinä yksinäni. Sanoin odottavani kyytiäni, ja kerroin sopimuksestamme, että muut tulevat hakemaan minut, kun ravintola suljetaan - he vain halusivat kaupungille ja minä merenrannalle. Hän kysyi, että uskonko todella, että tulevat hakemaan, että tosiaan muistavat ja hakevat kuten sovimme, että hän ei ainakaan usko.
Vakuutin uskovani, että näin tulee tapahtumaan, kuten sovimme.
Hän kysyi seuraavaksi entistä epäuskoisempana, että olenko onnellinen. Vakuutin olevani ihan riittävän onnellinen.
Seuraavaksi hän ryhtyi ihmettelemään, että miten voin olla onnellinen, jos Bosniassa on sota, että hän kokee kyllä, että hänen on pystyttävä vaikuttamaan tuohon sotaan, tai muuten hän ei voi olla onnellinen.
Olin hämmästynyt - näin suuriin en olisi ikinä voinut kuvitella pystyväni tai edes kuvitellut voivani vaikuttaa!
Hän halusi jäädä seuraamaan - väittäen edelleen, että noutajaani ei saavu - sitä pettymystä, jonka koen, kun ystävät pettävät.
Eivät pettäneet tietenkään; auto kaartoi paikalle ja nousin siihen - en enää katsonut taakseni, että mitä penkille istumaan jäänyt ystävä mahtoi ajatella tai miettiä tilanteesta.
----------------------
Jutun pointti: ihmisen voimattomuus, kokemus siitä, että pitäisi kyetä tekemään suuria, suurempia asioita kuin mihinkä pystyy, on suorassa suhteessa katkeruuteen ja luottamuksen puutteeseen ja spektismiin.
En ota haasteita edes ajattelutasolla mistään niin suuresta, jota en hallitsisi, tai joka masentaisi tai veisi luottamuksen, etten vain katkeroidu, enkä menetä luottamustani - tai minusta tulisi vain kyyninen hapan mummeli, joka näkisi täysin turhana pikkulintujenkin ruokkimisen.
Psykologisesti tässä puhutaan ihmisen tärkeimmästä psyykkisestä kokemuksesta, ja se on oman elämän hallinnan kokemus, joka on jopa niin voimakas, että erään teorian mukaan sen nähdään voittavan jopa kuolemanpelon; eli itsemurha nähdään kyseisessä teoriassa viimeisenä toivon tekona, jossa ihminen saa kokemuksen päättää omasta elämästään. (Risto Vuorisen teoria koskien psyykkeen itsesäätelyä).
Joten suosittelen lämpimästi kaikille pieneksi ryhtymistä ja mahdollisimman pienten tekojen tekemistä, koska juuri niistä koko onnellisuusjuttu onkin kiinni.
Viimeinen tieteellinen tietämistä käsittelevä tutkimus päätyi lopputulokseen, että tietäminen on aina skeptistä, ei siis koskaan voida tietää lukemalla, tutkimalla ja eri vaihtoehtoja punnitsemalla, vaan oikea tietämisen laji skeptisestä tietämisestä onkin intuitiivinen tietäminen, jota suuntaa kyseisen väitöksen tehnyt henkilö totesi jatkossa tietämistä koskevan tutkimuksen voivan ainoastaan edetä.
Miten intuitiivisesti sitten päätellään jonkun faktalinkin olevan totta?
Tietysti tähän on olemassa päättelyn avuksi monta kriteeriä; tärkein tietysti tiedon lähde, tiedon sijoittuminen jo olevaan tietoon, ja omien aivojen tiedoston muokkaaminen, jota on tapahduttava koko ajan uuden tiedon myötä, koska muuten tarkkaavaisuus suuntautuu motivoidusti jo muodostettuun mielipiteeseen, ja havaintokyky ryhtyy poistamaan uutta tietoa, ja mahdollisesti vääntämään totuutta vinoon.
Kokonaisuutena on kyseessä aivojen kognitiivinen prosessointi, jossa on huomioitava (erittäin tärkeää!) tunteiden merkitys havainnointiin.
----------------------
Ja sitten tähän kysymykseen tai esimerkkiin:
En tietenkään voi olla varma, etteikö näin olisi tai varma, että näin on - mutta entä sitten? Mehän elämme itsemme kanssa, ja tässä omassa pienessä piirissämme, johon meidän ilot ja surut liittyy - ei minun mielestä tarvitse katsoa "kauas" tai tietää kaikkea, tai ymmärtää edes kaikkea.Miten voit olla varma, että maailmassa ei esimerkiksi ole suurta salaliittoa, ja sinä olet ainut joka ei ole mukana juonessa? Mitä jos koko internet on kehitetty vain sinun pääsimenoksi? Apua..
Annan tästä esimerkin, joka tapahtui itselleni, ja muutti koko ajatteluni - liittyen tuohon ajatukseen, jonka toit esille.
Olimme ystävien ryhmänä lähdössä perjantai-iltana ulos; itse halusin merenrannalle rantaravintolaan, kun toiset pitivät mielekkäämpänä mennä mellastamaan kupungin humuun. Asiassa ei ollut mitään ongelmaa, vaan sovimme siten, että kun ravintolat suljetaan, he tulevat autolla hakemaan minut paikasta, johon olivat vieneetkin.
Kun ilta oli ohitse, istuin ravintolan puistossa olevalle penkille odottamaan kyytiä. Hetken kuluttua seuraani liittyi nuorimies.
Hän kysyi, että mitä istun siinä yksinäni. Sanoin odottavani kyytiäni, ja kerroin sopimuksestamme, että muut tulevat hakemaan minut, kun ravintola suljetaan - he vain halusivat kaupungille ja minä merenrannalle. Hän kysyi, että uskonko todella, että tulevat hakemaan, että tosiaan muistavat ja hakevat kuten sovimme, että hän ei ainakaan usko.
Vakuutin uskovani, että näin tulee tapahtumaan, kuten sovimme.
Hän kysyi seuraavaksi entistä epäuskoisempana, että olenko onnellinen. Vakuutin olevani ihan riittävän onnellinen.
Seuraavaksi hän ryhtyi ihmettelemään, että miten voin olla onnellinen, jos Bosniassa on sota, että hän kokee kyllä, että hänen on pystyttävä vaikuttamaan tuohon sotaan, tai muuten hän ei voi olla onnellinen.
Olin hämmästynyt - näin suuriin en olisi ikinä voinut kuvitella pystyväni tai edes kuvitellut voivani vaikuttaa!
Hän halusi jäädä seuraamaan - väittäen edelleen, että noutajaani ei saavu - sitä pettymystä, jonka koen, kun ystävät pettävät.
Eivät pettäneet tietenkään; auto kaartoi paikalle ja nousin siihen - en enää katsonut taakseni, että mitä penkille istumaan jäänyt ystävä mahtoi ajatella tai miettiä tilanteesta.
----------------------
Jutun pointti: ihmisen voimattomuus, kokemus siitä, että pitäisi kyetä tekemään suuria, suurempia asioita kuin mihinkä pystyy, on suorassa suhteessa katkeruuteen ja luottamuksen puutteeseen ja spektismiin.
En ota haasteita edes ajattelutasolla mistään niin suuresta, jota en hallitsisi, tai joka masentaisi tai veisi luottamuksen, etten vain katkeroidu, enkä menetä luottamustani - tai minusta tulisi vain kyyninen hapan mummeli, joka näkisi täysin turhana pikkulintujenkin ruokkimisen.
Psykologisesti tässä puhutaan ihmisen tärkeimmästä psyykkisestä kokemuksesta, ja se on oman elämän hallinnan kokemus, joka on jopa niin voimakas, että erään teorian mukaan sen nähdään voittavan jopa kuolemanpelon; eli itsemurha nähdään kyseisessä teoriassa viimeisenä toivon tekona, jossa ihminen saa kokemuksen päättää omasta elämästään. (Risto Vuorisen teoria koskien psyykkeen itsesäätelyä).
Joten suosittelen lämpimästi kaikille pieneksi ryhtymistä ja mahdollisimman pienten tekojen tekemistä, koska juuri niistä koko onnellisuusjuttu onkin kiinni.
Alethes doksa meta logu
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=600Sirpa kirjoitti:Eivätkä nämä eilen kirjoittamani kemikaalit ole aivan pieni asia. Tänään uutisoitua pääuutista:
Miten Suomen lähettämä 55 hengen laboratorioryhmä torjuu kemiallista sodankäyntiä pipetein ja purkein, kemistein ja biologein?! Siviilejä siis, mutta eikö erikoiskoulutetut reserviläiset ole myös siviilejä... eivät palvelusuhteessa Suomen puolustusvoimiin... tota noin... ...HS: Suomi saattaa torjua kemikaalisotaa Syyriassa
17.12.2012
Puolustusministeriö valmistelee lähettävänsä Syyriaan kemiallisiin aseisiin erikoistuneen laboratorioryhmän, kirjoittaa Helsingin Sanomat.
Puolustusministeri Carl Haglundin (r) mukaan taustalla on pelko kriisin kärjistymisestä kemialliseksi sodaksi.
55 hengen laboratorioryhmästä puolet olisi erikoiskoulutettuja reserviläisiä ja puolet siviilikemistejä ja -biologeja. Laboratorion lähettäminen onnistuu nopeimmillaan jopa viikossa.
Haglund palasi itsenäisyyspäivän aattona vierailultaan Syyrian naapurimaasta Libanonista. Hänen mukaansa Libanonissa on kasvava huoli siitä, että Syyria käyttää suurta kemiallisten aseiden varastoaan.
Puolustusministerin mukaan on "henkisesti hyvä valmistautua" mahdolliseen rauhanturvaoperaatioon Syyriassa. Hän arvioi sen hinnaksi satoja miljoonia euroja.
(MTV3 - STT)
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... -syyriassa![]()
Lähtevätkö nuo "erikoistorjuntajoukot" Suomen valtion nimissä?
Rauhaa kuljetetaan maailmalla nyt hyvin erikoisin asein - jopa kemiallisesti - ja jos minä saisin päättää, niin pitäisin pojat kuin tytötkin kotona niin, että Suomi ei koko ajan sotkeutuisi tähän mielettömään ja vahvalla propagandalla höystettyyn maailmanvalloitusagendaan - useimmiten (selvisi kun seurasin hejacin aikoihin vuonna 2010-2011 tilannetta lähituntumasta) ja vielä jollakin napapaikalla.Kenraali Alain Pellegrine vieraili marraskuussa Suomessa ja ilmaisi mielihyvänsä Suomen osallistumisesta Inifiliin. "Suomi on erittäin tervetullut. Maallanne on pitkä kokemus rauhanturvaamisesta. On myös plussaa Unifilille, että Suomi on mukana. Suomen rauhanturvaajat ovat kokeneita ja kyvykkäitä", Pellegrine ylisti.
Unifil (United Nation Interim Force in Lebanon) käynnistettiin vuonna 1978 Libanonin vajottua sisällissotaan. Suomi osallistui ensimmäisen kerran operaatioon neljä vuotta myöhemmin, mutta vetäytyi vuonna 2001. Joukot palautettiin vuonna 2006 juuri ennen Libanonin sotaa, jossa lähes tuhat ihmistä sai surmansa.
Sota oli EU-puheenjohtajamaana tuolloin toimineelle Suomelle ulkopoliittinen haaste. Israelin massiivinen hyökkäys kesti reilun kuukauden. Pellegrinen mukaan Hizbollah aloitti taistelut.
http://rauhanpuolustajat.org/rauhanpuol ... oniin.html
Seuraavaksi seuraamme sitten mitä ilmeisemmin - jokainen Yhdysvaltain presidenttihän on tarvinnut oman sotansa - että miten humanitääristä apua viedään kemialliseen sodantorjuntaan asein ja kranaatein, ja mikä tulee olemaan menetettyjen ihmishenkien määrä.ULKOMAAT
Obama: Emme tiedä milloin ja kuka käytti kemiallisia aseita
VERKKOUUTISET 3 tuntia ja 11 minuuttia sitten (päivitetty 2 tuntia ja 31 minuuttia sitten)
Yhdysvaltain presidentti Barack Obama sanoi tiistaina, ettei Yhdysvallat tiedä miten, milloin ja kuka on käyttänyt kemiallisia aseita Syyriassa.
Barack Obama varoitti hätäilemästä kemiallisten aseiden mahdollisen käytön tuomitsemisessa.
(AFP/Lehtikuva)
Obama painotti aamulla pitämässä tiedotustilaisuudessa, että hänen on oltava ehdottoman varma tosiasioista ennen kuin päättää, miten vastaa todisteisiin kemiallisten aseiden käytöstä. Nyt tiedetään, että kemiallisia aseita on käytetty Syyrian rajojen sisällä, mutta ei sitä, miten, milloin ja kuka.
Obama sanoi tarvitsevansa lisää aikaa sen selvittämiseen, onko Syyrian hallitus käyttänyt kemiallisia aseita tavalla, mikä ylittäisi hänen asettamansa kynnyksen Yhdysvaltain väliintulolle Syyrian kriisissä.
Hän varoitti ryhtymästä uusiin toimenpiteisiin ilman kovia todisteita, koska se voisi vahingoittaa Yhdysvaltain kansainvälistä asemaa..
Hänen mukaansa hieman näyttöä siitä, että presidentti Bashar Assadin hallitus käytti kemiallisia aseita omia kansalaisiaan vastaan. Hän kuitenkin sanoi, että arvio on alustava ja perustuu tiedustelutietoihin.
Obama toisti lausuntonsa, jonka mukaan kemiallisten aseiden käyttö merkitsisi uutta tilannetta Syyriassa. Hän korosti, että ennen toimenpiteisiin ryhtymistä kansainvälisen yhteisön on oltava täysin varma arvioistaan.
Obaman tiedostustilaisuus Valkoisessa talossa oli ajoitettu hänen toisen presidenttikautensa 100. päiväksi.
http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/ob ... iasta-2639
Ellette tiedä, niin Afganistanin kuin Irakinkin kuolleiden siivilien määrää näissä humanitäärisissä operaatioissa on sitä luokkaa - muista väkivallanteoista ja vääryyksistä puhumattakaan - että yksikään hirmuhallitsija maailmassa ei ole pystynyt vastaavaan - Libyan humanitäärisestä ilmavalvonnan pommituksiin kuolleista ei tietämäni mukaan ole julkaistu vielä lukuja, mutta se kerrottiin, että vain yhden tiputetun pommin hinta oli 25.000 euroa, ja se kerrottiin, että valtaa tavoitellut ryhmä, jota Nato tuki, oli Pakistanista ja samaa joukkoa kuin mitä vastaan Afganistanissa taistellaan, eli alqaidalaisia nimellä "Lontoossa perustettu oppositio vuonna 2005".
-----------------------------
Nimimerkki Kainonsorttinen kysyy edellä tietämisestä, johon vastaan asiallisesti juuri sen lukemiseni, opiskeluni ja elämänkokemukseni perusteella, jonka olen tällä meidän pallollamme hankkinut - se on maksanut työtunteja, se on maksanut rahaa, ja työelämääkin kymmeniä vuosia.
Olen täällä jakanut kaiken tuon teille ilmaiseksi; tehden toisen työuran - ja olen välittänyt tietoa maailmalta siten kuin olen sen pystynyt tekemään.
Edellä olevan vastaukseni jälkeen nimimerkki Kainonsorttinen kirjoitti lautamiehissä toiseen ketjuun.
Tämäkö on se ihmisen taso, ymmärryskyky, määrä ja laatu, joka puhuu Suomea, osaa kirjoittaa ja lukea, ja jolla pitäisi olla vielä jokin isänmaakin?!Kirjoittaja Kainonsorttinen » Ti Huhti 30, 2013 7:22 pm
Lässyn lässyn läpä läpä. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni tämän palstan moderaattorit hoitavat hommiaan ihan VAPAAEHTOISESTI. Eli joo, jos linja ei miellyrä, feel free ja painu helkkariin. Joku käyttää vapaa-aikaansa toisten aivopierujen lukemiseen, ja toinen jaksaa aina vaan urputtaa moisesta? En voi ymmärtää. Joo, jos mä saisin päättää, niin esim. Sirpa lentäisi palstalta pois. Mutta se yksinoikeus päättää näistä asioista on muilla ihmisillä.
Onko muita ehdotuksia tällaisille tapauksille kuin uuni?
Minä ehdotan, toivon ja vaadin, että Suomi pakottaa nämä luuserit rauhanturvatehtäviin torjumaan kemiallista sodankäyntiä eturiviin ja asein ja välittömästi Syyriaan!
Parasta mitä Suomen hallitus voisi tällä hetkellä tehdä - tulisi lyötyä kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Alethes doksa meta logu
Vastaanpa nyt täällä sinulle. En kyllä yhtään jaksaisi alkaa vänkäämään sinun kanssasi ja bannia en ole valmis sen takia ottamaan. Minä se tosiaan olin joka kirjoitti että koeta pysyä kerrankin asiassa. Eikö olisi parempi että vaikka täällä omassa ketjussa suollat ulos näitä höpö höpö juttuja sen sijaan että jokaisessa ketjussa on mitä ihmeellisimpiä juttujasi joissa aina viitataan johonkin muuhun juttuun.
Kun meillä on kaksi selvittämätöntä murha-asiaa - toinen josta jo tutkinnanjohtajat informoivat Alibi-lehden välityksellä, jota on pohdittu, ja otan murhapaikalle jätetyn kenkäsymboliasian, joka nyt ei ole niitä tavallisimpia asioita, ja lähden tuota asiaa viemään annetun uuden infon perusteella eteenpäin liittyen Assmanniin - vakoilijaksi tiedettyyn - jonka sanotaan jopa tunnustaneen murhan, ja löydän hänen yhteytensä jopa presidenttipeliin asti johtaneeseen tapahtumasarjaan KGB:n agenttina, joka on ollut tällä hetkellä niin Suomen kuin maailmankin polttopisteessä kuumana peruna - siis samoihin aikoihin, kun 60 vuotta vanhasta henkirikoksesta ryhdytään antamaan "tietoja", niin sinun älykkyysosamääräsi riittää tähän edelliseen viestiin: asia johon minä olen syytön!
Kuule sinä telen kakara, jonka en usko - juttujen perusteella syntyneen ainakaan ennen 90-luvun puoliväliä - minkä minä sille voin, jos maailma on ihmeellinen! Tämä Assmannin kuvio on siellä FAKTALINKEIN EIKÄ MINUN KEKSIMÄÄNI!!!!
Jos ihmiset EIVÄT EDELLEENKÄÄN YMMÄRRÄ SPEKULAATION JA FAKTALINKEIN KERROTUN ASIAN EROA, niin ... niin ... niin....
Hän kirjoittaa edellä:
Olisikohan aika miettiä nyt sitä kapasiteettia siellä omien korvien välissä, elliseni?!
Olen tämän minfourani aikana ylen kyllästynyt näihin pulterihuiskuheiluttajiin, jotka vähän niin kun näpertelee minfossa spekulaaaaatioitaan - onneksi näiden vastapainona on mahtavia ja todella hyviä kirjoituksia, joissa näkee, että kirjoittaja on myös perehtynyt asiaan.
Mutta että tulla tänne ketjuun vielä kaiken lisäksi louskuttamaan omaa tietämättömyyttään... se on jo .... huippu.
Jahas - et niin kuin viitsi ryhtyä minun kanssani vänkäämään?! Mistähän sinä nyt vänkäisit, kun kävin laittamassa nämä perusfaktat paikoilleen niin Hannele Hanhijoen, Kyllikki Saaren kuin Järvenpään sarjamurhaajaketjussa, kun alkoivat mennä taas totaalisen pyllylleen.
Niistä faktaperusasioistako, jotka nyt oikaisin haluaisit vängätä?!
Näin tämä kansankynttilä kirjoittaa:
Järvenpään sarjamurhaaja ketjussa oli päädytty seuranhakumiettimiseen, että mistähän se iski naisia. Laitoin viestin:
Sitten Kyllikki Saaren ketju, jossa viestissä kirjoittaja totesi poliisin ryssineen koko tutkinnan - vastasin tähän:
Ja sitten, jos aivokapasiteetti riittää - nyt kun kerroit, että millaista suomalainen poliisitutkinta ja sen taso ja siitä uutisointitaso on mielestäsi - voit miettiä, että mikähän tätä tikun maata vaivaa, jos omakin arviosi siitä on: höpö höpö onpa ihmeellistä touhua!
Suomeksi: et kertonut sanallakaan minusta, vaan kerroit näistä tapauksista, joista olet ollut kirjoittamassa.
Kuule sinä telen kakara, jonka en usko - juttujen perusteella syntyneen ainakaan ennen 90-luvun puoliväliä - minkä minä sille voin, jos maailma on ihmeellinen! Tämä Assmannin kuvio on siellä FAKTALINKEIN EIKÄ MINUN KEKSIMÄÄNI!!!!
Jos ihmiset EIVÄT EDELLEENKÄÄN YMMÄRRÄ SPEKULAATION JA FAKTALINKEIN KERROTUN ASIAN EROA, niin ... niin ... niin....
Hän kirjoittaa edellä:
HEI NE ON TOTTA, TAJUATKO!ketjussa suollat ulos näitä höpö höpö juttuja sen sijaan että jokaisessa ketjussa on mitä ihmeellisimpiä juttujasi joissa aina viitataan johonkin muuhun juttuun.
Olisikohan aika miettiä nyt sitä kapasiteettia siellä omien korvien välissä, elliseni?!
Olen tämän minfourani aikana ylen kyllästynyt näihin pulterihuiskuheiluttajiin, jotka vähän niin kun näpertelee minfossa spekulaaaaatioitaan - onneksi näiden vastapainona on mahtavia ja todella hyviä kirjoituksia, joissa näkee, että kirjoittaja on myös perehtynyt asiaan.
Mutta että tulla tänne ketjuun vielä kaiken lisäksi louskuttamaan omaa tietämättömyyttään... se on jo .... huippu.
Jahas - et niin kuin viitsi ryhtyä minun kanssani vänkäämään?! Mistähän sinä nyt vänkäisit, kun kävin laittamassa nämä perusfaktat paikoilleen niin Hannele Hanhijoen, Kyllikki Saaren kuin Järvenpään sarjamurhaajaketjussa, kun alkoivat mennä taas totaalisen pyllylleen.
Niistä faktaperusasioistako, jotka nyt oikaisin haluaisit vängätä?!
Näin tämä kansankynttilä kirjoittaa:
Ja otetaan tähän sitten kokoomana, että minkälaista palautetta hän sai:Vastaanpa nyt täällä sinulle. En kyllä yhtään jaksaisi alkaa vänkäämään sinun kanssasi ja bannia en ole valmis sen takia ottamaan. Minä se tosiaan olin joka kirjoitti että koeta pysyä kerrankin asiassa. Eikö olisi parempi että vaikka täällä omassa ketjussa suollat ulos näitä höpö höpö juttuja sen sijaan että jokaisessa ketjussa on mitä ihmeellisimpiä juttujasi joissa aina viitataan johonkin muuhun juttuun
Järvenpään sarjamurhaaja ketjussa oli päädytty seuranhakumiettimiseen, että mistähän se iski naisia. Laitoin viestin:
Joka sanaan ketjussa löytyy linkki tutkinnanjohtajien uutisoinnista edeltä.Tässä tapauksessa meillä taas on tutkinnanjohtajan sanat kolmesta saman tekotavan omaavasta murhasta - yhdestä mainittu sanat "poikkeuksellinen Suomen oloihin" ja "anatomian tuntemus", ja jos mainitaan tekotavaksi kahteen muuhun samat, on silloin myös poikkeuksellista ja anatomiantuntemusta niissäkin.
Mutta ongelmana on se, että poliisi on kertonut - edellä olevan lisäksi - vain yhdestä ruumiista, vaikka poliisi kertoikin kolmesta samasta tekotavasta, mutta tuo tutkinnanjohtaja ei taidakaan enää elää, vai?
Joten samalla - hänen myötään - voimme unohtaa myös sanan "sarjamurhaaja", koska minfolaiset eivät tiedä (vaikka siitä uutisoitiinkin, mutta kun joku oli ihan varma, ettei poliisi voi niin sanoa, vaikka poliisi sanoikin) kuin yhden ruumiin ja yhden karkuun päässeen Hellun, ja tästä nyt ei pääse sarjamurhaajaksi, ei sitten niin millään, vaikka poliisi - kait se edesmennyt - väittikin, että kyseessä on sarjamurhaaja ja kolme samaa tekotapaa.
Pitäisikö otsikko nyt muuttaa tutkinnanjohtaja Hautalan kuoleman jälkeen?
Sitten Kyllikki Saaren ketju, jossa viestissä kirjoittaja totesi poliisin ryssineen koko tutkinnan - vastasin tähän:
Ja sitten Hannele Hanhijoen tapaus, jossa oltiin päästy tytön itsemurha tai mihin lie skenaarioon:Vai nyt päädyitkin johtopäätökseen, että koko jutun tutkintakin ryssittiin, vaikka kyseisestä tutkinnasta on edellä mielenkiintoista vääntöä lehden välityksellä koskien kahden eri tutkinnanjohtajan sanomisia - mahtaisikohan ryssimisellä olla jotakin tekemistä tuon kenkäsymbolin kanssa, joka ei hetki sitten liittynytkään millään tavalla aiheeseen.
Huoh.
YMMÄRRÄTKÖ ELLI, ETTÄ KERTOMANI ASIAT OVAT TOTTA, TODELLISIA TAPAHTUMIA, JOTKA LÖYDÄT KETJUISTA, KUN LUET NE. SIIS NÄMÄ IHAN IHMEELLISET HÖPÖ HÖPÖ -JUTUT!No, tämä on kuin Kyllikin kenkäsymbolijuttu tai Raisan tapauksen lääkärin puhelimen salakuuntelu - ryhdytään spekuloimaan jättäen oleellisin pointti pois, eikä tässäkään niitä ole kovinkaan monta.
Miten saatte juttuihinne mahtumaan, että kun Hannele katosi, hänen käsi oli terve, mutta kun ruumis löydettiin, käsi oli ammattimaisesti lastoitettu?
Hautakin vielä aukaistiin myöhempiä tutkimuksia varten. Oletan liittyvän juuri käden luutumisasteen tarkistukseen mikäli kädessä oli havaittavissa murtuma - muutenhan maininta "ammattimaisesta" lastoittamisesta jää vain ilmaan roikkumaan, ellei tuolle ammattimaisuusmaininnalle olisi myös jotakin perustelua.
Sinäkö olit se nimimerkki, joka kävit huomauttamassa minulle Kyllikki Saaren ketjussa, että pysyisin asiassa?
Onko asiassa/aiheessa pysymistä se, että pohdinnassa jätetään nekin ainoat tärkeät pointi pois, jotka ovat tiedossa?!
Ja sitten, jos aivokapasiteetti riittää - nyt kun kerroit, että millaista suomalainen poliisitutkinta ja sen taso ja siitä uutisointitaso on mielestäsi - voit miettiä, että mikähän tätä tikun maata vaivaa, jos omakin arviosi siitä on: höpö höpö onpa ihmeellistä touhua!
Suomeksi: et kertonut sanallakaan minusta, vaan kerroit näistä tapauksista, joista olet ollut kirjoittamassa.
Alethes doksa meta logu
-
Kainonsorttinen
- Frank Drebin
Kiitos asiallisesta vastauksesta, Sirpa, liittyen tuohon esittämääni kysymykseen. Minusta ainä vain olet väärässä, ja se on surullista. Minusta sinä suollat aivopieruja (toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän), ja olet välillä pelottavasti pihalla tästä maailmasa.
Väitän, ettei sinun intuitiivinen tietämisesi ole yhtään sen todempaa kuin muidenkaan. Siksi en ymmärrä, millä oikeudella ehdottelet toisille uunia jne. Mitä jos oletkn väärässä, ja olet ollut koko ajan?
Väitän, ettei sinun intuitiivinen tietämisesi ole yhtään sen todempaa kuin muidenkaan. Siksi en ymmärrä, millä oikeudella ehdottelet toisille uunia jne. Mitä jos oletkn väärässä, ja olet ollut koko ajan?
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Mikä on tämä uunijuttu?
Väyväy, väsäsin tähän yli tunnin viestiä ja kävikin niin, että mut heitettiin ulos. Ja sanat lensivät kuin tuhka tuuleen... Uudestaan en kyllä ala toistamaan kaikkea mitä tähän uskouduin. Ei tää sentään mikään Freudin sohva ole... Aatelkaa, kirjoitin jopa, että jossain määrin houkuttaisi ajatus siitä, että mun ja Sirpan pienenpienet hiukkaset sekoittuisivat toisiinsa jossain, jos samassa krematoriossa poltettaisiin...! Kutsukaa palokunta paikalle, joo...
Yhä edelleen tuo Lähetä-palkki tuossa alla pakottaa mut painamaan...
Yhä edelleen tuo Lähetä-palkki tuossa alla pakottaa mut painamaan...
Ja mä kun luulin elli, että olet Sirpalle (ja jarmo.janikselle) sukua, kun olette, jj ja sinä, yhtä kaikkitietäviä ja aktiivisia osallistujia kaikkiin keskusteluihin kuin Sirpa ikäänelli72 kirjoitti:Sirpahan ei suostu uskomaan mihinkään muuhun kuin omaan totuuteen. Ja Sirpan totuus sitten taas on niin kiero, ettei tavallinen ihminen sitä pysty ymmärtämään.
Muista lähdekritiikki!
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Pitäisi varmaan ottaa kurssi Sirpalta.
Jos tämän Sirpan ''lomailun'' voisi jotenkin hyödyntää työelämässä, niin sitähän olisi melkein ''vapaaherratar''
Jos tämän Sirpan ''lomailun'' voisi jotenkin hyödyntää työelämässä, niin sitähän olisi melkein ''vapaaherratar''
Nuotio & Äreät Tiput
-
annaanna
Voi hyvä MissH ja muut kimppakiusaajat, jotka tänne tulette ilkkumaan silloin kun nikki ei pääse teräviä vastineitaan antamaan vasikointienne takia.
Näyttää joitakin nikkejä häiritsevän se, että Sirpalla on oma totuus asioista.
Että ei sitten millään suostu nielemään virallista totuutta. On eri mieltä.
Tilannetta kuvaa hyvin se, ettei tänne tuoda konkreettisia viestejä tarkasteltavaksi vaan huudellaan puskista vaan miten on ihan kauheeta toi Sirpan viestintä. Jos oisitte miehiä niin sanoisin et on täysin munatonta toi touhunne.
"Naisten nyt ei ainakaan pitäisi tuolla tavalla käyttäytyä", onkohan se yksi motiivinne käytökseenne. Opettaa tavoille Sirpaa, naisille sopivaa käytöstä, jota on esimerkiksi kana-aivoisten suorittama yksimielinen "paheksunta", kaikkien pitää paheksua samalla tavalla samoja asioita. Sirpa saa myös paljon huomiota palstalla, voihan sekin aiheuttaa kateutta kanssasisarissa. Joittenkin viestien taustalla olen havaitsevinani: "Ollaan me vaan kilttejätyttöjä ja uskotaan miestenmaailman "totuuksia", esimerkiksi Auer -jutun ympäriltä" -tyyppistä alistuvaisuutta. Ei ihmetytä tuollaisten ylisopeutuvien ihmisten kauhistuminen Sirpan talloessa nettimaailmassa ihan omia polkujaan.
Yksi mahdollisuus olisi tarkastella omaa käytöstänne ja reagointianne, itsereflektiota hienosti sanottuna. Se vaatii kykyä analyyttiseen ajatteluun, pitäisi pystyä erittelemään esimerkiksi kulttuurinympäristön vaikutusta, annettujen ja ympäristöstä imettyjen käyttäytymis- ja ajatusmallien vaikutusta tuohon käyttäytymiseenne.
Joko sitä yrittää itse ottaa oman järkensä avulla maailmaa haltuunsa tai sitten uskoo mitä sanotaan, niin simppeliä se taitaa olla. Sirpa ei itseään helpolla päästä, hän on yrittänyt MissHootakin kurssittaa Auertapauksen ympäriltä(näin Sirpa on tulkinnut saamiaan vaikutteita ja tietoja):
Näyttää joitakin nikkejä häiritsevän se, että Sirpalla on oma totuus asioista.
Että ei sitten millään suostu nielemään virallista totuutta. On eri mieltä.
Tilannetta kuvaa hyvin se, ettei tänne tuoda konkreettisia viestejä tarkasteltavaksi vaan huudellaan puskista vaan miten on ihan kauheeta toi Sirpan viestintä. Jos oisitte miehiä niin sanoisin et on täysin munatonta toi touhunne.
"Naisten nyt ei ainakaan pitäisi tuolla tavalla käyttäytyä", onkohan se yksi motiivinne käytökseenne. Opettaa tavoille Sirpaa, naisille sopivaa käytöstä, jota on esimerkiksi kana-aivoisten suorittama yksimielinen "paheksunta", kaikkien pitää paheksua samalla tavalla samoja asioita. Sirpa saa myös paljon huomiota palstalla, voihan sekin aiheuttaa kateutta kanssasisarissa. Joittenkin viestien taustalla olen havaitsevinani: "Ollaan me vaan kilttejätyttöjä ja uskotaan miestenmaailman "totuuksia", esimerkiksi Auer -jutun ympäriltä" -tyyppistä alistuvaisuutta. Ei ihmetytä tuollaisten ylisopeutuvien ihmisten kauhistuminen Sirpan talloessa nettimaailmassa ihan omia polkujaan.
Yksi mahdollisuus olisi tarkastella omaa käytöstänne ja reagointianne, itsereflektiota hienosti sanottuna. Se vaatii kykyä analyyttiseen ajatteluun, pitäisi pystyä erittelemään esimerkiksi kulttuurinympäristön vaikutusta, annettujen ja ympäristöstä imettyjen käyttäytymis- ja ajatusmallien vaikutusta tuohon käyttäytymiseenne.
Joko sitä yrittää itse ottaa oman järkensä avulla maailmaa haltuunsa tai sitten uskoo mitä sanotaan, niin simppeliä se taitaa olla. Sirpa ei itseään helpolla päästä, hän on yrittänyt MissHootakin kurssittaa Auertapauksen ympäriltä(näin Sirpa on tulkinnut saamiaan vaikutteita ja tietoja):
MissHolmes, sä olet nyt tipahtanut ihan kärryiltä näistä.
Annan pikaselostuksen: kaikki alkoi siitä, kun ex-tutkinnanjohtaja kieltäytyi Poliisihallituksen tarjoamasta virasta, ja lähtikin puolustamaan Anneli Aueria, ja tietysti ilman häntä ei olisi voitu penkoa poliisin jemmanimistä paikkaa, kun piti tietää tietysti, että mitä sieltä halutaan.
Ex-tutkinnanjohtaja oli väitetysti ominpäin mennyt tutkimaan saamaansa vihjettä Ulvilan murhasta, ja Poliisihallitus laittoi hänet tutkintaan, ja toukokuussa 2012 uutisoitiinkin, että poliisiylijohtaja oli estänyt Ulvilan surman tutkinnan, ja näin ex-tutkinnanjohtaja joutui kurinpitomenettely kohteeksi; päällimmäinen syy siis oli se, kun hän meni ohi Kuusirannan tutkimaan saamaansa vihjettä.
Sitten Anneli Auer pääsi todistamaan oikeuteen poliisin tutkintamenetelmistä, sitten saatiin auki peitetoimintaraportit, ja ylipäätään selville tuo peiteseppoasia (jota etsittiin myös tältä palstalta AA:n avustuksella - muistatko kun ihmettelit?), niin päästiin kiinni siihen, ettei sitä käytettykään edes murhan tutkimiseen, vaan tunnustuksen puristamiseen valitulta epäillyltä, ja nyt tuo häkenauhasählinkiasia, jota käytettiin samaan tarkoitukseen on saatu KKO:een, ja näin AA sai tutkintaan koko Satakunnan poliisilaitoksen.
Joten kyllä tässä ihan aineksia on Joutsenlahden vainoamiseen ilman katkeria ex-tyttöystäviä, joita tänne nyt propagondakoneisto, joka ei halua tuijotettavan itse asiaa, tunkee.
Ja sama koneisto yrittää väittää nyt soitelleensa sinne ja tänne, että tieto nyt siitä mitä Joutsenlahti halusi; avoin, suullinen käräjäkäsittely, johon tulee 10 syyttäjää ja poliisia todistamaan - ei pidäkään paikkaansa, vaan lehdet valehtelevat.
Ja saatte uskoa huviksenne, että minkä helkkarinmoisen työn olen aivoissani tehnyt pitääkseni tämän punaisen langan kaiken tämän propagandakampanjoinnin keskellä.
Lukekaa häjyyttänne edelliseltä sivulta, että miten sisotalo on saanut luurin korvaansa - enkä yhtään ihmettele.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
En minä ilkkunut. Ihan tosissani olin, kun ei eilinen lottopottikaan osunut kohdalle.
Sirpa on kieltämmättä omien totuuksiensa kanssa välillä hieman rasittava, mutta huom.huom, piti ihan tutkia missä rouva luuraa, kun ei ollut kommentteja missään.
Sirpa taitaa pitää hallussaan epävirallista bannikunigattaruutta, vaikka palstalla on sellaisiakin nikkejä, joita voitaisiin ikuiksiksi ajoiksi laitaa kertausharjotuksiin.
Me olemme Sirpan kanssa vääntäneet peistä syksystä 2007 lähtien, jotta tokkiinsa olen huolissani mihin Sirpa katoaa. Ja olen aina ilahtunut, jos kyse on ''vain bannista'', koska lopullinen katoaminen muuten vaan saisi minut avaamaan topikin kadonneisiin.
Tämä kaikella kunnioitksella, vaikka näkemyksemme eroavat periaatteessa joka asiassa.
Sirpa on kieltämmättä omien totuuksiensa kanssa välillä hieman rasittava, mutta huom.huom, piti ihan tutkia missä rouva luuraa, kun ei ollut kommentteja missään.
Sirpa taitaa pitää hallussaan epävirallista bannikunigattaruutta, vaikka palstalla on sellaisiakin nikkejä, joita voitaisiin ikuiksiksi ajoiksi laitaa kertausharjotuksiin.
Me olemme Sirpan kanssa vääntäneet peistä syksystä 2007 lähtien, jotta tokkiinsa olen huolissani mihin Sirpa katoaa. Ja olen aina ilahtunut, jos kyse on ''vain bannista'', koska lopullinen katoaminen muuten vaan saisi minut avaamaan topikin kadonneisiin.
Tämä kaikella kunnioitksella, vaikka näkemyksemme eroavat periaatteessa joka asiassa.
Nuotio & Äreät Tiput