Reijo ja Sirkka Varjakoski, Hamina - surmattiin, paloiteltiin ja poltettiin
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Olisiko nyt kerrankin käynyt niin,että on vienyt sinne Ortodoksi hautausmaalle kun siellä oli kerta nähty.Niin valmiiseen hautaan vain,kukahan on haudattu 20-21 viikonloppuna hmm..
Karmeaa,mutta nyt voi olla kerrankin tämä totta.
Tuolla on moneen otteeseen keskusteltu Madde ketjussa tällaisesta,toivon todella,ettei kukaan vain ole saanut sieltä vaikutteita
Karmeaa,mutta nyt voi olla kerrankin tämä totta.
Tuolla on moneen otteeseen keskusteltu Madde ketjussa tällaisesta,toivon todella,ettei kukaan vain ole saanut sieltä vaikutteita
Totuus on tarua ihmeellisempää
Eli minä varmaan olin se kuka laittoi "huhun" että on olemassa toinen poika joka on tehnyt sen katoamisilmoituksen. Katoamisilmoitus tehtiin siis omaisten toimesta (IL 31.10.2007), asiasta oli myös juttua Kymen/Kouvolan Sanomissa ennen kuin rikosta alettiin epäillä, ja tässä jutussa muistaakseni mainittiin että poika olisi tehnyt sen ilmoituksen, lisäksi oli jotakin muuta haastattelun tynkää, lehteä en tosin löytänyt mistään koska työpaikalla niitä viedään sitä mukaan roskiin kun niitä tulee, ja kirjastoon en jaksa lähteä. Valittelen jos tämä omainen ei ollutkaan poika vaan vaikka veli, mutta omainen oli kuitenkin. Lisäksi jos poliisi antaa pidätettynä olevan tavata vain lähimpiä omaisiaan niin tuskin sinne mitään setiä/tätejä tai kumminkaimoja otetaan juttelemaan.
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Jos vaikka katsoo ihan http://www.eniro.fi/ sivuilta niin ei tuo mikään kovin yleinen sukunimi ole,eikä ainakaan paikkakunnalla ole montaa..jos tästä voisi jotain päätellä.Pientä salapoliisi työtä siis.
EDIT: Muutettu linkki toimivaksi - RAID
Totuus on tarua ihmeellisempää
Onko kenenkään mieleen tullut, että sukulainen voi olla tytär, siis sisko.Patricia C. Itämaa kirjoitti:Jos vaikka katsoo ihan http://www.eniro.fi/ sivuilta niin ei tuo mikään kovin yleinen sukunimi ole,eikä ainakaan paikkakunnalla ole montaa..jos tästä voisi jotain päätellä.Pientä salapoliisi työtä siis.
Muista lähdekritiikki!
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
sikäli aina ei voi arvata enironkaan avulla. mun tyttösukunimi on todella harvinainen mutta tässä lähistöllä sattuu asumaan ihan mun veljen niminen tyyppi joka ei ole mitään sukua (siis sama etu ja sukunimi)soitin sille kerran vahingossa kun soitin jonkun muun puhelimesta ja piti käyttää numeropalvelua
)
Perustuukohan tämä poliisin epäilykin siihen lähiomaisen lausuntoon? Kai siis jotain viitettä surmatyöstä on eikä vain katoamisesta? Ja siitä että tämä poika on siihen syyllistynyt? En mitenkään epäile asiaa olen vain utelias
eli onko kellään enempiä tietoja?????
Perustuukohan tämä poliisin epäilykin siihen lähiomaisen lausuntoon? Kai siis jotain viitettä surmatyöstä on eikä vain katoamisesta? Ja siitä että tämä poika on siihen syyllistynyt? En mitenkään epäile asiaa olen vain utelias
eli onko kellään enempiä tietoja?????
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Sama tuli mieleen välittömästi.jamppa kirjoitti:On tainnut mennä pariskunta palasiksi, kun poika on ämpärien, jätesäkkien ja lapion kanssa nähty pyöräilemässä.
Jostain olin lukevinani että sukeltajat hakevat nimenomaan alueita joita ruumiskoirat ovat merkanneet. Olisko syynä ettei mitään löydy se että ne hajut lähtee ruumiinkappaleista joita on erittäin vaikea havaita jos näkyvyys on huono.
Osa ruumiinkappaleista mereen ja osa maahan. Siinä on poliisilla etsimistä ja naapureilla kauhistelemista. Saa nääs jännätä että mihin kaikkeen sitä luonnossa törmää kun vainajia ei löydy.
Hepulla oli koulussa oma kaveripiiri, tykkäsi kovasti kuvaamataidosta, ulkopäin normaalisti käyttäytyvä, voitti jonkun taidekilpailun, kirjoitti ylioppilaaksi normaalissa koulussa, piti oman taidenäyttelyn, lukion jälkeen alkoi omituinen käytös yms....debbie kirjoitti:Minustakin tuon aikuisen pojan käytös lukemani perusteella vaikuttaa autistiselta. Olen ollut töissä Helsingissä Solakallion koulussa. Yläasteikäiset, aikuisen miehen kokoiset autistipojat voivat olla hyvinkin väkivaltaisia ja arvaamattomia.
Ei noi ylläolevat kauheasti kuulosta autistiselta henkilöltä vaan lähinnä nuoruusiässä puhjenneelta mielenterveysongelmalta.
-
debbie
Joo, en tiennyt tuota kaikkea vaan mietin vain tässä olleen infon valossa. En ole lehdistä seurannut tätä juttua ollenkaan, mitä nyt otsikot näin.viikate kirjoitti:Hepulla oli koulussa oma kaveripiiri, tykkäsi kovasti kuvaamataidosta, ulkopäin normaalisti käyttäytyvä, voitti jonkun taidekilpailun, kirjoitti ylioppilaaksi normaalissa koulussa, piti oman taidenäyttelyn, lukion jälkeen alkoi omituinen käytös yms....debbie kirjoitti:Minustakin tuon aikuisen pojan käytös lukemani perusteella vaikuttaa autistiselta. Olen ollut töissä Helsingissä Solakallion koulussa. Yläasteikäiset, aikuisen miehen kokoiset autistipojat voivat olla hyvinkin väkivaltaisia ja arvaamattomia.
Ei noi ylläolevat kauheasti kuulosta autistiselta henkilöltä vaan lähinnä nuoruusiässä puhjenneelta mielenterveysongelmalta.
Mitä tulee näihin kuuden ällän kylähulluihin, niin omassa lapsuudenajan kotikylässäni oli juuri sellainen. Poika luki teologisen pääsykokeisiin mutta jotain nitkahti päässä ja hänestä tuli itsensäpaljastelija. Vuosikausia hän ajeli kahden kylän väliä pyörällään ja esitteli "sulojaan" naisille. Itki, kun joku ronskilanhilkka sanoi, että onpas pieni. Mutta mitään sen pahempaa hän ei tehnyt.
Jotkut sanoivat, että sekosi koska luki liikaa. En usko siihen, eivät lukutoukat välttämättä sekoa sen herkemmin kuin kirjoja lukemattomat.
meni vähän ohi aiheen.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Minua oksettaa.Tampereen Tyttö kirjoitti:Kahdesta ämpäristä tuli mieleeni, jotta oisko jo tuhkattuna..
Mitähän siellä kotona on ollut, vai onkohan tapahtumapaikka kuitenkin joku muu..
I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.
Tuolla alueella asuu pitkälti kolmattakymmentä Varjakoskea, sekä suvusta ulos naituja.
Mua kiinnostaisi postin kulku...
Jos pariskunta on nähty viimeksi elossa 15.10 ja ne on ilmoitettu kadonneiksi 22.10, niin missä on postit tuolta ajalta? Onko poika ne avannut? Vai eikö muka yhtään laskua ole tuolla ajanjaksolla tullut?
Miksi postista ei puhuta?
Posti jaetaan tuolla kuitenkin laatikoihin ja "tietääkseni" pariskunnalle on tullut myös paikallinen lehti.
Kuka siis on tyhjentänyt laatikon/laatikot?
Mua kiinnostaisi postin kulku...
Jos pariskunta on nähty viimeksi elossa 15.10 ja ne on ilmoitettu kadonneiksi 22.10, niin missä on postit tuolta ajalta? Onko poika ne avannut? Vai eikö muka yhtään laskua ole tuolla ajanjaksolla tullut?
Miksi postista ei puhuta?
Posti jaetaan tuolla kuitenkin laatikoihin ja "tietääkseni" pariskunnalle on tullut myös paikallinen lehti.
Kuka siis on tyhjentänyt laatikon/laatikot?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Iltalehti kertoo:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007110 ... 7_uu.shtmlRuumiiden etsinnät siirtyvät metsiin
2.11.2007 8:04
Poliisi on saanut lukuisia silminnäkijähavaintoja Varjakoskien surmista epäiltynä vangitun pariskunnan pojan liikkeistä.
Surmatun haminalaispariskunnan Reijo ja Sirkka Varjakosken etsinnät on siirretty vesiltä maalle.
Pariskunnan 36-vuotiaan pojan on nähty liikkuvan polkupyörällä epäiltyinä surmapäivinä useiden kilometrien päässä kodistaan.
- Yhteistä näille kaikille havainnoille on se, että epäillyllä on ollut polkupyöränsä kyydissä lapio, kaksi sankoa ja muovisäkkejä, sanoo tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Erkki Mäkelä.
Poliisi kaipaa lisää havaintoja ja on erityisen kiinnostunut tiedoista, joista selviäisi, mistä tienhaarasta epäilty on kääntynyt pienemmille metsäteille joko Hamina-Vaalimaa valtatieltä tai vanhalta mutkaiselta Hamina-Virojoki tieltä.
Vangitun Varjakoskien pojan pyörän poliisi vei tarkempiin tutkimuksiin jo useita päiviä sitten, mutta tutkinnallisista syistä tuloksia ei vielä julkisteta.
Etsinnät Lupinlahdella on nyt käytännössä kokonaan lopetettu, muttei suinkaan uusien polkupyörähavaintojen takia.
- Me saimme lahden pohjan tarkastettua kokonaan siltä alueelta, jonka halusimme tarkistaa. Jos pohjassa olisi ollut ruumiita, ne olisi kyllä havaittu, uskoo tutkinnanjohtaja Erkki Mäkelä.
Havaintoja epäillystä pyörämiehestä voi soittaa Haminan poliisin numeroon 071 8735361 tai virka-ajan ulkopuolella hätäkeskukseen 112.
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)