Siepatut naiset löydetty vuosien jälkeen USA:ssa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
nuusku-nella
Adrian Monk

Re: Siepatut naiset löydetty vuosien jälkeen USA:ssa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Nooruska kirjoitti:Kaikissa lähteissä ei ole tuota kolmatta naista mainittu. Iltalehdestä:
Paikallisen median mukaan nyt 32-vuotias Michelle Knight katosi vuonna 2002 ollessaan 21-vuotias. Knightistä viimeinen havainto tehtiin hänen serkkunsa talon luona.
Muoks. Tuossa aloitusviestissähän Michellekin oli mainittuna. :oops: Minkähän takia hän kuitenkin puuttuu useasta uutisesta, jonka olen tästä asian tiimoilta lukenut?
Useissa uutisissa tosiaan mainitaan vain DeJesus ja Berry, melkoisen kummallista. Noissakin mitä uutiskanavia vilkaisin niin otsikoista Knightin nimi puuttuu.

Berryn soittama hätäpuhelu on ristiriitaista kuultavaa, hän tietää osoitteen jossa on ollut vangittuna, Ariel Castron nimen ja iänkin. Mutta sanat "olen ollut kidnapattuna 10 vuotta mutta nyt olen tässä" ovat kyllä hurjat, äänestä kuuluu taistelutahto ja kyllä hän varmaan ensimmäisen tilaisuuden saatuaan on paennut apua soittamaan. Puhelun vastaanottaja puolestaan ei tunnu olevan kovin kartalla, sanoo vaan että lähetetään poliisiauto kun semmonen vapautuu niin puhu niille sitten kun tulevat - ihmiselle joka kertoo olleensa 10 vuotta vankina!

Ariel Castron poika on tehnyt vuonna 2004 koulutyönä artikkelin näiden tyttöjen katoamisista.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 35006.html
CNN:n toimittaja tavoitti sieppaajaksi epäillyn Ariel Castron pojan.
Sieppauksesta epäily Ariel Castro, 52, pidätettiin, kun hänen asunnostaan löytyi kolme kymmenisen vuotta sitten kadonnutta nuorta naista. Miehen epäillään siepanneen tuolloin teini-ikäiset tytöt ja pitäneen heitä vankeinaan.

CNN:n toimittaja Sara Shookman tavoitti Ariel Castron pojan Facebookin välityksellä. Toimittaja lähestyi poikaa, sillä tämä oli kirjoittanut vuonna 2004 artikkelin tyttöjen katoamisesta. Artikkeli oli pojan koulutehtävä.

- Kyllä, kirjoitin artikkelin, Ariel Anthony –niminen poika vahvisti CNN:lle.

Anthony kertoi olevansa epäillyn sieppaajan poika, mutta hän ei halunnut kommentoida tapausta toistaiseksi enempää.

- Hän kertoi olevansa järkyttynyt ja asian olevan yli hänen ymmärryksensä, toimittaja Sara Shookman kertoi Piers Morganin lähetyksessä.
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Myöskin ihmettelen ettei minun silmiini ole osunut minkäänlaista kuvaa Michellestä tai mitään katoamisilmoitusta. Noista kahdesta tytöstä on lähes joka sivustolla julki nuo vanhat valokuvat. Siepattaessa se kolmas (Michelle taisi olla?) on ollut 22-vuotias, reippaasti aikuinen siis, mutta kai häntäkin nyt on edes hetken etsitty?

Eri lähteissä mainitaan Berryllä olevan 1-2 lasta. Vaikea uskoa ettei näille kahdelle muulle sieppauksenuhrille olisi lapsia vankeudessa syntynyt. :o

Lisäys: Iltalehden sivuilta:
Clevelandin paikallisen WOIO-TV:n jo puhuttamien tutkintalähteiden mukaan talosta, jossa kolmea nuorta naista pidettiin vankina, on löytynyt katosta roikkuvia kettinkejä. Tämä viittaisi siihen, että naiset pidettiin sidottuina.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Timppa
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Nooruska kirjoitti:^ Myöskin ihmettelen ettei minun silmiini ole osunut minkäänlaista kuvaa Michellestä tai mitään katoamisilmoitusta. Noista kahdesta tytöstä on lähes joka sivustolla julki nuo vanhat valokuvat. Siepattaessa se kolmas (Michelle taisi olla?) on ollut 22-vuotias, reippaasti aikuinen siis, mutta kai häntäkin nyt on edes hetken etsitty?
http://www.cleveland.com/metro/index.ss ... aj-story-1

Tuo on aika luotettavan tuntuinen artikkeli, jonka mukaan on ollut 18v. ja kadonnut siis ennen näitä kahta. Varmaan mediakin on odottavalla kannalla, josko hänen roolinsa tässä jutussa on jotenkin erilainen.
* Älä ruoki trollia! *
Nooruska
Michael Knight

^ 18-vuotias?

Miten olen käsittänyt yhden näistä naisista olleen kadotessaan 16-vuotias, olisi täyttänyt 17-vuotta seuraavana päivänä, toisen olleen vasta 14-vuotias ja kolmannen olleen 22-vuotias? Jotenkin olen ollut lukevinani joka paikasta näin. :shock:
Timppa
Sabrina Duncan

Nooruska kirjoitti:^ 18-vuotias?

ja kolmannen olleen 22-vuotias? Jotenkin olen ollut lukevinani joka paikasta näin. :shock:
Tosiaan kaikkea 18 ja 22 vuoden väliltä näkyy Michellen iäksi artikkeleissa, myös katoamisaika vaihtelee. Luulisi äidin tietävän, jos väittää olleen 18 v.
* Älä ruoki trollia! *
Nooruska
Michael Knight

Timppa kirjoitti:

ja kolmannen olleen 22-vuotias? Jotenkin olen ollut lukevinani joka paikasta näin. :shock:
Tosiaan kaikkea 18 ja 22 vuoden väliltä näkyy Michellen iäksi artikkeleissa, myös katoamisaika vaihtelee. Luulisi äidin tietävän, jos väittää olleen 18 v.
Olisiko Michelle ollut vähän jotenkin ns. kaduilla elelevää itsenäistä sorttia? Siksi etsinnät ovat olleet mitä ovat. Toisaalta, tätä olisi vaikea uskoa noiden kahden muun ollessa kovinkin etsittyjä tunnolliselta vaikuttavia teinityttöjä aikoinaan.
nuusku-nella
Adrian Monk

Miten olen käsittänyt yhden näistä naisista olleen kadotessaan 16-vuotias, olisi täyttänyt 17-vuotta seuraavana päivänä, toisen olleen vasta 14-vuotias ja kolmannen olleen 22-vuotias? Jotenkin olen ollut lukevinani joka paikasta näin. :shock:
Tuo Knightin ikä vähän vaihtelee.. 21 on jossain, jossain "parikymppinen", tällä hetkellä hänen kerrotaan olevan 32-vuotias ja katosi siis 2002. Eli tuohon 21 se ehkä sitten menee..
http://www.newsnet5.com/dpp/news/local_ ... ed-in-2002 Täällä esim iäksi mainitaan tuo 21 ja todetaan että viimeinen havainto on katoamispäivänä kun poistui serkkunsa luota, eli katoamisajasta ei kai suurta epäselvyyttä ole.
Korppi
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Korppi »

http://www.dailytelegraph.com.au/news/w ... 6636566387

Merkillistä tosiaan, että joissakin uutisissa puhutaan vain kahdesta elävänä löytyneenä.
Eikai nyt olisi vain niin, että kolmas olisi löytynyt kuolleena tai niin sairaana? (Tuossa linkissä kyllä lukee alive )
Koska talostahan tuli ulos kyllä kolme, myös 6-vuotias tyttö.
Olisiko käynyt niin, että kolme kidnapattua tyttöä alkoivat olla jo miehille liian "vanhoja" ja tämä tyttären äiti pelkäsi pienen tyttönsä puolesta ja sai taistelutahtoa vai vapauttiko joku heidät.
Mielenkiintoinen tapaus. Joku sysäys on pitänyt tapahtua, joka johti vapautumiseen.
Nooruska
Michael Knight

^ Itse jotenkin uskon tuon sysäyksen olleen yksinkertaisesti se, että vuosien jälkeen sieppaajan/sieppaajien silmä vältti ja Berry otti tilaisuutensa. Tietenkin tuo voi olla erittäinkin todennäköistä, että oma tytär/veljen tytär on alkanut herättää kiinnostuksen merkkejä ja tästä sitten lähdetty.

Jotenkin ajattelen tämän paon tulleen yllätyksenä sieppaajille (elän ajatuksessa, että näitä oli se veljeskaarti. Mikäli olen väärässä ja sieppaajia on vain yksi niin oikaiskaapa minua herran tähden sitten! :shock: :oops: ), koska nämä saatiin pidätettyä. Voisi luulla heidän tappaneen itsensä mikäli pako olisi huomattu ja pidätystä oltaisiin tiedetty odottaa.
Timppa
Sabrina Duncan

Nooruska kirjoitti:Olisiko Michelle ollut vähän jotenkin ns. kaduilla elelevää itsenäistä sorttia? Siksi etsinnät ovat olleet mitä ovat.
Tähän tyyliin tuossa aiemmin mainitussa artikkelissa kirjoitettiin:
Knight's grandmother, Deborah Knight said in an interview Monday that, based on the recommendation of police and social workers, family members had concluded that Michelle likely left on her own because she was angry that her son was removed from her custody.
Nooruskalle vielä, että pidätys on varmaan ollut nopea, koska sieppaajan nimi saatiin jo hätäpuhelusta.
Viimeksi muokannut Timppa, Ti Touko 07, 2013 1:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Älä ruoki trollia! *
Nooruska
Michael Knight

^ Tuo isoäiti voisi vihjata, että tytön vanhemmista ei ollut hoitamaan omista ongelmista johtuen tyttöä. Ja lapsuus on ollut epävakaa. Tyttö ollut tuollainen katusorttinen niin eipä hänen katoamisensa ole niin iso juttu sitten ollut. :?
nuusku-nella
Adrian Monk

Korppi kirjoitti:http://www.dailytelegraph.com.au/news/w ... 6636566387

Merkillistä tosiaan, että joissakin uutisissa puhutaan vain kahdesta elävänä löytyneenä.
Eikai nyt olisi vain niin, että kolmas olisi löytynyt kuolleena tai niin sairaana? (Tuossa linkissä kyllä lukee alive )
Koska talostahan tuli ulos kyllä kolme, myös 6-vuotias tyttö.
Olisiko käynyt niin, että kolme kidnapattua tyttöä alkoivat olla jo miehille liian "vanhoja" ja tämä tyttären äiti pelkäsi pienen tyttönsä puolesta ja sai taistelutahtoa vai vapauttiko joku heidät.
Mielenkiintoinen tapaus. Joku sysäys on pitänyt tapahtua, joka johti vapautumiseen.
Kyllä tuossa mainitaan myös että Knight(kin) on puhunut poliisien kanssa ja kaikki kolme vaikuttaisivat olevan kunnossa.
Cleveland police said Berry, DeJesus and Michele Knight are talking to authorities and appear to be in good health.
Sen sijaan kiinnitin huomioni siihen että poliisin saavuttua Berry oli sanonut että talossa on vielä kolme muutakin tyttöä (tyttärenhän hän otti mukaansa kun meni soittamaan) ja DeJesusin ilmaannuttua poliisi toi vielä kaksi muuta tyttöä ulos.
Ramsey added: "When the police got here, she said there are three more girls up there. And that's when Gina DeJesus (appeared), and they brought two more girls out."
Tuo voi tosin selittyä naapurin sekoilulla sanoissaan tai väärinkäsityksellä.
Korppi
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Korppi »

Nooruska kirjoitti:^ Itse jotenkin uskon tuon sysäyksen olleen yksinkertaisesti se, että vuosien jälkeen sieppaajan/sieppaajien silmä vältti ja Berry otti tilaisuutensa. Tietenkin tuo voi olla erittäinkin todennäköistä, että oma tytär/veljen tytär on alkanut herättää kiinnostuksen merkkejä ja tästä sitten lähdetty.
Oma tytär nimenomaan, koska vankeudesta hänkin tuli.
Nooruska kirjoitti: Jotenkin ajattelen tämän paon tulleen yllätyksenä sieppaajille (elän ajatuksessa, että näitä oli se veljeskaarti. Mikäli olen väärässä ja sieppaajia on vain yksi niin oikaiskaapa minua herran tähden sitten! :shock: :oops: ), koska nämä saatiin pidätettyä. Voisi luulla heidän tappaneen itsensä mikäli pako olisi huomattu ja pidätystä oltaisiin tiedetty odottaa.
3 veljestä nimenomaan: Iltalehti "Sieppauksesta epäillyt 50-, 52- ja 54-vuotiaat veljekset ovat poliisin huostassa."
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201305 ... 9_ul.shtml
Nooruska
Michael Knight

En ihmettelisi, että pian selviäisi kaikilla veljeksillä olevan ihan juridisetkin vaimot ja lapsikatraat tyyliin naapurissa ja ukot ovat eläneet tätä kaksoiselämäänsä autuaasta 10-vuotta!
nuusku-nella
Adrian Monk

Nooruska kirjoitti:En ihmettelisi, että pian selviäisi kaikilla veljeksillä olevan ihan juridisetkin vaimot ja lapsikatraat tyyliin naapurissa ja ukot ovat eläneet tätä kaksoiselämäänsä autuaasta 10-vuotta!
No kahdella muulla ainakin voi hyvin ollakin, nykytiedon mukaan vain Ariel Castro on asunut tuossa talossa ja kaksi muuta jossain muualla.
Vastaa Viestiin