Kuolemannaakka kirjoitti:
1. Mistä ihmeestä voit tietää, miltä AA:n ääni kuulostaa takkahuoneessa, kun hänen ei siellä todistettavasti voida todeta missään vaiheessa käyneen?? Ymmärtäisin tämän selityksesi edes jollain tavalla, jos meillä olisi joku verrokkiääni. Mutta kun ei ole.
Meillä on Jukalta verrokkiääni, joka tulee mitä todennäköisimmin takkahuoneesta. Musta sekään toki ei ole varmaan, koska me tässä vaan väittelemme asioista, niin voit ihan miten tahansa pyöritellä niitä ihmisiä siellä haluamiisi paikkoihin. Jukan lastenhuoneeseen (jolloin -UOLE tulee sieltä kanssa). Eli kuten sanoin, en halua lähteä vänkäämään näistä, koska ei tässä vaan ole mitään järkeä inttää viesti toisensa jälkeen samoja asioita.
Ei se "mitätönkään" mistään takkahuoneesta kuulu, vaan olohuoneesta. En käsitä, miten tämä voi olla näin vaikeeta. Pystytkö jotenkin vertaamaan kaikkia AA:n ääniä Jukan ääniin ja todeta, että tämä legendaarinen "kuole" on sanottu hänen kanssaan samassa tilassa, toisin kuin muut AA:n äänet? Kai tajuat, ettei se AA ollut siellä takkahuoneessa edes sinun teoriassasi kuin tuon yhden repliikin ajan, ennen kuin lensi pois?? Siis missä on perusteesi väittää että ko. "käsky" kuuluu takkahuoneesta, eikä esim eteisestä? Perustele.
Nokun juuri tässä pari viestiä sitten sanoin, että on IHAN HITON TYHMÄÄ VÄNKÄÄ NÄISTÄ, koska joku pässi voi hyvin asetella siitä leego-ukkeleita sinne pienoismalliin ihan mihin lystää, eikä kukaan kykene antamaan pommin varmaa todistetta, että ny meni väärään kohtaan tuokin ukkeli. Tästä aiemmasta viestistänikö sitä sait voimaa siihen, että alat nyt yhtäkkiä jauhamaan tätä samaa? Jälleen kerran: Minä en perustele yhtään mitään ääniin liittyvää kenellekään, koska se on pelkkää tyhmää jankuttamista, koska meillä ei ole käytössämme kyseisen kämpän silloista (eikä edes nykyistä) kaikumallia. On siis ihan turhaa inttää kenenkään kanssa tästä asiasta. Laittele leegot mihin lystäät minun puolestani. (K)uole tulee sieltä missä Jukka on, "miten mä pääsen linjoil" tulee jostain ihan muualta eikä voi tulla Annelin suusta suoraan siihen puhelimeen, mihin hän on vastannut (eli joko on taustanauha tai kakkospuhelin tai sitten huppunaisella on Annelin kanssa identtinen ääni).
2. Mistä AA:n ääni "vaikuttaisi tulevan" kun hän kysyy "tuleeks sieltä ketään"? Kuuluuko sekin takkahuoneesta? Kuulostaako siltä? Vai vaikuttaisiko se tulevan ihan puhelimen vierestä??
Se tulee mielestäni jostain 2-4 metriä puhelimesta. Alpo oli tosin eri mieltä, joten olen valmis tiputtamaan 1-3 metriin.
3. Miten helvetissä se "kuole" voisi tulla takkahuoneesta, tai edes olohuoneesta, mikäli "tuleeks sieltä ketään" sanotaan puhelimen vieressä ja repliikkien välissä Jukka tapetaan / häntä lyödään?!
Niin monta kertaa olen tähän ottanut kantaa, että en nyt enää toista itseäni. ks. aiemmat selvitykseni tästä ketjusta.
4. Jokos se "missä AA oli puhelun aikana" -selvitys alkaa olla valmis? Eikai se niin vaikea voi olla tuollaiselle äänenkäsittelyn ammattilaiselle?? Saat sinäkin sen lupaamani 20e jos tulee valmista, mutta muista, etten laillasi usko levitaatioon. Miten se voi olla niin vaikea koostaa, kun turumurre teki omansa jo 2010?? Ja hei, mehän vielä ollaan ihan väärässäkin, ja sijoitetaan AA eteiseen, vaikkei se ole siellä päinkään

Olenkohan muutamassa viestissä sanonut aiemmin saman, mitä tässä viestissä nyt useamman kerran: On ihan pirun tyhmää inttää tästä, koska en voi antaa aukotonta perustelua millekään äänelle. Osa on voinut tulla vaikka lastenhuoneesta. Tarvittais se kämpän kaikumaailma siihen oletettuun puhelimen sijaintikohtaan, niin pystyisi vähän mallintelemaan. Levitaatioon en usko minäkään, mutta siihen uskon, että fysiikan lakeja ei ole voitu rikkoa - tämä tarkoittaa myös sitä, että Anneli ei ole missään tuulikaapissa huutelemassa yhtään mitään, vaan avarassa tilassa. Sen kuulee kaiusta näin suoraan. On sitten tyystin eri asia, että huutaako hän lastenhuoneessa vai takkahuoneessa.
Vastaapa näihin. Tiedän, ettet vastaa, vaan kiemurtelet, mutta ei se mitään. Ärsyttää vaan tuollainen älykkäiden ihmisten velttoilu ja epärehellisyys.
Miksi olen yhtäkkiä epärehellinen? Mikä saa minusta aikaan epärehellisen, jos aiemmin olen litteroinut pelkkiä kuulopuheitani ja myöhemmin ottanut niihin myös omat mielipiteet mukaan. Koska sinulla ei ole murhakämpästä yhtään sen enempää ääni-informaatiota, niin me ollaan molemmat aivan yhtä ummikkona asian suhteen. Sinun näkemyksesi eivät ole tippaakaan parempia kuin minun - ainoastaan eroat siinä, että minä sanon näitä mahdollisiksi teorioiksi ja sinä puolestaan omiasi kylmiksi puhtaiksi totuuksiksi.
Minusta olisi pirun hienoa saada edes siitä uusien asukkaisen asuttamasta kämpästä pienet näytteet siihen oletettuun puhelimen kohtaan. Siten pystyisi edes poissulkemaan jotain tiettyjä paikkoja, vaikka kaikupohja on todennäköisesti varsin erilainen johtuen siitä, että Lahden/Auerin kämppä oli täynnä roinaa.