Naiset vs. miehet (naisten ja miesten eroavaisuus)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
markja
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:Ei pidä paikkaansa,sillä naiset jäävät miehiä km. myöhemmin eläkkeelle. Miehet useammin jo sairaseläkkeelle.
Valetta.
Opettele lukemaan antamani lähteitä.
"Vaikka miehen kuolivat keskimäärin yhdeksän vuotta nuorempina kuin naiset, he sijoittivat vanhuus- ja perhe-eläkejärjestelmään paljon enemmän kuin naiset. Sijoittamastaan 6,8 miljardista eurosta miehet saivat eläkkeinä 84 prosenttia takaisin. Naisten palautusprosentti 5,5 miljardistaan oli 120."
Ei pidä paikkaansa Naiset eivät kuluta enempää verovaroja terveydenhuollossa,käyppäs katsomassa sairaalan vuodeosastoa,ennemmistö miehiä. Lisäksi miehillä naisia enemmän mm. tupakasta ja alkoholista johdannaisia vaivoja.
Valetta.
"Naisten terveydenhuoltoon kului lähes 50 prosenttia enemmän rahaa kuin miesten hoitoon."
En ole samaa mieltä
Se, että miehillä on pakollinen asevelvollisuus ja naisilla ei, ei ole mielipidekysymys. Se on tosiasia.
jos kaikki lähtisivät sotimaan,kuka hoitaisi kodin ja perheen yms työt.
Nainen voisi lähteä sotimaan ja mies hoitaa. Vai onko sunsta naisen paikka kotona hellan ja nyrkin välissä lapsia hoitamassa vaan? Toinen vaihtoehto olisi, että parempi hoitaa hommat. Esimerkiksi 20-vuotias nainen on varmasti keskimäärin paljon paremmassa kunnossa kuin vaikkapa 50-vuotias mies on. Olisi järkevämpää laittaa 20-vuotiaat naiset sotimaan ja 50-vuotiaat miehet "kodinhoitohommiin".

Se ei ole oikein jos siihen ei ole edellytyksiä
Ja sinä uskot, että keskimäärin edellytyksiä on naisella enemmän kuin miehellä? Jos näin on, miksi sanotaan, että "ei se lastenhoito kuulu naiselle, kyllä miehenkin pitää osallistua"? Uskotko siis, että naisen paikka on olla kotona ja hoitaa lapsia? Jos se homma kuuluu miehellekin, niin miksi ihmeessä jos nainen kerran on parempi siinä kuin mies?!?
Siinä ei todellakaan saa olla kyseessä nainen/ mies vastaanasettelu vaan lapsen etu.
Ei SAISI OLLA mutta kun on. Siitähän tässä juuri onkin kysymys, etkö vieläkään tajua sitä?
Naisella on omistusoikeus omaan kehoonsa
Onko sinusta yksilö, joka naisen sisällä kasvaa, NAISEN KEHOA?!? Minusta se on kuule ihan oma yksilönsä. Niinhän eläinkin on, joka saa ravintonsa kasvista X.
kukin harrastaa seksiä kuitenkin vapaaehtoisesti,kuten itse olet ilmaissut myös.
Paitsi kun nainen raiskaa miehen. Silloinkaan mies ei voi vaatia aborttia naiselle eikä voi välttyä elatusmaksujen maksamiselta.
On erittäin harvinaista ja jopa lähes mahdotonta,että nainen voisi raiskata miestä,ei se pikkuheijari toimi ilman halua. Mites sen väkisellä työnnät mihinkään jos se ei seiso.
Osoittaa, ettet tiedä fysiologiasta yhtään mitään. Kyllä erektion voi valitettavasti saada ilman mitään halua. Aivan samaan tapaan voisit väittää, että naista, joka kostuu, ei voi raiskata, koska naisen kostuminen on merkki halusta harrastaa seksiä. HAH! Ota selvää fysiologiasta kuule ennen kuin alat mulle (joka olen sairaanhoitaja muuten) tollaista sontaa jauhamaan!
Kukaan tuntemani nainen ei ole hakeutunut tietoisesti millekkään matalapalkkaiselle alalle
No kuka heidät on pakottanut hakeutumaan sellaiselle alalla, jossa palkat ovat pienet? Kerro ihmeessä, haluan tietää kun heidät on pakottanut, siis riistänyt heiltä heidän vapaan valinnan ja pistänyt heidät koulun penkille ja sitten ammattiin, johon eivät ole itse halunneet?!? Hah. Ei kukaan. ITSE ovat VAPAAEHTOISESTI valinneet ja menneet töihin aloille, joilla maksetaan paskaa palkkaa. Kuten muuten minäkin kuin sairaanhoitajana työskentelen.
,suomessa vain sattuu olemaan tämä epätasa-arvo näissä palkka-asioissa.
Niin, sinusta on epätasa-arvoa, että siivoajan työstä maksetaan eri palkka kuin diplomi-insinöörin hommasta. Munsta ei ole.
Miksi et puutu niiihin.Naiset saavat täsmälleen samasta työstä vähemmän palkkaa kuin miehet.
Eivät saa. Lue antamani lähteet viimeinkin.
Minun palkkani on EUROLLEEN sama kuin naispuolisen kollegani. Ja olisihan se aika hupaisaa ja kelpo oikeusjutun ainekset jos siellä lukisi että "sukupuolilisä X euroa" tai "sukupuolivähennys Y euroa" tms. muuta hupaisaa.
Erittäin sovinistinen asennen ja näkökulma,suorastaan lapsellinen ja naista alentava,katso peiliin tässä kysymyksessä.
Siis se fakta, että naisia ei ole yhtä paljon johtamista jne. vaativissa koulutuksissa, on siis "sovinistista"?!? Häh? Onko se MINUN VIKANI, että naiset opiskelevat mieluummin naistutkimusta, Suomen kieltä ja kirjallisuutta, sairaanhoitajaksi jne. kuin että opiskelisivat liikkeenjohtoa, taloustiedettä, juridiikkaa, kaupan ja hallinnon alaa jne.?!?

Ymmärrätkö, että koska päteviä naisia EI KERTA KAIKKIAAN OLE, KOSKA HEITÄ EI VALMISTU, KOSKA HE EIVÄT MENE OPISKELEMAAN, KOSKA HEITÄ EI KIINNOSTA ko. alat, aiheuttaa VÄISTÄMÄTTÄ sen, että ko. aloilla ja tehtävissä naisia ON VÄHEMMÄN kuin miehiä? Rautalankaa: Jos 20% henkilöistä alalla X on naisia, keskimäärin tehtävissä sillä alalla 80% on miehiä!
Muistathan,että naiset ovat miehiä km. älykkäämpiä,et ole ilmeisesti sitä vielä huomannut.Elämä opettaa.
Tutkimusten mukaan naisten ÄO on 97, eli kolmisen pykälää miehiä MATALAMPI.
On surullista että lapsien pahoinpitelyä tapahtuu.Haluaisin nähdä sen paperin,jossa sanotaan,että sen tekijä on nimenomaan nainen?
FAS-lapset. Narkkarien lapset.
Ja tässä antaa lisäinfoa mm. lastentapoista jne.
Tämä on sellainen asia jossa olen samaa mieltä,myös naisissa on erittäin väkivaltaisia tapauksia. Miesten tulee uskaltaa raportoida ja käydä lääkärissä.
No, eipä tämä asia ole femakkoja pahemmin haitannut. Miesten väkivaltaisuudesta ollaan kauhuissaan ja joka tuutista selitellään ja varoitellaan. Mutta ei naisten väkivaltaisuudesta.
Mielestäni sinä olet ottanut liiaksi elämäntehtäväksi tuon asevelvollisuuden,katso ympärillesi elämässä on paljon muutakin.
Ignoratio Elenchi.
Tosiasia, että Suomen valtion lait selvästi ja räikeästi syrjivät vain ja ainoastaan MIEHIÄ, ei katoa mihinkään sillä, että koetat sivuuttaa asian ja iskeä päätäsi pensaaseen. Sinusta ei ole olennaista, että AINOA sukupuolinen syrjintä, joka on paitsi laissa sallittua, nimenomaan laissa MÄÄRÄTTYÄ SUKUPUOLISTA SYRJINTÄÄ, olisi jotenkin "ongelma". Just.

Minusta nimenomaan asia nro1 on se, että LAIN tulisi olla sellainen, että se olisi kaikille sama, eikä syrjisi ketään. Nythän noin ei ole. Vasta kun laki olisi saatu sellaiseksi, että sen mukaan ei ole oikein syrjiä ihmisiä sukupuolen perusteella, voitaisiin munsta aloittaa keskustelu kaikesta "piilosyrjinnästä" mitä ehkä saattaa jossakin olla jompaa kumpaa sukupuolta kohtaan.
Viimeksi muokannut markja, Pe Marras 02, 2007 1:00 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
markja
Adrian Monk
Viesti:

ABC kirjoitti:10) Naiset ovat jo pitkään olleet Suomessa keskimäärin korkeammin koulutettuja kuin miehet. Tämä ei ole mutua vaan fakta.
Juujuujuu. "Korkeasti koulutettuja" naistutkijoiksi, Suomen kielen ja kirjallisuuden maistereiksi, jne. paskaduuneihin. Sen sijaan miehet lukevat itsensä insinööreiksi, johtamisen- ja hallinnon aloille, taloustieteeseen, tietotekniikkaan jne. ihan OIKEASTI tarpeellisiin ammatteihin.
11) Vaikka parisuhdeväkivaltaa harjoittavat molemmat sukupuolet keskimäärin melkein yhtä paljon, niin vakavaan loukkaantumiseen tai kuolemaan johtavassa parisuhdeväkivallassa miehet ovat tekijöistä enemmistönä, mikä ilmeisesti johtuu yksinkertaisesti fyysisestä kokoerosta.
Aseet on keksitty ja niitä naiset käyttävät parisuhdeväkivallassa melkoisesti.
markja
Adrian Monk
Viesti:

Lisää tuosta "naiset saavat vähemmän palkkaa kuin miehet" sonnan kumoamista esimerkiksi täällä muuten. Suosittelen lukemaan ajatuksella niin osaatte laittaa femakolle jauhot suuhun kun kohtaatte.
Lizzie B.
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

markja kirjoitti:(joka olen sairaanhoitaja muuten)
markja kirjoitti:Onko se MINUN VIKANI, että naiset opiskelevat mieluummin naistutkimusta, Suomen kieltä ja kirjallisuutta, sairaanhoitajaksi jne. kuin että opiskelisivat liikkeenjohtoa, taloustiedettä, juridiikkaa, kaupan ja hallinnon alaa jne.?!?
markja kirjoitti:juujuujuu. "Korkeasti koulutettuja" naistutkijoiksi, Suomen kielen ja kirjallisuuden maistereiksi, jne. paskaduuneihin. Sen sijaan miehet lukevat itsensä insinööreiksi, johtamisen- ja hallinnon aloille, taloustieteeseen, tietotekniikkaan jne. ihan OIKEASTI tarpeellisiin ammatteihin.
Kerropa Markja, miksi sinä olet tyytynyt tuollaiseen matalapalkkaiseen ämmien hommaan?

Onko tässä sun lähteessäs muuten joku kirjoitusvirhe?
Mutta naisen euro on 96 senttiä, jos puhutaan samasta työstä, samasta koulutuksesta ja samasta kokemuksesta. Siis paperikoneenhoitajan liksa on aivan eri tasoa kuin sairaanhoitajan, mutta samaa työtä tekevän nais- ja miessairaanhoitajan palkkaero on melko pieni.
markja kirjoitti:Minun palkkani on EUROLLEEN sama kuin naispuolisen kollegani.
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
markja
Adrian Monk
Viesti:

Lizzie B. kirjoitti:Kerropa Markja, miksi sinä olet tyytynyt tuollaiseen matalapalkkaiseen ämmien hommaan?
Argumentum ad hominem & ignoratio elenchi.
Itse asiaan ei sulla mitään olekaan sanottavaa, eipä tietenkään, kun et voi faktojani kiistää etkä kehtaa niitä myöntääkkään.
Onko tässä sun lähteessäs muuten joku kirjoitusvirhe?
nais- ja miessairaanhoitajan palkkaero on melko pieni.
markja kirjoitti:Minun palkkani on EUROLLEEN sama kuin naispuolisen kollegani.
Et siis ymmärrä, että palkkaan kuuluu myös erilaisia lisiä, joita tulee mm. ilta- yö- yli- viikonloppu- ja pyhätöistä? Et siis ymmärrä, että tuntipalkka on sama. Siis, samasta työstä samaan aikaan saa saman palkan, oli sitten mies tai nainen. Osaatko nyt laskea yhteen 1+1, eli kertoa, mistä, kun tiedetään, että (tunti/kuukausi)palkka on sama, mistä voisi johtua, että jotkut tienaavat silti eri summan kuussa rahaa?

Voisko, ihan tämmönen teoreettinen arvaus, voisko se johtua siitä, että ne jotkut tekevät vähän enemmän noita "ilta- yö- yli- viikonloppu- ja pyhätunteja"? Voisko hommaan olla kenties vastauksena se, että naisetkin vaivautuisivat olemaan töissä vähän enemmän noina epämiellyttävinä aikoina kuin mitä nykyään ovat suhteessa miehiin ja saisivat sitten niitä lisiäkin saman verran kuin miehet? Mitä veikkaat?

Voisko esimerkiksi auttaa, että nainen sanoisi miehelleen:"Hae sä äijä noi lapset tarhasta, siivoa kämppä ja laita ruokaa, mä olen nyt ylitöissä ja tulen vasta tossa kuuden aikaan!" Jos nainen on itselleen valinnut niin surkean miehen ettei se osaa kotitöitä tehdä ja tämän vuoksi naisen ansiotaso jää pienemmäksi niin eiköhän siinä voi nainen syyttää ihan itseään huonosta valinnastaan?

Voisko esimerkiksi auttaa, että lasten huoltajuutta annettaisiin enemmän miehillekin, eikä pääasiassa naisille kuten nykyään on tapana? Tällöin naisetkin voisivat helpommin olla ilta- yö- yli- viikonloppu- ja pyhätöissä kun ei olisi aina muksujenhoito-ongelmia kuten nykyään (jos siis haluaisivat)?

Eli pilkunnussijoille nyt tiedoksi: Samat työvuorot mun kanssani tekevä naispuolinen kollegani tienaa eurolleen saman verran palkkaa kuin mitä minä tienaan. Sepäs vasta sukupuolisyrjintää olisikin, että miehelle maksettaisiin samaa palkkaa kuin naiselle, vaikka mies tekisi enemmän noita "epämiellyttäviä" vuoroja.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

markja kirjoitti:
Patricia C. Itämaa kirjoitti:Ei pidä paikkaansa,sillä naiset jäävät miehiä km. myöhemmin eläkkeelle. Miehet useammin jo sairaseläkkeelle.
Valetta.
"Vaikka miehen kuolivat keskimäärin yhdeksän vuotta nuorempina kuin naiset, he sijoittivat vanhuus- ja perhe-eläkejärjestelmään paljon enemmän kuin naiset. Sijoittamastaan 6,8 miljardista eurosta miehet saivat eläkkeinä 84 prosenttia takaisin. Naisten palautusprosentti 5,5 miljardistaan oli 120."

Ei pidä paikkaansa Naiset eivät kuluta enempää verovaroja terveydenhuollossa,käyppäs katsomassa sairaalan vuodeosastoa,ennemmistö miehiä. Lisäksi miehillä naisia enemmän mm. tupakasta ja alkoholista johdannaisia vaivoja.
Valetta.
"Naisten terveydenhuoltoon kului lähes 50 prosenttia enemmän rahaa kuin miesten hoitoon."
En ole samaa mieltä
Se, että miehillä on pakollinen asevelvollisuus ja naisilla ei, ei ole mielipidekysymys. Se on tosiasia.
jos kaikki lähtisivät sotimaan,kuka hoitaisi kodin ja perheen yms työt.
Nainen voisi lähteä sotimaan ja mies hoitaa. Vai onko sunsta naisen paikka kotona hellan ja nyrkin välissä lapsia hoitamassa vaan? Toinen vaihtoehto olisi, että parempi hoitaa hommat. Esimerkiksi 20-vuotias nainen on varmasti keskimäärin paljon paremmassa kunnossa kuin vaikkapa 50-vuotias mies on. Olisi järkevämpää laittaa 20-vuotiaat naiset sotimaan ja 50-vuotiaat miehet "kodinhoitohommiin".

Se ei ole oikein jos siihen ei ole edellytyksiä
Ja sinä uskot, että keskimäärin edellytyksiä on naisella enemmän kuin miehellä? Jos näin on, miksi sanotaan, että "ei se lastenhoito kuulu naiselle, kyllä miehenkin pitää osallistua"? Uskotko siis, että naisen paikka on olla kotona ja hoitaa lapsia? Jos se homma kuuluu miehellekin, niin miksi ihmeessä jos nainen kerran on parempi siinä kuin mies?!?
Siinä ei todellakaan saa olla kyseessä nainen/ mies vastaanasettelu vaan lapsen etu.
Ei SAISI OLLA mutta kun on. Siitähän tässä juuri onkin kysymys, etkö vieläkään tajua sitä?
Naisella on omistusoikeus omaan kehoonsa
Onko sinusta yksilö, joka naisen sisällä kasvaa, NAISEN KEHOA?!? Minusta se on kuule ihan oma yksilönsä. Niinhän eläinkin on, joka saa ravintonsa kasvista X.
kukin harrastaa seksiä kuitenkin vapaaehtoisesti,kuten itse olet ilmaissut myös.
Paitsi kun nainen raiskaa miehen. Silloinkaan mies ei voi vaatia aborttia naiselle eikä voi välttyä elatusmaksujen maksamiselta.
On erittäin harvinaista ja jopa lähes mahdotonta,että nainen voisi raiskata miestä,ei se pikkuheijari toimi ilman halua. Mites sen väkisellä työnnät mihinkään jos se ei seiso.
Osoittaa, ettet tiedä fysiologiasta yhtään mitään. Kyllä erektion voi valitettavasti saada ilman mitään halua. Aivan samaan tapaan voisit väittää, että naista, joka kostuu, ei voi raiskata, koska naisen kostuminen on merkki halusta harrastaa seksiä. HAH! Ota selvää fysiologiasta kuule ennen kuin alat mulle (joka olen sairaanhoitaja muuten) tollaista sontaa jauhamaan!
Kukaan tuntemani nainen ei ole hakeutunut tietoisesti millekkään matalapalkkaiselle alalle
No kuka heidät on pakottanut hakeutumaan sellaiselle alalla, jossa palkat ovat pienet? Kerro ihmeessä, haluan tietää kun heidät on pakottanut, siis riistänyt heiltä heidän vapaan valinnan ja pistänyt heidät koulun penkille ja sitten ammattiin, johon eivät ole itse halunneet?!? Hah. Ei kukaan. ITSE ovat VAPAAEHTOISESTI valinneet ja menneet töihin aloille, joilla maksetaan paskaa palkkaa. Kuten muuten minäkin kuin sairaanhoitajana työskentelen.
,suomessa vain sattuu olemaan tämä epätasa-arvo näissä palkka-asioissa.
Niin, sinusta on epätasa-arvoa, että siivoajan työstä maksetaan eri palkka kuin diplomi-insinöörin hommasta. Munsta ei ole.
Miksi et puutu niiihin.Naiset saavat täsmälleen samasta työstä vähemmän palkkaa kuin miehet.
Eivät saa. Lue antamani lähteet viimeinkin.
Minun palkkani on EUROLLEEN sama kuin naispuolisen kollegani. Ja olisihan se aika hupaisaa ja kelpo oikeusjutun ainekset jos siellä lukisi että "sukupuolilisä X euroa" tai "sukupuolivähennys Y euroa" tms. muuta hupaisaa.
Erittäin sovinistinen asennen ja näkökulma,suorastaan lapsellinen ja naista alentava,katso peiliin tässä kysymyksessä.
Siis se fakta, että naisia ei ole yhtä paljon johtamista jne. vaativissa koulutuksissa, on siis "sovinistista"?!? Häh? Onko se MINUN VIKANI, että naiset opiskelevat mieluummin naistutkimusta, Suomen kieltä ja kirjallisuutta, sairaanhoitajaksi jne. kuin että opiskelisivat liikkeenjohtoa, taloustiedettä, juridiikkaa, kaupan ja hallinnon alaa jne.?!?

Ymmärrätkö, että koska päteviä naisia EI KERTA KAIKKIAAN OLE, KOSKA HEITÄ EI VALMISTU, KOSKA HE EIVÄT MENE OPISKELEMAAN, KOSKA HEITÄ EI KIINNOSTA ko. alat, aiheuttaa VÄISTÄMÄTTÄ sen, että ko. aloilla ja tehtävissä naisia ON VÄHEMMÄN kuin miehiä? Rautalankaa: Jos 20% henkilöistä alalla X on naisia, keskimäärin tehtävissä sillä alalla 80% on miehiä!
Muistathan,että naiset ovat miehiä km. älykkäämpiä,et ole ilmeisesti sitä vielä huomannut.Elämä opettaa.
Tutkimusten mukaan naisten ÄO on 97, eli kolmisen pykälää miehiä MATALAMPI.
On surullista että lapsien pahoinpitelyä tapahtuu.Haluaisin nähdä sen paperin,jossa sanotaan,että sen tekijä on nimenomaan nainen?
FAS-lapset. Narkkarien lapset.
Ja tässä antaa lisäinfoa mm. lastentapoista jne.
Tämä on sellainen asia jossa olen samaa mieltä,myös naisissa on erittäin väkivaltaisia tapauksia. Miesten tulee uskaltaa raportoida ja käydä lääkärissä.
No, eipä tämä asia ole femakkoja pahemmin haitannut. Miesten väkivaltaisuudesta ollaan kauhuissaan ja joka tuutista selitellään ja varoitellaan. Mutta ei naisten väkivaltaisuudesta.
Mielestäni sinä olet ottanut liiaksi elämäntehtäväksi tuon asevelvollisuuden,katso ympärillesi elämässä on paljon muutakin.
Ignoratio Elenchi.
Tosiasia, että Suomen valtion lait selvästi ja räikeästi syrjivät vain ja ainoastaan MIEHIÄ, ei katoa mihinkään sillä, että koetat sivuuttaa asian ja iskeä päätäsi pensaaseen. Sinusta ei ole olennaista, että AINOA sukupuolinen syrjintä, joka on paitsi laissa sallittua, nimenomaan laissa MÄÄRÄTTYÄ SUKUPUOLISTA SYRJINTÄÄ, olisi jotenkin "ongelma". Just.

Minusta nimenomaan asia nro1 on se, että LAIN tulisi olla sellainen, että se olisi kaikille sama, eikä syrjisi ketään. Nythän noin ei ole. Vasta kun laki olisi saatu sellaiseksi, että sen mukaan ei ole oikein syrjiä ihmisiä sukupuolen perusteella, voitaisiin munsta aloittaa keskustelu kaikesta "piilosyrjinnästä" mitä ehkä saattaa jossakin olla jompaa kumpaa sukupuolta kohtaan.
Hetkinen mies,minä sanoin en ole kanssasi samaa mieltä.
Ja sinä kehtaat tulla sanomaan,että minun sanomani on valetta.

Kirjoitat,että naiset kouluttautuvat vain paskaduuneihin.
Kuka se muuten sinunkin paskasi kerää ja sinua kääntelee kun olet vanha,pitäis varmaan laittaa lappu,että ANNA TÄMÄN OLLA,EI ARVOSTA NAISIA, PYÖRIKÖÖN OMASSA PASKASSAAN".

Tai vastaavasti tilanteesa, kun sinulle sattuu tulemaan seuraavan kerran pipi sormeen ja huudat terveyskeskuksessa,niin mitäs jos kukaan ei sattuis kuulemaan mitään. :lol:
Olenkohan muuten ollut erittäin onnekas,etten lähtenyt lukemaan lääkäriksi siihen paskaduuniin vaan erääseen toiseen,joka näkyy olevan listoillasi arvostettu,halleluuja..mitä v***un väliä.

Sinä odotat,että lukija nojautuisi vain sinun valitsemiin lähteisiin,miksi meillä kirjoittajilla ei saisi olla se sinun julistama vapaa tahto valita?

Meillä jokaisella on aivot(joillakin keskimääräistä valitettavan yksinkertaisemmat tai ns.putkiaivot) joilla ajatella.
Eikä meidän siten tarvitse lukea mitään valmista tekstiä ja vauhkota.

Ai niin,kun kirjoitit,että onko mielestäni naisen paikka hellan ja nyrkin välissä.Vastaan:Minulla ei valitettavasti ole tästä asiasta minkäänmoista kokemuspohjaa kuten ilmeisimmin sinulla on.
Olen saanut kasvaa rakastettavassa kodissa,jossa isä ja äiti tekivät hommeleita yhdessä ruuanlaitot,siivoukset kaikki. Sama linja on jatkunut omassa liitossani,mites sinulle markja..ai niin ethän ole vastannut edes onko sinulla ketään..ei varmasti ole..

Kaikki vastaukseni perustuivat sekä faktaan-että erittäin kokemuspohjaiseen tietoon. Ja usko markja olen ihan varma,että kun kasvat noista potkuhousuistasi,huomaat ettei se yks akka ihan väärässä ollutkaan. Ai miksikö,no siksi,että jos sulle joku nainen/mies joskus tulee vahingossa elämään,niin kyllä se nuo terävät särmät hioo pois,usko vain.

Niin ja se yksi juttu mikä tuli mieleeni,että jos sanot naisen älyn olevan alempi kuin miehen.Niin testataan,voin lähteä vaikka just testiin kanssasi,niin katsotaan miten tässä käy. Olisikin erittäin mielenkiintoista nähdä se testi tulos.

(Täysin asian ulkopuolelta,sivuihin liittyen :
Niin ja kävin katsomassa ekaa kertaa blogiasi ja en voi olla aihepiiri huomioiden olla sanomatta,että ei sitä naamasta uskoisi mitä päässä liikkuu,voipi ottaa miten haluaa.)
Totuus on tarua ihmeellisempää
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:
Hetkinen mies,minä sanoin en ole kanssasi samaa mieltä.
Ja sinä kehtaat tulla sanomaan,että minun sanomani on valetta.
Te luitte samaa lähdettä hieman eri tavalla. :)
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Spete
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Spete »

Perhana, hieman aikaa poissa niin täällähän tapahtuu. :lol: :lol:

Mitenkään asiaan kantaaottamatta ja markjan kirjoituksiin/väittelyihin muillakin foorumeilla törmäten tuumailin vaan miksi aina kun henkilö reggaa jonnekkin niin yleensä jonkinlainen nahina tapahtuu. :?

Ja jos joku epäilee niin voi kokeilla googlella :roll:
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

tämän tyyppiset keskustelut vetää aina porukkaa pirunsarvet päässä keskustelemaan, tosin ihan viiihteellistä luettavaa :lol:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Joku syytti muita pilkunnussijoiksi... :lol:
Kuka se onkaan tehnyt saivartelusta elämänfilosofiansa. :roll:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Marsalkka
Horatio Caine

Patricia C. Itämaa kirjoitti:[Niin ja se yksi juttu mikä tuli mieleeni,että jos sanot naisen älyn olevan alempi kuin miehen.Niin testataan,voin lähteä vaikka just testiin kanssasi,niin katsotaan miten tässä käy. Olisikin erittäin mielenkiintoista nähdä se testi tulos.

Siitäpä saataisiinkin sitten tieteellistä näyttöä asiasta... ;)

No joo. Onhan noita tutkimuksia tehty. Siis miesten ja naisten älykkyysosamääriin liittyen. En uskalla Patricialle kertoa tuloksia... :) Enkä edes laittaa linkkejä...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Jackie Jones
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Jackie Jones »

Naisten keskimääräinen ÄO on miehiä alhaisempi, mutta miehissä on enemmän alhaisen ääripään arvoja, kuten myös korkeimman ääripään.

Älykkyysosamäärä on naurettava käsite, sillä tällaisenaan se mittaa ainoastaan matemaattis-loogista päättelykykyä joten sillä on turha vertailla naisten ja miesten älyä (naisilla tunnetusti esim. ammattien puolesta vähemmän harjaantumista kyseisillä alueilla) saati sitten kehitysmaisen asukkaita länsimäälaisiin jotka harjoittavat päättelykykyään vuosikausia hyvätasoisessa koulutuksessa.

Naiset saavat miehiä parempia tuloksia kielellisissä ja verbaallisissa kokeissa.

EDIT: Tuosta naisten ja miesten palkkaerosta vielä, se vaihtelee hyvin paljon alojen mukaan joten on aivan samanteekvää jos sinun työssäsi maksetaan sama palkka kaikille. Useat lähteet (osaat ilmeisesti googlata, itse en ala flunssaisena nyt kaivamaan noita) kertovat että naisten keskimääräinen palkka samasta työstä, samalla tuntimäärällä sekä koulutuksella on about 0-8% pienempi kuin miesten. Yksityisellä erot ovat suuremmat kuin julkisella puolella, ja vaikeammin havaittavat.
Viimeksi muokannut Jackie Jones, Pe Marras 02, 2007 1:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

markja kirjoitti:
ABC kirjoitti:10) Naiset ovat jo pitkään olleet Suomessa keskimäärin korkeammin koulutettuja kuin miehet. Tämä ei ole mutua vaan fakta.
Juujuujuu. "Korkeasti koulutettuja" naistutkijoiksi, Suomen kielen ja kirjallisuuden maistereiksi, jne. paskaduuneihin. Sen sijaan miehet lukevat itsensä insinööreiksi, johtamisen- ja hallinnon aloille, taloustieteeseen, tietotekniikkaan jne. ihan OIKEASTI tarpeellisiin ammatteihin.
Sinustako tuo on hyvää argumentointia keskustelussa? Nimittää naisvaltaisia ammatteja paskaduuneiksi... Vaikka nimittelethän sinä vastapuolta muutenkin "femakoiksi".
Se on muuten suomen (BTW: suomi, kun tarkoitetaan kieltä, kirjoitetaan pienellä) kielen ja kirjallisuuden maistereiden ansiota, että sinäkin osaat kirjoittaa ja voit mesota näillä keskustelupalstoilla.
markja kirjoitti:
11) Vaikka parisuhdeväkivaltaa harjoittavat molemmat sukupuolet keskimäärin melkein yhtä paljon, niin vakavaan loukkaantumiseen tai kuolemaan johtavassa parisuhdeväkivallassa miehet ovat tekijöistä enemmistönä, mikä ilmeisesti johtuu yksinkertaisesti fyysisestä kokoerosta.
Aseet on keksitty ja niitä naiset käyttävät parisuhdeväkivallassa melkoisesti.
Lähde? Itselläni on sellainen käsitys, että ainakin ampuma-aseita miehet käyttävät parisuhdeväkivallassa rutkasti enemmän, teräaseissa voidaan olla lähempänä tasa-arvoa.
Every ship must sail a world.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

naisinsinöörejä on myös olemassa, toisaalta miehiä on myös noissa luettelemissasi paskaduuneissa...

ihan suomalaisia korkeissa asemissa olevia/olleita naisia tulee miettimättäkin mieleen eli Kirsti Paakkanen, Tarja Halonen, Sirkka-Liisa Hämäläinen....ja lisääkin löytyy kun vaan alkaa miettimään...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Marsalkka
Horatio Caine

Jackie Jones kirjoitti:Älykkyysosamäärä on naurettava käsite, sillä tällaisenaan se mittaa ainoastaan matemaattis-loogista päättelykykyä
On niitä muunkinlaisia älykkyystestejä, joilla mitataan älykkyysosamäärää...
Vastaa Viestiin