Sirpa

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

MissHolmes
Ben Matlock

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Kiitos Naakka!
Kerrankin me ollaan samoilla linjoilla. Kirjoitin eilen pitkän tarinan, mutta en ollenkaan näin hyvin vertaiskuvannoillisesti, ja sitten menin tupakalle ja viivyin... ja yhteys hävisi. En jaksanut vaivautua aloittamaan alusta ;)

Tack tack!! <3 tusen tack. Näinhän se ikävä kyllä menee ja sitä Sirpan tarjoamaa ''kansojen, rotujen ja yhteiskuntaluokkien sievää sulatusuunia'' ei vai ole. Maailma on rakennettu jo aikojen alussa, ennen markkinataloutta, kapitalismia ja pahuutta, siihen, että nopeet (lue; fiksut) syö hitaat.

Ei siihen auta hillitön ideologinen ajatus maailman rauhasta ja totaalisesta tasa-arvosta. Maailma vaan on tällainen. Siihen voi ehkä syvimmin perehtyä, kun perehtyy eläimien hierarkiaan. On ja pysyy, poliiseista huolimatta ;)
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Oliks mulla joku ideologia?! :shock:

Mä kun olin vaan sitä mieltä, että ne itse on kukkahattutätejä, jotka vihaa pakolaisia, kun niiden mielestä ne on tuotettu Suomeen, jotta suomalaisistsa tulisi suvaitsevaisia, ja minun mielestä ne tuotettiin Suomeen, koska ex-sisäministerin veljellä oli pakolaisrakennusbisnes 90-luvun vanhoihin konkurssipankkirakenkuksiin.

Ja humanitääriseen aseapuun Afganistanissa uskominen jättää mielestäni taas kivasti unikkopeltototuuden katseilta suojatuksi.

Väitin moisiin uskomista naiviudeksi.

Vai rauhaa, ja totaalista tasa-arvoa... Viimeksi mun maailmani olikin missin mielestä tosi pelottava!

Niin, taisinkin kyllä mainita maasta, jossa kaikki saavat tulla toimeen omillaan ilman kotouttamisia, ja juttu toimii.

Se on missillä sitten uunivuoronumeron paikka.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Ei ollut vai? Sääli. Tuosta sopertamisesta olisi voinut kuvitella että on. Olen vähän pettynyt, että millään ei ollutkaan mitään pohjaa.

Paskaako täällä vain jauhat ja kerrot kuinka toinen riistää toista?

Jos olisit nähnyt muutakin kuin sen yksin talon eläimenä eläneen kissasi, voisit ehkä ymmärtääkin ;)
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Ei ollut vai? Sääli. Tuosta sopertamisesta olisi voinut kuvitella että on. Olen vähän pettynyt, että millään ei ollutkaan mitään pohjaa.

Paskaako täällä vain jauhat ja kerrot kuinka toinen riistää toista?
Jatkan tätä pohjatonta paskan jauhamistani.

-----------------------

Omaan varmaan jonkinlaisen kissakarman - ei, ei, nyt ei ole kyse tästä "postilaatikkolöydöstä", se voi erinomaisen hyvin, ja minullekin on alkanut selvitä, että miksi vangeille (tai ainakin Karhukoplalle Aku Ankassa) piirretään aina raitaiset vaatteet.

Vaan kyse on tästä: eilen iltapäivällä soi ovikello, ja eräs - vain hyvänpäivän - tuttu seisoi ovella pieni kissanpentu pyyheliinan sisällä. Hän sanoi, ettei haluakaan pitää sitä, että voisinko ottaa sen. Mietin tovin - katsoin naista ja katsoin pentua. Ok, kyllä minä voin ottaa sen. Nainen taputti olkapäälle ylen huojentuneen oloisena ja kiitti sydämellisesti.

Otin pennun ja sulkeuduin - huom. missi! - koko eläinkatraastani erilliseen huoneeseen seuraamaan pentua ja sen vointia.

Jokin oli vinksallaan, sen näki heti, mutta mikä?!

Se valitti koko ajan, ja yritti selittää jotakin. Otin sen syliin ja hyssyttelin ja se rauhoittui. Mutta se ei suostunut juomaan mitään, eikä syömään mitään - halusi vain olla lähellä ja liimautui kaulan alle kiinni. Muu eläinkansa oli innoissaan uudesta tulokkaasta; "Anna se tänne, anna se tänne" -ne kiljui yhteen äänen.

No, en tietenkään antanut!

Jatkoin seuraamista ja ihmettelyä ja valvomista. Pentu kävi laatikolla, mutta mitään ei tullut, yhä uudelleen ja uudelleen.

Kun puoli yö oli ylitetty, sen ääni koveni, eikä mikään tuntunut enää auttavan. Kahdelta yöllä se puri käteeni pienillä hampaillaan, jos koskin siihen. Kiinnitin huomiota, että tässä vaiheessa tuo muu eläinkansani oli todella hermostunut - vaikka he eivät olleet samassa huoneessakaan.

Mietin, että nyt ne aistivat jotakin, tietävät jotakin...

Soitin eläinlääkärille, ja hän kehotti heti tulemaan pennun kanssa vastaanotolle, ja niin tein.

Varovasti eläinlääkäri otti pennun kuljetuslaatikosta, siveli salvaa mahanaluseen ja alkoi ultrata sisäelimiä: totuus oli, että pennun virtsarakko oli viidesosa koko pennun painosta. Se oli täynnä ja juuri puhkeamaisillaan.

Hän sanoi, ettei ole koskaan nähnyt vastaavaa, ei edes kuullut vastaavasta, eikä hän voi käsittää, että miten tämä on mahdollista. Aikuisille kissoillehan näin voi käydä.

Sitten alkoi toimenpide.

Minä pidin pentua kiinni, kun eläinlääkäri ultaäänitutkimuksen kera työnsi yhä uudelleen ja uudelleen ruiskunneulan vatsanpeitteiden läpi rakoon, ja imi ruiskuun virtsaa. Minä pidin silmäni kiinni, ja kysyin vain, että koska ne saa avata - minun tehtävä oli pitää pentu tiukasti paikoillaan, kun neula työnnettiin.

Lopulta pentu oli yltäpäältä veressä ja ultaäänitutkimuksen nesteestä kylmissään tärisevä, pieni hermoraunio, jonka peittelin lopulta kaulaliinalla kopan nurkkaan. Voi luoja - miksi näin piti käydä!

Eläinlääkäri pyysi, että jättäisin pennun seurantaan - eikä tuota olisi minulle tarvinnut edes kahta kertaa ehdottaa - hän ei voinut käsittää, että mistä kyseinen tilanne voi johtua, miksi sen rakko ei toiminut?! Hän sanoi, että aikuisilla kissoillahan tietysti näin voi tapahtua, mutta hän ei voi käsittää, eikä ole koskaan edes kuullut, että miten se on mahdollista näin pienellä ja miksi?!

Palasin kotiin. Muut eläimet tiesivät hyvin, että pentu lähti kanssani kuljetuslaatikossa, mutta nyt palasinkin ilman kuljetuslaatikkoa - sekin tarvittiin siellä, ja väsyneenä istahdin sohvalle. Ja ne kaikki tulivat liki minua, ja painautuivat kuin yhtenä sakkina - vankikarkuria myöten - vasten minun syliä - kyllä ne tiesivät, että olin yrittänyt auttaa vauvaa.

Jäin miettimään, että miltä niistä olisi tuntunut, jos en olisi lopultakaan välittänyt siitä heidän hätäännyksestä, jota ne yrittivät viestittää, tai pennun itkusta - en vain olisi tehnyt mitään, jolloin olisi ollut vain tuntien kysymys, kun pennun rakko olisi haljennut ja se olisi menehtynyt.

Mitä muut eläimet olisivat ajatelleet siitä, että miten luotettava ihminen olen, jos heille sattuisi jotakin, ja he yrittäisivät "puhua" minulle?

Pennun jatkosta en tiedä - tämä on tilanne tällä hetkellä - mutta vaikuttaisi hyvin ihmeelliseltä, jos sitä ei tarvitsi nukuttaa. Mutta eläinlääkärinäytös oli kyllä sen verran raadollinen, ettei ihan heti tule uni silmään, ja niinpä MissHolmesin innoittamana päätin kertoa tarinani.

Minusta tuntui, että en eläissäni ole säälinyt ketään enkä mitään niin kuin tuota pentua tuon toimenpiteen aikana - joka oli tietysti välttämätöntä tehdä

Kiitän naapuriani luottamuksesta.

Olisi ihana asia, jos pentu pystyttäisiin pelastamaan, mutta näin merkillisessä tilanteessa tuo toive tuntuu täysin epärealistiselta, mutta kylläpä jälleen kerran mietin merkityksiä ja tarkoituksia...
Alethes doksa meta logu
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Onkos Sirpa jo kommentoinut tätä MOT- ohjelamaa missä kerrottiin joogagurusta ja sen Suomiyhteyksistä, mitään palvontaa, bedofiliaa tai joogaa ei saa yhdistää tulee poistoja :shock:
Sirpa

Osittain olen seurannut, mutta en kovin hyvin, ja jos todella käy noin, niin siinä on sitten jokin tulenarka pointi, ja perinteisesti kait tällaisia ovat sitten olleet politiikkaan tai virkamiehistöön liittyvät seikat, jotka eivät kestä sensuuria.

Toinen vaihtoehto on, että tapauksiin liitty jotakin "järjestäytynyttä", ja "laajemmin organisoitunutta".

Itse näkisin yhtenä pointtina useampaakin tapausta yhdistävät "kuva-asiat".

Kuvia kun voidaan käyttää myös kiristämiseen.

Minusta tuntuu, että ainakin tänä päivänä median toiminta ja vastaavat jutut antavat viitteitä, että tuo kiristäminen on ihan jokapäiväinen vallankäytön muoto, kun muistetaan jo Ruotsin kuninkaaseenkin kohdistettu kuvaseksiskandaali, ja kun kansa on heti haaskalla kuin pirajat konsanaan ilman järjen häivää, niin lopun kaiken meneekö perille tai välittääkö kukaan, että onko kyseessä ollut lopulta vaikka kuvamanipulaatio - joka tapauksessa mahdottoman hyvä propagandakeino.

Sitä on sanonta, että valhe on kiertänyt maailman ympäri siinä ajassa, missä totuus vetää vasta saappaita jalkaan.

Ja jos minun pitäisi johonkin suuntaan tuijottaa asioita yhdistävänä tekijänä, niin - kuten olen maininnut - tuijottaisin siihen Kuninkaankatu 13 Haapalan tapaukseen,
joka kuoli poliisikuulustelujen aikana. Ehkä pitäisi lukea se ketju uudestaan.

Tapaukseen kun yhdistyy politiikka, kuvaaminen, huumaaminen, kansainvälisyys, vanhat rikokset ja hyvin erikoinen poliisin tutkintatoiminta.

Muistaako kukaan, että mikä tuon Haapalan ketjun nimi oli?
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Kiitos Sirpa tarinasta.
Ymmärrät siis hyvinkin eläimiä. Ilahduin, kun luin tuon ja toivon hartaasti, että pikku-mirri selviää.

Jäin kuumeisesti miettimään kuinka nopeasti virtsarakkoon pistetty neulan reikä umpeutuu?
Nuotio & Äreät Tiput
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Tämä on se Haapalan ketju: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=195
Ja Sirpa, tekijä ei kuollut kuulustelujen aikana vaan teki itsemurhan omassa sellissään, mikä siinäkin nyt voi epäselvää olla?
Rikoksesta epäilty jäi kiinni, tiesi että rangaistus on noin 10 vuotta linnaa, sen jälkeen ei pahemmin tulevaisuutta joten meni narun jatkoksi omasta halustaan, kuoli ja haudattiin (toivottavasti joutui helvettiin jos sellainen on olemassa) ja se siitä.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Sirpa

Täh?! Se on "kuulustelujen aikana" - aikaperiodi "kuulustelujen aikana" alkaa siitä, kun pidätetään, ja loppuu, kun kuulustelut ovat loppuneet, juttu saatu pakettiin ja syyttäjälle. Tässä tapauksessa - ilmoitettiin - prosessi jäi/jätettiin kuoleman vuoksi kesken, mutta totuuttahan me emme tiedä. vain sen mitä meille on kerrottu.

No ei minulla tullut edes mieleen, että joku voisi vääntää - vaikka ihan oikein tietysti lauseen mukaan - että joku ajattelisi minun tarkoittavan poliisin olevan pöydän toisella puolella, ja Haapalan toisella, ja poliisi seuraa vierästä hämmästyneenä, kun Haapala tartttuu yllättäen kaksin käsin kurkkuunsa, ja kuristaa itsensä hengiltä. :shock:

Totta puhuen - tuossa kuuluisi olla sitten yksikkö: Haapala kuoli kuulustelun aikana.

Ja edelleen: en ole minkään sortin uskovainen myöskään tämän jutun suhteen, ja jos sinun tapaan olen, niin ryhdy nyt sitten pyörittelemään silmiä tiedosta, että Jenna Lepomäen murhaajan salakielellä kirjoitettu viesti takavarikoitiin ennen kuin ehti poliisille.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Tuosta reiän umpeutumisesta en tiedä, mutta ainakin lumbaalipunktiossa ottaa aikaa, mutta siinä mennäänkin selkäytimeen.

Pikkuiselle tehtiin neljä reikää ruiskujen mukaan. Eläinlääkäri on soittanut tänään jo kolmasti, mutta en oikein tiedä missä mennään, kun meillä on vähän hankala yhteinen kieli, jotain hän on tehnyt ja nyt odotetaan, että alkaako rakko toimia, ja selitti perehtyneensä tieteeseen, ja löytäneensä erään mahdollisuuden "koska emme tiedä taustoista, emmekä perheestä, jossa se on syntynyt" ja sitten tuli pitkä litania latinaa. Siis nyt odotetaan, ja jossakin vaiheessa lähden kuitenkin puhumaan nokatusten - kielisotku puhelimessa on entistä suurempi sotku.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Mä pidän peukkuja.

Ja kysy huviksesi sitä neulan pistämää. Mua jäi häiritsemään, että tihkuuko siitä sitten vatsaonteloon virtsaa. Ei sekään ole kovin terveellistä.
Pieni kisu raukka.
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Ok, kysyn, mutta ainakin verta valui rakkoon, koska viimeinen ruiskullinen oli ihan verinen.

Itse koitin ehdottaa, että voisiko kyseessä olla jokin myrkytys, joka olisi vaurioittanut hermostoa - siellähän kuitenkin ovat ne kaikki viestipiuhat, että elimistö toimii, mutta ajatukseni ei saanut kannatusta.
Alethes doksa meta logu
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Sirpa kirjoitti:Osittain olen seurannut, mutta en kovin hyvin, ja jos todella käy noin, niin siinä on sitten jokin tulenarka pointi, ja perinteisesti kait tällaisia ovat sitten olleet politiikkaan tai virkamiehistöön liittyvät seikat, jotka eivät kestä sensuuria.

Toinen vaihtoehto on, että tapauksiin liitty jotakin "järjestäytynyttä", ja "laajemmin organisoitunutta".

Itse näkisin yhtenä pointtina useampaakin tapausta yhdistävät "kuva-asiat".

Kuvia kun voidaan käyttää myös kiristämiseen.

Minusta tuntuu, että ainakin tänä päivänä median toiminta ja vastaavat jutut antavat viitteitä, että tuo kiristäminen on ihan jokapäiväinen vallankäytön muoto, kun muistetaan jo Ruotsin kuninkaaseenkin kohdistettu kuvaseksiskandaali, ja kun kansa on heti haaskalla kuin pirajat konsanaan ilman järjen häivää, niin lopun kaiken meneekö perille tai välittääkö kukaan, että onko kyseessä ollut lopulta vaikka kuvamanipulaatio - joka tapauksessa mahdottoman hyvä propagandakeino.

Sitä on sanonta, että valhe on kiertänyt maailman ympäri siinä ajassa, missä totuus vetää vasta saappaita jalkaan.

Ja jos minun pitäisi johonkin suuntaan tuijottaa asioita yhdistävänä tekijänä, niin - kuten olen maininnut - tuijottaisin siihen Kuninkaankatu 13 Haapalan tapaukseen,
joka kuoli poliisikuulustelujen aikana. Ehkä pitäisi lukea se ketju uudestaan.

Tapaukseen kun yhdistyy politiikka, kuvaaminen, huumaaminen, kansainvälisyys, vanhat rikokset ja hyvin erikoinen poliisin tutkintatoiminta.

Muistaako kukaan, että mikä tuon Haapalan ketjun nimi oli?
Jostain kumman syystä tulee aina vastaan tämä "järjestäytynyttä", ja "laajemmin organisoitunutta" Kun Ulvilaa tai Tampereen juttuja tarkastellaan.
Tuskinpa Haapalakaan olisi yksin toiminut?
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Sirpa kirjoitti: Pikkuiselle tehtiin neljä reikää ruiskujen mukaan.
:roll: Miksi? Hemmetti ruisku irti neulasta ja samasta reiästä useampi ruiskullinen ulos! Ei sillä, tuo virtsan punktoiminen suoraan rakosta on ihan normaali toimenpide hätätilanteessa, jos on kiire ja/tai katetrointi ei onnistu. Reiästä toiseen siirtyvän veren/virtsan määrä on silti minimaalinen, näkemäsi viimeinen verinen ruisku saattoi hyvin olla veristä virtsaa sekä pohjasakkaa. Virtsavaivaiset usein pissaavat "pelkkää verta" ja se ei ole kiva näky se.
Veristi
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Jostain syystä aloin taas toivoa, että Sirpa olis täällä... Enää kolme päivää, kestän sen kuin mies.
Vastaa Viestiin