Sikälis kun muistini ei petä niin "rehumyllysurman" nimellä kulkeva rikos on suomessa tapahtunut. Mieleeni on jäänyt myös häilyviä muistikuvia siitä että ulkomailla on ollut moniuhri murha, jonka uhrit on syötetty sioille. Se vaan että voidanko todistaa nyt puhutun syylliseksiepäillyn jokos ostaneen, vuokranneen tai lainanneen kyseisen laitteen jostain. Ellei hän sellaista ole varastanut, kaikista laillisista hankintakeinoista olisi kyllä löytynyt näyttö, jonka ansiosta tuon version tutkinnassa oltaisiin nyt nähtyä pidemmällä. Jos hän olisi sellaista myllyä lainannut, tiedettäisiin sekin jo nyt, ja kyseinen lainattu mylly oltaisiin jo tutkittu, ja oltaisiin tutkinnassa nyt nähtyä pidemmällä.jukuripää kirjoitti:Paloittelusta voisi ajatella tilanteen jatkuvan, jos tyyppi sattuu olemaan hyvähermoinen. Minkäslaisella myllyllä jauhetaan niille elukoille ruokaa, joille esim. lihaa raakana syötetään. Siis tyyliin minkin rehut yms. vempaimet.
Sanna Pölönen,37v., avomies surmasi 28.3.2013, Joensuu
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Re: Kadonnut Sanna-Maria Pölönen, Joensuu 28.3.2013
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Joo.. Voisin kuvitella että ensimmäisissä kuulusteluissa vielä ajatteleekin näin. Mutta mies ollut nyt jo yli kuukauden kiinni ja kiinni on pysymässä sekä saamassa syytteen avovaimonsa surmasta. Mikäli mies on todellakin ollut kovin yhteistyöhaluton tai muistamaton niin häntä on varmasti kuulusteltu ahkerasti ja pitkään, kun kahdetta kymmenettä kertaa kysytään samaa asiaa ja lyödään (mahdollisia) todisteita pöytään niin kyllä siinä jo vähän kovempikin tyyppi vain luovuttaa ja kertoo kaiken että päästään asiassa eteenpäin.peteme kirjoitti:Sitten tulee vielä inhimillisyys kuvaan kaikkien tuomiota lieventävien asian haarojen lisäksi. Ei kehtaa sanoa että pilkkoi vaimon säkkeihin jne. Mitä tuttavat ja sukulaiset ajattelee sen jälkeen.
En siis usko että pelkkä tunnustus (minä sen tein, tuli riitaa, tapoin ja vein jonnekin, en muista enempää) tähän vielä riittää, jos mies olisi ensin hädissään vaikka tunnustanut ja sittemmin huomannut että poliisi ei löydäkään mitään niin varmaan koittaisi selitellä tunnustaneensa väärin tms. Mutta kun ei ole edes pyrkinyt vapautumaan, sehän kertoo aivan selvästi siitä että tietää poliiseilla olevan niin vahvat todisteet että vapauteen pääsyyn ei ole mahdollisuuksia ja viittaa mielestäni myös selkeästi haluun "kantaa vastuu" teostaan.
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Ei oikeusturva suomessa nykyään ihan niin huono ole että "tapoin sitten akkani" tyyppinen tunnustus riittää. Kyllä siihen tarvitaan teon kuvaus, joka täsmää sen kanssa miä poliisi tutkinnassaan on selvittänyt. Eiköähän nämä lukemattomat, huutavana väärytenä pidetyt, hovin tuomioalennukset ole pätevä näyttö mitä vaaditaan ihmisen tuomitsemisen edes taposta murhasta puhumattakaan.
Millaiset mahtaa porukan luetunymmärtämistaidot olla? Ei ne sanat mitkä tekstissä on mukana anna yksin tietoa ko tekstistä. Sanojen järjestys ja muodot ja tekstin ulkopuolinenkin tieto on tarpeellista, jotta ymmärtää mitä tekstissä on sanottu.jarmo.janis kirjoitti:Oho, joltain on näköjään mopo keulinut minuakin pahemmin,skoone kirjoitti: Niinpä, aiemmin oli vähän juttua siitä, että jospa Sannakin olisi paloiteltu. Ja vielä semmonenkin yhteensattuma, että Ruotsin paloiteltu uhri löytyi armeijan entisen harjoitusalueen hylätystä rakennuksesta. Olen ymmärtänyt, että Sanna oli töissä jossain varuskunnassa, ja siitä päättelin, että jospa siellä katoamisseuduilla olisi joitain hylättyjä "poteroita", jonne mahdollisen ruumiin (tai sen osat) olisi voinut piilottaa?
vaikka mä olen usein se jota moititaan mopon keulimisesta. Sanna Marian nies oli kyllä jo kopitettuna, kun tuo ruotsin juttu tapahtui. Näitä ei kyllä koplaa yhteen umpikieroinkaan umpikieroilija.
Vai että oikein keulii
Muista lähdekritiikki!
-
holmesin haamu
- Sherlock John Holmes
Ei tähän tapaukseen ole tuntunut tulevan mitään uutta tietoa. Oudolta tuntuu ettei uhrin olinpaikka selviä, vaikka oletettu tekijä on ollut vangittuna näinkin pitkään.
-
tiskiratti
- Alokas
Pielisjokihan tässä on mielestäni todennäköisin paikka. On piilotellut sinne joutuneita ennenkin vuosia ja osa sinne joutunut on jäänyt löytymättä.
Tosin tuli mieleen että utranharjun suunnalta on saatu nyt keväällä karhu havaintoja jonne ei sannan katoamis paikalta ole kuin muutama kilometri ja erittäin rauhallista aluetta yö aikaan liikkumiseen ettei ne karhut olis tehnyt hävitys työtä ja käyneet "haaskalla"
Tosin tuli mieleen että utranharjun suunnalta on saatu nyt keväällä karhu havaintoja jonne ei sannan katoamis paikalta ole kuin muutama kilometri ja erittäin rauhallista aluetta yö aikaan liikkumiseen ettei ne karhut olis tehnyt hävitys työtä ja käyneet "haaskalla"
Minä en usko tuohon karhu teoriaan. Ihan siltä pohjalta että tuhoaisiko karhut yms pedot ruumiin niin täydellisesti ettei siitä löytyisi jälkeäkään. Missään ei näkyisi luita tai esim. verimääriä.
On kuitenkin suosittua lenkkeily aluetta tuo utran harjun seutu joten tuskin siellä ruumis niin piilossa pysyisi ettei joku siihen olisi jo törmännyt.
Enkä usko tuohon että karhu pystyisi niin täydellisesti hävittämään ettei jotakin jäisi.
Enkä usko tuohon että karhu pystyisi niin täydellisesti hävittämään ettei jotakin jäisi.
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
skoone kirjoitti:jarmo.janis kirjoitti:Oho, joltain on näköjään mopo keulinut minuakin pahemmin,skoone kirjoitti: Niinpä, aiemmin oli vähän juttua siitä, että jospa Sannakin olisi paloiteltu. Ja vielä semmonenkin yhteensattuma, että Ruotsin paloiteltu uhri löytyi armeijan entisen harjoitusalueen hylätystä rakennuksesta. Olen ymmärtänyt, että Sanna oli töissä jossain varuskunnassa, ja siitä päättelin, että jospa siellä katoamisseuduilla olisi joitain hylättyjä "poteroita", jonne mahdollisen ruumiin (tai sen osat) olisi voinut piilottaa?
vaikka mä olen usein se jota moititaan mopon keulimisesta. Sanna Marian nies oli kyllä jo kopitettuna, kun tuo ruotsin juttu tapahtui. Näitä ei kyllä koplaa yhteen umpikieroinkaan umpikieroilija.
Millaiset mahtaa porukan luetunymmärtämistaidot olla? Ei ne sanat mitkä tekstissä on mukana anna yksin tietoa ko tekstistä. Sanojen järjestys ja muodot ja tekstin ulkopuolinenkin tieto on tarpeellista, jotta ymmärtää mitä tekstissä on sanottu.
Vai että oikein keuliiOlen senverran kookas ihminen, että en edes mopoa pystyisi normaalisti ajamaan
![]()
Ei minulle ainakaan tuottanut luetunymmärtämisvaikeuksia.
Miten olisi jättiskootteri, Skoone?
-
J.Maybrick
- Axel Foley
Ehkä teitillä kuitenkin tuo skoonen viestin konteksti jäi jotenkin himmeäksi...Ei minulle ainakaan tuottanut luetunymmärtämisvaikeuksia.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
Juu huomaan ja ihmettelen, koska mulle aukesi kyllä ihan tämä ns. vertaus.J.Maybrick kirjoitti:Ehkä teitillä kuitenkin tuo skoonen viestin konteksti jäi jotenkin himmeäksi...Ei minulle ainakaan tuottanut luetunymmärtämisvaikeuksia.
Mitä tulee tuohon rehumyllysurmaan niin sehän tapahtui tuolla Joensuusta pohjoiseen Juuassa,
tossa topicia
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 9&start=45
-
Kainonsorttinen
- Frank Drebin
J.Maybrick kirjoitti:Ehkä teitillä kuitenkin tuo skoonen viestin konteksti jäi jotenkin himmeäksi...Ei minulle ainakaan tuottanut luetunymmärtämisvaikeuksia.
... Tai sitten TiinaStiina oli sarkastinen, koska skoone puhui rivien välistä lukemista ja luetunymmärtämisestä yms., mutta itse takertuu Jarmon mopojuttuihin...?
Ehkä tuo rehumyllyteoria alkaa jo lähennellä huuhaa -osiota. Ei sitä nyt kenen tahansa tarhoille raijata ruumista jauhettavaksi. Jotain kytköstä pitäisi sinne olla ja se varmaan on/olisi selvillä poliisilla jo nyt. Kuka niitä vehkeitä osaa edes käyttää? Ihan noin vaan, ensikertalaisena. Ja niin, ettei kukaan huomaa? Entäs jos sen taitamaton käyttäjä saa hätäpäissään jumiin koko vehkeen? Jättää sinne puoli kropsua näkyville killumaan, seuraavalle työvuorolle löydettäväksi?
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Sitähä mä oon jauhamasta päästyänikin yritänyt selittää että. Jos epäilty olisi ostanut, lainannut tai vuokrannut jonkun hommaan sopivan koneen, tiedettäisiin se jo nyt.Samuli kirjoitti:Ehkä tuo rehumyllyteoria alkaa jo lähennellä huuhaa -osiota. Ei sitä nyt kenen tahansa tarhoille raijata ruumista jauhettavaksi. Jotain kytköstä pitäisi sinne olla ja se varmaan on/olisi selvillä poliisilla jo nyt. Kuka niitä vehkeitä osaa edes käyttää? Ihan noin vaan, ensikertalaisena. Ja niin, ettei kukaan huomaa? Entäs jos sen taitamaton käyttäjä saa hätäpäissään jumiin koko vehkeen? Jättää sinne puoli kropsua näkyville killumaan, seuraavalle työvuorolle löydettäväksi?
Yksi paikka mine uhri ehkä on kipattu voi olla jonkun teollisuusprosessin liotusaltaat, joita niiden käyttötarkoituksen tähden ei olla voitu peittää millään. Jonnekin myrkkypaljuun kun kippaat niin siellähän on kunnes koko kippo tyhjätään.
En tarkoittanut Jarmo sinua tuolla kommentilla. Onkohan noita rehumyllyjä edes vuokrattavana? En tiedä. Ajattelin lähinnä, yritin kai samastua tekijän asemaan ja siltä pohjalta, että ei kai siinä vaiheessa lähdetä tuollaista mistään etsimään tai vuokraamaan, jollekin tarhalle voisi mennä homman hoitamaan. Mutta minne? Niissäkin on kettutyttöjen varalta kamerat ja hälyttimet.
Minä veikkaan, että tässä on ihan simppeli juttu takana ilman sen suurempia pilkkomisia tai tynnyrissä poltteluja. Äkäpäissään liikaa voimaa ja sen jälkeen jokeen. Nopeaa, helppoa, yksinkertaista? Tai mikä se kellekin on helppoa, mutta helpompaa tuo on kuin nuo hurjimmat teoriat.
Minä veikkaan, että tässä on ihan simppeli juttu takana ilman sen suurempia pilkkomisia tai tynnyrissä poltteluja. Äkäpäissään liikaa voimaa ja sen jälkeen jokeen. Nopeaa, helppoa, yksinkertaista? Tai mikä se kellekin on helppoa, mutta helpompaa tuo on kuin nuo hurjimmat teoriat.