Mielestäni tätä syyttäjän uutta päätelmää olisi verrattava nyt kevään 2010 kirjoitettuihin syyllisyyttä osoittaviin seikkoihin, ja tehtävä johtopäätös syyttäjän taktiikasta.
Itse en ole pystynyt parempaan kuin niin yksinkertaiseen johtopäätökseen, että tämän syyttäjän väittämän perusteella AA lavasti siis itselleen elinkautisen, mutta ehkä te löydätte jotakin järkevämpää.
Edellisen sivun turren tekstistä:
Oikeuden ja syyttäjän nauhalavastusväitteen mukaan - josta on myös äänitutkijan lausunto - tuon Anneli Auerin syyllisyyttä osoittavan "suuren näyttöarvon" on siis antanut Anneli Auer itse.15. Näytön arvioinnin yleiset perusteet
Rikosasiassa syyte katsotaan toteennäytetyksi, jos syytetyn syyllisyydestä ei jää järkevää epäilyä. Syyllisyydestä on siten oltava riittävä varmuus. Oikeuden mukaan toisenlainenkin kuin syytteessä kuvattu tapahtumakulku on mahdollinen, mutta se on erittäin epätodennäköinen.
Todisteina suurin näyttöarvo on oikeuden mukaan äänitutkijan kertomuksella ja hätäkeskuspuhelulla sekä niistä tehdyllä johtopäätöksellä, että puhelun aikana asunnossa ei ollut ketään ulkopuolista.
Pohdinnan jälkeen lisäys:
Itselleni on täysin epäselvää, että miten vakuuttavana voidaan pitää tätä "suurta näyttöarvoa", jos sen on antaa itse epäilty ja syyttäjä väittää ja äänitutkija todistaa, että tuo näyttöarvo on kaiken lisäksi vielä lavastettu?
Ottakaa nyt tekin kantaa tähän perusasiaan.