Bodomin vaalea mies

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

faku63 kirjoitti:Olis kiva järjestää joskus SUURI tapaaminen järvellä asian harrastajille..........................
Montaa olen sinne pyytänyt, mutta kukaan ei ole uskaltanut lähteä. Merivuokon näin siellä kerran, mutta se oli vahinko.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

awa kirjoitti: Lue huolella konsta - Miksi tämä juttu jätettäisiin tutkimatta huolella?

- juuri se mitä vastasit mielessäsi - ei tule tapahtumaan - vaan -

Juuri sen takia tämä tapaus BJ3S tutkitaan entistä tarkemmin - aikaa on.
Esim. jos nyt sitten jonkun uuden tutkimuksen tiimoilta todettaisiin tekijän jo kuolleen. Suomessa ei ole tapana todeta kuolleita murhamiehiksi.

Varsinkin jos sattuisi niin että napsahtaisi jokin liian selvä yhteys tulilahteen, poliisilla tuskin olisi halua avata juttua.
supernova
Martin Beck

Maza kirjoitti: Montaa olen sinne pyytänyt, mutta kukaan ei ole uskaltanut lähteä. Merivuokon näin siellä kerran, mutta se oli vahinko.
Pitää osittain paikkansa. Kuka haluaisi tavata sinut bodomilla ja miksi?

Sehän oli sulle joskus oikeen päähänpinttymä tavata siellä järvellä eri ihmisiä.

Ei se kuule välttämättä kaikkien osalta pelkoa ollut, ettei sinne kukaan lähtenyt. Olisinhan mäkin voinut sinne tulla halutessani semmoisen porukan kanssa että vaikka vastassa olisi kuka, ei hankaluuksia olisi syntynyt.

Jollei joku kahjo sitten kiikarikiväärillä jostain kaukaa.

(ja tässä en viittää mazaan. En tiedä onko miehellä asetta enkä oleta että hän olisi niin hullu että jotain moista edes harkitsisi. Tosiasia vaan on se että sen järven ympärillä pyörii oikeasti kahjoja ihmisiä. Ehkä kahjompia kuin osaamme arvatakaan. Ja tässä kappaleessa ei ollut sitten mitään rivien välissä. Turha innostua mazan tai ylläpidon. En todellakaan oleta mazaa joksikin totaalisen latva-B:ksi joka riehuu tuliaseiden kanssa. Mutta kahjoja siellä liikkuu, siitä olen nähnyt merkkejä. Kuten esim. villalapanen johon joku oli selkeästi suorittanut tiettyjä liikkeitä oikealla eturaajallaan, jotka ovat saaneet yhden nimensä raamatun mukaan. Kerrottiin miehestä nimeltä Onan. Ei mielestäni kovin tervettä toimintaa. Hanskasta on valokuvakin jossain koneeni uumenissa.)
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

supernova kirjoitti:Mutta kahjoja siellä liikkuu, siitä olen nähnyt merkkejä. Kuten esim. villalapanen johon joku oli selkeästi suorittanut tiettyjä liikkeitä oikealla eturaajallaan, jotka ovat saaneet yhden nimensä raamatun mukaan. Kerrottiin miehestä nimeltä Onan. Ei mielestäni kovin tervettä toimintaa. Hanskasta on valokuvakin jossain koneeni uumenissa.)
Kjäh. Vetääkö järvi puoleensa kahjoja, vai aiheuttaako se kahjouden? Loistavaa, että otit valokuvan.
faku63
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja faku63 »

Maza kirjoitti:
faku63 kirjoitti:Olis kiva järjestää joskus SUURI tapaaminen järvellä asian harrastajille..........................
Montaa olen sinne pyytänyt, mutta kukaan ei ole uskaltanut lähteä. Merivuokon näin siellä kerran, mutta se oli vahinko.
Itse olisin enemmän, kuin halukas tutustumaan maastoon, asiantuntevassa ohjauksessa. Valitettavasti en asu Suomessa, joten se vaikeuttaa unelman toteutusta omalta kohdaltani..............
Parempi myöhään, jos silloinkaan,,,,,,,
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

Tapaaminen voisikin olla varsinainen spektaakkeli:

Hessu virittelisi Javaansa kuusen alle valmiina ajamaan sillä neljä vesimeloonia paskaksi Teemun laskiessa sopivaa törmäyskulmaa ja -nopeutta. Awa ja Kukkuu kalastelisi evästä kymmenen sentin kapuloilla keskiniemessä, Merivuokko bongaisi linnunpesiä lähimaastossa ja Urho hiippailisi agenttimaisesti pusikoissa teurastajan esiliina päällä. Wagner ja ”pojat” voisivat lähteä Högnäsin suuntaan ostaan lisää kaljaa ja vähän kirkasta, kun känni ei likinäöstä huolimatta tunnu vielä missään. Maza ja Pharaoh toisi Arskan mukanaan ilmielävänä, mutta sekään ei häiritsisi Grootin tunteellista ja herkkää hetkeä maahan piirretyn ristin äärellä. Miksi maailma onkin ollut niin epäreilu kolmelle viattomalle nuorelle? Hymiö on jäänyt kelkasta ilmeisesti kokonaan, joten sehän voisi asustella Dahlbyn niemessä perskärpästen kanssa, joiden nimiä ei tarvitse edes muistaa. Skoone ja Supernova piilottelisivat tietenkin kiusallaan muiden kenkiä ja kasseja, mutta moderaattoreista tuskin kukaan löytäisi edes paikalle (huom, vain epäilys). Peskööt nämä palstoja sen aikaa. Konstan tietämys veisi Lokalta jalat alta, jonka jälkeen nämä päätyisivät kahdestaan telttaan ilman sen kummempaa vonkausta. Mulle ei tietenkään jäisi enää muuta mahdollisuutta kuin runkata tyynyliinaan häviäjänä.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

EDIT: Onlinerit pois - RAID
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

EDIT: Onlinerit pois - RAID
Muista lähdekritiikki!
faku63
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja faku63 »

_____ kirjoitti:
Tapaaminen voisikin olla varsinainen spektaakkeli:

Hessu virittelisi Javaansa kuusen alle valmiina ajamaan sillä neljä vesimeloonia paskaksi Teemun laskiessa sopivaa törmäyskulmaa ja -nopeutta. Awa ja Kukkuu kalastelisi evästä kymmenen sentin kapuloilla keskiniemessä, Merivuokko bongaisi linnunpesiä lähimaastossa ja Urho hiippailisi agenttimaisesti pusikoissa teurastajan esiliina päällä. Wagner ja ”pojat” voisivat lähteä Högnäsin suuntaan ostaan lisää kaljaa ja vähän kirkasta, kun känni ei likinäöstä huolimatta tunnu vielä missään. Maza ja Pharaoh toisi Arskan mukanaan ilmielävänä, mutta sekään ei häiritsisi Grootin tunteellista ja herkkää hetkeä maahan piirretyn ristin äärellä. Miksi maailma onkin ollut niin epäreilu kolmelle viattomalle nuorelle? Hymiö on jäänyt kelkasta ilmeisesti kokonaan, joten sehän voisi asustella Dahlbyn niemessä perskärpästen kanssa, joiden nimiä ei tarvitse edes muistaa. Skoone ja Supernova piilottelisivat tietenkin kiusallaan muiden kenkiä ja kasseja, mutta moderaattoreista tuskin kukaan löytäisi edes paikalle (huom, vain epäilys). Peskööt nämä palstoja sen aikaa. Konstan tietämys veisi Lokalta jalat alta, jonka jälkeen nämä päätyisivät kahdestaan telttaan ilman sen kummempaa vonkausta. Mulle ei tietenkään jäisi enää muuta mahdollisuutta kuin runkata tyynyliinaan häviäjänä.
Ja sä tulisit varmaan viiivana paikalle :lol:
Parempi myöhään, jos silloinkaan,,,,,,,
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

_____ kirjoitti: Konstan tietämys veisi Lokalta jalat alta, jonka jälkeen nämä päätyisivät kahdestaan telttaan ilman sen kummempaa vonkausta. Mulle ei tietenkään jäisi enää muuta mahdollisuutta kuin runkata tyynyliinaan häviäjänä.
Oho, meitsin päiväunista viiva skannannut, sika. :lol:
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Maza kirjoitti:
:oops:
Koska näit ja missä?
Liikun hyvin vähän Bodomin seudulla.
Voisi sanoa oma piha, ei muuta nykyään.
supernova
Martin Beck

konsta kirjoitti:
supernova kirjoitti:Mutta kahjoja siellä liikkuu, siitä olen nähnyt merkkejä. Kuten esim. villalapanen johon joku oli selkeästi suorittanut tiettyjä liikkeitä oikealla eturaajallaan, jotka ovat saaneet yhden nimensä raamatun mukaan. Kerrottiin miehestä nimeltä Onan. Ei mielestäni kovin tervettä toimintaa. Hanskasta on valokuvakin jossain koneeni uumenissa.)
Kjäh. Vetääkö järvi puoleensa kahjoja, vai aiheuttaako se kahjouden? Loistavaa, että otit valokuvan.
Itse en kuvannut. Frendi paremman kameran omaavana oli mukana. Sieltä tuli napattua kuvia noin sata kappaletta joten miksi ei hanskakin.

Mutta osi pimeetä porukkaa siellä pyörii.
supernova
Martin Beck

_____ kirjoitti:Urho hiippailisi agenttimaisesti pusikoissa teurastajan esiliina päällä.
lyhennetty lainausta rajusti...

eiks mun pitäisi hiipata urhon perässä jos hälä vaikka olisi jotain sanottavaa? Näin ainakin mazan ja kavereitten mielestä.

Kenkäjemmari olisi sitten mysteeri.

Mutta loistavaa parodiaa, en voi kieltää.

n
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

supernova kirjoitti:eiks mun pitäisi hiipata urhon perässä jos hälä vaikka olisi jotain sanottavaa? Näin ainakin mazan ja kavereitten mielestä.
No joo, näin varmaan. Kirjoitin vain suoraan jotain mitä mieleen tulee, sen kummemmin mietiskelemättä tai oikolukematta. Varmaan ei edes kaikkia henkilöitä sattunut mukaan tarinaan tai että kaikkien nettipersoonia olisi sen kummemmin liitetty mihinkään asiaan kuuluvaan. Kiitos kuitenkin palautteesta.
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Itseäni on jo pitkään kummastuttanut, miksi tähän vaaleaan "kello kuuden mieheen" suhtaudutaan niin vähättelevästi. joko väitetään, ettei häntä ole edes olemassa tai ettei hänellä ole mitään roolia tapahtumissa.

Alunperin "kello kuuden miestä" pidettiin todennäköisenä murhaajana tai vähintäänkin avaintodistajana. Sellaisena itse näen hänet vieläkin. On melkoisen mahdollista ellei todennäköistä, että siinä kulki murhaaja oli hän sitten Nisse tai kuka tahansa muu epäilty tai tuntematon.

On se aika ihmeellinen sattuma, jos viaton/täysin tapahtumista tietämätön ohikulkija liikkuu murhapaikan lähellä puolijuoksua eikä vaivaudu ilmoittautumaan viranomaisille lukuisista pyynnöistä huolimatta.
Pasilan mies.
Vastaa Viestiin