Tuomioon en sen enempää kantaa ota, mutta mietin vaan olisko sitten tämä rippaaja itse voinut laittaa ne verhot kiinni? Olishan se voinu viritellä vaikka minkälaista trapetsia ja tankoa ja keinua huoneeseensa välkkyvalojen ja savukoneiden kera, mutta miksi naapurin pitäisi elää verhot kiinni? Eikö tämä mies olis voinut jatkaa rakasta harrastustaan siellä verhojen takana kaikessa rauhassa?Kaizer Sose kirjoitti:Ei saa kaikkia yrttejäkään kotosalla kasvatella eikä ajaa humalassa autolla olohuoneessa mutta palataakseni aiheeseen niin mielestäni tuomio oli väärä. Jos naapureita häiritsee ainoastaan visualisesti se rippaus niin verhot voi laittaa kiinni. Jos sieltä on kuulunut musiikin melua tai rippari huudellut naapurilleen jotain sopimatonta rippailun lomassa niin se ei käy. Nämä valaistukset, joraus lava ja diskopallo osoittavat vain kuinka rakas harrastus tämä rippailu hänelle on ja jos olisi vielä vähän enempi pieteetillä hoitanut hommansa niin olisi hankkinut sen tanssitankon.
Vai onko kuitenkin niin, että pointti on siinä ettei sitä harratusta halua tehdä itsekseen vaan se täytyy jakaa, ja siinä päästään taas ongelmiin.
En vertais esim. saunomista tähän tapaukseen. Saunassa nyt kuitenkin ollaan naapureiden katseilta piilossa, ellei sitten joku puuhaa itselleen lasiseinäistä saunaa. Siinäkin taitais huurustaa sen verran ettei vältsisti kaikkea näkis. Saunastakin voi lähteä vilvottelemaan eikä mua hirveesti haittais jos joku naapuri hilpasis saunasta hankeen. Mutta saattas pitemmän päälle alkaa häiritä jos joku alkais veivaamaan munasillaan viikosta toiseen diskopallojen välkkeessä. Aluksi se vois naurattaakin, mutta kyllä siitä vaan alkais ilo loppua. Varmaankin saattaisin asiasta naapurille itse vihjaista tai suorankin sanoa, muttamitä jos se ei auttais. Pitäis vissiin vaan sietää. Tai elää' verhojen takana. Tai muuttaa muualle?
Nimim. pipo kireällä?