Maarit Haantien katoaminen, Järvenpää Zapata/Hyvinkää Martina 13.8.1993
-
sisäpuolinen
- Jack Taylor
Re: Maarit Haantien katoaminen, Järvenpää 1993
Tämä seuraava viesti voi olla kaukaa haettu, mutta kirjoitanpa silti. Muistan kun pari vuotta sitten oltiin menossa kavereiden kanssa Helsinkiin autolla ja pysähdyttiin siinä yhellä huoltoasemalla. Kiinnitin huomiota tien toisella puolella olleeseen valkoiseen, pieneen autoon, ja hylättyyn autoon joka näytti aivan samalta kuin tuossa ohjelmassa näytetty. Lastenistuinta tosin siinä ei mielestäni ollut. Mutta se mikä oli mielenkiintoista, autoa oli yritetty jollain keinoin pahoinpidellä ja yritetty jäljistä päätellen jopa polttaa. Tämä siis tapahtui suunnilleen Lahden ja Helsingin puolivälissä. Mutta onhan noita valkoisia pieniä autoja Suomessa runsaasti, joten en kuitenkaan usko että tämä olisi tuon sarjamurhaajan ajoneuvo. Tapahtumasta oli kuitenkin kulunut tuolloin melkein 18 vuotta.
Minä en jaksa uskoa tuohon, että Haantie piti hiljentää koska tiesi liikaa. Matlockb tuossa aiemmin perustelikin jo asian, en sitä viitsi enää toistaa.
Haantien tapauksessa on poliisilla jotakin sellaista tietoa, mikä yhdistää Haantien hiekkakuopille ja tähän samaan sarjaan. Mehän emme tiedä mitä se on. Mutta ihan heppoisin perustein poliisit eivät tällaista päätelmää ole tehneet. Joten kyllä tässä Haantien tapauksessa aika ihme olisi jos ei olisi kyse henkirikoksesta. Tässä olen täysin samoilla linjoilla Jarmon kanssa.
Sitten vielä tuohon valkoiseen autoon autoon tien laidalla. Niitähän todella täällä Suomessa riittää.
Yhä olen sitä mieltä, että näin monen vuoden jälkeen poliisi voisi vähän valoittaa näitä juttuja. Ehkä se saisi mahdollisesti jonkun ihmisen tajuamaan että tietääkin tästä jotakin, ja tulisi joku ratkaiseva vihje. Ihme salamyhkäisyyttä tässä pidetään. Olisi mielenkiintoista tosiaankin tietää tuo tieto, että mikä näitä tapauksia varsinaisesti yhdistää ja mistä poliisi päättelee Haantien liittyvän tapaukseen.
Haantien tapauksessa on poliisilla jotakin sellaista tietoa, mikä yhdistää Haantien hiekkakuopille ja tähän samaan sarjaan. Mehän emme tiedä mitä se on. Mutta ihan heppoisin perustein poliisit eivät tällaista päätelmää ole tehneet. Joten kyllä tässä Haantien tapauksessa aika ihme olisi jos ei olisi kyse henkirikoksesta. Tässä olen täysin samoilla linjoilla Jarmon kanssa.
Sitten vielä tuohon valkoiseen autoon autoon tien laidalla. Niitähän todella täällä Suomessa riittää.
Yhä olen sitä mieltä, että näin monen vuoden jälkeen poliisi voisi vähän valoittaa näitä juttuja. Ehkä se saisi mahdollisesti jonkun ihmisen tajuamaan että tietääkin tästä jotakin, ja tulisi joku ratkaiseva vihje. Ihme salamyhkäisyyttä tässä pidetään. Olisi mielenkiintoista tosiaankin tietää tuo tieto, että mikä näitä tapauksia varsinaisesti yhdistää ja mistä poliisi päättelee Haantien liittyvän tapaukseen.
-
hannu hanhi
- Axel Foley
Julkisuus voi tuoda tällaisissa pimeissä tapauksissa sen ratkaisevan vihjeen. Viime vuosina tämä tapaus on ollut ihan kiitettävästi julkisuudessa. Sen sijaan itselläni ei ole tapauksesta mitään mielikuvaa 90-luvulta, vaikka rikoksia silloin jo seurailin. Muistaako joku kuulleensa aiheesta 90-luvulla? Menetettiinkö unholaan tärkeitä silminnäkijähavaintoja alkuvaiheessa, kun (tai jos) juttu ei saanut ansaitsemaansa julkisuutta?
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Vaikka Hellun ja Tuula Lukkarisen jutut sattui aikana, jolloin olin järvenpäässä opiskelemassa, en muista tuolta ajalta juurikaan asiaa koskevaa uutisointia. Haantien tapauksen aikaankaan en juuri sataa kilometriä pidemmällä ollut ja sama juttu, en muista että niistä oltaisiin puhuttu/kirjoitettu. Joku tosin sattaa muistaa paremmin, mutta ei ainakaan mun mieleeni ole jäänyt mitään puheita moniuhrimurhaajasta. Ei ainakaan kaupunki kollektivisesti pelännyt sarjamurhaajaa ja sen vaikutus ei ainakaan paikallisissa ravintoloissa näkynyt. Sisäpiiriläiset (kauppungin silloiset asukkaat) kommentoikoot paremmin. Koska mä muistan "Jammu" otsikoinnit (Jammun tekemisethän oli silloin se ykkösjuttu, niin ei pari epäselvää aikuisille sattunutta juttua paljon otsikoita revi, kun on mitä karmeimmalla tavalla tapetut lapset), niin silloin on syytä muistaa että olisin nämäkin muistanut, jos nää olis ollut ajankohtaiset ja paljon näkyvillä.hannu hanhi kirjoitti:Julkisuus voi tuoda tällaisissa pimeissä tapauksissa sen ratkaisevan vihjeen. Viime vuosina tämä tapaus on ollut ihan kiitettävästi julkisuudessa. Sen sijaan itselläni ei ole tapauksesta mitään mielikuvaa 90-luvulta, vaikka rikoksia silloin jo seurailin. Muistaako joku kuulleensa aiheesta 90-luvulla? Menetettiinkö unholaan tärkeitä silminnäkijähavaintoja alkuvaiheessa, kun (tai jos) juttu ei saanut ansaitsemaansa julkisuutta?
Ja tää seuraava on pelkkä speku.
Lukkarisen tapauksen on, sen tekotavasta johtuen, lähes pakosti täytynyt heräättää melko raflaavat otsikot.
-
Sorsakosken ketku
- Aloitteleva Besserwisser
Maaritin katoamisen aikaanhan oli kaikki metsätiet pitkälle ajokunnossa, toisin kuin Hellu -90 marraskuussa ja Tuula huhtikuu -91. Viety autolla pidemmälle metsään. Olen itse löytänyt Tuulan löytöpaika vastapäätä isontien yli ja alas sähkölinjalle vievää huoltotietä ryteiköstä kivikasan jossa keppi pystyssä ja pieni muovinauhan pätkä. Tänne kohtaan pääsee hyvin lähelle autolla kuivan sään aikaan, talvella ja kostean aikaan ei kylläkään, siksi Tuula oli jätetty pienen hiekkakuopan tien varteen koska autolla ei päässyt pidemmälle. Hellu viety hieman korkeammalle mäkeen tai aukiolle mistä lähtee linjalle huoltotie, en tiedä kumpaan taloon Hellu itsensä sai haalattua Kuruntien risteykseen vai maataloon hikiäntien varteen. Olisi ehkä viennyt Hellun pidemmälle mutta tien/kärrypolun pohjat ei kestänyt. Poliisilla oltava vahva näyttö Maaritin yhteydestä hiekkakuoppiin. Ja tekijä tuntee maastot.
-
hannu hanhi
- Axel Foley
Pystytkö laittamaan kartan, mistä voi selvästi löytää paikan, jonka perusteella Lukkarinen löydettiin tai Hellua muilutettiin? Tiedän hiekkakuopan ympäristön, mutta itselleni on jäänyt hämärksi täsmälliset Lukkarisen löytö- ja Hellun pakopaikat.Sorsakosken ketku kirjoitti:Maaritin katoamisen aikaanhan oli kaikki metsätiet pitkälle ajokunnossa, toisin kuin Hellu -90 marraskuussa ja Tuula huhtikuu -91. Viety autolla pidemmälle metsään. Olen itse löytänyt Tuulan löytöpaika vastapäätä isontien yli ja alas sähkölinjalle vievää huoltotietä ryteiköstä kivikasan jossa keppi pystyssä ja pieni muovinauhan pätkä. Tänne kohtaan pääsee hyvin lähelle autolla kuivan sään aikaan, talvella ja kostean aikaan ei kylläkään, siksi Tuula oli jätetty pienen hiekkakuopan tien varteen koska autolla ei päässyt pidemmälle. Hellu viety hieman korkeammalle mäkeen tai aukiolle mistä lähtee linjalle huoltotie, en tiedä kumpaan taloon Hellu itsensä sai haalattua Kuruntien risteykseen vai maataloon hikiäntien varteen. Olisi ehkä viennyt Hellun pidemmälle mutta tien/kärrypolun pohjat ei kestänyt. Poliisilla oltava vahva näyttö Maaritin yhteydestä hiekkakuoppiin. Ja tekijä tuntee maastot.
-
Sorsakosken ketku
- Aloitteleva Besserwisser
H.H Enpähän ossoo viel laianata. Mutta joku joku oli näille kolmelle osiolle laittanut karttalinkin kansalaisen kartta.. . siitä kun suurennat ja että näkyy hikiäntie ja kuruntie risteys siitä alas etelään kunnes tulee ensimmäinen ei viellä se vaan toinen jossa metsätie vie yli asfalttitien ja sähköölinja jää viellä etelään. Tuula löytyi n. 15-20m isosta tiestä itään tarkalleen kuvista mitkä, I.lehti laittanut aikanaan lautakasan kohdalta. Sitä missä Hellu MUILUTETTIIN voi olla tien itäpuoplella ylempänä kuin Tuulan löytöpaikka, tai sitten isontien länsipuolella, mikä selittäisi sen että oli metsässä hukassa ennen kuin löysi talon "Maatalon tien länsipuoli,"toivottavasti muistan ilmasuunnat oikein".Itäpuolelta jos niin olisi löytänyt nopeimmin kuruntien risteyksessä olevaan taloon. Seutu mulle kovin tutttua kerron lisää jos tarvitaan, koska Tuula oli minun luokkatoverini pikkusisko. ja sisarpuolieni koulukaveri.
Kivikasasta ei kuitenkaan ruumista löytynyt?Sorsakosken ketku kirjoitti:Olen itse löytänyt Tuulan löytöpaika vastapäätä isontien yli ja alas sähkölinjalle vievää huoltotietä ryteiköstä kivikasan jossa keppi pystyssä ja pieni muovinauhan pätkä. Tänne kohtaan pääsee hyvin lähelle autolla kuivan sään aikaan, talvella ja kostean aikaan ei kylläkään, siksi Tuula oli jätetty pienen hiekkakuopan tien varteen koska autolla ei päässyt pidemmälle.
Kun olin katsellut Kadonneet-sarjan jakson Maaritista, kiinnostuin kovasti. Mutta infoa aiheesta en ole löytänyt muualta kuin täältä oikeastaan, ja luonnollisesti olen lukenut myös ketjut Tuula Lukkarisesta ja Järvenpään sarjamurhaajasta. Noitten kolmen tapauksen mietinnät on olleet täällä melko kummallisia.... Otetaanpa ensiksikin se Hellu. Muija oli känniläinen, ja aika monet sellaisista menee helppoon ja siten menee vaikkapa kyytiin jonkun tuntemattoman autoon. Ne kapselit, joita kuski tarjoili on voineet olla vaikka ukon omia, tai sitten kaverin serkun nistikaverin nistisiskolta saatuja. Mitä hyvänsä ne olikaan olisi Hellu voinut vaikka kieltäytyäkin niitä vetämästä. En nyt muista itse, mainittiinko ohjelmassa Hellun kapseleita ottaneen. Äijä kai oli saanut aineisiin aika toleranssin. Ohjelmassa mainittiin että turvaistuin ja puheet vaimosta on voineet olla hämäystä mutta koska keskusteluketjuissa on mainittu jotain lestadiolaisista, minusta turvaistuin on voinutkin olla ukon oman tuotoksen käyttöön tarkoitettu. Tartuin lesta-asiaan koska se on yksi "pahimmista" uskonto-suunnista mitä Suomessa on, ja se voisi selittää sen miksi äijällä on vihamielinen suhtautuminen tietynlaisiin naisiin. Lestadiolaisten, varsinkin vanhoillislestadiolaisten perheissä uskonto saattaa sekoittaa kaalin sen verran, että ruvetaankin juomaan viinaa urakalla. Jumala käski, tai sitten suurperheen kanssa elämiseen hankitaan jotain helpotusta. Tai sitten, niinkun asiaa tutkineet ohjelmassa totesivat, murhaaja on älykäs.
Mutta tämän Hellun kertomus sitten. On aika tökeröä väittää että muija valehtelee, hän on kertonut kaiken minkä muisti ja ymmärsi, ja onhan jotkin muistikuvat saattaneet jäädä kännin vuoksi poiskin. Miksei siihen tartuttu paremmin, mitä äijä huusi? "Eipä onnistunut tällä kertaa" on lause, jonka todenperäisyyttä ei ole pystytty selvittämään tai sitten siihen ei uskottu. Hellu yritettiin murhata. Siihen että muija kieltäytyi hypnoosista tarkoitti sitä että eipä kiinnosta mennä elämään sitä hetkeä uudelleen, kun yritettiin tappaa.
Se mitä se äijä huusi. Oli takuulla sarjamurhaajan puhetta! Olihan naisia löytynyt murhattuna jokseenkin samoilla seuduilla vähän aiemmin, ja raportoitu kadonneiksi. Vieläkin mietin, mahdettiinkohan Hellun käsilaukkua tutkia.
Tuula löydettiin silvottuna Hikiältä, ja oli siellä ruumiin vieressä ollut uhrattuja lampaita tai sitten ei, niin tuntuu siltä että murhaaja halusi näytellä taitojaan jotenkin. Varmasti syy siihen että maha oli auottu johtui siitä että halveksunta tämän naisen elämäntyyliä kohtaan oli niin suuri, että halusi häpäistä koko ruumiin. Maaritin ruumista ei ole löydetty (kait, jos on löytynyt niin kytät ei halua sitä asiaa julkisuuteen, ajatellen vaikkapa omaisia), ja kun Tuulaa ja Maaritia yhdistää alkoholikäyttäytyminen ja se, että heillä on lapsia, Maaritilla vielä lapsenlapsiakin, olen päätynyt siihen että murhaaja on itse ollut traumatisoivassa ympäristössä lapsena. Ja tämä trauman aiheuttaja lienee ollut alkoholisoitunut tummahiuksinen äiti. Mutta se olisi vain selitys ei suinkaan lieventävä asianhaara!
Maarit on poliisin mielestä varmuudella joutunut tämän saman murhaajan kynsiin. Olikohan murhaajalle viimeinen pisara Maaritin kertomat jutut lapsenlapsesta? Ja siksi vihasi häntä kaikkein eniten ja siksi tuhosi ruumiin jäljettömiin, vaikkapa polttamalla.
En muista tarkalleen, mutta oliko jossain täällä murhainfossa kenties ollut juttua että Kadonneet-ohjelman jälkeen Järvenpään poliisi olisi saanut paljon uusia vihjeitä naisilta, jotka ovat joutuneet kuvatunkaltaisen miehen ahdistelemaksi niillä seuduin? Sijoittuivatko ahdistelut ja omituisen ukon havainnot sinne 90-luvulle, vai oliko niitä ollut kenties nyt 2000-luvullakin?
Se hiekkakuoppa liittyy poliisin mukaan kaikkiin kolmeen tapaukseen. On aivan asiallista että on olemassa tutkinnalliset syyt, miksei se joka Alibin ja Hymyn sun muitten etusivulla lue. Sitten kun/jos äijä saadaan kiinni, asia vuotaa lehdistölle ja muille elimille. Niin sen minusta täytyykin olla....
Mutta tämän Hellun kertomus sitten. On aika tökeröä väittää että muija valehtelee, hän on kertonut kaiken minkä muisti ja ymmärsi, ja onhan jotkin muistikuvat saattaneet jäädä kännin vuoksi poiskin. Miksei siihen tartuttu paremmin, mitä äijä huusi? "Eipä onnistunut tällä kertaa" on lause, jonka todenperäisyyttä ei ole pystytty selvittämään tai sitten siihen ei uskottu. Hellu yritettiin murhata. Siihen että muija kieltäytyi hypnoosista tarkoitti sitä että eipä kiinnosta mennä elämään sitä hetkeä uudelleen, kun yritettiin tappaa.
Se mitä se äijä huusi. Oli takuulla sarjamurhaajan puhetta! Olihan naisia löytynyt murhattuna jokseenkin samoilla seuduilla vähän aiemmin, ja raportoitu kadonneiksi. Vieläkin mietin, mahdettiinkohan Hellun käsilaukkua tutkia.
Tuula löydettiin silvottuna Hikiältä, ja oli siellä ruumiin vieressä ollut uhrattuja lampaita tai sitten ei, niin tuntuu siltä että murhaaja halusi näytellä taitojaan jotenkin. Varmasti syy siihen että maha oli auottu johtui siitä että halveksunta tämän naisen elämäntyyliä kohtaan oli niin suuri, että halusi häpäistä koko ruumiin. Maaritin ruumista ei ole löydetty (kait, jos on löytynyt niin kytät ei halua sitä asiaa julkisuuteen, ajatellen vaikkapa omaisia), ja kun Tuulaa ja Maaritia yhdistää alkoholikäyttäytyminen ja se, että heillä on lapsia, Maaritilla vielä lapsenlapsiakin, olen päätynyt siihen että murhaaja on itse ollut traumatisoivassa ympäristössä lapsena. Ja tämä trauman aiheuttaja lienee ollut alkoholisoitunut tummahiuksinen äiti. Mutta se olisi vain selitys ei suinkaan lieventävä asianhaara!
Maarit on poliisin mielestä varmuudella joutunut tämän saman murhaajan kynsiin. Olikohan murhaajalle viimeinen pisara Maaritin kertomat jutut lapsenlapsesta? Ja siksi vihasi häntä kaikkein eniten ja siksi tuhosi ruumiin jäljettömiin, vaikkapa polttamalla.
En muista tarkalleen, mutta oliko jossain täällä murhainfossa kenties ollut juttua että Kadonneet-ohjelman jälkeen Järvenpään poliisi olisi saanut paljon uusia vihjeitä naisilta, jotka ovat joutuneet kuvatunkaltaisen miehen ahdistelemaksi niillä seuduin? Sijoittuivatko ahdistelut ja omituisen ukon havainnot sinne 90-luvulle, vai oliko niitä ollut kenties nyt 2000-luvullakin?
Se hiekkakuoppa liittyy poliisin mukaan kaikkiin kolmeen tapaukseen. On aivan asiallista että on olemassa tutkinnalliset syyt, miksei se joka Alibin ja Hymyn sun muitten etusivulla lue. Sitten kun/jos äijä saadaan kiinni, asia vuotaa lehdistölle ja muille elimille. Niin sen minusta täytyykin olla....
-
hannu hanhi
- Axel Foley
Olen monessa asiassa Demri kanssasi samaa mieltä. Tosin tuolla logiikalla Suomessa pitäisi olla valtava määrä vanhoillislestadiolaisia sarjamurhaajia.
Olen vahvasti sitä mieltä, että poliisilla on pieni määrä epäiltyjä, joista joku oikeasti on syyllinen. Siksi pidän epätodennäköisenä, että poliisilla on tekijän sormenjälki tai DNA hallussaan. Käytännössä se tarkoittaa, että juttua on enää hyvin vaikea ratkaista.
Toivoisin tälle kesälle tästäkin rikossasarjasta uutta juttua tiedotusvälineissä. Mielellään siinä saisi olla jokin uusi asia. Jonkun toimittajan pitäisi käydä vähän härkkimässä Kopraa ennen kuin tämä jää kesälomalle.
Olen vahvasti sitä mieltä, että poliisilla on pieni määrä epäiltyjä, joista joku oikeasti on syyllinen. Siksi pidän epätodennäköisenä, että poliisilla on tekijän sormenjälki tai DNA hallussaan. Käytännössä se tarkoittaa, että juttua on enää hyvin vaikea ratkaista.
Toivoisin tälle kesälle tästäkin rikossasarjasta uutta juttua tiedotusvälineissä. Mielellään siinä saisi olla jokin uusi asia. Jonkun toimittajan pitäisi käydä vähän härkkimässä Kopraa ennen kuin tämä jää kesälomalle.
-
jarmo.janis
- Vic Mackey
Siis jos mä olisin jutun tutkinnanjohtajana nyt niin mitä tekisin seuraavaksi on se että. Ettisin Lukkarisen tappopaikan ja Hellun hyökkäyspaikan sen aikaisen laillisen omistajan (tai hänen toimeksiannostaan paikkaa hoitaneen) ja hänellä sevityttäisin sen, mistä paikoista tuohon aikaan oli hyvä kaivaa vähällä vaivalla, ja alkasin kaivattaa niitä paikkoja auki Haantien löytämiseksi. Mä luulen että lähialueen sotilasyksiköt kyllä antais tarpeellisen virka avun kaivamiseen.
-
Kainonsorttinen
- Frank Drebin
Onhan tuo huuto aika absurdi. Siis jos ajatellaan, että kyseessä olisi kylmäverinen murhaaja. Hän "päästää" uhrinsa karkuun ja huutaa noin hölmön punchlinen perään? Tuo kuulostaa lähinnä puoliksi leikillään heitetyltä, siis että koko murhaaminen olisi tappajalme jonkinlaista leikkiä tai pilailua.
Puheet vaimosta on helppo Keksiä päästään. Mutta en minä tästä tyypistä välttämättä kovin älykästä kuvaa saa. Metsästi samoilla alueillakin lyhyellä ajalla. Siksi väitän, että lastenistuin on oikea. Tyyppi ei pystyisi elämään minkäänlaista normaalia elämää, koska joku tuttu voisi nähdä lastenistuimen. Olettaen, että hän siis eli normaalia elämää.
Puheet vaimosta on helppo Keksiä päästään. Mutta en minä tästä tyypistä välttämättä kovin älykästä kuvaa saa. Metsästi samoilla alueillakin lyhyellä ajalla. Siksi väitän, että lastenistuin on oikea. Tyyppi ei pystyisi elämään minkäänlaista normaalia elämää, koska joku tuttu voisi nähdä lastenistuimen. Olettaen, että hän siis eli normaalia elämää.
-
hipsulainen
- Adrian Monk
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013070 ... 7_uu.shtml
Päätyikö Maarit murhaajan kyytiin?
Elokuun puolivälissä vuonna 1993 Maarit Haantie lähtee viettämään ravintolailtaa järvenpääläisravintolaan.
Ovimies ei päästä Haantietä sinne.
Naiselle ja ovimiehelle tulee suukopua tapauksen vuoksi. Välikohtaus on viimeinen varma havainto Haantien liikkeistä.
Keskusrikospoliisi kiinnostuu tapauksesta, koska Hyvinkään seudulla, Hausjärven hiekkakuopilta löytyi pari vuotta aiemmin tummatukkaisen naisen silvottu ruumis.
Vaikka Haantien ruumista ei ole löydetty, poliisi uskoo, että hänen katoamisensa liittyy kahden, myöskin tummatukkaisen naisen tapaukseen.
Lähde: Kadonneet-tv-sarja
Päätyikö Maarit murhaajan kyytiin?
Elokuun puolivälissä vuonna 1993 Maarit Haantie lähtee viettämään ravintolailtaa järvenpääläisravintolaan.
Ovimies ei päästä Haantietä sinne.
Naiselle ja ovimiehelle tulee suukopua tapauksen vuoksi. Välikohtaus on viimeinen varma havainto Haantien liikkeistä.
Keskusrikospoliisi kiinnostuu tapauksesta, koska Hyvinkään seudulla, Hausjärven hiekkakuopilta löytyi pari vuotta aiemmin tummatukkaisen naisen silvottu ruumis.
Vaikka Haantien ruumista ei ole löydetty, poliisi uskoo, että hänen katoamisensa liittyy kahden, myöskin tummatukkaisen naisen tapaukseen.
Lähde: Kadonneet-tv-sarja
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
-
daemons1982
- Remington Steele
Siis joltakin osin tämä juttu haiskahtaa aina vaan "sovitulta keissiltä", jota avomies halusi alunperin. Portsari ois voinut pyytää ovelle Maaritin avomiestä, jos olisi avomies itse sitä tahtonut? Avomies muisti nuo Hellut ja Lukkarisen tapaukset samalla seudulla, kun Maarit oli alkoholisoitunut joka ei enää avomiestä "viehättänyt" ja toimitti Maaritin käsilaukun Hyvinkäälle (ongelma ajatelmassani on juuri se Hyvinkään Martinasta poistettu tummatukkainen naishenkilö). Onko Maaritin avomies tai jokin Maaritin tai tämän avomiehen tuttu ollut mukana Hellun jutussa tai Lukkarisen murhaaja? Jokin asia tässä jutussa ei vaan täsmää? Maaritin jättäminen baarin ovelle on kuitenkin ihan "tarkoituksen mukaista"!! Noista järjestyksenvalvojista en aina menisi myöskään liioin vannomaan, onko ne samalla puolella kuin poliisi?!
Tuo on hyvä pointti, että avokki ei halunnut M:n päässevän sisälle ravintolaan. Jos olisi kovasti tahtonut viettää aikaa avovaimonsa kanssa, koko seuruehan olisi voinut vaihtaa baaria, sellaiseen, mihin kaikki pääsevät. Voihan tietysti olla, että avomies oli kyllästynyt siihen, jos usein oli sama kuvio, eli M. ei päässyt ineen..
How do you hold a moonbeam in your hand?
-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-