Poliisi uhkaili hakkaamisella - Hauho 2013

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
jerkku
Lauri Hanhivaara

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella - Hauho 2013

Viesti Kirjoittaja jerkku »

Destiny kirjoitti:"Poliis Hauhon uhkausnauhasta: Ei ehkä edellytyksiä virasta pidättämiseen
2.7.2013 11:00 Päivitetty 2.7.2013 17:35 23
STT
Kihlakunnansyyttäjä Krista Soukola arvelee, että Hauholla kuvatuksi kerrotulla uhkausnauhalla puhuu poliisi. Soukola päättää mahdollisesta esitutkinnan aloittamisesta, kun saa alkuperäisen aineiston loppuviikosta.

Kanta-Hämeen poliisijohto ratkaisee aikaisintaan ensi viikolla, aiheuttaako sosiaalisessa mediassa levinnyt video välittömästi kurinpitotoimia kyseistä poliisia vastaan.

Apulaispoliisipäällikkö Kimmo Pekkalan mukaan poliisimiestä ei ole päästy kuulemaan, koska hän on jäänyt sairauslomalle.

"Niin kuin viisaat professoritkin ovat julkisuudessa todenneet, tapauksessa ei ehkä ole edellytyksiä virasta pidättämiseen. Poliisi ei esimerkiksi ole käynyt kiinni puhuteltavaansa.

"Olemme siinä rajalla. Otetaan rauhallisesti ja odotetaan myös syyttäjän esitutkintaratkaisua", arvioi Pekkala STT:lle...
Lihavoin ja lyhensin lainausta.

Vai että oikein VIISAAT professorit..ja vielä monikossa ovat todenneet. Oisko kuitenkin niin, että Hauhon poliisiasemalla haisee ihan vaan paska.
Luupää
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Luupää »

Epäilty poliisi teki jo muista yhteyksistä tutuksi käyneen tempun.

http://yle.fi/uutiset/uhkausvideon_epai ... la/6715964
Uhkausvideon epäilty poliisi sairauslomalla

3.7.2013

Videolle tallennetusta uhkauksesta epäilty poliisi on jäänyt sairauslomalle. Ennen poliisin kuulemista Kanta-Hämeen poliisijohto ei tee ratkaisuja siitä, saako hän jatkaa tehtävissään.

Kanta-Hämeen poliisi ei ole vielä päässyt kuulemaan poliisia, jonka epäillään uhkailleen nuorta hämeenlinnalaismiestä työkaveriensa väkivallalla sunnuntaina. Mies nauhoitti tilanteen kännykällään.

Apulaispoliisipäällikkö Kimmo Pekkala Kanta-Hämeen poliisista kertoo, että kyseinen poliisi on jäänyt sairauslomalle.

- Kaveri on sairauslomalla, tämä epäilty, ja meidän osalta hommathan nyt seisoo niin kauan kuin hän tulee takaisin. Miten kauan tuo nyt kestää tuo sairausloma, niin sitten katsotaan ne jatkotoimet, mihin on aihetta.

Ratkaisuja mahdollisista kurinpitotoimista tehdään vasta sitten, kun poliisia on voitu kuulla, kertoo Pekkala.

- Jatkotoimet ja mahdollisesti seuraamukset ratkeavat senkin mukaan, millaisia syytteitä on tulossa, jos on tulossa.
Tässä mm. litterointi sananvaihdosta:

http://yle.fi/uutiset/facebook-videossa ... sa/6712505
Facebook-videossa poliisi uhkailee väkivallalla? "Ne hakkaa sut eikä kukaan oo näkemässä"

Netissä jaetaan Facebookissa julkaistua videota, jossa käytävässä keskustelussa poliisiksi väitetty mies uhkailee videon kuvaajaa väkivallalla. Kuvaaja on jättänyt asiasta tutkintapyynnön poliisille. Yle Häme tavoitti videon kuvanneen miehen, joka kertoo oman versionsa tapauksen taustoista.

Facebookissa on julkaistu otsikolla Hämeenlinnan poliisit! video, jossa on kuvattu kännykällä epäselvä video, jonka ääniraita on karua kuultavaa.

Videossa näkyy nuori mies istumassa autossa. Toinen videolla kuultava ääni on kuvaajan väitteen mukaan poliisin, vaikka tätä ei videossa näykään. Poliisiksi väitetty mies tivaa autossa istuvalta nuorelta mieheltä selitystä parin viikon takaisiin tapahtumiin Hauholla.

Mies: - No?

Poliisi: - Mitä sä oot esimerkiks tossa pari viikkoo sitten touhuillut tossa Hauholla.

M: - No mitä mä oon touhuillu?

P: - No kerroppa mulle ihan omin sanoin tässä.

M: Eiks nää oo yleensä kuulusteluja varten?

P: - Joo, ei tää oo mikään kuulustelu.

M: Syytetäänkö mua jostain?

P: - Ei, ku partiokaveri pitää silmiä kiinni tua koko aika. Kerro ihan omin sanoin, mitä pari viikkoa sitten tapahtui. Tiedät ihan tasan tarkkaan, mistä mä puhun sulle.

M: -Tiedän?

P: - Ni. (tauko) Syystä että?

M: No, vähän ampu yli. Ja mä osaan selvittää asiani ihan ite.

P: - Juu, hei, se asia liittyy olennaisesti nyt minuun ja voit olla v***u ihan varma, että tää selvitetään nyt tää asia tässä. Oliko niinku jotain järkevää syytä sille tempaukselle?

M: - Mitään ei tapahtunu.

P: - Joo, oliko jotain syytä sille? Kerro mulle, mistä tää johtu?

M: - En tiedä. Se oli omaa tyhmyyttä.

P: - Joo, no toi on hyvä, jos on tässä kohtaa käsi pystyssä virheen merkiksi.

M: - Ni. Mä osaan myöntää virheeni.

P: - Joo, hyvä juttu. Jos menee niinku alkoholin ja tommosen piikkiin, niin se on ihan ok. Mutta varmaan ymmärrät v***u ittekin, että saa olla ihan laitimmainen kerta.

M: - Juu juu.

P: - Niin. Koska voin kertoa, että kun tästä kyseisestä asiasta keskusteltiin tossa meillä niinkun pienen työporukan kesken, ni siell on ihan oikeesti aika monta semmoista kaveria, mä onneks jääväsin itteni tässä kohtaa, semmosta kaveria, ketkä pysäyttää sut täällä yöllä, ni v***u ne hakkaa sut eikä kukaan oo näkemässä.

M: - Niin eli onko tässä kohtaa sit mun nostettava laittomasta uhkailusta syyte?

P: - Joo, kukaan ei oo kuullu edelleenkään mitään. Mitä luulet, kumpaa ne uskoo, jos sä meinaat tässä kohtaa nostaa syytteen?

Kuvaaja tehnyt rikosilmoituksen

Videon 20-vuotias kuvaaja, hämeenlinnalainen mies, on tehnyt maanantaina asiasta rikosilmoituksen Hämeenlinnan poliisilaitokselle.

- Poliisit kuulivat videon ja olivat järkyttyneitä siitä, kertoo videon kuvannut mies.

Hän kertoo Yle Hämeelle kuvanneensa videon kännykkäkameralla sunnuntai-iltana kymmenen jälkeen.

- Hauholla ajoin Vihniötietä eteenpäin ja poliisit pysäyttivät minut Punnanmäentielle Hauholla. Olin yksin autossa, äidiltäni lähdin liikkeelle.

Miehen kertoman mukaan poliisi oli liikkeellä virkapuvussa, virka-autolla.

- Istuin autossa ja poliisi oli siinä auton ulkopuolella. Minua uhattiin väkivallalla.

Taustalla riita

Mies kertoo, että tapahtuman taustalla on riita kyseisen poliisin pojan kanssa.

- Minulla oli sanaharkkaa poliisin pojan kanssa. Se ajatteli käyttää omaa virkamerkkiään vähän väärin. Semmoisiahan ne poliisit on, ei ne kaikesta raportoi mitä siellä tapahtuu oikeasti.

- Mulla on ollut oma kantani niitä vastaan aina, eikä se tästä ainakaan parantunut, mies kertoo.

Mies jakoi videon Facebookissa, ja sitä on jaettu maanantai-iltapäivään mennessä jo satoja kertoja.

- Videosta on tullut monenlaista mielipidettä, ja minun mielestäni on hyvä asia, että tällaiset tulevat julki, että on ääripäästä näitä henkilöitä.

Tutkinta alkanee loppuviikolla

Kanta-Hämeen poliisi ei kommentoi asiaa, koska tutkinnanjohto on Itä-Uudellamaalla.

Kihlakunnansyyttäjä Krista Soukola Itä-Uudenmaan syyttäjävirastosta kertoo, että tutkinta asiasta alkaa, kun syyttäjä saa asiakirjat.

- Tietooni on tullut, että se tulee minun tutkinnanjohtajuuteeni, mutta aineistoa ei minulla luonnollisesti vielä ole.

- Yritetään saada mahdollisimman nopeasti tämä asia eteenpäin, todennäköisesti tämän viikon lopulla. Sitä ennen en ala ottaa kantaa asiaan, vaan odotan, että saan itse kuulla sen tallenteen, joka minulle on tulossa.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta tai artikkeli siirtyy maksumuurin taakse tai sen lukemiseen vaaditaan rekisteröityminen. Tai jotain.
corppi
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja corppi »

Käsi pystyyn virheen merkiksi! Ja sitten saikulle!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pitäis olla kytälläkin senverran nyt selkärankaa,että vastaisi teoistaan...
kallio killa
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja kallio killa »

Jos mua syytettäisiin jostain rikoksesta niin voisinkohan sitä itsekkin ottaa saikkua ja sitten vaan odoteltaisiin. Todella selkärangaton kyttä, vaikka noiden pitäis olla omien puheiden mukaan just niitä yhteiskunnan tukipilareita. Tällästä paskaa tapahtuu ja paljon, mutta onneks tällä "jokaäidin puppelipojalla" oli älliä nostaa metakkaa tästä asiasta.
pate
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja pate »

Jotenkin tuon kaiken voisi ymmärtää, jos koko keissi olisi tuon nuorukaisen ja poliisin välinen riita tilanne, missä asiaa selvitettäisiin ja hän yksityishenkilönä uhkailisi,mutta kun hän vetää mukaan isomman joukon poliiseita, joiden kanssa on keskusteltu asiasta ja virkatoverit sitten suorittaisivat tuon hakkaamisen. Siis täysin sivulliset henkilöt, joilla ei ole mitään sidettä koko asiaan.
Vaatii kyllä aika tavalla otsaa tuollainen uhkailu ja vielä väittää uhkauksen tekijöiksi virkatovereitaan.
Mitähän nämä kyseisen poliisin virkatoverit ajattelevat siitä mitä heidän on väitetty suostuneen tekemään. Sanoihan hän, että asemalla on asiasta keskusteltu ja partio pysäyttää sut yöllä ja vetää turpaan, eikä kukaan näe saati usko näin tapahtuneen.
Siitä olen varma, että kyseessä on kaiketi vain uhkaus, mutta jo sekin on käsittämätön teko suomen poliisilta, joihin kansalaisten pitäisi luottaa.
Samuli
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu... Sopivaa käytöstä missään nimessä ei tältä poliisilta ole tämä ollut. Naamaahan ei näy, mutta johan tuo saikulle jääntikin paljastaa sen, että oikea henkilö taitaa luupin alla olla. Eikö sitä aina sanota, että poliisi on poliisi vapaallakin, tosin tämähän taisi olla töissä tuolloin, kun kerta partiokaveri pitää silmiä kiinni tai katselee muualle. Tässä on tainnut isä ottaa ylivallan ammatista, kun on alettu omaa poikaa puolustaa. Toki poliisin auktoriteetilla vähempikin olisi varmaan asiansa ajanut.

Toki voi miettiä myös sitä, olisiko kuvaajan kielenkäyttö ollut noin asiallista ilman kameraa. Joka tapauksessa hänkin on minusta ylireagoinut aika räikeästi. Jokainenhan sen tietää, ettei poliisien kahvipöydässä suunnitella jonkun pikkunilkin hakkaamista porukalla. Sitä paitsi, joidenkin teinien kohdalla jonkun on jossain vaiheessa pakko puuttua. Enkä nyt puhu tästä tapauksesta, kun en tätä nuorta tunne. Mutta kun nykyään ei kasvata koti eikä koulu, niin kai se poliisin puhuttelu siitä seuraava vaihe on. Jotkut se saa järkiinsä, joitakin ei.

Minkä ikäinen tämä nuorukainen oikein on? Mopoauto mainittiin - siis alaikäinen? Sitten onkin ollut ihan auto - eli täysikäinen? Mikähän se tilanne loppujen lopuksi sen poliisin pojan kanssa on ollut? Isälleenhän on poika voinut kertoa ihan oman versionsa. Sitten tämä juippi on sattumalta saanut kuvattua "raskauttavaa materiaalia". Mutta oli miten oli, minusta tässä liioittelee kumpikin osapuoli.
holmesin haamu
Sherlock John Holmes

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Luupää kirjoitti:Epäilty poliisi teki jo muista yhteyksistä tutuksi käyneen tempun.

http://yle.fi/uutiset/uhkausvideon_epai ... la/6715964
Uhkausvideon epäilty poliisi sairauslomalla
Tuo tuntuu olevan varsin normaali toimenpide tälläisissä tapauksissa. Samaa "sairaslomaa" tunnutaan käyttävän opettajienkin kohdalla, jos epäillään joistakin rikoksista. Luultavasti toiminnan johtajakin esittää tuollaista vaihtoehtoa.
holmesin haamu
Sherlock John Holmes

pirinen kirjoitti:Eihän sillä mitään tekemistä ole asian kanssa mitä poika on mahdollisesti aiemmin tehnyt, vai oikeuttaako jokin uhkaamaan väkivallalla? Valoja päälle, rikoslaki tuntee edelleen asian laittomana uhkauksena ja vieläpä kun sen suorittaa poliisi, jonka puolueettomuuteen kansalaisten pitäisi luottaa! Vai onko sinun mielestäsi Holmesin Haamu kansalaiset jotenkin eriarvoisia, toisia voi uhkailla väkivallalla ja toisia ei?
Poliisin toiminta oli toki laitonta uhkailuneen joka tapauksessa.

Mutta pidän moraalisesti aivan eri asioina, jos poliisi "uhkailee" ns. kunnon kansalaisia kuin taas jos tämä tyyppi on tietoisesti käynyt kyseiseen poliisin poikaan käsiksi ja kyseessä on pidempi aikaiset hyökkäilyt.
holmesin haamu
Sherlock John Holmes

Nimby kirjoitti:Mikähän on se näiden kirjoittelijoiden ideaali yhteiskuntamalli, joiden mielestä on ihan ok, että poliisi uhittelee ottavansa oikeuden omiin käsiinsä. Natsi-Saksa, Pohjois-Korea. Vai onko katsottu liikaa viime talvena Maikkarin Roba sarjaa.

Voisihan tuota mallia laajentaa muihinkin julkisella sektorilla toimiviin ammattiryhmiin. Mitä siitä tulisi, kun lääkäri toteaisi vastaanotolle saapuvalle epämiellyttävälle potilaalle, että "Anna olla laitimmainen kerta tai kipsataan porukalla sun käsi väärin".
Jos kyseessä on yksittäistapaus ja uhkauksen saanut henkilökään ei tunnu ihan puhtaalta pulmuselta (oma käsitys videosta), niin vaikeaa sitä on yleistää kaikkialle.

Samaa mieltä olen toki siitä että poliisin suorittamat laittomat uhkaukset pitäisi kytkeä pois, mutta samalla voisi itse kukin miettiä niitä omia tekoja ja niiden seurauksia.

Suomessa on se huono puoli, että alaikäiset eivät saa mitään rangaistuksia ikävistä teoistaan. Monesti aikuistenkin kohdalla voi olla hyvä jos tulee edes parin viikon ehdollinen tuomio.
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

En oikein jaksa ymmärtää tämän holmesin haamun kirjoitusta.^^^^^^^^^^^^^^
Missä olet havainnut että kyseessä olisi alaikäinen tai teini??? Jutussa mainitaan kuvaajan ikä, eikö niin? Onko 20 vuotias alaikäinen tai teini?
Laitappa nyt seuraavaan viestiin syyt tähän laittomaan uhkauseen, koska kirjoitat että kuvaaja on syyllistynyt johonkin, tai on lähes pikkurikollinen. Kaiketi kerrot meillekkin mitä tämä kuvaaja on tehnyt? Olet varmasti tietoinen mitä kirjoitat tai miksi pikkuisen yrität osasyyllistää kuvajaa.
Tää kuvaajahan on voinut sanoa kusipää poliisin pojalle vaikkapa "HAISTA VITTU" tai "MUN MOPOAUTO ON KALLIIMPI KUIN SUN FAIJAN OSTAMA". Poika menny itkemään kusipää isille et sillä on kalliimpi mopoauto kun mulla ja silloin astuu kuvaan kusipää poliisi virkapuvussaan mulkun jatke vyöllä heiluen. Onneksi tällä kusipää poliisilla oli taustatukea poliisiautossa niin uskalsi vellihousu esittää uhkauksensa ääni vapisten. Jospa kävikin näin?
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
pate
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja pate »

Jos tuon videolla nähdyn nuoren ja poliisin pojan välillä on ollut pitempiaikaista kaunaa ja riitaa, niin miksi tämä kyseinen poliisi ei selvitä asiaa yksityishenkilönä henkilökohtaisesti, vaan virkaa suorittaessaan pysäyttää pojan ja uhkaa poliisikollegan hoitavan hakkaamisen yön pimeinä tunteina. Olisi tahrannut vain oman maineensa uhkailemalla suoraan itse, eikä vedä mukaan muita poliiseja ja mustaa koko ammattikunnan mainetta.
Tuollainen toiminta on kuitenkin erittäin vakavaa virassa olevalta poliisilta oli vastapuolena sitten miten pahis ja ongelmallinen nuori. Virkaa suorittaessa ei millään hewlvetin järjellä voi kyseistä isällistä kasvatustehtävää suorittaa, vaikka sitten mieli miten tekisi.
Onko täällä todella niin tyhmiä ihmisiä, ketkä eivät ymmärrä mitä merkitsee, kun suorittaa lainvalvojana virkatehtävää suomen valtion palveluksessa ja millaista ehdotonta käytöstä siinä edellytetään.
Rikkeitä on tapahtunut ennenkin ja niistä on myös rangaistuksia jaettu, mutta ihmeelliseltä tuntuu miten näitä toimia vähätellään ja puolustellaan.
Itse tiedän tapauksia, miten poliisi on suoranaisesti sopinut tietyistä toimintatavoista kovien rikollisten kanssa ja on ollut salaisia sopimuksia, jos jotain ongelmia on esiintynyt.
Esim. on katsottu läpi sormien tiettyjä rikoksia ja siten annettu heille valtuudet kovistella tiettyjä ongelmatapauksia, joista on rikoksien muodossa aiheutunut poikkeuksellisen paljon työtä ja harmia.
Ja myös vastapalveluksia, jos poliisin pojalle jotain sattuisi, niin nämä rikolliset kostaisivat.
Jokainen yksittäinenkin tapaus jättää aina särön tuon ammattikunnan oikeudenmukaisuuteen ja heidän kykyynsä noudattaa virkansa edellyttämiä valanvannomia sääntöjä.
holmesin haamu
Sherlock John Holmes

kakkosurpo kirjoitti:En oikein jaksa ymmärtää tämän holmesin haamun kirjoitusta.^^^^^^^^^^^^^^
Missä olet havainnut että kyseessä olisi alaikäinen tai teini??? Jutussa mainitaan kuvaajan ikä, eikö niin? Onko 20 vuotias alaikäinen tai teini?
Laitappa nyt seuraavaan viestiin syyt tähän laittomaan uhkauseen, koska kirjoitat että kuvaaja on syyllistynyt johonkin, tai on lähes pikkurikollinen. Kaiketi kerrot meillekkin mitä tämä kuvaaja on tehnyt? Olet varmasti tietoinen mitä kirjoitat tai miksi pikkuisen yrität osasyyllistää kuvajaa.
Tää kuvaajahan on voinut sanoa kusipää poliisin pojalle vaikkapa "HAISTA VITTU" tai "MUN MOPOAUTO ON KALLIIMPI KUIN SUN FAIJAN OSTAMA". Poika menny itkemään kusipää isille et sillä on kalliimpi mopoauto kun mulla ja silloin astuu kuvaan kusipää poliisi virkapuvussaan mulkun jatke vyöllä heiluen. Onneksi tällä kusipää poliisilla oli taustatukea poliisiautossa niin uskalsi vellihousu esittää uhkauksensa ääni vapisten. Jospa kävikin näin?

Sattui menevään tuo ikäjuttu ohi. Varmaan kun luin noita aikaisempia juttuja joissa ei videon kuvaajan ikää ollut laitettu ylös, vaan arvuuteltiin että oliko kyseessä minkä ikäinen tyyppi. Toisaalta edelleenkin jää kysymysmerkiksi että onko tuo poliisin poikakin saman ikäinen vai selvästi nuorempi tyyppi..

Olet aivan oikeassa siitä että ei voida näiden tietojen valossa sanoa mitä siinä taustalla on tapahtunut. Mutta ihmettelen kyllä tosiaan jos poliisi on jonkin todella pikkujutun takia lähtenyt tuollaista tekemään. Jos näin on niin toivon että saa tuomionkin tapauksesta.
holmesin haamu
Sherlock John Holmes

pate kirjoitti:Jos tuon videolla nähdyn nuoren ja poliisin pojan välillä on ollut pitempiaikaista kaunaa ja riitaa, niin miksi tämä kyseinen poliisi ei selvitä asiaa yksityishenkilönä henkilökohtaisesti, vaan virkaa suorittaessaan pysäyttää pojan ja uhkaa poliisikollegan hoitavan hakkaamisen yön pimeinä tunteina. Olisi tahrannut vain oman maineensa uhkailemalla suoraan itse, eikä vedä mukaan muita poliiseja ja mustaa koko ammattikunnan mainetta.

Tuossa on tärkeä pointti.
Nimby
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Nimby »

pate kirjoitti:
Itse tiedän tapauksia, miten poliisi on suoranaisesti sopinut tietyistä toimintatavoista kovien rikollisten kanssa ja on ollut salaisia sopimuksia, jos jotain ongelmia on esiintynyt.
Esim. on katsottu läpi sormien tiettyjä rikoksia ja siten annettu heille valtuudet kovistella tiettyjä ongelmatapauksia, joista on rikoksien muodossa aiheutunut poikkeuksellisen paljon työtä ja harmia.
Ja myös vastapalveluksia, jos poliisin pojalle jotain sattuisi, niin nämä rikolliset kostaisivat.
Sopimuksia varmasti on ja tulee aina olemaan. Mutta ne, jotka tekevät sopimuksia poliisin kanssa eivät ole "kovia rikollisia". Oikea termi on tiedonantaja, vasikka tai pöytäkirjan ulkopuolelta lässyttäjä".
Samuli
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kun minä nyt en vaan tajua, mitä noin kauheaa tässä on tapahtunut. On vähän jutusteltu. Ääni ei noussut kummallakaan. Juippi on osannut sanansa valita oikein, kun on tiennyt kameran hurisevan. Poliisi on ihan suotta vetänyt työkaverinsakin tähän mukaan. Mikä oli kyllä älytöntä ja asiatonta. Sitä paitsi miten se tallenne loppui kuin seinään?? Onkohan lopuksi poliisi sanonutkin jotain kaunista, mikä tietenkin on "sopivasti deletoitu" jälkeenpäin?

Minun sympatiat on täysin poliisin puolella tässä. Noita pikkunilkkejä mahtuu joka taajamassa tusinaan ainakin se 20. Eikä niitä kukaan kasvata, tai no tätä yksilöä on varmaan rikkaat vanhemmat tukeneet ostamalla kamerakännykän (joka maksanee kohta moninkertaisesti itsensä takaisin) ja auton. Vai oliko se mopoauto? Kumpi se nyt oikeasti oli?

Enpä tiedä... Liekö nuoriherra edes ensimmäistä kertaa poliisin kanssa tekemisissä, vuorosanat tulee kuin mustalaiselta apteekin hyllyllä.

Juuri tuossa yllä joku ehdotti, että poliisismiehen olisi pitänyt yksityishenkilönä selvittää tämä asia. Mitä se olisi muuttanut? Pari viestiä aiemmin ja jo ed sivulla on sanottu, että poliisi on poliisi vapaallakin. Minäkin toki sen sanoin, mutten ollut ainoa, en viittaa tällä itseeni.
Sitten olisi kauhisteltu, että "poliisi tuli kotiin kesken perheillallisen".

Ei kai se niinkään voi olla, että poliisin lapselle saa tehdä mitä tehdään, eikä vanhempi saa millään lailla puuttua vain siksi, koska on poliisi? Tokihan en tiedä, mitä noiden jolppien välillä on tapahtunut, mutta kyllä todella haluaisin tietää. Ehkä tällä kuvaajajäbällä olisi siitäkin videota tarjota, kiitos :wink:

Uhkailu ei ollut oikein, sen vielä sanon. Vaikkei se minusta uhkaukselta kuulostanut, vaan varoitukselta. Mutta hei - ei tämä ole mikään Amerikka. Ei täällä pahemmin poliisit hakkaa ihmisiä. Jo senkin pohjalta tuota on älytöntä missään alkaa edes käsitellä. Minä mielelläni kyllä veroni maksan, mutta jos ne käytetään tällaiseen joutavaan, niin muutan ehkä pois. Entäs mites, jos tämä urhea kuvaajanuorukainen olisikin ollut vaikka mustalainen tai somali tai muu vastaava, vieläkö olisitte niin tiukasti tuota mieltä? :wink:
Vastaa Viestiin