Bodomin vaalea mies

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Oli totuus kaloista mikä hyvänsä, en edelleenkään ymmärrä, miksi kello kuuden mies olisi kuvittelua tai joku yöjalasta tuleva sivullinen.

Hän kiiruhti ja tuntomerkit sopivat lintubongarien näkemään hahmoon rannassa. Kivilahti ei havainnut kaukaa verta, mutta kyllä sitä saattoi kotitarpeiksi olla silti, sitäpaitsi pois ei voida sulkea veren pesemistä/vaatteiden vaihtoa. Ajankohtakin täsmäisi sen puolesta, että kyseessä oli sama mies, oli hän sitten Nisse, Asssman, Zodiac, jälkien peittelijä tai kuka hyvänsä.

Parempaakaan nyt vain ei ole tarjolla. Ylt´ympäriinsä veristä miestä kanniskelemassa kadonneita tavaroita ei valitettavasti kukaan ole lähistöltä murhien aikoihin bongannut.

Kello kuuden mies ja kengät ovat tämän mahdottoman keissin avainasiat.
Pasilan mies.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No mutta jos ajatellaan, että rannassa on aamulla ollut kulkijoita, kuin helvetinporteilla, niin kuinka tämä kauaskatseinen vartiomies Kivilahti ei ole muuta nähnyt , kuin kello kuuden miehen?

Samoin venettä on mennyt kuin Sulkavan souduissa, vaan eipä enimmäinenkään ole olsunut tämän tarkkavainuisen Kivilahden näkökettään.

Arveluttaa vähän, kuinka heikoissa kantimissa armeijamme onkaan aikoinaan ollut, kun tuollaisia sotureita on siellä pidetty.

Liekö ollut soppatykistössä, mutta siinäkin on voinut sotkea suolat ja sokerit.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Matlock kirjoitti:Oli totuus kaloista mikä hyvänsä, en edelleenkään ymmärrä, miksi kello kuuden mies olisi (...) tai joku yöjalasta tuleva sivullinen.

Minua on aina ihmetyttänyt, että miksi yöjalasta tulija olisi kiertänyt nienten kärkien kautta. Jos olisi siistiytyä halunnut, niin eikös olisi poukamassa voinut peseytyä? Ja mistä ihmeen paikasta yöjalkailija olisi ollut tulossa? Bongareitten mökkien läheltä?
Muista lähdekritiikki!
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Kivilahti saattaa liioitella havaintonsa tarkkuutta ja häneltä on jäänyt huomaamatta tapahtumia syystä tai toisesta. Jonkinlainen kello kuuden mies on kuitenkin ollut olemassa.

Ylipäätään teoria, että jokseenkin kaikki sivulliset valehtelevat tarkoituksella ja vielä nytkin, ei ole mitenkään todennäköinen. Paljon loogisempaa ja todennäköisempää on, että sekä lintubongarit että Kivilahti havaitsivat vaalean miehen ja että tällä on jokin rooli tapahtumissa. Yöjalassa olija tunnustaisi varpailunsa vuosikymmenien saatossa näin tärkeän asian ollessa kyseessä.
Pasilan mies.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Matlock kirjoitti:Kivilahti saattaa liioitella havaintonsa tarkkuutta ja häneltä on jäänyt huomaamatta tapahtumia syystä tai toisesta. Jonkinlainen kello kuuden mies on kuitenkin ollut olemassa.

Ylipäätään teoria, että jokseenkin kaikki sivulliset valehtelevat tarkoituksella ja vielä nytkin, ei ole mitenkään todennäköinen. Paljon loogisempaa ja todennäköisempää on, että sekä lintubongarit että Kivilahti havaitsivat vaalean miehen ja että tällä on jokin rooli tapahtumissa. Yöjalassa olija tunnustaisi varpailunsa vuosikymmenien saatossa näin tärkeän asian ollessa kyseessä.
Oletpa aikamoinen sielunveljeni Matlock- koska olen ajatuksiesi kanssa täysin samaa mieltä. :)

Kivilahden havainnot ovat todennäköisesti, ja jopa varmasti hyvin epätarkkoja vajavaisen näkökyvyn vuoksi. Sitä on aivan turha selitellä että Olavi näki hyvin kauas - mutta kaukonäköisellä on hyvin yleisesti myös taittovirhe silmissä - joten ilman laseja ei juuri tarkasti nähnyt.

Olavi ei nänyt tarkasti lähelle eikä kauas - mutta pitkänköinen pärjäilee ilman laseja aika hyvin - mutta ei ole tarkkanäköinen. fakta.

Ja kertoman mukaan - Kivilahden hypnoosissa tuli jotain yllättävää esiin :

Kivilahti näki - lyhytkaulaisen - oksia taittelevan - kiireisen miehen ???

Juuri tällaisissa tapauksissa rentoutunut hypnoottinen tila saattaa tuoda totuuksia esiin. Ja juuri tuon se kivilahden kertomana toikin.

No mutta nämä ovat vain tarinoita joita tänne kirjoittelen - ajatuksiani ehkä. Toivottavasti kukaan ei niistä pahastu.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti: ........................

Ja kertoman mukaan - Kivilahden hypnoosissa tuli jotain yllättävää esiin :

Kivilahti näki - lyhytkaulaisen - oksia taittelevan - kiireisen miehen ???

........................
Ei nyt mieltänsä pahoita, mutta perättömiä tietoja. Oikaistaan nämä väärät tiedot.

1)Lyhytkaulaisuudesta ei hypnoosissa puhuta mitään
2)Oksien taittelusta ei hypnoosissa puhuta mitään
3)Kiireinen mies kyllä oli, mutta ei taitellut oksia.

Olavi Kivilahti on pitkänäköinen. Minäkin olen pitkänäköinen ja olen nähnyt aina erittäin hyvin kauas. Pitkänäköisyys on nimenomaan taittovirhe. Kivilahti on itse kertonut nähneensä hyvin kauas, tosin hän itsekin on nimittänyt itseään likinäköiseksi, vaikka on päinvastoin todellisuudessa pitkänäköinen. Awa ei voi määritellä kuulopuheiden perusteella luotettavasti OK:n näkökykyä - sen voi tehdä vain tutkimuksen suorittanut silmälääkäri tai optikko. Mutta noin yleisesti OK on pitkänäköinen. Se ilmenee mm. hänen silmälaseistaan, joita kuvissa on nähty. Minulla on ollut hyvin samantapaiset lasit, sikäli kuin kuvasta nyt saa selvää, ja olen siis myös pitkänäköinen. Totta on kyllä se, että kovin tarkkaan on OK nähnyt, sitä voi kyllä epäillä silti, riippumatta hänen näkökyvystään. Olisiko ollut välillä lähempänäkin, tai onko mielikuvitus lisännyt yksityiskohtia? Sekin on mahdollista. Oikeus on pitänyt OK:n todistusta luotettavana, samoinkuin lintupoikien todistusta. He olivat puolustuksen tärkeimpiä todistajia. Mahdollisesti olivat nähneet syyllisen. Ei ole tuo aamukävelijä ilmoittautunut - siihes saattaa olla hyvin "pätevä" syy.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

OK OK?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kivilahtea ei havainnut Kolin venekunta, ei karjakko eikä kukaan mukaan Bodomilla todella aamulla paikalla ollut taho.
Musta tuntuu, että Kivilahden tarina on ollut unta, keksittyä tai eri aikaan tapahtunut havainto.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Sariola
Horatio Caine

Re: OK OK?

Wagner kirjoitti:Kivilahtea ei havainnut Kolin venekunta, ei karjakko eikä kukaan mukaan Bodomilla todella aamulla paikalla ollut taho.
Musta tuntuu, että Kivilahden tarina on ollut unta, keksittyä tai eri aikaan tapahtunut havainto.
8)
Onhan mahdollista, että kartanon pyykkäri oli mennyt jo pois, kun OK saapui paikalleen. Nuo kellonajat voivat olla vähän epätäsmällisiä.

Olisiko siinä kalliolla joku syvennys, jossa kasvaa sammalta ja jäkälää. Sellaisessa paikassa olisi hyvä oikaista itsensä makuuasentoon ja ottaa pienet torkut. En tunne olosuhteita niin tarkkaan.

Olisiko Kolit tulleet järvelle 7:n maissa. Kyllä silloin on yhteistä aikaa siellä noin tunti.

Minun mielestäni on vielä mahdollista, että OK oli kyllä siellä, mutta ei ehkä ollut näkyvillä kaiken aikaa.

Siellä on järjestetty v. 1960 rekonstruktiotilaisuus, jossa mukana olivat lintupojat ja Kivilahti. Siinä lintupojat osoittivat paikan, missä onkiva poika oli nähty. Heitä oli yritetty narauttaa asettamalla OK ensin väärään paikkaan. Näin näyttää varmalta, että lintupojat ovat nähneet onkivan pojan siinä paikassa. Siinä tilaisuudessa OK oli sanonut, että kävelijä ei ollut NG eikä kumpikaan lintupojista, vaan hänelle outo mies.

Lienevätkö Kolit kiinnittäneet siihen rantaan kovin suurta huomiota. Luulisi, että he olisivat myös havainneet tuon onkivan pikkupojan. Tai tuo onkiva pikkupoika oli jo poistunut paikalta silloin, kun Kolit tulivat rantaan. On myös mahdollista, että OK oli lopettanut onkimisen ja ottanut torkut silloin kun Kolit olivat saapumassa ja järvellä. Tulee tosiaan tunne, että kaikki eivät puhu aivan totta, tai hoksottimet eivät ole olleet aivan koko aikaa toiminnassa. Onkiva mies ei välttämättä huomaa kaikkea mitä kauempana tapahtuu. Myös on mahdollista, että kellonajat heittävät oletettua enemmän, jolloin esim. Kolit eivät olleet rannalla samaan aikaan kuin OK. Ainakin niiden uimassa käyneiden kertomuksissa kellonajat heittelevät yllättävän paljon.

Espoon käräjäoikeus on pitänyt lintupoikia ja Kivilahtea luotettavina todistajina. Tiedä häntä mikä on totuus.
Hessu52
Watson itse

Edeelleenkin ihmetyttää Kivilahden kertomuksessa ja miksei myös bongareitten, ettei kävelijä ollut Gusse.

Eikös Gusse maannut henkihieverissä vielä silloin sairaalassa, joten miten näm tehtiin.ä "todistajat" voivat sanoa, ettei se ollut se loukkaantunut kaveri, kun kulki niin ripeästi?

Olisikin tärkeää tietää, milloin tämä rekonstruointi silloin aikoinaan tehtiin.
Sariola
Horatio Caine

Kivilahti oli tavannut kyseiset telttailijat moottoripyörineen lauantaipäivänä. He olivat keskustelleetkin. Retkeläiset olivat tiedustelleet lupaa leiriytymiseen ja Kivilahti oli selittänyt heille tilannetta. Siis OK tunsi ulkonäöltä telttailijat. Siitä ei ole tietoa, tunsivatko lintupojat NG:ia. Heidän kuvauksensa oli erittäin ylimalkainen. "Jotain vaaleaa". "Ei mitään tummaa".
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops
Neljä meni metsään ja yksi muistamaton tuli pois, asia on tässä.
Boismannin kurkku oli leikattu auki, täsmäviilolla, ei teltan läpi.
Miettikäähän miten oli päässyt yllättämään hänet.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Kolme meni niemeen, yksi silminnäkijä tuli pois, asia on tässä ?
8)
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Hessu52
Watson itse

Sariola kirjoitti awan kirjoitukseen

Ei nyt mieltänsä pahoita, mutta perättömiä tietoja. Oikaistaan nämä väärät tiedot.

1)Lyhytkaulaisuudesta ei hypnoosissa puhuta mitään
2)Oksien taittelusta ei hypnoosissa puhuta mitään
3)Kiireinen mies kyllä oli, mutta ei taitellut oksia.

Olavi Kivilahti on pitkänäköinen. Minäkin olen pitkänäköinen ja olen nähnyt aina erittäin hyvin kauas. Pitkänäköisyys on nimenomaan taittovirhe. Kivilahti on itse kertonut nähneensä hyvin kauas, tosin hän itsekin on nimittänyt itseään likinäköiseksi, vaikka on päinvastoin todellisuudessa pitkänäköinen. Awa ei voi määritellä kuulopuheiden perusteella luotettavasti OK:n näkökykyä - sen voi tehdä vain tutkimuksen suorittanut silmälääkäri tai optikko. Mutta noin yleisesti OK on pitkänäköinen. Se ilmenee mm. hänen silmälaseistaan, joita kuvissa on nähty. Minulla on ollut hyvin samantapaiset lasit, sikäli kuin kuvasta nyt saa selvää, ja olen siis myös pitkänäköinen. Totta on kyllä se, että kovin tarkkaan on OK nähnyt, sitä voi kyllä epäillä silti, riippumatta hänen näkökyvystään. Olisiko ollut välillä lähempänäkin, tai onko mielikuvitus lisännyt yksityiskohtia? Sekin on mahdollista. Oikeus on pitänyt OK:n todistusta luotettavana, samoinkuin lintupoikien todistusta. He olivat puolustuksen tärkeimpiä todistajia. Mahdollisesti olivat nähneet syyllisen. Ei ole tuo aamukävelijä ilmoittautunut - siihes saattaa olla hyvin "pätevä" syy.[/quote]

Tuossa alkuun Sariola lupaat oikaisa väärät käsitykset ja perustelet Kivilahden näkökykyä siihen, että itsekin olet pitkänäköinen ja sinullakin on ollut silmälasit.

En missään tuossa kirjoituksessasi huomaa, että siinä olisi faktatietoa, vaan enemmänkin yrität syöttää omia ajatuksiasi lukijoille.

Olet muistaakseni tällaisesta kirjoitustyylistä tuominnut minut, mutta piilukirveesi ei näemmä koske kaikkia kirjoittajia, vain tiettyjä.

Eivät Sinun teoriasia ole sen paremmin todistettavissa, kuin sitten minukaan, koska pidät tuollaista kijoitusta, jossa ei taida olla totuuden perää hiukkaakkaan, samanlaisina totuuksina, kuin minä omia teesejäni.

Sinusta tekee suuremman huijarin se, että lupaat kumota jokun teorian ja sitten se saattaakin olla asiatonta roskaa.

Vastustatkin aina niitä kirjoittajia, jotka ovat kanssasi eri mieltä, jopa aivan selvistäkin asioista, joten kerropa nyt sitä lupaamaasi faktatietoa Kivilahden näkökyvistä:

- Näkikö pitkälle ja kuinka pitkälle?
- Ei nähnyt hyvin pitkälle, mutta lähelle näki?
- Näki hyvin lähelle ja pitkälle?
- Näkikö hämärästi?
- Näkikö unta?
- Milloin heräsi?
- Onko Kivilahden näöntarkastuksesta lääkärinlausuntoja?

Noihin kun vastaat lupaamallasi tavalla, niin hyvä on.

Muistiksi vain: "awa ei voi kuulopuheiden mukaan määritellä O.K:näkäkykyä - sen voi tehdä vain lääkäri tai optikko".

Ja kumpiko Arvon Sariola näistä on, sillä erittäin taitava hänen täytyy olla, koska arvionkin hän tekee ihan valokuvan perusteella ja siitä, että Kivilahdella on silmälasit.

Tupla Kjäh.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Minusta tuntuu, että OK:n mutsi oli kaukonäköinen ja mahdollisesti toivoi poikansa jotain nähneen, olihan juttu noihin aikoihin iso ja suuri; eri asia sitten on, näkeekö kauko- vai likinäköinen paremmat unet ja montako päivää unta tulee suunnitella ja onko kaukonäköisyys mahdollisista toivotuista tulevista haastatteluista geeniperäistä vai ei ja muuttuuko kaukonäköinen nukkuessaan tai unelmoidessaan tai kuvitelmissaan läpinäkyväksi ?

Tiivistäen: Kivilahti ei taida olla ollut rannalla murha-aamuna.

8)
Hessu52
Watson itse

Kyllä se Kivilahti varmaan paikalla on ollut, muta näki uniä.

Se paikka, jossa hän väittää istuneensa, on sellainen kallionkolo, jossa on aika hyvä tuollaisen hintelän pojan kölliä kenenkään näkemättä, tai itsensä ketään näkemättä, joten voimme sanoa näkemiin Kilvilahden näkymille.
Vastaa Viestiin