Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa 2013
Re: Iäkäs mies nappasi 1-vuotiaan mukaansa Jumbossa
Onko sitä ihan oikeasti tutkittu että kyseessä on muistisairas "vanhus"? Mä olen sen luokan vatipää-äiti, että jos huomaisin oman lapseni hävinneen selkäni takaa, niin en ihan vähällä mitä tahansa selityksiä uskoisi ja tivaisin maailmantappiin asti miehen aikeita. Facebookiin en kyllä kuvaa laittaisi.
No pakkohan sen on olla totta koska tekijän tytär näin sanoi, muistisairas, syyntakeeton ja pakko sellaisen on vapaalla antaa kuljeksia, odotetaan, josko vaikka jotain väkevämpää vielä sattuisi.
Ihminen muuttuu usein helvetin pirulliseksi luonteeltaan, kun vanhaksi tulee, jopa aivan saatana sairaaksi päästään. Ollaan saatanan kateellisia nuoremmille ihmisille, kun huomataan, etten ollutkaan kuolematon ja elämä kulkee väistämättä loppua kohden. Minä luulen, että kyseessä on ollut tälläinen tapaus, joka on silkkaa ilkeyttään ja kateuttaan napannut lapsen, jotta tämän vanhemmat olisivat huolesta suunniltaan ja saisi samalla vähän actionia järjestettyä, olisi varmaan hylännyt kärryn ja lapsen jonnekkin toiseen kerrokseen ja hykerrellyt omalle erinomaisuudelleen.
Ihminen muuttuu usein helvetin pirulliseksi luonteeltaan, kun vanhaksi tulee, jopa aivan saatana sairaaksi päästään. Ollaan saatanan kateellisia nuoremmille ihmisille, kun huomataan, etten ollutkaan kuolematon ja elämä kulkee väistämättä loppua kohden. Minä luulen, että kyseessä on ollut tälläinen tapaus, joka on silkkaa ilkeyttään ja kateuttaan napannut lapsen, jotta tämän vanhemmat olisivat huolesta suunniltaan ja saisi samalla vähän actionia järjestettyä, olisi varmaan hylännyt kärryn ja lapsen jonnekkin toiseen kerrokseen ja hykerrellyt omalle erinomaisuudelleen.
-
Joutsenlaulu
- Harjunpää
Sinäpä olet hyvin kärryillä kyseisen miehen ajatuksenjuoksusta. Oletko kenties hänen psykiatri tai lääkäri? Jos poliisi on kerran käynyt paikalla ja todennut ettei ole syytä epäillä rikosta niin sitten ei ole syytä epäillä rikosta. Tuomitseminen edellyttää näyttöä tahallisuudesta mitä tässä tapauksessa ei ole löytynyt.pirinen kirjoitti:No pakkohan sen on olla totta koska tekijän tytär näin sanoi, muistisairas, syyntakeeton ja pakko sellaisen on vapaalla antaa kuljeksia, odotetaan, josko vaikka jotain väkevämpää vielä sattuisi.
Se oli omaa spekulaationi tapauksesta, mitään "muistisairaan blackout"-skeidaa ei usko kuin tampio. Poliisi on ilmeisesti uskonut kun kaveri on paikan päällä kertonut olevansa muistisairas, jihuu, onko poliisi lääkäri? Eikä keskivertopoliisi eroa älykkyydeltään tampiosta millään tavoin, sen vuoksi niiden keskivertopoliisien tehtävätkin ovat niitä pissakakkataksin tehtäviä.
Sen sijaan hämmästelen sitä, että uhreja syyllistetään tässäkin tapauksessa, se on tyyppillistä noissa seksuaalirikosaiheissa, kun palstan pedarit ja raiskarit ryntäävät selittämään, kuinka se oli 10-vuotiaan oma vika, kun kulki sikakiihottavassa napapaidassa ja eihän kukaan terve mies sellaista voi vastustaa.
Oletko varma, ettei tapauksesta ole tehty rikosilmoitusta? Sen virallisemman version siitä, onko rikos tapahtunut tekee joku ihan muu, kuin pissakakka passipoliisi.
Sen sijaan hämmästelen sitä, että uhreja syyllistetään tässäkin tapauksessa, se on tyyppillistä noissa seksuaalirikosaiheissa, kun palstan pedarit ja raiskarit ryntäävät selittämään, kuinka se oli 10-vuotiaan oma vika, kun kulki sikakiihottavassa napapaidassa ja eihän kukaan terve mies sellaista voi vastustaa.
Oletko varma, ettei tapauksesta ole tehty rikosilmoitusta? Sen virallisemman version siitä, onko rikos tapahtunut tekee joku ihan muu, kuin pissakakka passipoliisi.
-
Joutsenlaulu
- Harjunpää
Veikkaisin että ovat paikanpäällä arvioineet miehen kertomusta ja yleistä olemusta sekä olosuhteita että tapahtumien kulkua.pirinen kirjoitti:Se oli omaa spekulaationi tapauksesta, mitään "muistisairaan blackout"-skeidaa ei usko kuin tampio. Poliisi on ilmeisesti uskonut kun kaveri on paikan päällä kertonut olevansa muistisairas, jihuu, onko poliisi lääkäri?
Ainoa mahdollinen rikosnimike olisi tässä vapaudenriisto. Sen tunnusmerkit eivät tässä oikein täyty.
Mikä sinua tässä oikein närästää? Jäikö empatialääkkeet ottamatta vai oletko vain sitä mieltä että jokainen ihminen on potentiaalinen sarjamurhaajapedofiili? Ehkä vaikka nämä poliisit olivat samalla puolella ja antoivat sarjamurhaajapedofiilin mennä menojaan. Ties vaikka kyseessä oli pedofiilirinki jonka suunnitelma meni mynkään.Eikä keskivertopoliisi eroa älykkyydeltään tampiosta millään tavoin, sen vuoksi niiden keskivertopoliisien tehtävätkin ovat niitä pissakakkataksin tehtäviä.
Lapsen vanhemmat voivat tehdä asiasta rikosilmoituksen. Tuskin se kuitenkaan antaa aihetta toimenpiteisiin.Oletko varma, ettei tapauksesta ole tehty rikosilmoitusta? Sen virallisemman version siitä, onko rikos tapahtunut tekee joku ihan muu, kuin pissakakka passipoliisi.
Minua närästää joidenkin ihmisten suunnaton tyhmyys ja naivius; tyyppi napaa 1-vuotiaan ostoskärryineen ja vitoo karkuun ja hänet SAADAAN KIINNI, tyyppi selittelee olevansa muistisairas ja hänellä kävi blackout (huutonaurua). Minua närästää myös, se että tälläiset selitykset otetaan noin vain totena ja aloitetaan UHRIEN parjauskamppanja. Sinun ei kannattaisi puhua empatian puutteesta, kun et osaa tuntea empatiaa uhreja kohtaan, ainoastaan tunnet empatiaa lapsenkaappaaja kohtaan, miksiköhän?Joutsenlaulu kirjoitti:
Mikä sinua tässä oikein närästää?
Lapsen vanhemmat voivat tehdä asiasta rikosilmoituksen. Tuskin se kuitenkaan antaa aihetta toimenpiteisiin.
Se on hyvä, että ollaan samalla sivulla, siitä, ettei apinan tasolla älykkyydeltään oleva pissakakka passipoliisi päätä sitä onko rikos tapahtunut vai ei. Olet kyllä aika tampio, jos et tuosta saa vapauden riistoa, tavaappas uudestaan vaikka Finlexistä. Edelleen, mistä tiedät, ettei asiasta ole tehty rikosilmoitusta?
Kyllähän tuollaisen kaverin joka saa hepuleita ja kaappaa lapsia oikea paikka on sellainen missä ei ole omia avaimia, niin ettei taas kilahda, kaappaa lasta ja sattuu jotain pahempaa, ennen kuin tyyppi saadaan kiinni. Kaikista surkuhupaisinta olisi jos tyyppi olisi tullut kauppakeskukseen omalla autollaan(Tähän Enska Ikosen naamalla varustettu paskainen nauru)! Ei saatana, huh huh!
Voi lol ei pitäisi kyllä provosoitua mutta nyt luin sellasta tekstiä että oksat pois. Ensinnäkin arvon pirinen, keskustelijoiden kanssakunnioitus on kova juttu ja sun pointit on paljon helpommin ottaa todesta kun käytät asiallista kieltä. Johan se kakarana opetettiin, se joka haukkuu, on ite, joten terkkuja idiootille, vatipäälle ja urpolle sinne suuntaan.
Oon työskennellyt useita vuosia muistisairaiden kanssa, sekä kotona että laitospuolella ja vaikka aika moni on sen tässäkin ketjussa sanonut; ei muistisairasta suljeta diagnoosin saatua heti laitokseen. Toki jos rahaa on, pääsee yksityiselle, mutta muistisairauksiin liittyy usein myös sairaudentunnottumuus - eli ei käsitä olevansa sairas. Sama asia kun sulle tuputettaisiin nyt laitospaikkaa, vaikka omasta mielestäsi oot varmasti ihan fiksu tapaus, huolimatta tän keskustelun viesteistä.
Kuten tuolla toisessa ketjussa sanoinkin, kunnat painottavat tällä hetkellä avohoitoon, eli kotihoito käy ja huolehtii lääkitykset yms, mutta asutaan kotona, välillä aika pitkäänkin. Laitospaikka heruu yleensä siinä vaiheessa kun ollaan jatkuvasti vaaraksi itselleen (tai muille), kuten unohtamalla hellat päälle tai eksymällä talvipakkasiin. Byrokratia kun toimii niin, että laitospaikalle pääsee lähetteellä, joka arvioidaan kiireellisyyden mukaan. Jonot ovat pitkiä ja paikat kortilla, joka valitettavasti näkyy liian huonokuntoisten vanhusten kotisijoituksissa.
Jos saa diagnoosikseen muistisairauden, on edessä pitkä ja kipeä tie, jolloin koko elämä menee uusiksi ja asettaudutaan loppusuoralle. Silloin ei olla ihan terävimmästä päästä, asiat hämmentää ja maailmakin muuttuu niin kauhean kovaa vauhtia, ettei uudet asiat pysy päässä millään, vaan ne on joka kohtaamisella uusia. Tutut kasvot hiipuvat vähemmän tutuiksi kasvoiksi ja omat lapsetkin saattavat olla pieniä taas. Jo edesmennyt kumppani onkin kaupassa käymässä tai sauvakävelyllä, ja sitä odotetaan monena iltana kotiin.
Ymmärrän kyllä vanhempien hätäännyksen tässäkin tilassa, mutta Fb-jako oli ehdottomasti väärin. Viaton vanhus on leimattu pedofiiliksi. Olisitko itse valmis kantamaan ja hyväksymään tämän tittelin syyttä suotta?
En minäkään.
Oon työskennellyt useita vuosia muistisairaiden kanssa, sekä kotona että laitospuolella ja vaikka aika moni on sen tässäkin ketjussa sanonut; ei muistisairasta suljeta diagnoosin saatua heti laitokseen. Toki jos rahaa on, pääsee yksityiselle, mutta muistisairauksiin liittyy usein myös sairaudentunnottumuus - eli ei käsitä olevansa sairas. Sama asia kun sulle tuputettaisiin nyt laitospaikkaa, vaikka omasta mielestäsi oot varmasti ihan fiksu tapaus, huolimatta tän keskustelun viesteistä.
Kuten tuolla toisessa ketjussa sanoinkin, kunnat painottavat tällä hetkellä avohoitoon, eli kotihoito käy ja huolehtii lääkitykset yms, mutta asutaan kotona, välillä aika pitkäänkin. Laitospaikka heruu yleensä siinä vaiheessa kun ollaan jatkuvasti vaaraksi itselleen (tai muille), kuten unohtamalla hellat päälle tai eksymällä talvipakkasiin. Byrokratia kun toimii niin, että laitospaikalle pääsee lähetteellä, joka arvioidaan kiireellisyyden mukaan. Jonot ovat pitkiä ja paikat kortilla, joka valitettavasti näkyy liian huonokuntoisten vanhusten kotisijoituksissa.
Jos saa diagnoosikseen muistisairauden, on edessä pitkä ja kipeä tie, jolloin koko elämä menee uusiksi ja asettaudutaan loppusuoralle. Silloin ei olla ihan terävimmästä päästä, asiat hämmentää ja maailmakin muuttuu niin kauhean kovaa vauhtia, ettei uudet asiat pysy päässä millään, vaan ne on joka kohtaamisella uusia. Tutut kasvot hiipuvat vähemmän tutuiksi kasvoiksi ja omat lapsetkin saattavat olla pieniä taas. Jo edesmennyt kumppani onkin kaupassa käymässä tai sauvakävelyllä, ja sitä odotetaan monena iltana kotiin.
Ymmärrän kyllä vanhempien hätäännyksen tässäkin tilassa, mutta Fb-jako oli ehdottomasti väärin. Viaton vanhus on leimattu pedofiiliksi. Olisitko itse valmis kantamaan ja hyväksymään tämän tittelin syyttä suotta?
En minäkään.
Ymmärrän täysin, että muistisairaalle voi käydä näin. Oma mummo oli vastaavassa tilassa eikä hänelle osoitettu mitään laitospaikkaa, koska tilanne ei ilmeisesti ollut ammatilaisten mielestä vielä niin paha. Kyllä siinä useampana päivänä käytiin läpi, ovatko lapseni minun vai hänen. Ja jos näki lapseni pihallaan, niin heti oli jahtaamassa sisälle, koska"pitää saada lapset ajoissa nukkumaan". Käytiin aina asiaa lävitse, että lapsensa ovat jo aikuisia ja nämä lapsenlapsenlapsia.
Kuulostaa aika karulle tuo vanhempien toiminta. Ei kävisi itselläni pienessä mielessäkään nuo facebookjutut. Mielestäni vanhuksen kuuluisi saada oikeutta, jos hänen kuvaansa jaetaan luvatta ja aiheetta. Törkeää.
Kuulostaa aika karulle tuo vanhempien toiminta. Ei kävisi itselläni pienessä mielessäkään nuo facebookjutut. Mielestäni vanhuksen kuuluisi saada oikeutta, jos hänen kuvaansa jaetaan luvatta ja aiheetta. Törkeää.
kun kuitenkin aina on elämä laina
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
No onhan se varmaan tutkittu kun siellä on poliisi käynyt paikalla, selvittänyt tilanteen ja todennut vahingoksi!L.A kirjoitti:Onko sitä ihan oikeasti tutkittu että kyseessä on muistisairas "vanhus"? Mä olen sen luokan vatipää-äiti, että jos huomaisin oman lapseni hävinneen selkäni takaa, niin en ihan vähällä mitä tahansa selityksiä uskoisi ja tivaisin maailmantappiin asti miehen aikeita. Facebookiin en kyllä kuvaa laittaisi.
Ja tämä on se hetki jolloin näiden lapsen vanhempien olisi pitänyt avata suunsa mikäli eivät olleet samaa mieltä poliisin kanssa tai olisivat kuitenkin halunneet tarkempaa selvittelyä. Mutta eivät kaiketi ole näin tehneet ja sen sijaan että olisivat sitten myöhemminkään soittaneet poliisille niin päättivät ladata sen kuvan vaan nettiin tarinansa kanssa.
Ei kukaan varmaan oletakaan että tapahtuneen kaltainen tilanne pitäisikään vaan olankohautuksella ohittaa että "sattuuhan näitä", mutta kun ei tässäkään niin tehty vaan sinne kutsuttiin poliisi paikalle joka luonnollisesti tarkisti vanhuksen taustat ja ehkä soitti jollekin omaiselle kysellen mahdollisesta sairaudesta jne.
Muistisairauksista vielä sen verran että ei tuo todellakaan vaadi edes sitä että mies olisi ollut aiemmin/on nykyään paljon lasten kanssa tekemisissä. Hän ei välttämättä ole millään lailla edes huomioinut lasta siinä kärryissä, hukkasi ehkä omat kärrynsä (eli unohti missä ne olivat) tai sitten hänellä ei edes ollut kärryjä mutta ei muistanut sitä ja otti vain läheiset kärryt mukaansa. Huonoa tuuria kun niissä oli lapsi kyydissä mutta ei se lapsen kyydissä olo ole välttämättä millään lailla syy siihen että otti juuri ne kärryt. Oletteko oikeasti seuranneet muistisairaan tekemisiä? Yksinkertaisetkin asiat menevät solmuun kun ihminen unohtaa kesken tekemisen mitä olikaan tekemässä ja mitä oli jo tehnyt. Esim kahvia keittäessä muistisairas saattaa kaataa veden keittimeen, avata kaapin.. unohtaa mitä on tekemässä.. laskea uudelleen vettä pannuun ja kaataa sen taas keittimeen.. ihmetellä hetken että mitäs sitten pitäisi mutta ei vaan saa kiinni siitä että seuraavaksi laitetaan kahvinporot vaan alkaa taas laskea vettä pannuun. Jonain toisena hetkenä sitten taas kahvinkeittokin onnistuu ihan hyvin eli tila on aaltoileva.
Näin se juuri menee.
Tuosta lapsen nappaamisessa on nyt tehty kärpäsestä härkänen.
Minun äitini oli viimeiset vuotensa pahasti muistisairas. Hän nappasi mukaansa milloin mitäkin itselleen kuulumatonta milloin missäkin. No, lasta ei sentään ottanut, mutta muuten sain selvitellä asioita.
Hän sai laitospaikan sitten myöhemmin.
Pirisen pitäisi käydä päättäjiä kovistelemassa, että paikkoja lisää tuollaisille hörhöille; sinne kärräät sitten vanhempasikin hyvin varhaisessa vaiheessa ja yhteiskunta(=veronmaksajat)maksavat.
En tiedä, miten tuo perhettään puolustava isä olisi suhtautunut, jos muistisairas nainen olisi vahingossa napannut lapsen.
Turpaan vaan ja onnea hänellekin, eikö niin!
Toivon totisesti, että tuon vanhuksen omaiset nostaisivat kunnianloukkaussyytteen. Viattoman miehen maine on mustattu.
Entä jos joku pirisen tai tuon perheenisän kaltainen vatipää hakkaa tuon vanhuksen nyt vääristä syistä, niin ketä syytetään. Hakkaajaa! Kyllä, mutta syylliset ovat sittenkin muualla.
Tuosta lapsen nappaamisessa on nyt tehty kärpäsestä härkänen.
Minun äitini oli viimeiset vuotensa pahasti muistisairas. Hän nappasi mukaansa milloin mitäkin itselleen kuulumatonta milloin missäkin. No, lasta ei sentään ottanut, mutta muuten sain selvitellä asioita.
Hän sai laitospaikan sitten myöhemmin.
Pirisen pitäisi käydä päättäjiä kovistelemassa, että paikkoja lisää tuollaisille hörhöille; sinne kärräät sitten vanhempasikin hyvin varhaisessa vaiheessa ja yhteiskunta(=veronmaksajat)maksavat.
En tiedä, miten tuo perhettään puolustava isä olisi suhtautunut, jos muistisairas nainen olisi vahingossa napannut lapsen.
Turpaan vaan ja onnea hänellekin, eikö niin!
Toivon totisesti, että tuon vanhuksen omaiset nostaisivat kunnianloukkaussyytteen. Viattoman miehen maine on mustattu.
Entä jos joku pirisen tai tuon perheenisän kaltainen vatipää hakkaa tuon vanhuksen nyt vääristä syistä, niin ketä syytetään. Hakkaajaa! Kyllä, mutta syylliset ovat sittenkin muualla.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Muisti-sairas vanhus joka muistaa olevansa muistaa sairavansa kyseisestä sairautta
Hei ihan oikeesti, mun mielestä tuo isä teki saman mitä jokainen isä tekisi. Voitte väitellä aiheesta vaikka kuinka paljon mutta sosiaalinen media on laskenut kynnystä levittää tietoja joita ei ennen olisi levittänyt sekä tehdä lieviä rikoksia (harva edes ajattelee tätä)
Miksi tuo vanhus sanoo heti ensimmäiseksi"Minua ei ole koskaan tuomittu mistään"
Ei kukaan normaali joka sairastaa dementiaa/alzheimeria noin sano, eikä myöskään muista sairastavansa tuota tautia. Mun mielestä vanhuksen todelliset tarkoitus perät jäivät hämärän peittoon.
T:Alzheimer potilaan kotihoitaja
Hei ihan oikeesti, mun mielestä tuo isä teki saman mitä jokainen isä tekisi. Voitte väitellä aiheesta vaikka kuinka paljon mutta sosiaalinen media on laskenut kynnystä levittää tietoja joita ei ennen olisi levittänyt sekä tehdä lieviä rikoksia (harva edes ajattelee tätä)
Miksi tuo vanhus sanoo heti ensimmäiseksi"Minua ei ole koskaan tuomittu mistään"
Ei kukaan normaali joka sairastaa dementiaa/alzheimeria noin sano, eikä myöskään muista sairastavansa tuota tautia. Mun mielestä vanhuksen todelliset tarkoitus perät jäivät hämärän peittoon.
T:Alzheimer potilaan kotihoitaja
Sinun pitäisi kyseisen potilaan hoitajana tietää, että noilla potilailla on myös joskus erittäin selviä ja kirkkaita hetkiä.
Tuo lause, ettei häntä ole tuomittu, on erotettu muusta yhteydestä, kuten jo kerran kirjoitin.
Miestä on tietty haukuttu rosvoksi ym, jolloin hän on sanonut noin.
Ja koska paikalla kävi poliisit, olisi miehen tausta selvinnyt, jos häntä vaikka joskus olisi epäilty pedofiiliasta. Epäilty, mutta ei tuomittu.
Kyllä sinun pitäisi po. potilaan hoitajana enemmän ymmärtää. Ainakin sen, ettei turpaan veto eikä uhkailu auta.
Tuo lause, ettei häntä ole tuomittu, on erotettu muusta yhteydestä, kuten jo kerran kirjoitin.
Ja koska paikalla kävi poliisit, olisi miehen tausta selvinnyt, jos häntä vaikka joskus olisi epäilty pedofiiliasta. Epäilty, mutta ei tuomittu.
Kyllä sinun pitäisi po. potilaan hoitajana enemmän ymmärtää. Ainakin sen, ettei turpaan veto eikä uhkailu auta.
Toki mutta miksi kyseistä tautia sairastava "kaappaa" vieraan lapsen vieraassa paikassa, jos kyseessä olisi ollut ns.Blackout tilanne ja olisi luullut lastaan omaksi niin kyseessä on tosi harvinainen tapaus joka tapahtuu vieraassa paikassa. Lähes aina tämän kaltaiset tapahtuu tutuissa oloissa, esimerkiksi kodin lähettyvillä. Tuon herran omat lapset on niin iäkkäitä että tuossa jumbon kupeessa on kasvanut metsää silloin kun ne on ollut vaippa ikäisiä.Atlanta kirjoitti:Sinun pitäisi kyseisen potilaan hoitajana tietää, että noilla potilailla on myös joskus erittäin selviä ja kirkkaita hetkiä.
Pitää myös muistaa myös että yksikään meistä ei ollut paikalla ja tiedä miten asia oikeasti meni, olemme kaikki siinä tilanteessa että ainoat tiedon muruset tuli lehdistä ja perheeltä itseltään.
Mun mielestä tähän jää kumminkin pieni epäilys herran todellisista tarkoitus peristä
Voisiko sen tekstin saada tänne ihan kokonaisuudessaan, josta tuo yksi lause on irrotettu? Kun kerta arvauksia esitetään siitä, että pappaa on syytetty rosvoksi ja ties miksi. Onhan isä voinut syyttää häntä vaikka pedofiiliksi. Haluaisin tietää, mihin syytökseen patu on vastannut, ettei häntä ole koskaan tuomittu. Vai onkohan isä vähän värittänyt kertomusta? Olisivat tehneet hauhot ja kuvanneet koko keskustelun
Toki jos siinä on itsekin uhkailtu, niin ehkä huono idea
Minulta ei oikein sympatioita löydy tässä kellekään. Papparaiselle kaikista vähiten. Tietysti JOS hän noin sekaisin on päästään, niin eiköhän viimeistään nyt olisi oikea hetki hänen itsensä tai ainakin omaisten tajuta, että laitospaikka olisi tarpeen. Niin ja tosiaan toivon, ettei ollut omalla autolla liikkeellä!!
Vanhemmillahan tässä myös keitti yli. Aiheellisesti tosin, mutta olisivat voineet vähän harkintaa käyttää. Isän kimmastumisen ymmärrän siinä paikan päällä, mutta kuva olisi saanut jäädä levittämättä.
Tietysti voi miettiä jokainen omalla kohdallaan, mitä mielessä liikkuisi jos lapsi kaapattaisiin kaupassa ja löytyisi sitten jonkun ukkelin hoteista. Tuskin siinä kukaan ensimmäisenä tulee ajatelleeksi, että eipä tässä hätiä, varmaan sillä oli vaan blackout ja muistisairaus. Nythän tämä bläkkäri taisi olla vaan hissinvälin kestävä, toisessa kerroksessa taisi olla jo aika tolkuissaan?
Vai meneekö ne ohi yleensäkin silloin, kun se itselle sopivaksi katsotaan? 
Minulta ei oikein sympatioita löydy tässä kellekään. Papparaiselle kaikista vähiten. Tietysti JOS hän noin sekaisin on päästään, niin eiköhän viimeistään nyt olisi oikea hetki hänen itsensä tai ainakin omaisten tajuta, että laitospaikka olisi tarpeen. Niin ja tosiaan toivon, ettei ollut omalla autolla liikkeellä!!
Vanhemmillahan tässä myös keitti yli. Aiheellisesti tosin, mutta olisivat voineet vähän harkintaa käyttää. Isän kimmastumisen ymmärrän siinä paikan päällä, mutta kuva olisi saanut jäädä levittämättä.
Tietysti voi miettiä jokainen omalla kohdallaan, mitä mielessä liikkuisi jos lapsi kaapattaisiin kaupassa ja löytyisi sitten jonkun ukkelin hoteista. Tuskin siinä kukaan ensimmäisenä tulee ajatelleeksi, että eipä tässä hätiä, varmaan sillä oli vaan blackout ja muistisairaus. Nythän tämä bläkkäri taisi olla vaan hissinvälin kestävä, toisessa kerroksessa taisi olla jo aika tolkuissaan?
Muistaakseni kirjoitin jo kerran, että jos tuo ukkeli olisi ollut oikea pedari, hän olisi tullut omalla autollaan. Lapsen napattuaan hän olisi pyrkinyt ulos ja autoon. Nyt hän meni hissiin.
Pidän tapausta vahinkona.
Ja haluaisin myös tietää, mitä siellä puhuttiin, kuka sanoi ja mitä.
Ja tuollle muistisairaan omahoitajalle sanon vielä, että nuo muistisairaat muistavat menneet asiat, nuoruutensa ym, mutta nykyajasta he ovat ulkona kuin lumiukko. Toki hän silloin muisti senkin, ettei ole tuomittu mistään.
Ja vielä, miten itse suhtautuisit, jos sinun hoitamallesi potilaalle kävisi vastaava erehdys? Ja joku alkaisi uhota ja huutaa.
Ehkä tähän tulee kuitenkin selvyys kaikkinensa.
Pidän tapausta vahinkona.
Ja haluaisin myös tietää, mitä siellä puhuttiin, kuka sanoi ja mitä.
Ja tuollle muistisairaan omahoitajalle sanon vielä, että nuo muistisairaat muistavat menneet asiat, nuoruutensa ym, mutta nykyajasta he ovat ulkona kuin lumiukko. Toki hän silloin muisti senkin, ettei ole tuomittu mistään.
Ja vielä, miten itse suhtautuisit, jos sinun hoitamallesi potilaalle kävisi vastaava erehdys? Ja joku alkaisi uhota ja huutaa.
Ehkä tähän tulee kuitenkin selvyys kaikkinensa.