Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

kaljaloota
Theo Kojak

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

En tiedä osasiko Auer mustaa huumoria, syvintä olemusta eli Aurajokihuumoria, mutta kyllä tämä on Suomen rikoshistorian erikoisin ja omituisin tapaus koko euroopan mittakaavassa keikkine kuvioineen.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Veristi, ensiksikin minun mielestä et suinkaan ole millään hakoteillä. Auerille (tämä meidän kaikkien yhteinen) maailma on paha, nimenomaan sitä se on.

Vaikka 'Auer-tapaukset' erikoisia ovatkin, niin itsessään Auerissa on ihmeen vähän mitään erikoista, tarkoitan persoonallista. Ainakaan kotiäidit.netistä tai perhekerhosta on vaikea löytää mitään 'persoonallista'. Suuri osa noihin ladatuista jutuista on muualta lainattua, runot, vitsit ym, reseptit, askarteluohjeet, - onko edes se miehenkokoinen kaappiluurankokaan hänen oma idea??... hm.. no voisihan se kyllä olla. Makaaberi esitys kuitenkin. Barbikakku, pöh.. voi lässyn lässyn.. Ei kai hänen naisihanteensakin vain ollut Barbi?? 'Iso tukka levällään' (ainakin ennen, vanhemmissa kuvissa, esim siinä kuvassa Auer pikkuhousuissa punaisilla lakanoilla). Koko se vouhotus jostain kotiäidin palkasta helpon rahan haalimista jne. Lapset pellossa, äippä koneella. Isä kantaa rahaa kotiin, vie joskus roskia, imuroi. Ja Auer aina koneella. Mitähän sieltä ei löytyisi sille, joka elää jossain fantasiamaailmassa?!

Jokin niin kuin tuoreus tai eloisuus puuttuu tästä henkilöstä ja hänen 'tuotteistaan'. Enkä tarkoita, että 'on keski-ikäsityvä nainen', että sillä tavalla. En. Kaikki niin karamelliväriä, niin muovia, niin lainattua.. Eloisimmillaan voin hänen uskoa olleen kuvaillessaan erilaista sotkua ja likaa, vastenmielisiä seksi- ym eritekirjoituksia (voiko olla kukaan muu kuin jokin tietty taho, joka säännöllisesti palasi noihin äklöihin juttuihin.. oliko hänellä joku kumppani sellaisia asioita varten..??..hm.. arvaat kuka tulee mieleen)

Olisiko ensimmäinen kerta kun murhaa suunnitteleva juonisi jonkin löytämänsä mielestään nerokkaan mallin mukaisesti. Tuskin uunisurmaajakaan omasta päästään keksi, että varma piilo murhaamallaan vaimolle oli muurata ruumis umpipiiloon tiilien ja sementin sisälle?

ei mutta hei nyt.. :oops: ääk..Kehuit mua sillä tavalla, että minulta meni kyllä luu kurkkuun. Palstallahan on useita todella fiksuja, erittäin fiksuja ja todella hyviä kirjoittajia. Etkä kyllä ole missään häntäpäässä itsekään!.. En viitsi tähän nyt mitään nimimerkkejä laittaa... Minulla joskus tapana vähän antaa mennä vaan, semmoista melkein revittelyä melkein. Suututan Annelin puolustajat pahemmin kuin 'aioin'.. Siis tosissani en aio.

Kunhan pääsen kirjastoon, niin aion kyllä kurkata mainitsemiasi kirjoja, ja otan niistä myös jonkun lainaksi.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Tara
Horatio Caine

Naakan paluuposti (bannista) on varmaan kolme kertaa pidempi kuin se minun muinoin postaama kirjoitus (lainauksineen minfosta sekä etp:stä), josta ylläpito antoi varoituksen: JA JATKOSSA VÄHÄN RAJAA NÄIHIN MARATONILAINAILUIHIN TAI LAINAILIJALLE TULEE PITKÄ JUOKSULENKKI IHAN MINFON ULKOPUOLISILLA RADOILLA.
vaihdoin punaisen värin siniseksi, ihan ylläpidon mieliksi :mrgreen:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 04#p565804
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Kuolema, minä en ole puhunut tässä mistään salaliitosta, vaan kokreettisista ongelmista instituutiosta nimeltä poliisi, jonka poliisi on antanut itse tiedoksi ja puhunut siitä kun Valkama sanoi, että tällä tulee olemaan merkitystä koko Suomen kannalta, ja siitä, että syyttäjänä toimii poliisirikosten tutkinnanjohtaja. Missä kohdin tässä on salaliitto?

Mihin tarvitset noin paljon sanoja? Mä tarvitsen kuukauden niiden lukemiseen ja siihen kun yriän etsiä sun pointtia?!

Mun on turha sanoa sulle mitään, kun olet niin sairaasti fixoitunut - kuten sanotaan: irrationalista ei voi rationalisesti perustella - ettet edes ymmärrä tuota ettei syyttömyyttä oikeasti todisteta, ja se on tässä koko ymmärryksen perusta.
Alethes doksa meta logu
Tara
Horatio Caine

PS: ja vasikkanappiin en sitten ole koskenut. Nytkään*.
Mikä pakko kaikkea on lukea?
Mitään uutta tuskin nähdään ennen kuin murhakäräjät alkavat, joten mitäpä tässä... Puutarhahommiin.

*piti vielä lisätä, että naakan ja tuplan viimeisten bannien syy on jäänyt minulle epäselväksi.
Tara
Horatio Caine

Veristi

Etsin vähän lisää etukäteistietoa Sylvia Brownen suomennetuista kirjoista:

Sylvia Browne :

1:Kahdessa maailmassa
Maailma selvänäkijän silmin katsottuna. Ennustuksia mitä tulee tapahtumaan. :mrgreen:

2: Elämää toisella puolella
Oletko kiinnostunut kuulemaan millaisessa paikassa sinä vietät iäisyytesi?
Sylvia kertoo pitkästä urastaan ja kokemuksistaan hypnoterapeuttina.

3: Keskusteluja toisen puolen kanssa,
Tässä kirjassa Sylvian henkiopas Francine kertoo jälleensyntymisestä ja elämästä sekä tässä että tuonpuoleisessa maailmassa ja vastaa moniin mielenkiintoisiin elämän peruskysymyksiin.

Jaaha, siis ennustaja ja hypnoterapeutti..
---------

Mutta vähintäänkin luku 7, sivu 207, teoksesta Kahdessa maailmassa, jossa kerrotaan 'nauhoituksesta' kuulostaa liian kiinnostavalta huomiotta jätettäväksi. Kiitos Veristi :D
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kuolema »

Sirpa kirjoitti:Kuolema, minä en ole puhunut tässä mistään salaliitosta, vaan kokreettisista ongelmista instituutiosta nimeltä poliisi, jonka poliisi on antanut itse tiedoksi ja puhunut siitä kun Valkama sanoi, että tällä tulee olemaan merkitystä koko Suomen kannalta, ja siitä, että syyttäjänä toimii poliisirikosten tutkinnanjohtaja. Missä kohdin tässä on salaliitto?

Mihin tarvitset noin paljon sanoja? Mä tarvitsen kuukauden niiden lukemiseen ja siihen kun yriän etsiä sun pointtia?!

Mun on turha sanoa sulle mitään, kun olet niin sairaasti fixoitunut - kuten sanotaan: irrationalista ei voi rationalisesti perustella - ettet edes ymmärrä tuota ettei syyttömyyttä oikeasti todisteta, ja se on tässä koko ymmärryksen perusta.
Olen omasta mielestäni fixoitunut vain todellisuuteen. Siksi käytin niin paljon sanoja, että saisin purettua asian hyvinkin perusmuotoonsa, jotta ei tarvitse kysellä lisätietoa.

Sanot nyt, että et puhu mistään salaliitoista, mutta tekstisi suurinpiirtein jokaisessa threadissa vilisee niistä. On kaikenlaista poliisin ja syyttäjän liittoutumaa, jossa Annelia lavastetaan syylliseksi. On ties mitä - noh, vastasinkin jo yhteen, jossa esitit, että Anneli voisi hyvinkin olla näyttelijä ja tämä olisi vain sirkusta kansalle. Nämäkö eivät ole salaliittoja sitten? Mistäs ne sitten ovat?

Teet itse todella rajuja yleistyksiä ja päätelmiä POLIISIN ja SYYTTÄJÄN toimista, mutta et löydä mitään vastaavaa Annelin puolelta. Poliisi on paha ja Anneli hyvä. OK, minulla ei oikeasti ole mitään ripaa, mihin tarttua, koska nyt LSH oli salattu oikeudenkäynti, mutta kaksi tuomiota (käräjät+hovi), niin on aika epätodennäköistä, että tässä olisi joku salaliitto takana - tai muuten alan uskoa, että ne huonekaluni todellakin käyvät kuuta kiertävällä radalla heti kun laitan sen ulko-oveni kiinni, enkä ole näkemässä.
Kuolemannaakka

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Tara kirjoitti:Naakan paluuposti (bannista) on varmaan kolme kertaa pidempi kuin se minun muinoin postaama kirjoitus (lainauksineen minfosta sekä etp:stä), josta ylläpito antoi varoituksen: JA JATKOSSA VÄHÄN RAJAA NÄIHIN MARATONILAINAILUIHIN TAI LAINAILIJALLE TULEE PITKÄ JUOKSULENKKI IHAN MINFON ULKOPUOLISILLA RADOILLA.

Mikä ihmeen lainailu??

Siinä on häke-puhelun kommentointi. Ihan omaa tekstiä valtaosin. Pakkohan se puhelu siihen on laittaa, kun se on se koko pointti. Siinä nyt kerrankin yritetään selkokielellä selostaa, miksi on olemassa heitä, jotka uskovat hyvin vakaasti Auerin syyttömyyteen, olematta pedofiilejä sun muita narsisteja. Ja kun sen ajatuksella lukee, niin ihmettelen semmoista ihmistä, joka ei samaan tulokseen päädy. Mutta toki tiedän, ettet sinä sitä "jaksa" lukea. En usko, että kukaan vakiporukasta muuttaa mieltään, koska kukaan ei edes lue. Ette edes halua tietää asioista.

Mutta ehkä joku uusi lukija saa siitä ahaa-elämyksen, ja tajuaa, mistä täällä melskataan vuositolkulla.

Tekisit sinäkin joskus jotain hyödyllistä tutkimusta, kun aikaa ja energiaa tuntuu olevan. Veikkaan, ettei jonkun muun henkilön (tai edes Auerin) joulukirjasuositukset tuo ratkaisua kovinkaan paljon lähemmäksi. Asiallisia kommentteja ja vähän samaltaviivalta lähtemistä toivoisi.

Ja ethän sinä toki vasikoi, etkä ymmärrä, kuka kumma semmoista tekee=) Joka kerralla ainakin käyt sitä täällä erikseen selostamassa. Niin nyt kuin edellisestäkin bannista sama juttu=)
No, eipä ne ymmärrettäviä banneja ole olleetkaan.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kuolemannaakka

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Jos nyt haluaa jotain hyödyllistä lukea, niin tutustukaa vaikka näihin sivuihin:
http://www.cbc.ca/fifth/martin/scandal.html

Siellä on selattavana myöskin alkuperäiset kuulustelupöytäkirjat. Nämäkin jutut otettiin ihan tosissaan. Jotkut syytetyt saivat miljoonakorvaukset vuosien päästä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Tara
Horatio Caine

Kuolemannaakka kirjoitti:
Tara kirjoitti:Naakan paluuposti (bannista) on varmaan kolme kertaa pidempi kuin se minun muinoin postaama kirjoitus (lainauksineen minfosta sekä etp:stä), josta ylläpito antoi varoituksen: JA JATKOSSA VÄHÄN RAJAA NÄIHIN MARATONILAINAILUIHIN TAI LAINAILIJALLE TULEE PITKÄ JUOKSULENKKI IHAN MINFON ULKOPUOLISILLA RADOILLA.

Mikä ihmeen lainailu??
....(Tara lyhensi tästä, ettei tulisi liian pitkä posti... :wink: )

Siinä on häke-puhelun kommentointi. Ihan omaa tekstiä valtaosin. Pakkohan se puhelu siihen on
Ja ethän sinä toki vasikoi, etkä ymmärrä, kuka kumma semmoista tekee=) Joka kerralla ainakin käyt sitä täällä erikseen selostamassa. Niin nyt kuin edellisestäkin bannista sama juttu=)
No, eipä ne ymmärrettäviä banneja ole olleetkaan.
Naakka, kyse oli minun yhden vanhan postin liiasta pituudesta (en tiedä oliko tästä postistani joku vasikoinut. Niin ja on siinä silti tietoa, joka pätee edelleenkin, vaikka vanha posti onkin.)

Katso tuonne, syyskuun 23. 2011:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 22#p430422
vedä alas, siellä seisoo punaisilla capslokeilla yp:n uhkaus

Pointti ei ollut se miksi jokin posti on liian pitkä, mitä postit pitävät sisällään, vaan se että pituutta oli liikaa. Tuossa minun linkin takana on kuitenkin myös yksi asia-kokonaisuus: 'Auerin ensimmäinen käynti/käynnit murhatalossa' ja mitä niistä tiedetään(2006-2010 materiaaleissa)
- Kaikki etp:stä kaivetut tiedot ym koskien Auerin käyntejä talossa sairaalasta pääsyn jälkeen, siihen mennessä, 23 Syys 2011.

Ihan hyödyllistä esitutkinnasta kaivettua matskua + sellaisen nimimerkin postaus, jolla näytti olevan ikään kuin 'sisäpiirin' (tarkemmin en tiedä mistä tiesi mitäkin) tapaista tietoa asiasta ja oli kertonu asiasta täällä minfossa v 2010.

No, ko maratonposti niin sanotusti venyi, koska lainauksia ja siteerauksia oli useita, siis liikaa.

Olisihan sen postin vpoinut jakaa osiin..vihreällä kirjoittajalla, joka olin, ei leikannut.

Häkenauhan, koko sen nauhan jokaisen sekunnin selittäminen ym spekulaatiot tuottavat sellaisen postin, jota on mahdonton kommentoida - ilman, että postaaja voi sanoa, mutta et ottanut huomioon kokonaisuutta! Ei tuollaisia järkäleitä kukaan jaksa kahlata. No, ehkä jotkut uudet uteliaat, innokkaat ja virkeät jaksavatkin - ja saavat aivan ihmeellisiä käsityksiä nauhalta kuuluvien äänien merkityksistä. Mitenkäs he sitä kommentoivat, elleivät ole voineet itse kuulla
nauhaa?

vasikoinnista: Sirpan olen joskus vasikoinut kiukuissani, kun ei hän kuule eikä näe mitä toiset kirjoittavat, syytää vain asian vierestä omia keräämiään juttuja ympäri maailmaa. Ja haukku toisia typeryksiksi ymv (haukkukoon vain, mun puolesta, en sellaisesta erikseen jaksa harmitella) Mutta kertaakaan se ei ole vaikuttanut mitään. Eikä minulla ole oikeasti mitään häntä vastaan! Päinvastoin.

Sinun ja tuplan posteja ei ole tullut vasikoitua, kun en niitä yleensä luekaan, kork vikaisen.. Olette molemmat minun 'vihollis'-kansiossa.. :wink: mä en ketään jaksa vihata, herranen aika sentään. Siksi sanon, että 'en vasikoinut sinua' kun kuvittelin, että kun sanoo suoraan, se uskotaan. No ei sitten. Ei se mitään, saatanpa silti sanoa samoin vastedeskin. Minullahan ei todellakaan ole mitään känsän näköistäkään vasikkasormessani.. usko pois vain. :lol:
Sirpa

Mitä sinä, Tara, höpötät vasikoinnista?! Tai siitä, etten kuule teidän ääntänne?!

Se ei ole minun tehtäväni - kiertäkää te ympyrää ihan itseksenne, en ole tullut tänne tai ollut täällä spekuloimassa, tai edes vetämässä toinen toistaan mielikuvituksellisempia skenaarioita. Olen pyrkimässä sille viimeiselle rastille, jolle matkalle lähdin joulukuussa 2002 - minfosta ei ollut silloin tietoakaan. Ei vielä viiteen vuoteen.

Jokainen lomani on rytmitetty tekemiseni mukaan, ja vain kerran kyöpeli mokasi, mutta jos ajatellaan matkani pituutta, niin se on todella vähän, ja tuo kohta oli täysin ymmärrättävä.

Nämä lomat ovat olleet tärkeää merkitä näkyviin, koska silloin - sen enempää minulla kuin lukijoillani - ei ole paineita tai odotuksia tarinan etenemisen suhteen, kun tilanteessa on selkeä paussi.

Tarinani perustaa on luettu noin 44.000 kertaa, ja jos sinun elämäntehtävä on Anneli Auerin navan tuijotus, et sinä tietenkään edes näe, että mitä minä tässä teen.

Se mikä itselleni on ollut täydellinen yllätys; tapa jolla teen tämän, ja miten se hajoaa tällä formalla eri ketjuihin, ja miten vaikea se täytyy olla ulkopuoliselle hahmottaa, niin on tuollainen lukematon määrä ihmisiä, jotka pystyvät sen tekemään, Ilman heitä en jaksaisi päivääkään tätä mieletötä urakkaa, josta vain osa on ollut näkyvissä täällä.

Ja koko Suomen tilanteen kanssa olisin heittänyt jo ajat sitten hanskat tiskiin, jos todella te olisitte ne, joiden vuoksi - aivan sanan mukaisesti - olen oman elämäni uhrannut.

Mutta vaikka olisin päässytkin valitsemaan - olisin ehkä kuitenkin valinnut tämän oman osani.

No, en kuitenkaan päässyt, mitä sitä miettiä.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Kuolema, monet sanat ei pue asiaa perusmuotoon, vaan se on selittelyä. Jo Albert Einstein sanoi aikoinaan, että jos et pysty sanomaan asiaasi lyhyesti, et ole sitä edes ymmärtänyt.
Alethes doksa meta logu
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Sirpa kirjoitti:Kuolema, monet sanat ei pue asiaa perusmuotoon, vaan se on selittelyä. Jo Albert Einstein sanoi aikoinaan, että jos et pysty sanomaan asiaasi lyhyesti, et ole sitä edes ymmärtänyt.
Näin se on - sen takia minä olenkin vain Kuolema - en Einstein. ;)

Joillakin se on synnynnäinen lahja kirjoittaa lyhyesti, toiset tarvitsevat enemmän aikaa kirjoittaakseen ja sitten lyhentääkseen sanomaansa. Kyllä mahtuisi koko intternetin sisälmys murto-osaan nykyisestä, jos kaikki osaisivat lyhentämisen (ja myös kuvankäsittelyssä pakkaamisen) taidon. :)
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Sirpa kirjoitti:Et sitten pistänyt sitä vihamiestoimintoa päälle - erikoinen ja erittäin realistinen näkemys Anneli Auerin puolustuksen PR-työstä, joka juuri urakalla on penkonut poliisin jemmaa ja saanut ensimmäisenä koko Suomen niin rikos- kuin oikeuslaitoshistoriassa KRP:n peitetoiminnan auki. :shock:
En minä jaksa ketään lisäillä mihinkään mustille listoille. Sepä olisi kivaa seurata keskustelua, mistä osa kommenteista on jäänyt välistä ja sitten pitäisi yrittää pysyä mukana vastauksissa.. ei kiitos.
Sirpa kirjoitti: Ja kun puhumme Lahden murhasta, johon juuri tuon saatananpalvonnan sanotaan liittyvän, niin sulla on jäänyt huomaamatta yks pikku juttu: AA todettiin siihen jo syyttömäksi.
Jaa. Itse kuvittelin, että AA on syytteessä miehensä murhasta ja syksyllä alkaa oikeudenkäynnit siitä asiasta. Voin toki olla väärässäkin, joten olisiko jollakin laittaa tästä FAKTAA pöytään? Viimeisin, mitä tiedän, oli, että KKO kumosi hovin vapauttavan tuomion ja palautti tapauksen alkuun käräjille..? :shock:
Sirpa kirjoitti: Anteeksi nyt, mutta sulla on kyllä nyt korviesi välissä jokin kytkentähäiriö, kun tuo syyllisyysjuttu ei minkään järjen ja realismin puitteissa edes sovi enää tähän tapaukseen. Se vaikuttaa jotenkin maaniselta.
Niin, siis perustelin jo itseni. Huppumiehellä ei olisi ollut mitenkään riittävästi aikaa toteuttaa murhaa. Minulla oli siihen useamman kohdan perustelut, joita olen ehdottanut ennenkin, mutta sinä ja muut ns "pro"-puolen tyypit sivuutatte koko tämän asian ja takerrutte siihen, että "yhdessä kohtaa Anneli on ollut takkahuoneessa ihan pakosti ja sit kolmen (tai jopa joidenkin mukaan nyt kahden) sekunnin jälkeen taas puhelimessa". Itse kumoan tämän sillä, että aikaa siirtymiseen oli vajaa neljä sekuntia ja minusta sen siirtymän ehtii tehdä "juuri nappiin" kolmessakin. Eli eihän Annelilla ole tarvinnut olla ylimääräsitä aikaa, vaan hän on heti alkanut puhua kun on päässyt lähietäisyydelle puhelimesta. Mutta koskaan en saa tähän mitään vastauksia, vaan nämä unohtuvat ja aloitamme taas alusta saman rulianssin.
Sirpa kirjoitti: Oletkohan sä oikeassa osiossa?
Minusta SINÄ et itseasiassa ole oikeassa osiossa ottamassa kipinää (LSH-Hovi Turku kevät 2013) vaan tämä on lautamistavaraa. Siksi vastaan sinulle lautamiehiin tämän ja toivotaan, ettei tuo ylläpito käy sinuakaan sieltä sitten jäähylle laittamassa, vaikka aikamoista kakkelia ja purkautumista harrastit ihan asiaosastolla. :)

Sirpa kirjoitti: Seuratkaapa, hyvät lukijat, tämä on tuttu taktiikka jo menneiltä vuosilta: tuollainen muka typerystä näyttelevä hölöttäjä saa hetken kuluttua vieritettyä koko pinenkin esille otetun totuusaineisto jonnekin ojanpohjalle liejuun, niin ettei kenelläkään ole mitään hajua punaisesta langasta, joka tässä siis oli niin 3 sekuntia, KRP:n osunut DNA kuin myös hukassa oleva murhaajan ääni. Tuohon tarvitaan ne pitkät manipulointitekstit ja lukemattomat sanat. Motiivia voi tietysti miettiä.
No älä sinä toitota sitä kolmea sekuntia, mikä on täysin sinun omaa tarinaasi. Todellisuudessa sinulla ei ole harmainta aavistusta Annelin asennosta ja paikasta kun hän lausuu maagiset sanansa takkahuoneessa, etkä voi päätellä edes kunnolla etäisyyttä puhelinlaitteeseen siinä vaiheessa kun Anneli kysyy "tuleeks sielt kettää". Eli koko kolme sekuntia on EDELLEENKIN vain sinun omaa spekulaatiotasi. Siitä ei päästä yli eikä ympäri. Se kämppä ei ole mikään halli. Kolmessa sekunnissa itse hyppään tästä olkkarin sohvalta keittiöön hakemaan kaljan. Ja tämä on ainakin virallisten mittapiirrosten mukaan aika paljon isompi asumus.

Nyt minäkin voin olla ennustaja:

Antakaa kun arvaan, niin kun olen perustellut ja kertonut kohta kohdalta, miksi huppikselle ei aika yksinkertaisesti riitä, niin kohta täällä on taas jengi pyörittämässä asiaa niin pahasti ympäri, että taas pitää lähteä puimaan kolmen sekunnin ongelmaa. Ja kukaan ei vaivaudu kumoamaan minun väitteitäni siitä, että huppumiehelle koko aikajana on mahdoton - se kumotaan vain väitteellä "no mutta ei ole myöskään näyttöä, että Anneli olisi syyllinen", johon minä taas vastaisin, että "no kun on osoitettu riittävällä varmuudella, että ei ole ketään ulkopuolista talossa", niin sitten siihen vastataan, että "mielipidekysymys ja olen aivan täysin hukassa". Ja sitten tämä sama luuppi lähtee soimaan taas uudelleen ja uudelleen, eikä loppua näy? Eli kumpi meistä siis on parempi ennustamaan, Sirpa, tulevan? :)
Sirpa

kuolema kirjoitti:
Jaa. Itse kuvittelin, että AA on syytteessä miehensä murhasta ja syksyllä alkaa oikeudenkäynnit siitä asiasta.
Niin, sen syytteen minäkin olisin halunnut nähdä. Jos sanotaan tapauksen tutkinnan tulleen finaaliin toukokuussa 2012, niin sitten tietysti papereiden kuuluisi mennä syyttäjälle syyteharkintaan, joka sitten nostaisi syytteen, ja alkaisi tapauksen käsittely tämän syytteen perusteella. Näin ei ole tietämäni mukaan tapahtunut Anneli Auerin kohdalla - jonkun toisen kyllä, ja etukäteen annetun tiedon mukaan KKO:ssa toimii syyttäjänä itse valtakunnansyyttäjä.

Minun on vaikea muistaa enää vuosia, kun olen kirjoittanut niin pitkään, mutta olisiko se ollut elokuussa 2012, kun seurasin prosessia siitä, että miten KKO:n valitus lähti matkaan kahta eri reittiä kulkien valtakunnansyyttäjäviraston kautta korkeimpaan oikeuteen, ja sitten kirjaamon kautta - mutta asia ilmaistiin tuossa vaiheessa. Olen sen kyllä kyseisenä ajankohtana kirjannut ylös myös tälle palstalle. Siellä se jossakin on takanapäin, mutta ei kiinnostanut ketään.

Kuolema kirjoitti:

Niin, siis perustelin jo itseni.
Niin, entäs sitten? Tulitko onnelliseksi? Sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, vaikka kuinka seilittäisit mitä, mutta selitä nyt, jos se tuntuu mukavalta. Itse katson vain tuota reaalina tapahtunutta prosessia.
Kuolema kirjoitti:

... vastaan sinulle lautamiehiin tämän ja toivotaan, ettei tuo ylläpito käy sinuakaan sieltä sitten jäähylle laittamassa...
Se on hyvä - nimittäin Herran pelko on viisauden alku.
Kuolema kirjoitti:

No älä sinä toitota sitä kolmea sekuntia, mikä on täysin sinun omaa tarinaasi.
Ei muuten ole. Se oli jo käräjäpäätöksessä, tai käräjäoikeudessa 2010, liittyi ex-tutkinnanjohtajaan, mutta taisi olla siellä 5 sekuntia, täällä laskettu 3 sekuntia, mutta 2 sekunnin ero ei juttua muuta miksikään.

Älä ennustele, et tunne minua.

Kokeilepa oppia tiivistämään tuota itsesi perustelua - olisi merkitystä koko sinun elämäsi kannalta. Mitä nuorempi olet, sitä enemmän.

Totuus kun tässä maailmassa on se minkä Mark Twain aikoinaan sanoi, että nuorena hän luuli, että kaikki ajattelevat häntä, vähän vanhempana hän pelkäsi, että mitä ne hänestä ajattelevat, ja kun hän tuli vanhaksi hän huomasi, etteivät ne olleet häntä koskaan edes ajatelleet.

Totuus on se - ketä kiinnostaa, ja varsinkin naisilla on aivan omituisen vimmatunmoinen tarve perustella koko ajan itseään - se on miehistä todella rasittavaa, ja he väsyvät siihen miten nainen pyörii tuon itsensä ja oman napansa ympärillä aina vain itseään perustellen. Miettikää naiset kaksi kertaa, ja välillä itsenne sijasta niitä miehiännekin.

Vahinko, etten tästä nyt löytänyt kyseistä ajatelmaa - on hieman pidempi kuin edelle laitoin, mutta en muista sanasta sanaan. Ajatus oli kuitenkin tuo.

http://fi.wikiquote.org/wiki/Mark_Twain

Poimin tämän tähän lempparikseni:
Jos kerrot totuuden, sinun ei tarvitse muistaa mitään.
Alethes doksa meta logu
Vastaa Viestiin