Auto löytyi parkkipaikalta - naista etsitään suurelta suolta

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
hipsulainen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 36121.html

Tammelan Torronsuolla etsittiin perjantaina naista, joka lähti marjastamaan keskiviikkona.
Hänen autonsa on löytynyt kansallispuiston pysäköintipaikalta, mutta muita merkkejä kadonneesta ei ole havaittu.

Somerolainen 66-vuotias nainen lähti marjastamaan Torronsuolle keskiviikkona iltapäivällä. Kun hän ei tullut sovitusti kotiin, puoliso teki katoamisilmoituksen.

Vapaaehtoinen pelastuspalvelu, poliisi ja muut marjastajat ovat etsineet naista jalkapatikassa. Suota kartoitettiin torstaiyönä myös helikopterin ja lämpökameran avulla.

Kesälomien takia vapaaehtoisten tavoittaminen on tavallista vaikeampaa, kertoo komisario Tomi Repo Forssan poliisilaitokselta. Hän odotti perjantaina etsijöitten avuksi lentokonetta.

Torronsuo on Etelä-Suomen suurimpia soita.

STT
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
Kattivaara
Nikke Knatterton

Re: Auto löytyi parkkipaikalta - naista etsitään suurelta su

Viesti Kirjoittaja Kattivaara »

Petteri
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Maastoon kadonneen etsinnät jatkuu Tammelassa

Useat vapaaehtoiset ja mm. lentokone jatkavat maastoon kadonneen 66-vuotiaan Tuula Karhusen etsintöjä Tammelan Torronsuon kansallispuiston alueella. Karhunen lähti keskiviikkoiltapäivällä lakkametsälle. Omaiset tekivät ilmoituksen poliisille, kun Karhunen ei palannut sovittuna aikana kotiin.

Tuula Karhunen on noin 160 senttimetriä pitkä ja hoikkavartaloinen. Hänellä oli katoamishetkellä yllään siniharmaa takki, tummat housut sekä kumisaappaat. Päässä hänellä oli vaalea hattu.

http://www.poliisi.fi/poliisi/kanta-ham ... A600465950
Ainoska
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ainoska »

En osaa linkittää/kopioida uutista kännykällä mutta...

eksynyt on löydetty elossa tänään puolen päivän aikoihin!

Asiasta kertoi Forssan lehden netti ja facebook sivut.

Ylläpito siirtänee tämän löydettyjen osastoon.

Ihanaa kun vielä näin monen vrk:n kuluttua löytyi elossa.
Petteri
Theo Kojak

Marjastaja katosi keskiviikkona - löytyi hengissä!

Keskiviikkona Tammelan Torronsuon kansallispuistoon kadonnut marjastaja 66-vuotias nainen löytyi elossa.

Somerolainen nainen oli lähtenyt marjastamaan Torronsuolle keskiviikkona iltapäivällä. Kun hän ei palannut sovitusti kotiin, ilmoitti puoliso hänet kadonneeksi. Naista etsi loppuviikosta toistasataa vapaaehtoista.

Toistaiseksi ei ole tiedossa miten nainen on sinnitellyt neljä päivää suolla tai missä kunnossa hän on.

- Sen verran tiedän, että hän on löytynyt hengissä. Tutkinnanjohtaja on matkalla paikalle ja tiedottaa heti kun enemmän on selvillä, kertoo rikosylikonstaapeli Jari Suominen Kanta-Hämeen poliisilaitokselta.

Naisen löytymisestä uutisoi ensimmäisenä Forssan lehti.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013071 ... 7_uu.shtml
Petteri
Theo Kojak

Torronsuolle kadonnut marjastaja löytyi hengissä!

Vapaaehtoiset etsijät löysivät tänään noin kello 13.00, keskiviikkona Torronsuolle kadonneen marjastaja Tuula Karhusen. Karhunen oli löydettäessä tajuissaan ja kykeni puhumaan, mutta ei kyennyt enää omin avuin liikkumaan. Löytypaikan maasto on vaikeakulkuista ja paikalle on mennyt pelastushenkilöstöä auttamaan henkilöä pois maastosta, jonka jälkeen hänet toimitetaan sairaalahoitoon.

Etsintöihin on osallistunut keskiviikosta alkaen lukuisia vapaaehtoisia. Lisäksi etsintöjä on suoritettu ilmasta käsin viranomaisten ja vapaaehtoisten toimesta. Poliisi kiittää kaikkia etsintöihin osallistuneita!

http://www.poliisi.fi/poliisi/kanta-ham ... A800438386
transylvanian
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja transylvanian »

Suolle eksynyt Tuula:
"Ajattelin, että korppikotkat minut viimeistään löytävät"

Neljä vuorokautta suolla eksyksissä ollut Tuula selvisi piinastaan ja pääsi vihdoin keskiviikkona sairaalasta kotiin.

Torronsuon kansallispuistoon eksynyt Tuula joi neljän päivän ajan kämmenellään suovettä ja söi omasta lakkaämpäristään lakkoja. Suovedestä hän sai elimistöönsä vaarallisia bakteereja, jotka saivat hänet voimaan pahoin sairaalassa.

- Sairaanhoitajat uhkasivat jättää minut vielä yhdeksi yöksi sairaalaan, mutta sanoin heille, että haluan jo kotiin toipumaan, Tuula kertoo Iltalehdelle.

Ensimmäinen yö neljän vuorokauden piinan jälkeen kotona meni Tuulan mukaan olosuhteisiin nähden hyvin.

- Nukuin kuin tukki. Olin niin väsynyt jo yhdeksän aikaan, että nukahdin heti. Painajaisia en onneksi nähnyt.

Somerossa asuva 67-vuotias Tuula löydettiin sunnuntaina Torronsuon kansallispuistosta, missä hän oli virunut eksyneenä viime viikon keskiviikosta lähtien.

Polvia myöten suossa

Lakkoja poimimassa ollut Tuula oli sopinut menevänsä keskiviikkoiltana heti lakkaretken jälkeen käymään äitinsä luona. Suolla hän huomasi kellon lähenevän iltakuutta ja alkoi kiirehtiä pois.

- Tiesin, että 90-vuotias äitini hermostuu, jos en ole ajoissa. Lähdin sitten hätiköidessäni väärään suuntaan ja kohta en tiennyt ollenkaan, missä olin. Ajattelin, että menen metsänlaitaan, mutta yhtäkkiä upposin polviani myöten suohon, Tuula kertaa eksymisillan tapahtumia.

Hän yritti rimpuilla ylös upottavasta suosta, mutta huomasi hyvin nopeasti, että hänen voimansa olivat ehtyneet.

- Makasin maassa voimattomana ja koko vartaloni tärisi rasituksesta. Minua huimasi ja väsytti todella paljon.

Hän lepäsi sen aikaa, että sai kerättyä voimia jatkaakseen matkaa.

- Pidin puista kiinni, koska minusta tuntui siltä, että voisin kaatua maahan hetkenä minä hyvänsä. Voi olla, että kävelin kymmeniä kertoja samaa reittiä. Yritin kuitenkin koko ajan päästä suon reunaan avonaiselle paikalle.

Mustia korppikotkia

Tuulaa etsittiin vaikeakulkuiselta suolta yli sadan ihmisen voimin. Suuntavaiston hukannut Tuula oli ajautunut kansallispuiston rajojen ulkopuolelle.

- Kun näin helikopterit, tiesin että minua etsitään. Sain toivoa ja päätin, että en luovuta. Heilutin kumisaappaan heijastinnauhaa etsijöilleni, mutta eivät he sitä huomanneet.

Lopulta toivo alkoi hiipua.

- Nestehukka vaivasi jo paljon ja päätäni huimasi. Istahdin lepäämään ja näin kaksi mustaa korppikotkaa. Muistan ajatelleeni, että kyllä nuo minut viimeistään löytävät. Vaikka en pelännyt kuolevani suolle, valtasi epätoivo minut vähän väliä, Tuula muistelee.

Hän ajatteli usein iäkästä äitiään ja sitä, millainen huoli hänellä on kadonneesta tyttärestään.

- Olen äitini omaishoitaja ja käyn päivittäin hänen luonaan. Pelkäsin, että hänen sydämensä ei kestä tätä järkytystä.

Neuletakki pelasti

Auringon paahtaessa Tuula päätti riisua puna-valkoraidallisen neuletakkinsa ja ripustaa sen puun oksalle riippumaan. Se koitui pian Tuulan onneksi, sillä paikalliset riippuliitäjät näkivät neuletakin ja paikansivat Tuulan.

- He olivat käyneet kysymässä äidiltäni, että onko kyseessä minun neuletakkini. Onneksi äitini tiesi kertoa, että se kuuluu minulle.

Pian Tuulan luokse Talpian kylän liepeillä sijaitsevalle suoalueen reunamalle saapui seitsemän hengen poliisipartio.

- Olin puun alla makaamassa hyttysten syötävänä, kun poliisikoira tuli nuuhkimaan minua. Sitten kuulin poliisin huutoa. He kehottivat minua pysymään rauhallisena. Tokaisin heille vain, että minä en sitten kävele enää metriäkään, Tuula naurahtaa.

Läheiset huolissaan

Tuulan läheiset ottivat hänen katoamisensa raskaasti. He ovat olleet ikionnellisia saadessaan Tuulan takaisin.

- Äitini oli mukana hakemassa minua sairaalasta. Hän oli hyvin onnellinen nähdessään minut.

Läheiset ovat kehottaneet Tuulaa pysymästä suolta pois vastaisuudessa. Hän ei kehotuksia aivan mukisematta niele.

- Olen sanonut heille, että varmasti menen karpaloja keräämään syksyllä. Olen kuitenkin luvannut, että en mene niin kauas ja otan mukaani punaisen langan, jota vedän perässäni koko matkan, jotta osaan takaisin, Tuula naurahtaa.

Vaikka hän omistaa kännykän, ei se ollut hänellä mukana lakkaretkellä.

- En kadu sitä, enkä välttämättä aio ottaa kännykkääni mukaan seuraavalle reissullekaan. Vesipullon pakkaan sen sijaan varmasti mukaani, Tuula vannoo.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013071 ... 9_uu.shtml
Kaustinen
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kaustinen »

Alkuun multa irtosi rispektiä tälle sisukkaalle naiselle, mutta alkaa mennä vähän tyhmyyden puolelle, jos edelleenkään ei sitä kännykkää voida mukaan ottaa :roll: .

Itse olen aika huoleton, monesti ilman puhelinta ja täysin suuntavaistoton. Silti aina välillä sentä yritän parantaa tapani, kun tiedostan, että voin joutua hävöksiin. Metsissä en liiku, sieltähän nyt en löytäisi ikinä mihinkään :mrgreen: .
Radiopuhelin
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Radiopuhelin »

Voihan olla, että alueella ei olisi kenttää kännykälle, mutta jos toiste eksyy eikä ole kännykkää mukana, niin saisi kyllä itse etsintänsä kustantaa.
Jaakos
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Jaakos »

http://www.liveleak.com/view?i=642_1375199060

Tuli vastaan tällainen tuore video Venäjältä, jossa 77-vuotias mummo katosi marjaretkellään ja löytyy viidentenä päivänä. Aikamoista ryteikköä (myrskytuhoja?)! Miten tuon ikäinen on ylipäätänsä päässyt tuon kaiken keskelle? Koskettava video joka tapauksessa.
Vastaa Viestiin