Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
taavetti
Perry Mason

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Auer äänessä näillä hetkillä.
Maikkarin live
http://www.mtv3.fi/live/index.shtml/ulvila

Hesarin tweetti

https://twitter.com/hsfi/hs-seuraa
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
peikonlehti
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja peikonlehti »

Erikoinen yksityiskohta. Puolustus eli Manner rauhoittavien lääkkeiden vaikuttaneen AA:n käytökseen. AA puolestaan itse kiistää rauhoittavien lääkkeiden vaikutuksen ja sanoo olevansa normaalisti rauhallinen ja hillitty.

Tosin aika raisua on meno kotona ollut...
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Jahah, juu. No ilmeisesti tässä vaiheessa ei ollut sokissakaan.

Auerin puolustusasianajaja Juha Manner totesi kuitenkin, että Auer oli tässä vaiheessa kuulusteluita rauhoittavien aineiden vaikutuksen alaisena, mikä selitti Auerin rauhallisuutta. Tässä vaiheessa kuitenkin Auer itsekin pääsi ääneen oikeudessa. Hän kertoi loukkaantuneensa siitä, kun häntä arvosteltiin siitä, millainen ihminen hän oli kuulustelutilanteessa.

- Minä olen rauhallinen ja hillitty ihminen. Jos minä olisin mies, kukaan ei olisi ihmetellyt, että olen ollut rauhallinen. Mutta koska olen mies, minun olisi pitänyt raivota ja kyynelehtiä, Auer totesi oikeudessa.

Hän siis vakuutti, että rauhoittavat lääkkeet eivät vaikuttaneet hänen käytökseensä ensimmäisissä kuulusteluissa.

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... len-nainen
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Taas mentiin näppärästi sivuun siitä, että uudessakin aineistossa Annelin todettiin olevan niin shokissa, että neula ei mennyt ihosta läpi.
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kuolema »

sisotalo kirjoitti:Sitaatti on jokaisessa puheenvuorossani. Saatanan palvonna ympärillä tapahtui oikeudenkäynnin ensimmäinen sensaatio kun syyttäjän asiantuntija ilmoitti, että hänen lausuntoaan on käytetty väärin Annelia vastaan. Ei hän todistanut, että Anneli on saatanan palvoja. Syyskuu 17 nostetaan tämä asia esiin usemman todistjan voimalla. Lue prosessipaperi tai edellinen puheenvuoroni.
hmmp... Oletetaan, että uskon tämän, niin voisitko kertoa, mistä saan prosessipaperin käsiini. :)
sisotalo kirjoitti:Onneksi Kuolema ei ole moderaattori. Hän estäsi molempien oikeudenkäyntien keskeisen teeman, motiivin käsittelyn.
Luulet muuten väärin! ;) En missään tapauksessa rajoittaisi keskustelua mistään aiheesta! Mikä ihmeen keskustelu se sellainen on, jossa eriäviä mielipiteitä ei suvaita? Sen sijaan moderaattorina (tai oman palstan pitäjänä) pitäisin linjan, jonka mukaan varsinaiset faktat ja virallinen informaatio pidettäisiin erillään omista MUTUiluista ja mielipiteistä. Tämä siksi, että se helpottaisi keskustelun seuraamista. Mitään virallista formaattia en tosin siihenkään kaipaisi, vaan ihan yksittäiset sanat oikeassa kohdassa: "mielestäni", "päättelen että", "olen vakuuttunut", "suorastaan vannon". Eli aika harvakseltaan potkuja satelisi. :)
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Mielestäni oikeus menee nyt perse edellä puuhun.

ENSIN kannattaisi kuulla Annelia livenä.

VASTA sitten katsotaan ne videot. Saattaisi esiin tulla mielenkiintoisia eroja, kun ei annetakkaan Annelille freesiä mahdollisuutta virkistää muistiaan mitä sanoikaan videoilla....

Huonosti funtsittu oikeudelta tuo marssijärjestys.

PS. Eikös ylläpito vois ottaa kantaa tuohon sisotalon ylikierroksille lähteneeseen pauhaamiseen saatananpalvonnasta? Nyt kun kerran edes oikeudenkäynnissä ei sitä käsitellä, syyttäjä ei ota siihen mitään kantaa eikä kukaan muukaan virallisessa prosessissa ole em. asiasta kiinnostunut - ainoa jotka siitä ovat kiihottuneita ja jatkuvassa extaasissa, ovat ns. annelisteja? Eikös tuon saatananpalvonnasta jauhamisen vois ylläpito ns. kieltää täällä Ulvila asiatriidissä kun se ei kerran varsinaisen jutunkaan asialistalla ole? Vaikka lautamiehiin nuo saatanahöpinät - tai sitten total-kielto moiselle shaibelle?
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

sisotalo kirjoitti:Taas mentiin näppärästi sivuun siitä, että uudessakin aineistossa Annelin todettiin olevan niin shokissa, että neula ei mennyt ihosta läpi.
Neulaa ihoonko pistämällä se shokki muka todetaan? En usko. Olen käynyt erimäisen määrän hengenpelastuskursseja alkaen aina lääkintämiehen taitosetistä sotaan. Missään ei ole koskaan kukaan kertonut, että shokin diagnosoi kätevästi neulalla.... (kuten sisotalo väittää nyt)
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Syyttäjän kannalta kyllä. Hän joutuu nyt iargumentoimaan hovioikeuden vapauttavaa päätöstä vastaan. Jos hän olisi aloittanut uusista todistuksista, erityisesti Auerin pojan videosta olisi hänen asemansa ollut toinen.

Median kanssa on nyt helppo keskustella, ovat panneet tuoreet voimat seuramaan oikeudenkäyntiä. Heitä pitää informoida esitutkimuksesta ja ennen kaikkea Hätäpuhelusta, kun sen aika tulee.

Ainoa uusi ajatus on Annelin viittaus siihen, että jos hän olisi mies ei ihmeteltäisi miksei hän itke sairaalassa kuulustelun aikana

Uusissa todistuksissa kertoo se hoitaja, joka pani putken hänen keuhkoonsa, että iho oli kova, Muitakin toidstuksia Annelin shokista on juuri uudessa aineistossa. Tämä "rauhalisuus" on jälkeen päin kehitettyä kahvipöytäkeskustelua, joka sekin on uudessa aineistossa, monen tytön voimalla
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Terra kirjoitti:
kaljaloota kirjoitti:Miehen kanssa riitaa lasten kasvatuksesta, oletan myös että saamme kuulla lisää s-palvonnasta kun aika kuluu ja kyllä jokainen LSH,- murhaaja,- tuhkansäilyttelijätyyppi on joko narsisti, sosiopaatti tai psykopaatti.
Auer oli mielentilatutkimuksen mukaan tervejärkinen eli ei edes luonnevikaisuutta puhumattakaan tästä syvemmistä muodoista narsistinen persoonallisuushäiriöstä sekä sosio- ja psykopatiasta. Oletko sitä mieltä, että oikeuspsykiatrit epäonnistuivat Auerin mielentilatutkimuksessa!!!

Et kysynyt minulta, mutta vastaan silti: Kyllä. Mielentilatutkimus ei ole mitään ns. kovaa tiedettä kuten esim. kriminaalilabran DNA-tutkimus on.

Katsoppa vaikka Anders Breivikin mielentilatutkimuksen tuloksia Norjasta. Hänet tutki kahdesti sikäläiset huippuosaajat alalla ja lausunnot on täydellisiä 180 käännöksiä toisiinsa verrattuna.

Älykästä psykopaattia vastaan nykymetodeilla ei paljon tolkkua saada. Oikeastaan ainoa tapa narauttaa heidät on päästä tarkkailemaan salaa heidän käytöstään (tyyliin kärpäsenä katossa).

Kaikenmaailman kuulustelut ja tutkimukset älykäs psykopaatti selvittää puhtain paperein koska kyllä hän tietää että normiväestö ei tykkää elukoiden rääkkäämisestä tai että tietyissä kohdissa kuuluu osoittaa ns. empatiaa. Psyko näyttelee ne kohdat.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

nuusku-nella kirjoitti:Sen vuoksi syyttäjä on tehnyt työtä selvittääkseen mikä se todellinen tilanne oli, toivottavasti uusien väitteiden tueksi on myös todisteita.
Aika varmasti on. Aika vaikea uskoa, että syyttäjä ihan omasta päästään rupeaa keksimään: "Anneli kävi myymälävarkaissa lasten kanssa" tai että syyttäjä kahvitauolla pohtii: "Väitänpä tässä huvikseni, että Auerit olivat eroaikeissa ja jopa erokurssilla olivat"

Noista asioista kun jää dokumenttejä talteen jonnekin ja jollakin tasolla tarkistettavissa olevia asioita, joten aika päätöntä olisi heitellä tuollaisia heittoja ilman mitään indikaatiota.
Evil Lindros
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Evil Lindros »

Aika mielenkiintoista, että tuollaisilla todisteilla lähdetään syyttämään elinkautisesta murhasta ja vielä oudompaa, että se menee läpi, mutta näin näköjään Suomessa. En tiedä, mutta musta on aika törkeää vetää persoona osoitukseksi syyllisyydestä. Kaikki rauhalliset ihmiset on sitten varmaan syyllisiä murhiin, jos sattuvat paikalle. On kyllä epätoivoista. Jos murhasta saadaan näillä todisteilla heitettyä ihmisen päälle elinkautinen, ei ole kukaan turvassa hatusta vedetyiltä murhasyytteiltä, jos vaan on sattunut olemaan paikalla. Ei sitten näköjään tarvita oikeasti rakennettavaa kuvaa tapahtumista. Ja kun tuohon lisää vielä lavastusteorian, niin on niin mielikuvituksellinen syyte ettei mitään rajaa. Järkyttävin juttu tässä on se, että suurin osa ihmisistä uskoo tähän mielikuvituksellseen teoriaan, koska ne katsoo pärstäkertoimesta että Auer on syyllinen. Ei pitäisi mennä tällainen logiikka läpi oikeuslaitoksissa. Toivon, että olen väärässä ja että syyttäjällä olisi edes jotain järeämpää. Lasten kertomukset ei todistaa murhaa. Ei voi riittää että todistaa jollakulla olleen motiivin. Monella ihmisellä elämässään motiiveja, mutta oikeudessa syyttäjän pitäisi todistaa se, että motiivi on käynyt toteen. Tämä koko oikeudenkäynti näyttää perustuvankin vain siihen, että puolustuksen pitää todistaa syyttömyys eikä syyttäjän syyllisyys niin kuin oikeusvaltiossa pitäisi.

Aivan järkkyä hommaa! Syyttäjän kommentit on aliarvoiset. Ihan kauhea tapaus siitä riippumatta onko Auer syyllinen vai syytön. Jos tämä näin menee, mä toivon että on syyllinen mutta ei se sitä poista, että koko prosessi ja syyttäjän versiot on ihan farssi! Mielenkiintoista, että tämmöinen farssi näyttää menevän ihmisiltä nätisti läpi. Kai se sitten riittää kansanjoukolle, että syyllinen näyttää oikealta, vaikka sitä ei pystyttäisi todistamaankaan eikä ulkopuolista tekijää sulkemaan pois.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Anneli jatkaa tuttua turvallista "ehkä/mahdollisesti" linjaansa.

Tänään oikeudessa:

Syyttäjä palaa jälleen eroteemaan, minkä hän on nostanut yhdeksi Auerin motiiviksi miehensä murhaan.

Syyttäjä: Oletteko te uhkaillut miestänne erolla?
A Auer: Olen ehkä uhkaillut, mutta en ole ollut tosissani eron suhteen.
Syyttäjä: Ette tosissanne?
AA: En ole.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Evil Lindros kirjoitti:Aika mielenkiintoista, että tuollaisilla todisteilla lähdetään syyttämään elinkautisesta murhasta ja vielä oudompaa, että se menee läpi, mutta näin näköjään Suomessa. En tiedä, mutta musta on aika törkeää vetää persoona osoitukseksi syyllisyydestä.
Sinä sekoilet nyt. Ei persoona ole osoitus yhtään mistään - eikä varsinakaan syyllisyydestä. Ei sitä kukaan muu ole edes väittänyt - paitsi sinä!

Kun olet noin vastaloggautunut ja haiskahdat annelistilta heti kärkeen, niin mitäs jos perehtyisit vähän paremmin keissiin ennenkuin suollat lisää "hirveetä-aivankauheeta" tason tekstiä tänne? Sitä ei nimittäin kaivata yhtään lisää, aivan liikaa jo nyt!

Anneli Auerhan on maalaillut kuvaa jostain perheidyllistä ja itseään väittänyt rauhallisuuden perisijaksi. Jos hän ei sitä olekkaan ja syyttäjä pystyy sen myös todistamaan, niin kait sen SAA KERTOA? ja oikeastaan PITÄÄKIN kertoa....

Mitäs pirua se Anneli Auer oikein maalailee jotain perheonnela-mielikuvia - yhtä lailla sitä voidaan pitää asiattomana paskanjauhantana murhan kannalta.
Edgein
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Edgein »

sisotalo kirjoitti:Taas mentiin näppärästi sivuun siitä, että uudessakin aineistossa Annelin todettiin olevan niin shokissa, että neula ei mennyt ihosta läpi.
Ohhoh. Annelihan taitaa olla aika kovanahka! :D
sisotalo kirjoitti:Tässä on tapahtunut perheen sisäinen murha, niissä naisten osuus on 6%, HS julkaiseman tilaston mukaan.
Kuolemannaakka kirjoitti:Ehkä Anneli oli vaan taitava vatsastapuhuja.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

CSI kirjoitti:Mielestäni oikeus menee nyt perse edellä puuhun.

ENSIN kannattaisi kuulla Annelia livenä.

VASTA sitten katsotaan ne videot. Saattaisi esiin tulla mielenkiintoisia eroja, kun ei annetakkaan Annelille freesiä mahdollisuutta virkistää muistiaan mitä sanoikaan videoilla....

Huonosti funtsittu oikeudelta tuo marssijärjestys.
Tai sinä toivoisit tapahtumille oman marssijärjestyksen, jossa ei perehdyttäisi ollenkaan esitutkinnan laittomuuksiin ja niiden kartoittamiseen - kuten nyt tapahtuu.

Jos pointti ei olekaan nyt syyllisyys, vaan joku muu, kun se tutkintapyyntökin on tehty poliisien toimista. Tässähän nyt nuo toimet tulee koko kansan nähden käytyä lävitse. Mm. viiden yön valvottamisella saatiin puristettua sekaisin olevalta naiselta tunnustus: no kun ne poliisit on nyt mulle sanonu, ettei siellä voinu olla muita. Osoittikin sen vielä valehdellulla aineistolla ja Valkama rähisi oikeudenkäynnissä, että mitä hitsiä hän meni uskomaan KRP:tä. Niin, mitäs uskoit.
Alethes doksa meta logu
Vastaa Viestiin